Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ márkatárs

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nagyon jó ötlet. Igaz Én soha nem hajtottam MZ-t csak Danuviát, Pannóniát, majd jött az első saját moped, Verhovina 4 -es utána meg 17 éves koromtól autózom és most 50 éves fejjel már a negyedik MZ-t újítom fel eredeti állapotra.A garázsom tele alkatrészekkel és szépen haléadunk. viszont néha de jól jött volna egy kis tanács segítség mit, hogyan, de halad minden szépen.Ezeket a motorokat nem szabad elfeledni.

    Komment


      Magi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ezeket a motorokat nem szabad elfeledni.
      Így igaz! Szeretem a két kerekűeket! Leg inkább a régi ,,szoci"-kat!Volt mai modern motorom is de unalmas volt!Nem lehetett szerelni és nem robbant le!A motorozás sava borsa az út menti motor szerelés az árokparti hiba elhárítás!Amikor az ember fejében elképesztő megoldások tudnak születni!(P.L: már csináltam gémkapocsból megszakítókalapács rugót!Utánna hónapokig úgy jártam mert akkor hiánycikk volt az a fajta megszakító!)

      Komment


        Én nem vagyok oda az útszéli szerelésért bár azért a legnagyobb előre látás mellett is volt benne részem. Sok-sok defektet szereltem a sötét ország úton meg karburátort is takarítottam, szerencsére gyújtással kevesebb gondom volt éjjel. És hozzá teszem melóba kellett mennem / 180 km. / hetente egészen télig.Én inkább a nézelődős csendes motorozást szeretem melybe ne a lerobbanás legyen az esemény. Sajnos ma reggel elindítottam az öreg sárkányt és igen rövid járás után minden előjel nélkül olyan hang jött ki belőle mint mikor tört a gyűrű vagy a csapszeg zeegert törte el. A napokban szétszedem és reménykedek, hogy a hengert nem kell eldobnom a fúrás amúgy be volt ütemezve. A bibi csak az,hogy 58,45mm- es Berta dugót vettem és ha sérült a henger akkor nem fogja kiadni.

        Komment


          Üdv MZ-s fiúk!A blokk kivételével minden darabokban!A váz csöveiből hihetetlen mennyiségű rozsdát kapartam ki!Az ember nem is látja hogy porlik szét alatta a ,,cuciálista"ipar e remekbe szabott darabja!.........de semmi gáz!Tavaszig át lesz böngészve és ahol kell ott kicserélem a korrodált részeket!Találtam olyan részt a jobb oldali lábtartó nyulványnál amit a lánc már félig elrágott!Nem hiszem hogy az én tulajdonlásom alatt történt,de megtörtént ...........restellem magamat a helyébe is aki így motorozott!Mindig is mondtam hogy vannak motorosok és olyanok akiknek van motorja!Mindegy:ha tudok képet küldeni küldök ahogy a (leendő)szépség a szerelő állványon kuporog!Sziasztok megyek rozsdát vakarni!(Nem tudok képet küldeni!)...........még egy röpke kérdés:A kerék agyakat valaki fekete festékkel lefestette!Ki kell-e küllőznöm hogy eltudjam távolítani róla?.............köszi!
          Attached Files

          Komment


            apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ki kell-e küllőznöm hogy eltudjam távolítani róla
            Én megpróbálkoznék a kromofágozással. Jól bepacsmagolni, majd kefével, ronggyal leszedni, ismét pacsmagolás törlés pacsmagolás törlés.... Kérdés, hogy az anyag beszürkül, vagy mattul, foltosodik-e a kromofágtól.

            A képfeltöltés pedig nem működik . Úgy lehet megszögelni a dolgot, hogy a kepfeltoltes.hu-ra teszed fel a képet, ott ad hozzá egy hivatkozást, és azt a hivatkozást kell ide átmásolni.

            Komment


              .........gondolkodtam!!?
              ........és mint sokszor,úgy most is kiderült hogy igen káros az egészségemre! Sok mindenen gondolkoztam(vagy gondolkodtam?..többek közt ezen is!)A motorom szétaprítása közben(mert most még csak az folyik!)feltűnt hogy a DDR mennyi sok szép alumínium dolgot épített be e remek járműbe!Lehet hogy tévút,de arra gondoltam,mi lenne ha némi csinosítgatás után csak úgy hagynám (nature alu fehéren kis glancolás után)?!?!???Az biztos hogy a veteránosok egy emberként hördülnének fel és tisztesség ne essék a fenébe küldenének!..................másik dolog amin gondolkodtam:hogy blogot írok ez ügyben!De két dolog gátolt meg ez irányú lelkesültségemben,1, nem tom mi is az a blog!!!!2,úgysem olvassa a kutya sem(ja!...és nem is tudok írni!)..............eltértem a tárgytól!Bocsika!SEGÍTSÉG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Szeretném megkérdezni,hogyan lehet az ulu dolgokat ki fényesíteni és meg is őrizni a fényét?????!!!!!!!!!Köszike!
              Attached Files

