Nincs már 30 évre tervezett autó.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
JAWA-CZ rajongóknak!
Collapse
X
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTwin Sportot. Ha pedig mindenképp a korábbi kell, akkor a 638.5 öst, a festett feliratos tankút. (86 után) Nem mondom azt, hogy ha kifogsz egy nem gányolt, jó állapotú krómfeliratos tankú 638-at az nem lehet jó, de úgy tudom, hogy a csehek is inkább a képen lévő típust keresik.
Nekem '87-es 638.5-ös Jawam van. Ennél a váltó tengelyek perselyben futottak nem tűgörgőkön és a váltó tengelyek átmérője kisebb mint a tűgörgősé. A váltó villa lemez nem öntvény.
Vettem egy szintén 87-est donornak. Ebben tűgörgős a váltó és az egyik léptető villa lemez a másik öntvény volt. Eredeti bontatlan blokk volt 24000km-el.
Azt nem tudnám megmondani milyen tankos volt amit papírokkal vettem és végül felújítottam mert a képen látható állapotban vettem:Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2014 dec. 07, 16:24.
Komment
-
Wsievers ezt írta:"...Ha pedig mindenképp a korábbi kell, akkor a 638.5 öst, a festett feliratos tankút..."
Te, pedig ezt:dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem a Twin Sport nem igazán szép motor de ez csak az én véleményem.
Nekem '87-es 638.5-ös Jawam van. Ennél a váltó tengelyek perselyben futottak nem tűgörgőkön és a váltó tengelyek átmérője nagyobb mint a tűgörgősé. A váltó villa lemez nem öntvény.
Vettem egy szintén 87-est donornak. Ebben tűgörgős a váltó és az egyik léptető villa lemez a másik öntvény volt. Eredeti bontatlan blokk volt 24000km-el.
Azóta mi változott a motorodon, vagy még készülőfélben van?
Üdvözlettel!
FergussonUtoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 dec. 07, 19:16.
Komment
-
Azóta sok minden változott rajt. Teljesen fel lett újítva. Első alkalommal Etz első teleszkópokat kapott, Etz sárvédővel. Az Etz tárcsa Jawa ráfba lett befűzve. Majd később vettem gyári Jawa tárcsafékes teleszkop szárat, visszaraktam a gyári teleszkópot és kapott egy Brembo négydugattyús féknyerget valamint fém fékcsövet, a tárcsa ki lett furkálva megfelelő sablon alapján. Itt visszakerült a gyári első sárvédő. Hátra két oldaltáskát raktam fel.
A tankra a krombetét illetve a komplett tank a donornak vett motorból jött.
Amúgy meg nem az eredeti állapot volt a célom. Próbáltam egy kicsit az eredeti Jawa Californian-hoz hasonlóra építeni.
- 12 likes
Komment
-
Szerintem a Twin Sport nem igazán szép motorUtoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 dec. 07, 23:07."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
Köszönöm az elismeréseket !
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseén meg az átalakított Twin Sportjára.
Annyit módosítottam én is hogy elektronikus gyújtás van rajt a hengerfejekből 1,5mm le van véve és 28-as Dellorto karburátorra cseréltem a gyárit. A kuplungot lecseréltem 634-esére. Ebben ugye nincs az a bizonyos O gumi gyűrű. Ez is hozzá járul a váltó sima működéséhez.
Személyes tapasztalatom az hogy alsóbb fordulaton elég lomha. Aztán belendül . Bár ezt okozhatja a 2,4mm-es előgyújtás is. Nagyobb előgyújtás nagyobb nyomaték, kisebb előgyújtás jobb pörgés. A kisebb előgyújtás beállítás a nagyobb kompresszió miatt van. Bár ez lehet már túl kicsi. Ezt még igazából ki kell tapasztalnom.
Egyenlőre megint bejáratós, legalább is a főtengely.
Elsőre utángyártott hajtókarokkal lett felújítva ami erős rezonanciát okozott 4000-es fordulaton. Ami pont az utazó sebességhez tartozó fordulat.
Most újra felújítattam a főtengelyt állítólagos gyári hajtókarokkal. A tapasztalat hogy 60km/h-nál van rezonancia majd 90-100 -nál "ki simul".
Gondolom az okkazza hogy az utángyártott hajtókarok kisebb súlyúak voltak a gyáritól.
Az igazság hogy én is neki készülődtem egy kis "tuningnak".
A fentebb leírtakon kívül szerettem volna két karburátorosra megcsinálni.
De ez egyenlőre várat magára.
Egyenlőre örülök hogy egyben van. Másrészt most a figyelmemet elvonja a P10-es felújítása
- 6 likes
Komment
Komment