Közlemény

Collapse
No announcement yet.

JAWA-CZ rajongóknak!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Légy üdvözölve közöttünk.Olvas el ez előző oldalakat és megtudod miben agyal csapatunk. Ebben várnánk ötletet mely a megoldáshoz közelebb vinne bennünket.Wsievers hogyan hajtod meg?,fogaskerékkel?Nem lenne egyszerűbb blokkot vágni?.

    Komment


      #47
      Wsievers hogyan hajtod meg?,fogaskerékkel?
      A gyári kilométeróra hajtást használom a célra. Egy átalakítóval, azért van olyan hosszú nyakrésze a tárcsának.(oda megy az átalakító)
      Click image for larger version

Name:	zo.jpg
Views:	1
Size:	19.4 KB
ID:	143045


      Nem lenne egyszerűbb blokkot vágni?.
      Végülis, ez mint látod, egy a tartalék alkatrészek közzül kibányászott fedél, szívfájdalom nélkül flexelem és fúrom szét, ha szükséges. Az aluhegesztés kötségét akarom elkerülni, és az motivál, hogy minimális átalakítással megoldható legyen a dolog, és bármelyik 634 re(és ilyen blokkal szerelt motorra) felszerelhető legyen. Még az is lehet, hogy a szivattyút elrejtem valahol, és spirál fogja hajtani.
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 15, 19:40.
      sepy és Fergusson kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #48
        Oilmaster - Posilube, syst

        Itt van 1 részletes leirás ! Igaz csehül , de igy is nagyon hasznos . Ha kell segitség a forditáshoz , állok elébe ! :-)
        Fergusson és sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          Megköszönném mert az eredeti leírás is kissé kusza a rossz fordítás miatt. A szakmai nyelv nem egészen hasonlít a köznapi kifejezésekre és nekünk pont ez lenne a lényeges.

          Komment


            #50
            Ha fordulatszámmérő kihajtásán keresztül akarod megoldani, akkor egy dologról nem szabad megfeledkezni:
            A szivattyú a motor fordulatszámával , illetve a gázkar állásával arányosan szállítja az olajat. Gyári megoldásnál a szivattyú csigája a főtengellyel megegyező fordulatszámmal forog. Mivel a fordulatszámmérő kihajtásnak is van egy áttételi viszonya - ennek nem néztem utána hogy mennyi, de ha a példa kedvéért feltételezzük, hogy kettes lassító áttétel van a kihajtásban akkor az azt jelenti hogy a motor ugyanolyan üzemi viszonyok között fel annyi olajat kap mint a gyári megoldással. Ezt nem szabad elfelejteni.
            wsievers, sepy és Fergusson kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ha fordulatszámmérő kihajtásán keresztül akarod megoldani, akkor egy dologról nem szabad megfeledkezni:
              A szivattyú a motor fordulatszámával , illetve a gázkar állásával arányosan szállítja az olajat. Gyári megoldásnál a szivattyú csigája a főtengellyel megegyező fordulatszámmal forog.
              Márpedig a leírásban az szerepel -mindenhol- hogy a főtengelyre van kötve a szivattyú tengelye is. Jogos is, mivel a fordulatszám viszonyokhoz kell igazodnia az olajozásnak...szerintem.

              Komment


                #52
                feltételezzük, hogy kettes lassító áttétel van a kihajtásban akkor az azt jelenti hogy a motor ugyanolyan üzemi viszonyok között fel annyi olajat kap mint a gyári megoldással.
                Tisztában vagyok vele. De az a szivattyú, amit látsz, az ETZ nél a váltótengelyről kapja a hajtást(ott is van áttétel, és az nagyobb is). Sőt olyan is van, hogy nem kap olajzást ebben az esetben(amikor áll a váltótengely-kuplungolásnál). A Posilubénél szerintem meg lehet annyit állítani, hogy ezt kompenzálja.

