Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Új és használt motorkerékpár árak sok-sok évvel ezelőtt

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Új és használt motorkerékpár árak sok-sok évvel ezelőtt

    Kedves Veterános Kollégák!

    Pár hónapja felmerült bennem a kérdés, hogy mennyibe kerülhetett pl. egy Ural motorkerékpár 20-30 évvel ezelőtt. Kaptam érdekes, és hasznos válaszokat uralos kollégáktól. Arra gondoltam, hogy nyitok egy ilyen fejezetet, és arra kérek mindenkit, hogy akinek vannak ilyen információi, és szívesen megosztaná azt másokkal, akkor itt a nagyszerű lehetőség. Biztosan fogunk érdekes dolgokat olvasni, értékes információkat szerezni. Képzeljük csak el, hogy mikor a motorunkról mesélünk, akkor hozzá tudjuk fűzni, hogy ez a motor annó ennyibe került újonnan, és használtan is ennyi meg annyi volt az ára, ami abban az időben valahány havi fizetésnek felelt meg. Nem a "nagy fogásokra gondolok", hanem az akkori átlagos piaci árakra, persze minden információ hasznos, ezért azt is szívesen vesszük ha valaki mélyen a piaci ár alatt, vagy felett jutott hozzá motorjához. Remélem gyűlnek majd az érdekesnél érdekesebb információk.




    Találtam pár adatot a magyarjarmu.hu oldalon. Érdemes elolvasgatni az oldalt.

    Csepel: "1950. végén megjelent a 125-ös első teleszkópvillás változata, amelynek alapára 4150 forint volt, míg a színesre dukkózott, krómozott alkatrészekkel szerelt „Luxus” kivitel 4680 forintba kerül."

    Pannónia: "1968 az új gazdasági mechanizmus bevezetésének éve volt. Durva leegyszerűsítéssel azt mondhatjuk, hogy a piaci viszonyok alkalmazására tettek kísérletet az államszocializmus tervgazdaságos viszonyai között. A motorkerékpárt a maximált árkategóriába sorolták, az az árát nem lehetett emelni. A T5 2500 forinttal lett olcsóbb, azaz 13500 forintba került, míg a p10-est 16500 helyett 14300 forintért lehetett hazavinni."

    #2
    1994-ben vettem egy oldalkocsis Pannóniát üzemképtelenül 16000 Ft-ért. Egy korsó csapolt sör akkoriban 34-35 Ft volt, egy év múlva a főiskolán 3500 Ft volt az alapösztöndíjam. 1976-ban adta el apukám P10-esét, elmondása szerint szalonállapotban 5000 Ft-ért, és vett egy Simson Schwalbét 5500 Ft-ért, plusz egy ötszázast adott a boltosnak, hogy övé legyen a motor. Magyarul 9% volt az üzletkötési jutalék... :-)
    sepy, zoló07 és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Attached Files
      sepy, zoló07 és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Erdekes hasonlitasi alap En a kereskedelemben dolgozom 20 eve es az ossze hasonlitast a klienseknek a munkadijakkal szoktam ecsetelni pl egy Berghaus Goretex dzseki (Mera Peak) 1996-ban 900 000lit ami megfelelt 3 heti atlag fizetesnek kb
        (900 000LIT=450EU)2012-ben egyu hasonlo termek 450-500 eu korul van (MAMMUT TWIN JKT) Ami 6-7 munkanap ara kb. Termeszetesen nehez kalkolalni mert nagyon sok a varians ami befolyasolja az arakat a munka ero az ellenben mindig ugyanaz En 96-ban vettem egy autot ami 30 havi munkamba kerult hasonlo parameteru atuto 2009-ben csak 15havi munkamba Szerintem talan a leg korrektebb osszehasonlitasi alap hogy mennyit kellett akkor dolgozni valamiert es mennyit most De szerintem a kenyer lett draga!!!!!
        sepy, zoló07 és kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Én is úgy szoktam hasonlítgatni. Ha jól emlékszem az elbeszélésekre, akkor a '70-es években kb. 10 havi munkásfizetés volt egy Pannónia ára. Csak akkor még nem terhelte az emberek jövedelmét brutális lakáshitel, autóhitel, autó fenntartási költség, stb. Tehát ha valaki dolgozott, vígan megvehette a motorját az ÁFÉSZ boltban részletre.

