Nagyon jó ötlet. Igaz Én soha nem hajtottam MZ-t csak Danuviát, Pannóniát, majd jött az első saját moped, Verhovina 4 -es utána meg 17 éves koromtól autózom és most 50 éves fejjel már a negyedik MZ-t újítom fel eredeti állapotra.A garázsom tele alkatrészekkel és szépen haléadunk. viszont néha de jól jött volna egy kis tanács segítség mit, hogyan, de halad minden szépen.Ezeket a motorokat nem szabad elfeledni.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
MZ márkatárs
Collapse
X
-
Magi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzeket a motorokat nem szabad elfeledni.
- 4 likes
Komment
-
Én nem vagyok oda az útszéli szerelésért bár azért a legnagyobb előre látás mellett is volt benne részem. Sok-sok defektet szereltem a sötét ország úton meg karburátort is takarítottam, szerencsére gyújtással kevesebb gondom volt éjjel. És hozzá teszem melóba kellett mennem / 180 km. / hetente egészen télig.Én inkább a nézelődős csendes motorozást szeretem melybe ne a lerobbanás legyen az esemény. Sajnos ma reggel elindítottam az öreg sárkányt és igen rövid járás után minden előjel nélkül olyan hang jött ki belőle mint mikor tört a gyűrű vagy a csapszeg zeegert törte el. A napokban szétszedem és reménykedek, hogy a hengert nem kell eldobnom a fúrás amúgy be volt ütemezve. A bibi csak az,hogy 58,45mm- es Berta dugót vettem és ha sérült a henger akkor nem fogja kiadni.
- 4 likes
Komment
-
Üdv MZ-s fiúk!A blokk kivételével minden darabokban!A váz csöveiből hihetetlen mennyiségű rozsdát kapartam ki!Az ember nem is látja hogy porlik szét alatta a ,,cuciálista"ipar e remekbe szabott darabja!.........de semmi gáz!Tavaszig át lesz böngészve és ahol kell ott kicserélem a korrodált részeket!Találtam olyan részt a jobb oldali lábtartó nyulványnál amit a lánc már félig elrágott!Nem hiszem hogy az én tulajdonlásom alatt történt,de megtörtént ...........restellem magamat a helyébe is aki így motorozott!Mindig is mondtam hogy vannak motorosok és olyanok akiknek van motorja!Mindegy:ha tudok képet küldeni küldök ahogy a (leendő)szépség a szerelő állványon kuporog!Sziasztok megyek rozsdát vakarni!(Nem tudok képet küldeni!)...........még egy röpke kérdés:A kerék agyakat valaki fekete festékkel lefestette!Ki kell-e küllőznöm hogy eltudjam távolítani róla?.............köszi!Attached Files
- 5 likes
Komment
-
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKi kell-e küllőznöm hogy eltudjam távolítani róla
A képfeltöltés pedig nem működik . Úgy lehet megszögelni a dolgot, hogy a kepfeltoltes.hu-ra teszed fel a képet, ott ad hozzá egy hivatkozást, és azt a hivatkozást kell ide átmásolni.
- 3 likes
Komment
-
.........gondolkodtam!!?
........és mint sokszor,úgy most is kiderült hogy igen káros az egészségemre! Sok mindenen gondolkoztam(vagy gondolkodtam?..többek közt ezen is!)A motorom szétaprítása közben(mert most még csak az folyik!)feltűnt hogy a DDR mennyi sok szép alumínium dolgot épített be e remek járműbe!Lehet hogy tévút,de arra gondoltam,mi lenne ha némi csinosítgatás után csak úgy hagynám (nature alu fehéren kis glancolás után)?!?!???Az biztos hogy a veteránosok egy emberként hördülnének fel és tisztesség ne essék a fenébe küldenének!..................másik dolog amin gondolkodtam:hogy blogot írok ez ügyben!De két dolog gátolt meg ez irányú lelkesültségemben,1, nem tom mi is az a blog!!!!2,úgysem olvassa a kutya sem(ja!...és nem is tudok írni!)..............eltértem a tárgytól!Bocsika!SEGÍTSÉG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Szeretném megkérdezni,hogyan lehet az ulu dolgokat ki fényesíteni és meg is őrizni a fényét?????!!!!!!!!!Köszike!Attached Files
- 2 likes
Komment
-
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea DDR mennyi sok szép alumínium dolgot épített be e remek járműbe!
Én 600-as papírral álltam neki a ráfoknak. Úgy gondoltam, az már elég finom ahhoz, hogy ne karcos, hanem egyöntetű, selyemfényű legyen a felülete. Hát, tévedtem
Van valahol egy téma, talán "alumínium felületek tisztítása" a neve .
Ott sok szép és jó dolgot leírtak, azokat én is ki fogom próbálni a hülye kisérletezgetéseim helyett.
valaki a sidol+acélgyapotos dörzsölést javasolja, többen a meleg vizes+trisós áztatást javasolják. Én már vettem is egy adag trisót, majd elpancsolgatok vele alkalomadtán.