              Komment


                apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                a DDR mennyi sok szép alumínium dolgot épített be e remek járműbe!
                És nem csak az ETZ, hanem már az én Trophym is rengeteg alut tartalmaz! Egyfelől ennek örülök, mert nem kell krómoztatni, ami igencsak költséges múlatság. Viszont cserébe nem annyira szép. ELVILEG könnyű tisztítani, rendben tartani. Saját hibámból tanácsolom: Drótkoronggal, dörzspapírral ne állj neki, bármennyire is finomnak vagy puhának tűnik.

                Én 600-as papírral álltam neki a ráfoknak. Úgy gondoltam, az már elég finom ahhoz, hogy ne karcos, hanem egyöntetű, selyemfényű legyen a felülete. Hát, tévedtem

                Van valahol egy téma, talán "alumínium felületek tisztítása" a neve .
                Ott sok szép és jó dolgot leírtak, azokat én is ki fogom próbálni a hülye kisérletezgetéseim helyett.
                valaki a sidol+acélgyapotos dörzsölést javasolja, többen a meleg vizes+trisós áztatást javasolják. Én már vettem is egy adag trisót, majd elpancsolgatok vele alkalomadtán.




                apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                mi lenne ha némi csinosítgatás után csak úgy hagynám (nature alu fehéren kis glancolás után
                Tudtommal gyárilag sem festegették ezeket az alkatrészeket, talán pont az tűnne gányolt megoldásnak, ha lefestenéd.
                Persze ízlések és pofonok.
                Volt már olyan ETZ, ami úgy került hozzám, hogy a hengerfej+henger is (!!!) le volt festve ecsettel, vastagon, piros+fehér színre!!! Pár napba, és 1-2 liter kromofágba került, hogy újra normálisan nézzen ki...




                apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                blogot írok ez ügyben
                Ha blogot nem is írsz, szerintem ha szépen dokumentálnád a folyamatot szöveggel, képekkel, sokunkat érdekelné! Engem biztos!

                Komment


                  Nem hiszem,hogy túl sokan felhördülnénk.Ha én is elmondhatom az én elképzelésem nekem sem tetszik az a túl cicomázott,polírozott blokk pld.-ul. Jobban tetszik mikor a gyárit közelítjük meg, addig is épp eleget kell subickolni az alu. részeken.A két oldali dekli polírozva az jól néz ki.A henger fej sem piskóta. Kell egy nagyon finom ha lehet réz drótkorong egy filc korong , paszta és a végén egy rongy korong és persze egy legalább egy1000w-os villanymotor. Ez így nem kis összeg lehet jobb megoldás ha profira bízzuk. Apacsavó ne mond ,hogy nem tudsz írni mert sok szépírásod jelent meg mégszeb képek kíséretében melyeket szivesen olvastunk. Ha nem eloxálják az alut akkor bizony sűrűn kell Bécsi fehérrel törölgetni vagy a mai kor csodáival ápolni!. A finom réz korongot csak a hengerfej közé gondoltam. Bocs de mire leírtam Dongós már leírta és esetleg hülyén hangzik.Festés szerintem se megoldás.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2013 okt. 30, 12:19.

                  Komment


                    Nézd csak, meg is találtam:
                    http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...isztitasa-237/
                    Érdemes átolvasgatni, sok hasznos tanács gyűlt össze benne!




                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    egy filc korong , paszta és a végén egy rongy korong
                    Mégsem volt olyan hülye elgondolás, végleges tönkretétel a drótkorongos, finom papíros mutatványom ?
                    Csak tovább kell vinni a folyamatot...

                    Komment


                      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha blogot nem is írsz, szerintem ha szépen dokumentálnád a folyamatot szöveggel, képekkel, sokunkat érdekelné! Engem biztos!
                      Nem megy a képfeltöltés!Azért fotózok szorgalmasan!De ez még nem veterán jármű(habár sok küzdelmet és fakezű gazdát megélhetett!Már csak a kalapált kormány ügyében is sejtem!)..........nekem szép pattogós feketére festették le(csak a jó nevelésem tiltja hogy azt írjam,,száradjon ki az ecsete"....tehát nem írom!)a szépen tükrösített blokk fedeleket is!Ne kérdezd hogy miért!Van akinek ez a szép!!!!Azt a tisztítóst én is olvastam,de a fényesítésről nem írnak és a szürkülés ellen sem!Habár szerintem még beszürkülten is szebb mint feketén!!!!