          Kíváncsi lennék, hogy a P20 árához képest mennyivel volt több egy export (P9, T9) Pannónia ára '70 körül. Mert azért néha itt-ott ki volt rakva egy-egy darab azokból is.
          zoló07 kedvelte ezt.

          Komment


            #6

            Komment


              #7
              Click image for larger version

Name:	IKKA 001.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	134181Click image for larger version

Name:	IKKA 002.jpg
Views:	1
Size:	203.0 KB
ID:	134182Szervusztok . "72-ben az első fizetésem az első munkahelyemen (II. AFIT XIII. Véső utca 9. - itt közületek is sokan jártak már , mivel , ahol az OT rendszámokat kiadják az emeleten , ott volt az öltöző anno.) 1.920.- ft volt . Egy liter benzin 3.- ft volt ( a ZIL - eseknél 1,20.- fillér ). ' 74 augusztusában drasztikusan megemelték a benzin árát : 4,50.- fillérre ! "76 augusztusában 6.800.- ft-ot kerestem ( a szüleim ketten kerestek ennyit ! ) Ez akkoriban nagyon jó pénznek számított - fizikai munkával meg pláne. A nálam lévő Zündapp K 500-at 16.000.- ft-t vette az előző tulajdonos , valamikor az ötvenes évek közepén. Az Apám a 160 négyszögöles telket a szoba konyhás házzal ( Újpest kertváros ) 1968-ban 45.000.- ft-ért vásárolta. A Zündappot én 3.500.- ért 1974-ben ( ?) - oldalkocsival + egy blokk váltóval, ez azután derült ki, hogy otthon kinyitottam az oldalkocsi csomagtartóját. A magánvéleményem az , hogy mindig nehéz volt kicsit jobban élni, lakást, házat "szerezni" . Régen a vásárlásnak a választék és bizonyos dolgok korlátozott száma szabott határokat. Mennyit kellett várni egy autóra ? Egy kombi 1500-ös Ladára az ismerősöm 1985-ben fizetett be és '92-ben "kapta" meg. ( Pedig , akkor már lehetett mindent hozni a "nyugatról".) Most az a nagy gond , hogy minden fiatal bróker , stylist ( ? ) , szakértő ( 20 ! évesen ), celeb szeretne lenni és a képi média ezt az irányvonalat képviseli. ( Belenéz valaki egy szappanoperába , mit lát: úszómedencét, álomházat, kellmes társaságot - de munkáról nem igen esik szó. ) Valaki lát egy új építkezést és a táblán nem az áll , hogy " Office to let , for sale " , ha nem " Itt egy forgácsoló üzem épül" - az vendégem egy ebédre ( miután én is láttam ). Tavaly, két nyugati megyénkben 5 (!) fő bádogos végzett - az osztrákok havi ösztöndíjként a nettó minimálbért fizették nekik a tanulóidő alatt. A vizsga után mindegyik Burgenlandban vette fel a munkát. Nagyon eltértem az alaptémától , abba is hagyom . Néhány képet felteszek. Üdvözlettel.
              Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2013 jan. 08, 11:04.

              Komment


                #8

                Komment


                  #9
                  Click image for larger version

Name:	IKKA 003.jpg
Views:	1
Size:	199.2 KB
ID:	134183Click image for larger version

Name:	IKKA 009.jpg
Views:	1
Size:	197.8 KB
ID:	134184Click image for larger version

Name:	IKKA 010.jpg
Views:	1
Size:	195.0 KB
ID:	134185Click image for larger version

Name:	IKKA 011.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	134186

                  Szervusztok . A képek az IKKA 1963-4 téli "katalógusából" származnak. Aki a koránál fogva nem ismeri az IKKA szót , annak elmondom mit takar ez a kifejezés . Az a személy , akinek "nyugati" rokona volt és küldött valutát az vásárolhatott ebben az üzletben a cérnától a tégláig mindent - soronkívüliséget élveztek mindenkivel szemben. Természetesen, aki legálisan jutott ( sportoló, külszolgálatos stb. ) nyugati valutához - szigorúan az igazolás bemutatása mellett - az is kiválasztott volt. Néhány oldal a teljesség igénye nélkül - a gépjárműveket , már valahol "alkalmaztam". Üdvözlettel.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2013 jan. 08, 11:02.