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemi lenne ha némi csinosítgatás után csak úgy hagynám (nature alu fehéren kis glancolás után
Persze ízlések és pofonok.
Volt már olyan ETZ, ami úgy került hozzám, hogy a hengerfej+henger is (!!!) le volt festve ecsettel, vastagon, piros+fehér színre!!! Pár napba, és 1-2 liter kromofágba került, hogy újra normálisan nézzen ki...
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseblogot írok ez ügyben
- 3 likes
Komment
-
Nem hiszem,hogy túl sokan felhördülnénk.Ha én is elmondhatom az én elképzelésem nekem sem tetszik az a túl cicomázott,polírozott blokk pld.-ul. Jobban tetszik mikor a gyárit közelítjük meg, addig is épp eleget kell subickolni az alu. részeken.A két oldali dekli polírozva az jól néz ki.A henger fej sem piskóta. Kell egy nagyon finom ha lehet réz drótkorong egy filc korong , paszta és a végén egy rongy korong és persze egy legalább egy1000w-os villanymotor. Ez így nem kis összeg lehet jobb megoldás ha profira bízzuk. Apacsavó ne mond ,hogy nem tudsz írni mert sok szépírásod jelent meg mégszeb képek kíséretében melyeket szivesen olvastunk. Ha nem eloxálják az alut akkor bizony sűrűn kell Bécsi fehérrel törölgetni vagy a mai kor csodáival ápolni!. A finom réz korongot csak a hengerfej közé gondoltam. Bocs de mire leírtam Dongós már leírta és esetleg hülyén hangzik.Festés szerintem se megoldás.Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2013 okt. 30, 12:19.
- 2 likes
Komment
-
Nézd csak, meg is találtam:
http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...isztitasa-237/
Érdemes átolvasgatni, sok hasznos tanács gyűlt össze benne!
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegy filc korong , paszta és a végén egy rongy korong
Csak tovább kell vinni a folyamatot...
- 1 like
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa blogot nem is írsz, szerintem ha szépen dokumentálnád a folyamatot szöveggel, képekkel, sokunkat érdekelné! Engem biztos!
- 2 likes
Komment
-
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea fényesítésről nem írnak és a szürkülés ellen sem!
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA finom réz korongot csak a hengerfej közé gondoltam
Mindegy, biztos tudom valahogy tompítani a karistokat. Valami polírozó szerrel, vagy a fene tudja...Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 okt. 30, 12:56.
- 3 likes
Komment
-
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVolt mai modern motorom is de unalmas volt!Nem lehetett szerelni és nem robbant le!
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseárokparti
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBécsi fehérrel törölgetni vagy a mai kor csodáival ápolni!
Bár a bundája nagyon finom szőrű. Ki tudja, lehet, hogy tényleg jó lenne aluhoz is.
- 6 likes
Komment
-
CZsolti,Egy húron pendülünk!!!Ezt az ETZ-t Mosonmagyaróvárról hoztam és gondolván hogy olyan 300 körüli km-re lakom megyek az autópályán!Feltépek,gáz,nekilendül mint az állat kb 2 km után elkezd lassulni ....először 100-ra aztán 80-ra(már a kamionok is előznek.....nézem az órát ,alig 70.....be az első parkolóba!!!!Na végre!!!Évek óta először kereshetem a hibát!!!!Nem húzom sokat,ezt vagy háromszor eljátszotta és a kétségbeesés szélén jártam mikor rá jöttem hogy a tanksapka furata van eldugulva!!!!!Félre fordított tanksapkával jöttem Pestig...........igen ám de a 120-as tempótól meg kinyiffantak a főtengely szimeringek!!!!Minden lámpánál ahol meg kellett állnom leállt és csak úgy indult ha egy kupaknyi benzint öntöttem a gyertya lyukba!!!Tiszta élvezet volt a dolog!!!!Főtengely szimering csere...........aztán vagy 20km -re tőlünk a kuplung pörgött le!!!Főtengely és kuplung alaplap csere!!!.............és még vagy 8-10 különböző lerobbanás!!!!!!Árokparti........(nem garden!) szerelés.............de nagyon meg kedveltem!!!!!Akkor főleg mikor a két fa lábammal(bocsi ,rozsdamentes acél!)3 km toltam a benzin kútig!Erre már megjavítottam a benzincsapot is!Ja!!!!Esőben toltam!Egész nyáron nem esett csak akkor!!!!..............szóval szeretem!!!Meg is csinálom hogy szép és jó legyen!Ez lesz az utolsó mocim!!!!!Már ezt a következő 40 évet kibírjuk együtt!Attached FilesUtoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2013 okt. 30, 13:24.
- 8 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseRövid volt az öröm, ezek szerint mégis elrontottam .
Mindegy, biztos tudom valahogy tompítani a karistokat. Valami polírozó szerrel, vagy a fene tudja...
- 5 likes
Komment
-
OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésecsak vidd tovább a folyamatot 800-as 2000
- 6 likes
Komment
Komment