Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa 350 634 felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Én úgy értesültem egy idős szakiés fia visz régen egy gépműhelyt nálatok ki otthon van a szoci motorokban.Egy felújítottnak jobbnak kell lennie mint egy ismeretlen előéletű használtnak, főleg ha Te újítatod fel személyesen! Zahi pedig a dörzs csillapításos lassításról beszélt Neked!mindíg jobb mint a bakancs orrával lassítani!

    Komment


      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Én úgy értesültem egy idős szakiés fia visz régen egy gépműhelyt nálatok ki otthon van a szoci motorokban.Egy felújítottnak jobbnak kell lennie mint egy ismeretlen előéletű használtnak, főleg ha Te újítatod fel személyesen! Zahi pedig a dörzs csillapításos lassításról beszélt Neked!mindíg jobb mint a bakancs orrával lassítani!
      Szia, Kedves Sepy!

      Igen, apa és fia viszi/vitte a gépműhelyet...már -sajnos- csak a fia Az édesapja, tavaly meghalt.
      Oda viszem a főtengót...ott, jó "kezekben" lesz, csináltak már párat...épp tegnap beszéltem vele, személyesen
      Zahi meg had viccelődjön (neki szabad) sokat segített a bizonytalanságomban.

      Üdv!
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        Zahi meg had viccelődjön (neki szabad)
        Csak neki? Muszáj megkomolyodnom.
        sepy és Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Csak neki? Muszáj megkomolyodnom.
          Üdv Zsolti!

          Ha akarnál sem tudnál megkomolyodni...de, ne is!!! Te így vagy jó, ahogy...
          sepy és CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            Uramisten , én nem is mondtam semmit... , :P én itt sem vagyok , "amúgy sincsen még lovam se" ...
            Ígérem , meg fogok komolyodni , soha többet nem "viccezek"! (hazudok -ám!!! )
            A bakancs orrával való lassítást úgy tudom elképzelni, hogy az "acélkapnist" a sárvédő és a gumi közé (első) ékelve, a talp és a gumi futófelülete közt képződő surlódást, hővé alakítjuk ... Viszont a vázolt mutatvány közben, a kormányzás még nem megoldott ...
            Egyébként viccet félretéve, az általad fényképezett (ld : Fergusson ) blokköntvény ,egy kisebb javítás után használható. Ha jól tudom a Jawa -nál a főtengő csapágyházai acélbetétesek (ez is ????) így a csapágy, jellemzően nem forog meg a házban . ( vajon akkor minek kirnerezték meg a csapágyházat, talán a betét lazult meg , vagy ennél már nincs is benne ! )
            A zömítéssel elért deformáció azt eredményezte , hogy a csapágy (vagy a betét)csak kis foltokban feküdt fel , így az ismételt mocorgás csak ragasztássl kerülhető el(ha jól dereng: Loctite 263). Ha a betét mozdult meg akkor egy új betét beépítésével javítható a blokkfél. (helyzetfúr, új perselyt készít bronzból esetleg acélból , blokkfelet felmelegítve helyreprésel , majd ismét helyzetfúr csapágyméretre .... )
            Szerintem ez utóbbi a legprecízebb megoldás , bár nem bukszakímélő ! A blokkfél oldalába lévő belemarásokat esetleg csiszolással finomítani lehet(pl a csapágyház furatánál e.tokmányba befogva , ha elfordul a szántól) , az így kialakult elősűrítő tér növekedés szerintem nem fog a két henger működésében akkora különbséget okozni , hogy észrevehető legyen.
            De minderre mi szükség van ,ha van helyette másik , vagy a motorszám miatt , egyéb okokból nem forgalomba helyezhető (pl : papirforma szerint a blokkhoz tartozó mkp. még nincs kivonva forgalomból ...)
            Egyébként örülök ,hogy valamelyest segítségedre tudtam lenni, remélem a döntésedben nem befolyásoltalak . Próbáltam a tényszerűségeket közölni úgy , mintha a saját szemeddel nézted volna meg ...
            Fergusson és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              .
              .....Ha jól tudom a Jawa -nál a főtengő csapágyházai acélbetétesek (ez is ????) így a csapágy, jellemzően nem forog meg a házban ....
              Nem jól tudod. A széria Jawa-ban nincsen acél betét a csapágyházban!
              Ilyen betétet csak a verseny cross CZ-ben láttam.
              Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                Ha jól tudom a Jawa -nál a főtengő csapágyházai acélbetétesek
                Dehogyis az, nincs ott semmi ilyesmi.
                Egy sima csapágyragasztó megfogja, de ez a tartalék blokk, ha jól tudom. A bemaródás az oldalán meg nem sok vizet zavar.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jan. 17, 10:47.
                zahi és Fergusson kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  A széria Jawa-ban nincsen acél betét a csapágyházban!
                  Így igaz, nincs ott semmi sem. A lényegen azonban nem változtat...ahogy Wsievers is írja!

