Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa 350 634 felújítása

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • jawa 350 634 felújítása

    Sziasztok!

    Egy 350 - 634-es jawa életre keltésébe fogtam bele.
    Néhány kérdésem lenne a hozzáértőkhöz.
    1. Mennyi olaj kell az első teleszkópba?
    2. A hajtókar felső részében a dugattyú csapszegnél a tűgörgőket tartó perseny igen elkopott (szétrohadt). A perselyt kiszedtem és többek tanácsára bronz ötvözet persellyel helyettesítem tűgörgők nélkül. A kérdésem, hogy vajon milyen hosszóságúra esztergáltassam? A gyári megoldásnál ugye két gyűrű van még betéve, amik a tűgörgőket tartják a helyeken. A hajtókar plusz a kettő gyűrű együttes hossza megfelelő lesz? Vagy csak hajtókarban lévő eredeti persely hosszára készíttessem?
    3. Lehúzott hengerekkel kaptam meg a blokkot. (felfúrt hengerrel, új dugóval, gyűrűkkel). Az előző tulaj elmondása szerint a tűgörgők egy része természetesen a forgattyús házban landolt szétszerelésnél...
    Fejreállítottam, ráztam, mostam... meg is lett 11 db... Mennyi eselyem van, hogy maradt még benne? Ha jól gondolom csak a forgattyúsház két főtengely "sonka" közötti részébe tudnak beleesni.. Na most ott már biztos nincs tűgörgő... Vagy rosszul gondolom?
    Nem igazán szeretném széthúzni a blokkot, mert minden jó még benne, csapágyak, szimeringek, stb... Spórolnék egy munkafázist...

    Előre is köszönöm a hozzáértők válaszát.

    Üdv: Balázs

  • #2
    Szia Wickerb!

    Nekem ugyanilyen blokkos Czetkám van. Sajnos a blokkot szét kell húznod ahhoz, ha ténylegesen meg akarsz magadnak spórolni egy munkafázist. Már csak azért is célszerű ezt megtenned, mert így le tudod ellenőrizni a főtengely állapotát. A letöltések menüben Jawa és Cz címszó alatt keressél. Van komplett szervizkönyv is, amiben a lengéscsillapító olaj mennyisége benne van, de a persely hossza az nincs. Erre igazából nincs is szükség, mert a dugattyúszemek belső távolságát ha megméred és ezt a hosszt 0,05-0,10 mm mínusszal készítteted el, akkor szerintem jó lesz az eredmény. Ekkora tűrés elegendő hézagot ad a dugattyúnak a szabad mozgáshoz.

    A bronzperselyben mindig van olajvezető horony és középen egy kis furat, amelynek szereléskor egybe kell essen a hajtórúd felső szemén lévő furattal.

    A bronzperselyt általában besajtolás után szoktuk állítható kézi dörzsárral méretre dörzsölni. Persze a dugyattyúcsapszegen se legyen középen vállas kopás, vagy efféle, mert akkor kár az egész munkáért. Ha nagyon kopott a csapszeg, akkor inkább cseréld ki.


    wickerb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mennyi eselyem van, hogy maradt még benne?
    1:2 !!! azaz vagy igen, vagy nem. Na jó, az igennek nagyobb az esélye. Sajnos. Egyébként rutinos szerelők ilyenkor a nyílásokba rongyot szoktak tömni, hogy elkerüljék az ilyen baleseteket.

    Azért ne szomorodj el. Minden régi blokknak általában ez a sorsa. Előbb-utóbb javítani kell.
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Köszi a választ...

      Már sajnos így kaptam a blokkot henger nélkül. Összerakott állapotában a főtengely, csapágyak, szimeringek abszolút elfogadható, sőt jó állapotban vannak, ezért akartam megspórolni egy széthúzást. Azt rosszul gondolom, hogy csak a "középre" (a hajtókar alsó részéhez) tud beleesni a tűgörgő?
      Olvastam több helyen, hogy fejreállítva ki lehet rázni a behullottakat... Teljesen én se vagyok nyugodt, de bizakodok

      Komment


      • #4
        Mivel ez egy kézhengeres gép, ezért egy görgő bárhova be tud szorulni, ahova befér. Még olyan extrém eset is előfordulhat, hogy az átömlőn keresztül feljut a hengerbe és ott belül kezd neked csörögni. Persze itt már jó eséllyel beékelődhet bárhová.

