Közlemény

Collapse
No announcement yet.

B125: a Totalcar első népi kezdeményezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    B125: a Totalcar első népi kezdeményezése

    A Toltalcar magazin népi kezdeményezést indított azért, hogy B kategóriás jogosítvánnyal 125 köbcentiig lehessen motort vezetni. Nyilván a városi/elővárosi közlekedés és az 50-es robogók belesetveszélyesen alacsony teljesítményéről van szó.

    Click image for larger version

Name:	1718223_4ddf76c85ab16d47565fdbf48a35e192_xl.jpg
Views:	1
Size:	73.9 KB
ID:	153235„Egy 125-ös robogóval már tartható a mai városi közlekedés üteme, egy 125-ösön már nem zsákmányállatok vagyunk, mint egy négyütemű 50-essel, tudjuk tartani a ritmust. A nagyvárosok közlekedése érezhetően fellélegezne, hasonlóan a nyári szezonhoz, amikor a nyaralni távozott autók hiányában egészen könnyű közlekedni. Egy 125-ös robogóval ráadásul a 90 km/h-s utazótempó is tartható, így kijelenthetjük, hogy ingázásra is tökéletesen alkalmas. Márpedig melyik polgár vitatná, hogy jó dolog, na nem vagyunk kiszolgáltatva a MÁV-nak és a busztársaságoknak?”

    Az idézet ebből a cikkből származik: Totalcar - Magazin - A Totalcar első népi kezdeményezése

    A mellékelt kép pedig innen: Totalbike - Hírek - 125-ös robogót az autósoknak!



    Mi a véleményetek erről a kezdeményezésről?
    Ricsi95D, Venom és 15 további látogató kedvelte ezt.
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    #2
    Szervusztok. A fél ország ( lehet,hogy túlzás, de mindenképp nagy számban !! ) 60-300 / 50-es motorral vesz részt a közlekedésben, rendszám nélkül / netán egy baleset kapcsán biztosítás nélkül /. A 70-es táblánál elhúznak mellettem, mivel a mostani ( még az 50 ccm-esek is ) gépek sokkal erősebbek és gyorsabbak mint a régiek / Simson SR 2, Berva stb.-re gondolok /. Robogóval járó ember, nagy valószínűséggel elboldogul egy 125-el is de..... Az a B kategóriás, aki soha nem vezetett még kerékpárt sem / a példa durva, mivel az biztosan nem fog vezetni motorüzemű kétkerekűt / jogilag vezethet 130-al az autópályán 125-ös motort ? Én nem ellene beszélek, de mindenkit hazavárnak ! Gyakorlott motoros / oktató / egy rutinpályán végigmenő motort kezelő vezetőről azonnal megmondja, hogy tudja a dolgát, vagy nem. Egy rutinpályás és egy forgalmis vizsgához ( talán 5 X1 óra ? ) mindenképp ragaszkodnék. Továbbiakban : van " kis " D , meg " nagy " D. Nem véletlenül választották ketté - nagy valószínűséggel a műszaki tartalom miatt és nem a sebességük miatt -. Még az sem mindegy, hogy az ember milyen gyakorisággal vezet valamit. Repülésnél kihagysz néhány hónapot , megfelelő képesítéssel rendelkező pilótával ellenőrző repülést kell végezned, két évenként a hatóságnál újra kell vizsgáznod gyakorlatból.Tudom a motor nem repülőgép, de harminc évi kihagyás után mégis beborítottam az Uralt az árokba ( képet biztos sokan láttátok !), pedig annak idején oldalkocsiztam eleget. A fiam ugyan 130 LE-vel motorozott 18 éves korában, de ő is végigjárta a fokozatokat / kicsi , nagyobb, mégnagyobb.... /. Nekem " full " vezetői engedélyem van / kivéve a nemzeti kategóriákat /, meg vezettem már néhány kilómétert, de nem javasolnám a "semmi " / valamilyen gyakorlati számonkérés /nélküli 125-ös vezetést.Üdvözlettel.
    Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2011 jan. 19, 17:05.

