Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa & CZ

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szia Tamás!

    Én is úgy tudom, hogy a road king erőforrását (361) a korai calif szériák kapták meg, aztán került rá a "kockahenger" és fej....Click image for larger version

Name:	361sport.jpg
Views:	1
Size:	82.8 KB
ID:	141072 ez a King is az "átdobott" 360-ast forgatja
    OdinHEM és ptm004 kedvelte ezt.

    Komment


      Úgy néz ki hogy hétvégén sikerült visszacsalogatni a töltést. Ismerős autóvillamossági szakival beszéltem a problémáról, aki mellesleg egy csepptankos Jawa-t hajt. Elmondta a direktre kötés rendjét, és azt, hogy inkább a fesszabályozó szokott elromlani, gyengítsek a megfelelő visszahúzó rugón, vagy fülön. Otthon kicsit megütögettem az egyik fület, sztenderen továbbra sem aludt ki a lámpa gázadásra, de gondoltam 6,34 V-os akkuval még tudok menni egy kisebb kört, úgy is régen ment már, nehogy beleromoljon a keverék a porlasztóba. Ahogy elindultam kialudt a visszajelző, és ez így is maradt mindvégig. Szóval ez megvolna.
      OdinHEM, sepy és gesszti kedvelte ezt.

      Komment


        Titus nem értem ahogy megoldottad a problémát. Úgy találomra állítgatni a szabályzót nem tartom jó ötletnek. Mérni kell műszerrel és annak megfelelően állítani. HA jól értem hszből akkor nem mértél. Melyik fület ütögetted?
        ptm004, joker és supermax kedvelte ezt.

        Komment


          Igaz, nem nagyon értek hozzá. Úgy volt, hogy nincs értelme mérni, mert az udvarban nem aludt el a visszajelző lámpa. Csak amikor elindultam. Miután hazaértem elfeledkeztem a mérésről.
          Amikor elkezdődött a motor felújítása még három éve, átjött az előbb említett szaki ,,töltést csinálni" akkor láttam hogy a jobb szélső ,,egység" réz lapjával babrált, hogy közelebb kerüljön a fixen állóhoz. Ezt tovább hajlítani nem tudtam. Ez a rézlap egy másik érintkezővel van egy közös lemezen. Tőlük balra különállóan van egy másik kapcsoló, de az nem játszik közre a töltésnél ha jól tudom.
          Visszatérve a jobb oldali érintkezőkre. Egy rugó húzza el egymástól az itt lévő két wolfram érintkező párt. Ahova be van akasztva a rugó azt hajtottam visszafelé, gyengítve az erejét. Ahogy azt a tanácsot kaptam szombaton.
          Nagyjából jó úton haladok? A mérést a napokban megejtem.

          Komment


            Mielőtt tovább hajlítgatod a feszszabályzót, előbb próbált megérteni, hogy mit, miért csinál, és melyik érintkező mit, mikor kapcsol.

            A rugóelőfeszítés mellett jelentősége van az érintkezők közti hézagnak, és a tekercs vasmagja, és a kapcsolók vasmaghoztartozó része közti légrésnek is. Ezek mind befolyásolják a feszszab működését. Ha így megérted a működését, később sokkal könnyebben, és precízebben be tudod majd állítani.
            ptm004 kedvelte ezt.

            Komment


              Ha így megérted a működését, később sokkal könnyebben, és precízebben be tudod majd állítani.
              Ezzel alaposabban még nem foglalkoztam, de akkor utána nézek a fesszabályozó pontos működésének. Ha jól értem nem elég az érintkezőket közelíteni.

              Komment


                Nocsak mit leltem ma(bár Pannónia lámpakapcsolóval és Mz gázkarral szerelt, és vannak még itt-ott gondok, de OT-s):
                Gondolkozok a "hűtlen" 634-01 esem eladásán, úgy leltem.
                Eladó használt JAWA 350 TYP 634 634
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 szept. 20, 19:54.
                Ba701 és supermax kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  Cz 472.4 (Jawa 634 szív) is olajcserét igényel.
                  Milyen gyakran és milyen olajat használtok?
                  Gépkönyv szerint 1,2 L kell bele. Ennyit tesztek vagy többet/kevesebbet?