        Sajnos sok a gondatlan ember, aki az ilyen részletekre nem figyel.Nyilván nem érdeke. Ha a tűgörgők kosárban voltak, akkor meg tudod számolni, hogy hány darab hiányzik. Ha nem, akkor csak rmélni lehet, hogy tényleg annyian voltak, amennyit megtaláltál. Várd meg a többiek véleményét is. Estig mindenki ideér, aki Jawa témában segíteni tud.
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Hát, köszi a választ... Természetesen nem kosárban voltak. Elmondás alapján mindenhova jutott belőle a szétszerelésnél... 11-t találtam a forgattyúsházban. Amennyire széthúzás nélkül meg tudom állapítani, a "sonka" és a forgattyúsház közé nem dér be. Ott kb 0,5 mm hely van, a görgők pedik 2 mm-esek. Azt nem tudom, hogy alul is ennyi hely van-e vagy esetleg nagyobb...

          Komment


          • #6
            wickerb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            is lett 11 db
            Nincsennek kosárban a görgők, a számuk 2* 28 darab, ha nincs meg mind szét kell húznod a blokkot
            Ha egy is bennemarad,lerendezed vele a blokkot, jó a békesség inkább. (többek közt ezért kell betömni ronggyal a forgattyúsházat a dugattyúk levételekor. Amatőr hiba
            A brozperselyezést nem ajánlom, mert megváltoztatod vele a gyári csapágyazást. Inkább keress + os tűgörgőket, vagy egy rossz főtengelyből préseld ki a felső szemet, és és préseld be a tiédbe. Egy csavarral(vagy végső esetben egy jó satuval,préssel)kivitelezhető a dolog.
            Nézz körül csapágykatalógusban, lehet van csereméretű csapágypersely. Az SKF nek vannak perselyei, láttam a katalógusuk, amikor egy másik motorhoz kellett köszörült alsópersely. Ha hosszabb, az nem baj, kerámiakéssel esztergán méretre alakítható.
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 júl. 09, 14:12.
            Rombolo és CZsolti kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


            • #7
              wickerb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Mennyi olaj kell az első teleszkópba?
              Mindkét lengéscsillapítót összesen 400cm3 lökésgátló olajjal töltjük meg, azaz mindegyik karba 200cm3 töltünk. A csere előtt ajánlatos a régi olajat mindkét lengéscsillapítóból öblítőolajjal kimosni.
              sepy és kavycka kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


              • #8
                Köszönöm mindenkinek a válaszokat...
                Remek kis forum ez, sok a segítőkész ember!

                Üdv: Balázs
                CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  Sziasztok!

                  Valaki tudna nekem segíteni, hogy pontosan milyen méretű hengerfej csavar anyák kellenek a 634-eshez? Egyetlen darab sincs meg... Milyen menetemelkedésű?

                  Köszi

                  Komment


                  • #10
                    M10 normál menet. A sima M10-es anya(17mm) elfér, de a gyári kisebb kulcsnyílású(14 mm) volt.
                    sepy és kavycka kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                    • #11
                      Köszönöm szépen a választ...

                      Üdv




                      Sziasztok!

                      Mivel helyettesíthető legjobban a hengerfej tömítés? Klingerit? Paszta? Vagy mindenképp a gyári lemez kell?

                      Köszi

                      Komment


                      • #12
                        Szia Wickerb!

                        Próbáld meg a vékony klingeritet, de lehet, hogy ki fogja fújni idővel. Akkor se keseredj el, mert képlékenyebb fémlemezből is lehet házilagosan is készíteni.

                        A Loctite nagy nyomású tömítője szintén jó lehet. Ennek a számát nem tudom, de a Henkel oldalán megtalálod. Én először az olcsósága miatt kipróbálnám a vékony klingeritet. Szerelés előtt viszont jól zsírozd meg, mert az később is megvédi a hőtől és jobban is tömít.

                        Üdv: CZsolti
                        sepy és kedvelte ezt.

                        Komment


                        • #13
                          wickerb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Köszönöm szépen a választ...

                          Üdv




                          Sziasztok!

                          Mivel helyettesíthető legjobban a hengerfej tömítés? Klingerit? Paszta? Vagy mindenképp a gyári lemez kell?

                          Köszi
                          Nem tudom a 634-nél milyen a hengerfej tömítés. Nekem a 638-on alu karika. Véleményem szerint csak az eredeti lemezt érdemes használni a hőátadás miatt. Valójában nem tudom mennyit számít de a jawa melegedésének biztos nem használ a klingerit.

                          Komment


                          • #14
                            Köszönöm a válaszokat!

                            Közben sikerült szereznem gyári alu karikát... Az lett beépítve.

                            Üdv

                            Komment


                            • #15
                              Nos, elkészült a hobbi motorom...
                              Íme néhány kép.
                              Click image for larger version

Name:	1005976_506553449418168_1693201716_n.jpg
Views:	1
Size:	157.4 KB
ID:	137904Click image for larger version

Name:	35889_506553722751474_1498944867_n.jpg
Views:	1
Size:	157.0 KB
ID:	137905

                              Az első teló szimering problémája azóta orvosolva új szimeringgel, olajjal.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wickerb; 2013 júl. 17, 08:07.

                              Komment

                              Working...
                              X