                  Komment


                    #10
                    A fiatalokrol csak annyit hogy itt nalunk is hasonlo a helyzet mindenki a V.i.P akar lenni de amikor megkerdem hogy mit teszel meg azert hogy az is legy azon kivul hogy buvolod a playstationt (van egy 23 eves unokaocsem elo pelda az osszes tobbi cimbivel )akor termeszetesen a korulmenyeket hianyoljak stb. Mindenhez ert csak nem bizhatok ra semmit .De ez termeszetesen az elozo generazio hibaja valami folytan talan kenyelembol rajuk hagytunk mindent es ez az eredmenye vagy ezt nevezik generazios kulombsegnek .Ellenben elkell mondjam egy parnapja tortent hogy elvittem magammal ket ilyen suhancot fat vagni ugyan is szoktam ilyet is csinalni magas fak amikre fol kell maszni es be kell valljam meglepoen hejt alltak nem lett senkinek semmi baja elsore nem rossz PERSZE A LANCFURESZHEZ NEM NYULTAK .Persze ketszer annyit kellett magyarazni es az volt a legjobb hogy ertekeltek a ketkezi munka oromet es m askor is eljonnek ugyhogy nincs minden veszve, itt a forumon is vannak ugyes fiatalok .En is eltertem a tematol, remelem a legkozelebbi VFT- majd en is reszt tudok venni (foleg a nyeremeny miatt) Meg annyit van egy oreg motoros cimboram aki a felesege hozomanyabol az 50-es evek kozepen vett egy MV AGUSTA 175 DISCO VOLANTE amiert fizetett 250000 lirat

                    Komment


                      #11
                      1976 decemberéig 3 Ft volt a 86-os oktánszámú benzin literje. tehát 16,800 Ft-ért 5,600 Liter benzinnel volt egyenértékű
                      Ha a mai benzinárból levesszük a kb 200 Ft adótartamot akkor 200 Ft/liter áron számolva 200x5600 =1,120.000 Ft Tehát a fullra felújított 1,000.000 Ft-os áron olcsóbb mint az újan vásárolt.

                      Komment


                        #12
                        Sajnos nem tudom szemléltetni, de a Somogy Megyei Iparcikk-Kiskereskedelmi Vállalat számlája alapján 1 db Jawa Mustáng 1977 január 10-én 6500 Ft.

                        Komment


                          #13
                          Én 68-69 körül ültem / vezettem/ olyan Jawa 350- est ovál nyergest a tipust nem lapoztam elő mit devizáért vettek. Az előző tulaj a szobában tartotta.Nagyon ritka madár volt. Érdekes surrogó motorhangja volt arra emlékszem és "azt mondták még ezeket hidegen padon járatták először." A 634- es Jawa 350-et újonnan toltam ki a boltból 81-82 ben 19500 ft-ért.Miután szaporodott a család 3 évesen ennyiért adtam el és egy Skoda S 100-ast vettem 50.000 -ért.

                          Komment


                            #14
                            Kezembe került a motor revü című újság 1990/06 száma. Van benne egy cikk Mivel fogunk motorozni? címmel, A sivár motorkerékpár piac alcímmel, benne néhány adat. Árak: Simson SR 29900; 51 B 1 H vizsgamentes 20800; 51 I E I enduro 23600; 51 I C 1 rendszámos 20800; Suzuki EKO indiai pedálos 24900; vaariomatic berúgós 29900 (szállítása bizonytalan); JAWA 210 19300; MZ ETZ 125 31000; 150 31700; 251 44600. Eladási adatok 1989-ből: Simson 18000 db; JAWA 10000 db; TVS eco 5000 db; Riga 5000 db. Továbbá találtam az újságban egy hírdetést, Augsburg-i címmel és telefonnal (megjegyezve: magyarul beszélünk) áraik: Kawasaki ZX-10 15700 DM; GPZ 900 R 8200 DM; ZXR 750 13990 DM;GPZ 1100 4900 DM. Nem emlékszem, de akkor a nyugatnémet márka akkor kb 30 Ft körül lehetett.

                            Komment


                              #15
                              Mai napon kotottem egy erdekes uzletet fatvagtam magasan kotelezve beulobol stb.miutan befejeztem. .A fat nekem kellett eltuntetnem de szerencsere jott egy kozelben lako emberke es fel ajanlott egy cseret a faert Click image for larger version

Name:	IMG_20190211_155237408.jpg
Views:	631
Size:	1,020.6 KB
ID:	216246 .Hat beleeggyeztem

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X