                  Komment


                    Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nem jól tudod. A széria Jawa-ban nincsen acél betét a csapágyházban!
                    Ilyen betétet csak a verseny cross CZ-ben láttam.
                    Ok . tisztelt Gyula-bá ! bocsánat , mondhatnám tévedni emberi dolog ...
                    Csak akkor azt tudnám, hogy melyik motor blokkjában találkoztam a csapágyaknál acél persellyel , ami már "gyárilag " bele van öntve ??? A jawa-nál esetleg nem a kerékcsapágynál van acél betét ??? Sajnos van amikor már keverednek a dolgok...
                    Egyébként ,ettől függetlenül a perselyezéssel kapcsolatos dolgokat utólagosan "végigjátszani" elég strapás mutatvány, minden szempontból !

                    - - - Updated - - -

                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Dehogyis az, nincs ott semmi ilyesmi.
                    Egy sima csapágyragasztó megfogja, de ez a tartalék blokk, ha jól tudom. A bemaródás az oldalán meg nem sok vizet zavar.
                    Igen erre próbáltam utalni én is , bár van amikor már a csapágyragasztó nem segít ! Ekkor kell perselyezni .
                    Sok szaki bácsi szerint (nem önjelölt mesterek !) a ragasztással az a gond , hogy nem biztosított a csapágyak egy vonalban futása (főleg ha a tulaj, pontozóval már előzőleg megagyusztálta), és az esetleges hézagolás is nehézségekbe ütközik az összerakás során mert a ragasztó elég hamar megszárad.Egyébként a ragasztó tipusát szerintem rosszul írtam le , pontosabban loctite638 , (nézzétek el nekem , elég késő volt már , és nem sokkal előtte értem haza munkából ...) ez ha minden igaz 0,2-0,25 mm -ig használható.
                    wsievers és Fergusson kedvelte ezt.

                    Komment


                      Tiszteletem az Uraknak!

                      Akadt -ismét- néminemű problémám! Van a CZ javítási kézikönyvben a sok ábra között egy, ami -részben-a főtengely méretezéséről szól...ismétlem, részben. (még, mielőtt valaki belekötne)
                      Mutatom...Click image for larger version

Name:	főtengó II.jpg
Views:	1
Size:	167.2 KB
ID:	143626Szóval, ez lenne az!

                      A bajom vele, hogy a teljes szélesség (sonkától, sonkáig) 137,8 mm. Na, az nekem sehogyan sem jött ki (nekem ez a szélesség: 134,6 mm volt)...érdekes, ugye?
                      Valaki, aki már szedett szét 634-es blokkot és látott már ilyet...annak kérném a véleményét, please!

                      Ja! Még annyi, hogy el lehet térni ettől a mérettől (persze, ha egyáltalán jó a méret?) vagy, szigorúan ragaszkodni kell hozzá?

                      Üdvözlettel!
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 jan. 19, 20:31.

