Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Jawa & CZ
Collapse
X
-
Úgy néz ki hogy hétvégén sikerült visszacsalogatni a töltést. Ismerős autóvillamossági szakival beszéltem a problémáról, aki mellesleg egy csepptankos Jawa-t hajt. Elmondta a direktre kötés rendjét, és azt, hogy inkább a fesszabályozó szokott elromlani, gyengítsek a megfelelő visszahúzó rugón, vagy fülön. Otthon kicsit megütögettem az egyik fület, sztenderen továbbra sem aludt ki a lámpa gázadásra, de gondoltam 6,34 V-os akkuval még tudok menni egy kisebb kört, úgy is régen ment már, nehogy beleromoljon a keverék a porlasztóba. Ahogy elindultam kialudt a visszajelző, és ez így is maradt mindvégig. Szóval ez megvolna.
- 3 likes
Komment
-
Igaz, nem nagyon értek hozzá. Úgy volt, hogy nincs értelme mérni, mert az udvarban nem aludt el a visszajelző lámpa. Csak amikor elindultam. Miután hazaértem elfeledkeztem a mérésről.
Amikor elkezdődött a motor felújítása még három éve, átjött az előbb említett szaki ,,töltést csinálni" akkor láttam hogy a jobb szélső ,,egység" réz lapjával babrált, hogy közelebb kerüljön a fixen állóhoz. Ezt tovább hajlítani nem tudtam. Ez a rézlap egy másik érintkezővel van egy közös lemezen. Tőlük balra különállóan van egy másik kapcsoló, de az nem játszik közre a töltésnél ha jól tudom.
Visszatérve a jobb oldali érintkezőkre. Egy rugó húzza el egymástól az itt lévő két wolfram érintkező párt. Ahova be van akasztva a rugó azt hajtottam visszafelé, gyengítve az erejét. Ahogy azt a tanácsot kaptam szombaton.
Nagyjából jó úton haladok? A mérést a napokban megejtem.
Komment
-
Mielőtt tovább hajlítgatod a feszszabályzót, előbb próbált megérteni, hogy mit, miért csinál, és melyik érintkező mit, mikor kapcsol.
A rugóelőfeszítés mellett jelentősége van az érintkezők közti hézagnak, és a tekercs vasmagja, és a kapcsolók vasmaghoztartozó része közti légrésnek is. Ezek mind befolyásolják a feszszab működését. Ha így megérted a működését, később sokkal könnyebben, és precízebben be tudod majd állítani.ptm004 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Nocsak mit leltem ma(bár Pannónia lámpakapcsolóval és Mz gázkarral szerelt, és vannak még itt-ott gondok, de OT-s):
Gondolkozok a "hűtlen" 634-01 esem eladásán, úgy leltem.
Eladó használt JAWA 350 TYP 634 634Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 szept. 20, 19:54."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Cz 472.4 (Jawa 634 szív) is olajcserét igényel.
Milyen gyakran és milyen olajat használtok?
Gépkönyv szerint 1,2 L kell bele. Ennyit tesztek vagy többet/kevesebbet?"Az élet megállhat,de a CSEPEL soha!"
Söjtöri Motoros Találkozók ; Söjtör Környéki Motorosok Baráti Köre
Komment
-
A nívóig öntöm, amennyi belemegy. 2 liter olajat szoktam venni, régebben Hykomol hajtóműolajat, most 15W40 motorolaj van benne. Ami megmarad, jó utántöltésnek.Ricsi95D kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Mitől hűtlen ? Testvérek ezek a CZ-vel.
Úgy látom még most is árulják. Ja és amit észrevettem : Taiwan-i copy kidörrentő van rajta nem cseh (más az íve a végénél)
A cseh nagyon drága , de ha rendbeteszem az enyémet arra eredeti fog kerülni.
Én is néztem azt a kipufogót, nem túl drága.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 15, 18:53."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Üdv az Uraknak! Úgy látom nem nagyon pörög a téma, hátha most sikerül felélénkíteni. Az 559-esemre szeretnék venni pár dolgot: egy rugót, vagyis egy párat, ami a váltó kart közép állásba hozza váltás után. Na már most, néztem a motoren.sk oldalon, de 3 fajta van.
1: Jawa 250 typ 559 Panelka - 1962- » Pružina spojky, 15,8x30mm, originál - Jawa 1960 - Motoren
2: Jawa 250 typ 559 Panelka - 1962- » Pružina spojky 15,8x30mm - Jawa 1960-- - Motoren
3: Jawa 250 typ 559 Panelka - 1962- » Pružina spojky 15,8x24,5- Jawa 1946-- - Motoren
Gondolom a harmadik kiesett az évjárat miatt ( a motorom '70 vagy '71-es), na de mi a helyzet az első kettővel? Méretre ugyan az a neve más, meg az ára. Melyik kell nekem?
A következő kérdés: A motor 6 V-os, venni szeretnék rá VAPE gyújtást, van-e lehetőség arra, hogy 12 V-ossá alakítsam az elektromos rendszert?
Köszönöm a válaszokat!
Komment
-
madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzért más mert az egyik originál,a másik meg utánygyártott.
Komment
Komment