                      Komment


                        apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        a fényesítésről nem írnak és a szürkülés ellen sem!
                        Ha egyszer szépen rendbe van téve, szerintem elegendő lehet időnként polírpasztával+ronggyal átmenni rajta. Jó mulatság az is, de olyankor arra kell gondolnunk, hogy legalább nem fáj a fejünk a rozsdásodó, esetleg pattogzó krómok miatt. Egyedül a kipufogó foghat ki rajtunk. Az enyémen is az előző tulaj matt feketére festette le a dobot (gondolom a króm rozsdásodása miatt). Mondhatom, nem a legszebb látvány! De egy új dobba be fogok ruházni, nem olyan eszeveszettül drága.




                        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A finom réz korongot csak a hengerfej közé gondoltam
                        Rövid volt az öröm, ezek szerint mégis elrontottam .
                        Mindegy, biztos tudom valahogy tompítani a karistokat. Valami polírozó szerrel, vagy a fene tudja...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 okt. 30, 12:56.

                        Komment


                          apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Volt mai modern motorom is de unalmas volt!Nem lehetett szerelni és nem robbant le!
                          Dögunalom valóban. Én a régi 2103-as Ladámra emlékszem ilyen szerelési nosztalgiával. Ezeket a mai gépeket már nem is kell szerelni. Ezért találták ki a kötelező szervizt, hogy a szerelők is megéljenek valamiből.

                          apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          árokparti
                          Mennyivel jobb, mint a garden party Azt meghagyjuk a puhányoknak.




                          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Bécsi fehérrel törölgetni vagy a mai kor csodáival ápolni!
                          Ezt a bécsi fehéret nem ismerem. Bizonyára nem egy nyúlfajtára gondoltál. Abban is van bécsi fehér .
                          Bár a bundája nagyon finom szőrű. Ki tudja, lehet, hogy tényleg jó lenne aluhoz is.

                          Komment


                            CZsolti,Egy húron pendülünk!!!Ezt az ETZ-t Mosonmagyaróvárról hoztam és gondolván hogy olyan 300 körüli km-re lakom megyek az autópályán!Feltépek,gáz,nekilendül mint az állat kb 2 km után elkezd lassulni ....először 100-ra aztán 80-ra(már a kamionok is előznek.....nézem az órát ,alig 70.....be az első parkolóba!!!!Na végre!!!Évek óta először kereshetem a hibát!!!!Nem húzom sokat,ezt vagy háromszor eljátszotta és a kétségbeesés szélén jártam mikor rá jöttem hogy a tanksapka furata van eldugulva!!!!!Félre fordított tanksapkával jöttem Pestig...........igen ám de a 120-as tempótól meg kinyiffantak a főtengely szimeringek!!!!Minden lámpánál ahol meg kellett állnom leállt és csak úgy indult ha egy kupaknyi benzint öntöttem a gyertya lyukba!!!Tiszta élvezet volt a dolog!!!!Főtengely szimering csere...........aztán vagy 20km -re tőlünk a kuplung pörgött le!!!Főtengely és kuplung alaplap csere!!!.............és még vagy 8-10 különböző lerobbanás!!!!!!Árokparti........(nem garden!) szerelés.............de nagyon meg kedveltem!!!!!Akkor főleg mikor a két fa lábammal(bocsi ,rozsdamentes acél!)3 km toltam a benzin kútig!Erre már megjavítottam a benzincsapot is!Ja!!!!Esőben toltam!Egész nyáron nem esett csak akkor!!!!..............szóval szeretem!!!Meg is csinálom hogy szép és jó legyen!Ez lesz az utolsó mocim!!!!!Már ezt a következő 40 évet kibírjuk együtt!
                            Attached Files
                            Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2013 okt. 30, 13:24.

                            Komment


                              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Rövid volt az öröm, ezek szerint mégis elrontottam .
                              Mindegy, biztos tudom valahogy tompítani a karistokat. Valami polírozó szerrel, vagy a fene tudja...
                              Nem rontottad el csak vidd tovább a folyamatot 800-as 2000-es papír és rongykorong + paszta sarokcsiszolóval kombinálva. Úgy fog ragyogni hogy eldobod a borotválkozó tükrödet

                              Komment


                                OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                csak vidd tovább a folyamatot 800-as 2000
                                Köszönöm a tanácsot, mindenképpen meg fogom próbálni. A bal oldali blokkfedél és a henger már a drótkorongozástól is elég szép lett, de a ráfot összekaristolta. Igaz, épp csak elkezdtem, már tettem is le, láttam hogy nem oké, és a 600-as papírral folytattam. Na azt már nem tettem le... Biztos más, puhább az anyag. Ha nem nézi meg az ember közelebbről, nem tűnik fel, de elég hogy én tudom, hogy nem tökéletes, és bántja a lelkem nyugalmát

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X