                Márpedig a leírásban az szerepel -mindenhol- hogy a főtengelyre van kötve a szivattyú tengelye is. Jogos is, mivel a fordulatszám viszonyokhoz kell igazodnia az olajozásnak
                Vannak kivételek, de ezen a helyen is fordulatszámfüggő a dolog.
                Először úgyis letesztelem, hogy mennyi olajat szállít, és hozzávetem a fogyasztáshoz.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 16, 11:14.
                sepy és Ba701 kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #53
                  az ETZ nél a váltótengelyről kapja a hajtást (ott is van áttétel, és az nagyobb is)


                  Ja, ez igaz. A kis ETZ szintén a főtengelyről hajt dirketbe. Írják is hogy más a szivattyú szállítása (persze a lökettérfogat miatt amúgy is másnak kell lennie) . Kerestem a neten elvi rajzot erről a fajta Mikuniról de sehol sem találtam. Kíváncsi lennék a működési elvére.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 16, 11:42.

                  Komment


                    #54
                    Végülis szét fogom szedni darabokra takarítás, és a fedél pótlása miatt. Akkor majd meglátjuk.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 16, 11:58.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #55
                      kvaga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Oilmaster - Posilube, syst

                      Itt van 1 részletes leirás ! Igaz csehül , de igy is nagyon hasznos . Ha kell segitség a forditáshoz , állok elébe ! :-)
                      Sziasztok !
                      A cikk elején csak leirja , melyik tipusokban volt használva a külön olajzás. Mik voltak az előnyei a kézi keveréshez képest. Az érdekesség az 1-ső olajpumpás képtől kezdődik : a keverési arány függ a főtengely fordulatátol , a gázkar és a karburátor állásátol. Arány 1:20-tol 1:120 -ig változik ! Ami még esetleg érdekes lehet hogy köbcentinként más olajpumpa volt beépitve. 591-15-100 as számu a 250 ccm, 591-15-200 as a 350 ccm-s tipusba. .......300- a 125 -be és a 400 as a 175 ccm be. Még arrol irnak hogy meg voltak jelölve a csigák is köbcenti szerint. Az SBDM -tipusu karburátorok voltak használva , de átalakithato az SBD megnevezésü is .
                      Hát tömören ennyi .
                      Utoljára szerkesztve a következő által: kvaga; 2014 nov. 17, 11:39.
                      Lemezjáték, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        Sziasztok !
                        A cikk elején csak leirja , melyik tipusokban olt használva a külön olajzás...
                        Szia,kvaga!
                        Köszönjük a fordítást és egyebeket....csak a hasznunkra válhat.
                        Lemezjáték és sepy kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          kvaga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Még arrol irnak hogy meg voltak jelölve a csigák is köbcenti szerint.
                          Húha , ezt még nem néztem , de megszámolom az áttételt is
                          CZsolti és wsievers kedvelte ezt.

                          Komment


                            #58
                            A leírás alapján csak egy kérdés jutott eszembe. Mi a kuÍ·*@ @nyäd van?
                            Jaja nagytestű cetka Cegléd ”¢ OLX.hu (korábban Apród)

                            Click image for larger version

Name:	Új bitkép (2).JPG
Views:	1
Size:	94.4 KB
ID:	143079Click image for larger version

Name:	50020653_1_1000x700_jaja-nagytestu-cetka-cegled-.jpg
Views:	1
Size:	102.2 KB
ID:	143080Click image for larger version

Name:	50020653_2_1000x700_jaja-nagytestu-cetka-toltson-fel-fenykepeket.jpg
Views:	1
Size:	82.7 KB
ID:	143081Click image for larger version

Name:	50020653_3_1000x700_jaja-nagytestu-cetka-egyeb.jpg
Views:	1
Size:	82.1 KB
ID:	143082
                            wsievers kedvelte ezt.

                            Komment


                              #59
                              Az első sárvédő kéne róla...
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #60
                                Ilyen nekem is van igaz nem "JAJA" és én akartam HIHI!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X