Kedves Veterános Kollégák!
Pár hónapja felmerült bennem a kérdés, hogy mennyibe kerülhetett pl. egy Ural motorkerékpár 20-30 évvel ezelőtt. Kaptam érdekes, és hasznos válaszokat uralos kollégáktól. Arra gondoltam, hogy nyitok egy ilyen fejezetet, és arra kérek mindenkit, hogy akinek vannak ilyen információi, és szívesen megosztaná azt másokkal, akkor itt a nagyszerű lehetőség. Biztosan fogunk érdekes dolgokat olvasni, értékes információkat szerezni. Képzeljük csak el, hogy mikor a motorunkról mesélünk, akkor hozzá tudjuk fűzni, hogy ez a motor annó ennyibe került újonnan, és használtan is ennyi meg annyi volt az ára, ami abban az időben valahány havi fizetésnek felelt meg. Nem a "nagy fogásokra gondolok", hanem az akkori átlagos piaci árakra, persze minden információ hasznos, ezért azt is szívesen vesszük ha valaki mélyen a piaci ár alatt, vagy felett jutott hozzá motorjához. Remélem gyűlnek majd az érdekesnél érdekesebb információk.
Találtam pár adatot a magyarjarmu.hu oldalon. Érdemes elolvasgatni az oldalt.
Csepel: "1950. végén megjelent a 125-ös első teleszkópvillás változata, amelynek alapára 4150 forint volt, míg a színesre dukkózott, krómozott alkatrészekkel szerelt „Luxus” kivitel 4680 forintba kerül."
Pannónia: "1968 az új gazdasági mechanizmus bevezetésének éve volt. Durva leegyszerűsítéssel azt mondhatjuk, hogy a piaci viszonyok alkalmazására tettek kísérletet az államszocializmus tervgazdaságos viszonyai között. A motorkerékpárt a maximált árkategóriába sorolták, az az árát nem lehetett emelni. A T5 2500 forinttal lett olcsóbb, azaz 13500 forintba került, míg a p10-est 16500 helyett 14300 forintért lehetett hazavinni."
Pár hónapja felmerült bennem a kérdés, hogy mennyibe kerülhetett pl. egy Ural motorkerékpár 20-30 évvel ezelőtt. Kaptam érdekes, és hasznos válaszokat uralos kollégáktól. Arra gondoltam, hogy nyitok egy ilyen fejezetet, és arra kérek mindenkit, hogy akinek vannak ilyen információi, és szívesen megosztaná azt másokkal, akkor itt a nagyszerű lehetőség. Biztosan fogunk érdekes dolgokat olvasni, értékes információkat szerezni. Képzeljük csak el, hogy mikor a motorunkról mesélünk, akkor hozzá tudjuk fűzni, hogy ez a motor annó ennyibe került újonnan, és használtan is ennyi meg annyi volt az ára, ami abban az időben valahány havi fizetésnek felelt meg. Nem a "nagy fogásokra gondolok", hanem az akkori átlagos piaci árakra, persze minden információ hasznos, ezért azt is szívesen vesszük ha valaki mélyen a piaci ár alatt, vagy felett jutott hozzá motorjához. Remélem gyűlnek majd az érdekesnél érdekesebb információk.
Találtam pár adatot a magyarjarmu.hu oldalon. Érdemes elolvasgatni az oldalt.
Csepel: "1950. végén megjelent a 125-ös első teleszkópvillás változata, amelynek alapára 4150 forint volt, míg a színesre dukkózott, krómozott alkatrészekkel szerelt „Luxus” kivitel 4680 forintba kerül."
Pannónia: "1968 az új gazdasági mechanizmus bevezetésének éve volt. Durva leegyszerűsítéssel azt mondhatjuk, hogy a piaci viszonyok alkalmazására tettek kísérletet az államszocializmus tervgazdaságos viszonyai között. A motorkerékpárt a maximált árkategóriába sorolták, az az árát nem lehetett emelni. A T5 2500 forinttal lett olcsóbb, azaz 13500 forintba került, míg a p10-est 16500 helyett 14300 forintért lehetett hazavinni."
Komment