Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Igen, a raschel hálónál hatékonyabb megoldás nemigen létezik.
    Persze egy fát azért elég kalandos becsomagolni. Helikopterről leereszkedő kommandósok talán megoldják :-P
    Ha szőlőlugast kell megvédeni, az némileg egyszerűbb.
    Egyébként nálunk a cseresznyét a rengeteg, véget nem érő eső tette tönkre. Gyakorlatilag az összes szem széthasadt.

    Komment


      Komment


        https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net...e9&oe=5D9E4903

        Komment


          Nem kell kommandós osztag. Az én gyümölcsfáim lombkoronái max. 3,5 m átmérőjűek. Ezeket egy 8x8 m-es hálóval be lehet takarni.

          Egy hosszú rúdra feltűzöm az egyik hálószélt középen úgy, hogy felemelve magasabb legyen a fánál. Jó ha van két segítő, aki ilyenkor oldalt húzza a két sarkát ugyanabba az irányba.

          Ha a háló végre fent van, akkor középen, ahol eddig a rúd volt beakasztva húzzuk le addig, hogy a háló egyformán lógjon le.

          Ezután a háló sarkaival alul batyuba kötöm a fát, s a törzse körül is megkötöm. Majd kötegelővel összehúzom a nyitott oldalakat és már kész is van. Az ilyen fa valónan hasonlít a gyermekrajzok brokkoli-szerű fáihoz.

          Komment


            Szervusztok!

            A mi cseresznyefánkat a méretei miatt nem látom lehetségesnek lehálózni,túl magas és túl terjedelmes ahhoz.Ma egyébként le lett verve szinte az összes gyümölcs és a seregélyek is eltűntek.A fa alján terítve áll a félérett és összepocskolt cseresznye.Van egy viszonylag korai meggyfánk is,már azon is pirosodnak a meggyek,rá-rá repültek és egy pár szemet le is vertek,de valószínű nem ízlik nekik,mert itt hagyták.

            Nem tudom mit kellene csinálnom,amire rájöttem,hogy a változó ütemű és hangerejű zajt nem szeretik,de annak folyamatosnak kellene lenni napkeltétől,napnyugtáig.Azon is gondolkodtam,hogy mi lenne,ha valami stroboszkóp villanás szerű,több fényforrás fel lenne pakolva a fára és azokat valamilyen elektronika szabálytalan időközökben felváltva villogtatná.Nem tudom,hogy ledes technikával meg lehetne e oldani és abban sem vagyok biztos,hogy a seregélyek nem e megszoknák és ugyanúgy tombolnának,mint ahogy az a hagyományuk.Gondoltam továbbá arra is,hogy valamilyen kültéri hangszórókból változó agresszív zajokat sugározni,megszakításokkal,de ezzel biztos nem vívnám ki a szomszédok tetszését,bár az egyik szomszédban van vagy 6-7 csahos akik állandóan ugatnak és ez nem nagyon tetszik nekem,mert zavar,de az ember ne tegyen olyat ami önmagának se tetszene.

            Az eső itt ma kisebb-nagyobb megszakításokkal,ugyan nem túl nagy mennyiségben,de esett és ráadásul a hőmérséklet alig haladta meg a 15 fokot,ez is jól odatett a lelkivilágomnak.a gaz nő mintha húznák a földből,kötözni kellene a szőlőt,karózni a babot,tölteni a krumplit,-de a földre nem lehet rámenni.Van egy földműveléssel foglalkozó,mondhatnám jó ismerősöm,barátnak azért nem mondanám,mert nem minden esetben fordítanék neki hátat,-hát az azt mondja,hogy kell még az eső,mert száraz a talaj alsó rétege és nem lesz sok termés.

            Érdekes gondolkozása van a paraszt embereknek,mindig a bőséges termésről álmodoznak,sőt a rekordokról,pedig ha sok a termés,nincs ára,viszont sokkal többet kell zsákolni,-de legyen meg az Ő akaratuk,minden teremjen bőségesen!

            Üdvözlettel:Che

            Komment


              A dédnagyapám kis szélkereket gyártott amire gyakorlatilag egy kereplőt tett ( pedig Fradi meccsen sosem járt) A szerkezet igen hatékony volt, egy holdnyi szőlőben kettő darab ellátta a feladatot mert az öreg rájött hogy a terölet két részén ritkán azonos a szélerősség.

              Komment


                Egyszerűnek és nagyszerűnek tűnik és olcsón meg lehet csinálni,-kipróbálom.Köszönöm az ötletet.