    Komment


      #3
      Nem igazán vagyok ennek híve...nem hiszem, hogy olyanok, akik ma magyarországon ma csak autóra rendelkeznek jogosítvánnyal, egyáltalán képesek megfelelően használni egy 125-ös motort(nem csak a robogókról beszélek).Persze tisztelet a kivételnek. Nemhiába külön kategória egy 125-ös motorkerékpár, mint egy 50-es segédmotor(ezzel kapcsolatban ha jól tudom, a KRESZ szerint csak a Babetta és társai a segédmotor, ergó a Simsonokra is A kategória kellene)Meg nem beszélve arról, hogy egy 125-ös kétütemű motort ami 40 ló körül van,nem igazán ugyanaz megülni, mint egy "libakergetőt"Amúgyis hova siet mindenki?Mért nem "elég" egy 50-es?Ja és ha esetleg megengedik a A1 kategóriát a B kategóriás jogsival rendelkezőknek, hogy fogják oktatni azokat akik soha nem láttak még motort? Abban szerintem egyetértünk, hogy még a mostani nagymotor vizsga is nagyon kevés használhatót ad a hétköznapokban, akkor azokkal mi lesz akiknek megvan a B kat. és eddig nem használtak motort? Megtanulják ahogy akarják?Csodállatos lesz
      További kérdések ezzel kapcsolatban:
      -Mi lessz azokkal, akik eddig A1-el rendelkeztek,és az A korláttal(akkor ők is kapják meg a teljesjogú A-t)?
      -Hogyan legalizálják a sok 125-ös papír nélküli motort?(senki ne higgye, hogy ezek rendszám nélkül, csak biztosítással, mint egy segédmotor fognak közlekedni-nincs az az Isten)
      -Hogyan fogják oktatni a B-kat. jogsisokat, mikor még a A kategóriában sincsennek toppon?
      Még hozzáfűzném, hogy ha létrejön az, hogy B jogsival 125-ig, akkor úgyis az lessz, hogy kevés a 125...legyen már akkor 250,meg ugye 125 ös papírral 250-350 csak ha a mostani 50/125-ből indulok ki
      A próbálkozóknak meg széles utat,és gumifákat, szükségük lesz rá...

      --- Ez még eszembe jutott: ---

      Látom dafko54, egyetértünk
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Teljesen jogos dolgokat írtatok. Én is elsőre így okoskodtam, de egy barátom megvilágította számomra a kérdést a másik oldalról is:

        Click image for larger version

Name:	b125.jpg
Views:	1
Size:	84.5 KB
ID:	128694Az 50-es határt akkor találták ki, amikor még Ladák és Skodák között kellett „motorozni” és az akkori 50-esek kétüteműek voltak. Gyakorlatilag azóta megváltozott minden. Az autók lényegesen gyorsabbak lettek és a városi közlekedés valóban fel is gyorsult, sok helyen 60-es, 70-es táblák vannak. Közben ma már az 50-es robogók négyüteműek lettek (nem is lehetnek az újak kétüteműek), gyengébbek mint a régiek. Sokkal veszélyesebb helyzetek adódnak így, hogy a robogó nem tudja tartani a sebességet az autókkal, így folyamatos akadályt képez, amit folyamatosan kerülgetnek az autók. Gyakorlatilag folyamatos veszélyben vannak.

        Sosem láttam 70-es táblánál elhúzó robogót, hiszen 50-el is alig mennek szegények!

        Természetesen tanfolyamhoz kötnék a „B125”-öt is, gyakorolni kellene a kétkerekű vezetését. De egy gyakorlott (!) autóvezetőnek valószínű nem olyan nagy feladat egy kismotoron, tanfolyam segítségével rutint szereznie. Ismét csatolok egy ábrát arról, hogy máshol milyen feltételekhez kötik mindezt.

        A kezdeményezés szerintem csupán azt a célt szolgálja, hogy megkönnyítsék az autóról robogóra való váltást az autóvezetőknek, így népszerűsítve ezt a „praktikusabb” városi közlekedési eszközt. Nem véletlen csatoltam be a fenti diagrammot, tanulságos, hogy mennyivel nagyobb motorokat használunk mi, mint az átlag európaiak. Motorversenyzők vagyunk, vagy mi a szösz? A fenti ötletben nekem ez tetszett meg, hogy a kisebb, de már használható méretű motorokat népszerűsítené.
        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

        Komment


          #5
          Szervusztok. Kérdés: a Bp.XIII. Váci út , 70-es tábla, én megyek 69-el, elhúz mellettem egy kétkerekű rendszám nélkül, akkor az max. 50 ccm-es.Számtalan esetben megtörtént a dolog!Abban teljesen egyetértek, hogy a sebességkülönség az egyik legnagybb veszélyforrás. A forgalmat feltartó lassúbb járművet a gyorsabb mindig előzni szeretné, de ha együttes ritmusban halad mindenki ez nagy valószínűséggel nem történik meg. A motoros tréning , marhaság - gondoltam idáig, a nagy rutinommal -, de egy kedves motoros ismerősöm a tavalyi évben részt vett egy ilyenen és mesélt ( hozzátenném, hogy tavaly 40.000.- km-t ment, és nem futárként ) dolgokat, amire néha szükség van. Alkalmazta is -" rákényszerítette " egy adott szituáció - és így megúszott egy ronda bukást. Gyakorlati, ellenőrzött vezetéssel, valamilyen elméleti oktatással kellene megoldani ezt a kérdést, így ugyanott vagyunk , mint a jelenlegi állapotban ( ez csak az én magánvéleményem ).Üdvözlettel.