                      Komment


                        Belevetted azt is a hosszba, hogy a sonkáknál van egy váll a csapoknál?(kb pont ennyit jelent, mert addig fontos a hossz, oda ütköznek fel a csapágyak) Az átmenő hossz oda vonatkozik. Gond abból lehet, hogyha tényleg ekkora a távolság a főtengely hosszában, akkor túl nagy lessz az oldalirányú hézagja, és esetleg a primerkerék, vagy a forgórész is összeérhet a blokköntvénnyel. A két sonka távolság jó külön-külön? Mert akkor középen van a baj, azt pedig szét lehet préselni 4 db M10 csavarral és anyával. Csak ezután főtengelycentírozás következik.
                        Holnap délután ha gondolod, előszedem az én pót főtengelyem és megmérem.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jan. 19, 22:44.
                        sepy és Fergusson kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Belevetted azt is a hosszba, hogy a sonkáknál van egy váll a csapoknál?(kb pont ennyit jelent, mert addig fontos a hossz, oda ütköznek fel a csapágyak) Az átmenő hossz oda vonatkozik. Gond abból lehet, hogyha tényleg ekkora a távolság a főtengely hosszában, akkor túl nagy lessz az oldalirányú hézagja, és esetleg a primerkerék, vagy a forgórész is összeérhet a blokköntvénnyel. A két sonka távolság jó külön-külön? Mert akkor középen van a baj, azt pedig szét lehet préselni 4 db M10 csavarral és anyával. Csak ezután főtengelycentírozás következik.
                          Holnap délután ha gondolod, előszedem az én pót főtengelyem és megmérem.
                          Nos, megköszönném, ha megnéznéd a méretet!Azt is megköszönném, ha készítenél róla egy -használható- felvételt.
                          Az enyémen a két sonka távolság jó volt, a labirintház rendesen "forgott" a közepén, nem akadozott, nem súrolt, még sem volt a gyári mérettel megegyezés...azt azonban nem tudom, hogy a "háznak" mekkora hézag kell legyen a két belső "sonka" között?! Ha baj van a méretben,akkor ott kell lennie.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 jan. 20, 04:30.

                          Komment


                            Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nos, megköszönném, ha megnéznéd a méretet!Azt is megköszönném, ha készítenél róla egy -használható- felvételt.
                            Az enyémen a két sonka távolság jó volt, a labirintház rendesen "forgott" a közepén, nem akadozott, nem súrolt, még sem volt a gyári mérettel megegyezés...azt azonban nem tudom, hogy a "háznak" mekkora hézag kell legyen a két belső "sonka" között?! Ha baj van a méretben,akkor ott kell lennie.
                            A rajzon meglévő méretekből könnyen kiszámítható.
                            Szerintem ez a méret csak úgy lehetséges ha a középső csapágy keskenyebb mint a gyári. A tengely hosszát pedig "hozzá igazították".

                            Komment


                              Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A rajzon meglévő méretekből könnyen kiszámítható.
                              Szerintem ez a méret csak úgy lehetséges ha a középső csapágy keskenyebb mint a gyári. A tengely hosszát pedig "hozzá igazították".

                              Tisztelt Gyula-bá!
                              Az megint nem lehetséges ( mármint, hogy keskenyebb csapágy legyen középen) mivel a labirint ház szélessége 30 mm. Ha a csapágy keskenyebb is, a ház nem férne el középen...szerintem.
                              Egyébként, megmértem a belső méreteket, ahol a f.tengely megy...ha a gyári adatot nézem, éppen-éppen elmegy...tömítés nélkül... Szóval vagy a papíron /gyári/ megadott méret nem jó vagy valamit nem számoltam rendesen.
                              Nincs már nálam a f.tengely...elvittem csináltatni...

                              Üdvözlettel!

                              Komment


                                Szóval vagy a papíron /gyári/ megadott méret nem jó vagy valamit nem számoltam rendesen.
                                Ne agyalj ezen annyit. Ha visszajön a főtengely, akkor szépen megméred. Ha a hajtókarok a hengerfuratok közepére esnek, azaz nincsen derékszögelési probléma, és a primer lánckereked vonalban van a kuplunggal, akkor minden frankó. Ha ebbek ellenére a csapágy és a tengelyváll között hézagot mérsz, akkor azt hézagológyűrűvel ki kell egyenlíteni.
                                Fergusson kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X