                  Komment


                    A nívóig öntöm, amennyi belemegy. 2 liter olajat szoktam venni, régebben Hykomol hajtóműolajat, most 15W40 motorolaj van benne. Ami megmarad, jó utántöltésnek.
                    Ricsi95D kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      Mitől hűtlen ? Testvérek ezek a CZ-vel.
                      Úgy látom még most is árulják. Ja és amit észrevettem : Taiwan-i copy kidörrentő van rajta nem cseh (más az íve a végénél)
                      A cseh nagyon drága , de ha rendbeteszem az enyémet arra eredeti fog kerülni.

                      Komment


                        Mitől hűtlen ? Testvérek ezek a CZ-vel.
                        Úgy látom még most is árulják. Ja és amit észrevettem : Taiwan-i copy kidörrentő van rajta nem cseh (más az íve a végénél)
                        A cseh nagyon drága , de ha rendbeteszem az enyémet arra eredeti fog kerülni.
                        Nem tudom 2 nap egymás után indulásra bírni, kapott új megszakítókat, új kondenzátorokat. Szikra van, benzin is, ha be is indul azt csak teljes gázon teszi, ha visszaengedem a gázkart leáll. A keveréket nem tudom tovább szegényíteni, sokat kap, fúvókacserén gondolkodok most. A középbox cserélve lett, mert meg volt olvadva, így gondolom nem én vagyok az első, aki a karburátorhibával bajlódik. 26 ezer km nem indokolja a kopást, de a blokkom volt szétszedve. És mivel középre is tettek papírtömítést, gyanakszok még a labirint tömítetlenségére, mivel aki szétszedte, erősen alkalmazta a szanaszéjjel feszegetem technikát.
                        Én is néztem azt a kipufogót, nem túl drága.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 15, 18:53.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          Az évenkénti olajcsere szükséges és elegendő. Természetesen a szint ellenörzése szükséges a bajok megelőzése miatt. Gyári előírás 1,2l.Téli cserére első telóba:lengéscsillapító olaj és az üzemanyagba keverhető olaj 1:1arányban 120cm3, / összesen/hátsóba 47cm3 lengéscsillapító olaj.
                          OdinHEM, Ricsi95D és wsievers kedvelte ezt.

                          Komment


                            Üdv az Uraknak! Úgy látom nem nagyon pörög a téma, hátha most sikerül felélénkíteni. Az 559-esemre szeretnék venni pár dolgot: egy rugót, vagyis egy párat, ami a váltó kart közép állásba hozza váltás után. Na már most, néztem a motoren.sk oldalon, de 3 fajta van.
                            1: Jawa 250 typ 559 Panelka - 1962- » Pružina spojky, 15,8x30mm, originál - Jawa 1960 - Motoren
                            2: Jawa 250 typ 559 Panelka - 1962- » Pružina spojky 15,8x30mm - Jawa 1960-- - Motoren
                            3: Jawa 250 typ 559 Panelka - 1962- » Pružina spojky 15,8x24,5- Jawa 1946-- - Motoren
                            Gondolom a harmadik kiesett az évjárat miatt ( a motorom '70 vagy '71-es), na de mi a helyzet az első kettővel? Méretre ugyan az a neve más, meg az ára. Melyik kell nekem?

                            A következő kérdés: A motor 6 V-os, venni szeretnék rá VAPE gyújtást, van-e lehetőség arra, hogy 12 V-ossá alakítsam az elektromos rendszert?

                            Köszönöm a válaszokat!

                            Komment


                              na de mi a helyzet az első kettővel? Méretre ugyan az a neve más, meg az ára.
                              Azért más mert az egyik originál,a másik meg utánygyártott.

                              Komment


                                madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Azért más mert az egyik originál,a másik meg utánygyártott.
                                Értem. A VAPE-s kérdésben tudsz nyilatkozni?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X