          Komment


            #6

            Komment


              #7
              Rengeteg ismerősöm nyomja kamupapíros, rendőr majd szemet huny 125ösökkel, amikkel lazán öngyilkos lehet az ember, de érzésem szerint az nem ül motorra, aki nem tud vezetni rendesen... legalábbis csak vmi robogóra. Persze kirívó esetek mutatják, hogy sokakat semmi sem tart vissza a száguldozától,de őket nem is fogja semmi. Valljuk be 50essel nagyobb életveszély közlekedni, mint rendes motorral. Régebben volt vízhűtéses gyorsasági utánérzés NSR 50em, az ember azzal is megszegheti a korlátot és még legális is, 13 közel pörög, kegyetlenül idegesít de van benne azért szufla;-)

              Inkább menjenek z emberek rendes kilóhuszonötösökkel, azt jóvan. Aki csal az ígyis-úgyis fog csalni.
              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

              Komment


                #8

                Komment


                  #9
                  Aki ki akarja nyírni magát az jelenleg is megteheti félig-meddig legális keretek között...
                  Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                  Komment


                    #10
                    A kezdeményezést én sem tartom jónak. Én is inkább ApaE-val értek eggyet. Minden autósnak tudnia kellene előtte motorral közlekedni! Én inkább azt támogatnám, hogy a segédmotor meghatározásbol vegyék ki az 50 cm2-es korlátot és inkább teljesítményhez kötném a meghatározást. Igaz, ez most nem szerepel a közzétett kritériumok között, azonban, ha én elvinném a kis gyenge 125-ős csepelemet segédmotorra vizsgáztatni, elutasítanának. Ezt kellene a törvényhozóknak fontolóra venni!

                    Komment


                      #11
                      Szia!

                      Ebben van vmi, sok autós biciklizni sem tud...

                      A segédmotor teljesítményt hazánkban mindneki megtrükközné és a 125ös harminclovas nsrek hirtelen 8 lovas szerény gépezetek lennének;-) Ez a baj, mondjuk a Csepelek-et tényleg lehessen már smkpként használni, a legtöbb úgyis papírmentes..

                      No meg abban is van igazság h ha ezt megadják akkor mindenki többet akar majd, de több nem lesz megengedve a 125 viszont uniós/eus trend. csalók voltak és lesznek is, nem lehet velük mit kezdeni....

                      A baráti körömben sokan már aláírtak és én is csak biztatni fogok mindenkit sztem, pénteken megyek aláírni, meg folyamatosan servezkedek. Nem hiszem h növekednének a balesetek, van így is elég... az ember 50essel is tud balhét okozni lazán ugyanúgy ahogy 600as CBRel is lehet 50 alatt menni... minden a vezetőn múlik, de ez most is így van. az 50es papíros gépek fele tuti h nem 50es és a teljesítményük is meghaladja a megengedettet... a helyzet sokat nem fog változni, persze folytásokkal lehet majd trükközni, 30 lovas mocit beállítani 15nek stb, de ez most is megy.

                      Persze lehet rosszul látom a dolgokat, de sztem jó a kezdeményezés, az 50esek tényleg csak játékszernek jók, meg a hangjuk is idegel...

                      Üdv

                      --- Ez még eszembe jutott: ---

                      Ez a változás nem érinti az illegális motorokat, minden 125 re a továbbiakban is rendszám kell majd, valamint ily módon senki sem vezethet 15 lovasnál erősebb motort. a jelenleg teljesen papírmentes külföldi roncstelepkről behozott motorok ettől még nem fognak rendszámot kapni, semmi köze a kettőnek egymáshoz/ez csak reflektálás egy korábbi hsz-ra
                      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                      Komment


                        #12
                        Hát úgy látom mi se kerüljük ki ezt.