                Komment


                  Szevasztok Veterán,,fanok"!
                  Nem szeretnék sokat lábatlankodni de ezt muszáj kisírnom magamból!6 év után és 60000 km megtétele után elváltak útjaink!Többé már nem velem rója az országutakat a ,,Nagy Vörös Sárkány"!Mindig szégyeltem szegénykémet előttetek mert nem igazán volt semmi rajta ,,gyári"...így veteránnak sem mondható 35 éves kora és a megtett 120000 km ellenére sem!Most mégis nektek szomorkodom egy kicsit!Köszönöm hogy meghallgattatok!
                  (A h.....zést kéretik a ruhatárba leadni!)

                  Komment


                     

                    Komment


                      Szervusz Gyuszi!

                      Egy kissé szomorú esemény kapcsán,de végre előkerültél.Nem tudom mi okod volt megválni az MZ-től,de biztosan nyomós lehet,-sajnálom.Mondtuk neked sokszor már,hogy nincs semmi szégyellni valód a motoroddal kapcsolatban,de úgy tűnik nem fogadtad meg,nem volt az olyan,meg különben is neked úgy felelt meg,-mit számít mások véleménye.

                      Gondolom,hogy nem végleg tettél le a motorozásról és biztosan van egy B terved,aminek a megvalósításához sok sikert kívánok!

                      Remélem,illetve nagyon szeretném,ha kitörnél a háttérből és többször lennél velünk,mert mindig szerettem és gondolom,hogy sokan a hozzászólásaidat!A fórum,mint azt tapasztalhatod működik,a hangnem nem durvult el,mert nem is hagynánk,igaz más aktív tagok is el-el tűnnek,de legtöbbje előkerül,-elvégre az ember,túl a szűk családon,társas lény.

                      Nagyapa lettem,már majdnem kettő és fél éve.

                      Baráti üdvözlettel:Józsi (Che)

                      Komment


                        apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        !Mindig szégyeltem szegénykémet előttetek mert nem igazán volt semmi rajta ,,gyári"...
                        Nincs azon semmi szégyellnivaló hogy a saját ízlésed alapján építetted föl a sárkányt .

                        Komment


                          jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nincs azon semmi szégyellnivaló hogy a saját ízlésed alapján építetted föl a sárkányt
                          Szerintem az a "problémája" hogy előtte az IZS egy valóban szép veterán motor volt, és saját maga visszalépésnek érezte.
                          De nem biztos hogy ez egy probléma.

                          Komment


                            Köszönöm ,,emu"! Valóban itt volt a kutya elásva!Pontos a megfogalmatzásod!Ezt mindig is egy kissé ,,fércmunkának"tekintettem!Nem is igen szerettem szegénykémet!Habár titokban kissé büszke voltam rá!Rengeteg próbálkozást és átalakítást végeztem rajta,amit a ,,szakértők a ,,kókányolás" témakörbe sorolnak!De sajnos egészségi okokból szükségesek voltak....egyrészt!Másrészt pedig a ,,hozzáértők"heves tiltakozásának cáfolatára csináltam.(PL:A lepörgött kuplungot szabályozás után felékeltem a főtengelyre(erről az volt a vélemény hogy 500 km-t sem fog bírni!Ehhez képest több mint 50000 km-t ment eddig....és még kitudja mennyit fog!).....de hát világ életemben eléggé lázadó természet voltam!Direkt szerettem árral szembe úszni!De már ennek is vége!Valószínű hogy egy kis kategóriás ,,Chopper"lessz az utódja.Az sem lessz már baj ha sosem kell félni tőle hogy mikor romlik el!Hiába no!Az idő a legjobb nyugtatÓ!Józsi bácsinak:Tudom hogy PAPA lettél!Beszéltünk róla!Gratuláltam is!De most mégegyszer...Gratulálok!Azért az az EAN még kicsit nagy neki!

                            Komment



                              Nem emlékszem rá,hogy beszélgettünk a nagyapaságról,-úgy látszik zsenilisesedek (tudom,hogy elírtam)..Valóban kicsi még az EAN-hoz,de majd belenő,vagy megkérem az EAN-t,hogy guggoljon le neki.

                              Üdvözlettel:Che

                              Komment


                                Szia Gyuszi!

                                De örülök, hogy előkerültél. Komolyan mondom, nagyon szeretem olvasni, amiket írsz. Nem tudom megfogalmazni, de átsugárzik egy olyan valami belőlük, amitől egyből jobb lesz a kedvem.

                                Légy szíves sokat itt lenni a jövőben.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X