                        Amikor felmerül egy ilyen dolog, érdemes végigolvasni a hozzászólásokat is. Kicsit lehangolja az embert, de ez van. A hozzászólásokból a következő jön le. Senki sem akar jogosítványért fizetni és tanfolyamra járni, mert az sokba kerül, sok idő és egyébként is "ennyi" idősen már derogál beülni a padba. Következtetés: jó-jó legyen valami kis gyakorlati vizsga és azután már lehessen robogni, mert egy 125-ös motorral már lehet tartani a forgalom ritmusát. Érdekes módon például Genfben, amikor kerékpáros megy a busz előtt, az lelassít a kerékpáros sebességére, mert akkor éppen az a forgalom ritmusa, és senki sem akar rakétahajtóművet szerelni a bicajra, hogy tudjon annyival menni, mint a busz. Ha nem letaposós módon közlekednénk, akkor nem lenne gond a forgalom ritmusa.

                        Általában két indokot hoznak föl a kezdeményezés mellett.
                        1. Sok agglomerációból ingázó átülne motorra. Lehet. De aki ingázik, minden nap, annak nem éri meg lerakni egy A1 jogsit? Ráadásul úgy, hogy pár százezret azért kiadna a 125-ös robogóra. Lássuk be, a jogsi ára kevesebb, mint egy év alatt visszajönne a megspórolt benzinen.
                        2. Kisebb lenne a környezetszennyezés. Minden részletesebb eszmefuttatás nélkül egy új 125-ös motor károsanyag kibocsátási követelménye kb. ötször rosszabb egy személygépkocsiénál. Ez egyébként gondot is okoz Olaszországban, ahol mindenki robog.

                        A vezetői engedélyekről szóló irányelv valóban lehetővé teszi a B kategória A1-gyel történő egyenértékűségét nemzeti hatáskörben. De az A1 kategória nem robogót jelent. Nincs olyan motorkerékpár kategória, hogy robogó. Tehát elvben egy B kategóriás jogosítvánnyal lehetne vezetni egy lábváltós 125-ös motort is. A sok rendszám nélküli nagymotort látva nincs kétségem afelől, hogy ezután jönnének a tuning 125-ösök, amelyek már rég nem férnek bele a 11kW-os határba, de hát a rendőr úgyse tudja lemérni a teljesítményt az út mellett. Tudom a Simson is lábváltós és azt is lehet most vezetni B-vel, de igazából tudjuk jól, hogy egy jól beállított 50-es Simson többet tud menni 45-nél gyorsabban, ezért tulajdonképpen nem is lehetne segédmotoros kerékpár.

                        Érdekes a Németországban lehet rubrika is, ahol igazából az 1980. előtti B szerepel. Ja kérem nem mindig voltak egységesek a jogosítvány kategóriák az Unióban. De az, hogy emiatt egy olyan minden bizonnyal ötven fölötti ember, akinek több, mint harminc éve van német jogosítványa a mostani B kategóriára, vezethet A1 járművet, nem egyenértékű azzal, amit itt akarnak. Ráadásul senki nem vitatja a gyakorlati képzés szükségességét. Szerintem az elméleti is fontos lenne, mert a motorkerékpárra vonatkozó szabályok nem igazán szerepelnek a B-s követelményeknél. Így viszont már ott tartunk, hogy komplett jogosítvány kellene csak rövidebb idő alatt és olcsóbban. Így, el is jutottunk a fő problémához: olyan alacsonyak a hazai fizetések ahhoz képest, amire az egész játszóteret szabták, hogy nem szívesen adunk ki semmi ilyesmire. A jogosítvány árából egész jó kis LCD tévét lehet már venni, nem?

                        Amúgy támogatnám, hogy minél több autós üljön néha motorra, hogy tudják meg mit jelent az eső, meg a csúszós út. Gondolom utána kevésbé lennének türelmetlenek a motorosokkal szemben. És nem használnák az ablakmosót sem, ha egy motoros áll mögöttük.

                        Tehát rakjunk bele a B-s jogsi kérdésekbe motoros kérdéseket is? Akkor meg az lesz a baj, hogy "minek kell nekem ezt megtanulnom, mikor soha nem ülök majd motorra".

                        Szerintem aki idáig úgy érezte, hogy valamilyen okból fontos vagy előnyös neki, hogy legyen A1 kategóriájú jogosítványa, az megszerezhette és megszerezheti bármikor.

                        Aki meg A-t akar, az csinálja gyorsan, mert 2013(?)-tól jön az A2, a 25kW-os lépcső.

                        Csak szólok. Akkor lesz csak hőbörgés. Szerintem jogosan.
                        Everything is better when you decide you don't care.

                        Komment


                          #13
                          Elolvastam mindenki véleményét és - még ha ez ellentmondás is -, mindenkivel egyet értek.

                          Viszont a saját problémafelvetésemen nem tudtam túllépni. „Nagyjából” mindannyian azt írjátok, hogy nem érdemes lazítani a szabályokon, nem kell nagyobb „kiskategória”, nem kell gyorsabban menni, stb.,...

                          De miért használunk a - szigorúbb szabályozás mellett is - nagyobb motorokat, mint Európa többi országában? Szerintetek az átlag motor méret tovább nőne a lazítás eredményeként? Téves az a feltételezés, ami ennek pont az ellenkezője?

                          Azt is értem, hogy ha kell a 125-ös robogó, akkor nem nagydolog jogsit csinálni. Ez logikus, ésszerű. De ha már jogsit csinál valaki (jó nem valaki, hanem egy Magyar), akkor biztos nem vacakol az A1-el. Ha viszont A korlátozott jogsija van (sőt nagy A, mert biztos jó lesz valamire), akkor már mégis miért venne 125-ös motort, ha nagyobbat is lehet? Szerintem ilyen a magyar gondolkodás.

                          És ez lehet - többek között -, az első hozzászólásomba tett grafikon magyarázata. Ezért használunk szerintem nagyobb motorokat, mint máshol. Vagy csak zagyválok itt össze-vissza?
                          Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                          Komment


                            #14

                            Komment


                              #15
                              TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Azt is értem, hogy ha kell a 125-ös robogó, akkor nem nagydolog jogsit csinálni. Ez logikus, ésszerű. De ha már jogsit csinál valaki (jó nem valaki, hanem egy Magyar), akkor biztos nem vacakol az A1-el. Ha viszont A korlátozott jogsija van (sőt nagy A, mert biztos jó lesz valamire), akkor már mégis miért venne 125-ös motort, ha nagyobbat is lehet? Szerintem ilyen a magyar gondolkodás.

                              És ez lehet - többek között -, az első hozzászólásomba tett grafikon magyarázata. Ezért használunk szerintem nagyobb motorokat, mint máshol. Vagy csak zagyválok itt össze-vissza?
                              Pontosan így van. Az A1 kategóriát többek között azért hozták létre, hogy a munkába járó nagyrobogósoknak ne kelljen lerakni nagymotorra. (Nem a mi - értsd: Magyarország - ötletünk volt). Ez elég zavarosan hangzik a sok "nagy" miatt. Szóval célja kettős. A fiatal gyerek 16 évesen ne ülhessen 100 lóerős motorra, a munkába járóknak pedig lehetőséget ad átülni az autóból egy könnyű kisfogyasztású kétkerekűre. Azért mert valamelyik EU tagország lobbistái elintézték az A1-B egyenértékűséget, még nem biztos, hogy jó. Kezdjünk el aláírást gyűjteni, hogy ne kelljen adót fizetni, mert az offshore cégtulajok se fizetnek. Biztos sokan aláírnák.

                              Kicsit bővebben: az ilyen kezdeményezések általában fordítva sülnek el, mint ahogy átlagpolgár gondolja. Egy ilyen enyhítés sokszoros szigorítást hoz magával hosszú távon. Ha sok lesz a robogós, várhatóan több lesz a motorkerékpáros baleset. Ezután szigorítanak majd a jogosítvány megszerzésén - tehát drágább is lesz. Bevezetnek még pár közbenső kategóriát A3, A4, stb: mondván, hogy így mindenkinek lehetősége van kiválasztani, hogy mi a neki megfelelő jármű. És ami a legszörnyűbb, kötelezővé teszik a sárga mellényt, a légzsákos kabátot, meg a világító bukósisakot és más hülyeségeket, csak azért mert nagy szabadságra vágyunk - motorozzon mindenki, de amikor már lehet, akkor ész nélkül teszik a legtöbben.

                              A levegőszennyezés következményeiről ne is beszéljünk. Most még azért nem szálltak rá a motorokra, mert kevés van. De ha sok lesz, akkor jön majd a környezetvédelmi felülvizsgálat, ami ugye drágítja a műszaki vizsgát. Korlátozni fogják a behajtást a belvárosi övezetekbe károsanyag kibocsátás alapján. Ekkor a sok B-s átülős szívja majd a fogát és elégedetlenkedik, hogy miért nem robogózhat a városban az ólcsón beszerzett járgányával, mikor a szomszéd meg motorozhat a vadiúj motorjával, de ez szemétség az sok millióba került, megint a szegény átlagpolgárt szívatják.

                              Egy magukat autós újságíróknak nevező blogolóktól többet várnék, mint egy ilyen ovódás szintű népi kezdeményezés. Szomorú de ez van.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: UK; 2011 jan. 20, 09:21.
                              Everything is better when you decide you don't care.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X