Én úgy értesültem egy idős szakiés fia visz régen egy gépműhelyt nálatok ki otthon van a szoci motorokban.Egy felújítottnak jobbnak kell lennie mint egy ismeretlen előéletű használtnak, főleg ha Te újítatod fel személyesen! Zahi pedig a dörzs csillapításos lassításról beszélt Neked!mindíg jobb mint a bakancs orrával lassítani!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
jawa 350 634 felújítása
Collapse
X
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn úgy értesültem egy idős szakiés fia visz régen egy gépműhelyt nálatok ki otthon van a szoci motorokban.Egy felújítottnak jobbnak kell lennie mint egy ismeretlen előéletű használtnak, főleg ha Te újítatod fel személyesen! Zahi pedig a dörzs csillapításos lassításról beszélt Neked!mindíg jobb mint a bakancs orrával lassítani!
Igen, apa és fia viszi/vitte a gépműhelyet...már -sajnos- csak a fia Az édesapja, tavaly meghalt.
Oda viszem a főtengót...ott, jó "kezekben" lesz, csináltak már párat...épp tegnap beszéltem vele, személyesen
Zahi meg had viccelődjön (neki szabad) sokat segített a bizonytalanságomban.
Üdv!sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak neki? Muszáj megkomolyodnom.
Ha akarnál sem tudnál megkomolyodni...de, ne is!!! Te így vagy jó, ahogy...
- 2 likes
Komment
-
Uramisten , én nem is mondtam semmit... , :P én itt sem vagyok , "amúgy sincsen még lovam se" ...
Ígérem , meg fogok komolyodni , soha többet nem "viccezek"! (hazudok -ám!!! )
A bakancs orrával való lassítást úgy tudom elképzelni, hogy az "acélkapnist" a sárvédő és a gumi közé (első) ékelve, a talp és a gumi futófelülete közt képződő surlódást, hővé alakítjuk ... Viszont a vázolt mutatvány közben, a kormányzás még nem megoldott ...
Egyébként viccet félretéve, az általad fényképezett (ld : Fergusson ) blokköntvény ,egy kisebb javítás után használható. Ha jól tudom a Jawa -nál a főtengő csapágyházai acélbetétesek (ez is ????) így a csapágy, jellemzően nem forog meg a házban . ( vajon akkor minek kirnerezték meg a csapágyházat, talán a betét lazult meg , vagy ennél már nincs is benne ! )
A zömítéssel elért deformáció azt eredményezte , hogy a csapágy (vagy a betét)csak kis foltokban feküdt fel , így az ismételt mocorgás csak ragasztássl kerülhető el(ha jól dereng: Loctite 263). Ha a betét mozdult meg akkor egy új betét beépítésével javítható a blokkfél. (helyzetfúr, új perselyt készít bronzból esetleg acélból , blokkfelet felmelegítve helyreprésel , majd ismét helyzetfúr csapágyméretre .... )
Szerintem ez utóbbi a legprecízebb megoldás , bár nem bukszakímélő ! A blokkfél oldalába lévő belemarásokat esetleg csiszolással finomítani lehet(pl a csapágyház furatánál e.tokmányba befogva , ha elfordul a szántól) , az így kialakult elősűrítő tér növekedés szerintem nem fog a két henger működésében akkora különbséget okozni , hogy észrevehető legyen.
De minderre mi szükség van ,ha van helyette másik , vagy a motorszám miatt , egyéb okokból nem forgalomba helyezhető (pl : papirforma szerint a blokkhoz tartozó mkp. még nincs kivonva forgalomból ...)
Egyébként örülök ,hogy valamelyest segítségedre tudtam lenni, remélem a döntésedben nem befolyásoltalak . Próbáltam a tényszerűségeket közölni úgy , mintha a saját szemeddel nézted volna meg ...
- 2 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése.
.....Ha jól tudom a Jawa -nál a főtengő csapágyházai acélbetétesek (ez is ????) így a csapágy, jellemzően nem forog meg a házban ....
Ilyen betétet csak a verseny cross CZ-ben láttam.Fergusson kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ha jól tudom a Jawa -nál a főtengő csapágyházai acélbetétesek
Egy sima csapágyragasztó megfogja, de ez a tartalék blokk, ha jól tudom. A bemaródás az oldalán meg nem sok vizet zavar.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jan. 17, 11:47."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem jól tudod. A széria Jawa-ban nincsen acél betét a csapágyházban!
Ilyen betétet csak a verseny cross CZ-ben láttam.
Csak akkor azt tudnám, hogy melyik motor blokkjában találkoztam a csapágyaknál acél persellyel , ami már "gyárilag " bele van öntve ??? A jawa-nál esetleg nem a kerékcsapágynál van acél betét ??? Sajnos van amikor már keverednek a dolgok...
Egyébként ,ettől függetlenül a perselyezéssel kapcsolatos dolgokat utólagosan "végigjátszani" elég strapás mutatvány, minden szempontból !
- - - Updated - - -
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDehogyis az, nincs ott semmi ilyesmi.
Egy sima csapágyragasztó megfogja, de ez a tartalék blokk, ha jól tudom. A bemaródás az oldalán meg nem sok vizet zavar.
Sok szaki bácsi szerint (nem önjelölt mesterek !) a ragasztással az a gond , hogy nem biztosított a csapágyak egy vonalban futása (főleg ha a tulaj, pontozóval már előzőleg megagyusztálta), és az esetleges hézagolás is nehézségekbe ütközik az összerakás során mert a ragasztó elég hamar megszárad.Egyébként a ragasztó tipusát szerintem rosszul írtam le , pontosabban loctite638 , (nézzétek el nekem , elég késő volt már , és nem sokkal előtte értem haza munkából ...) ez ha minden igaz 0,2-0,25 mm -ig használható.
- 2 likes
Komment
-
Tiszteletem az Uraknak!
Akadt -ismét- néminemű problémám! Van a CZ javítási kézikönyvben a sok ábra között egy, ami -részben-a főtengely méretezéséről szól...ismétlem, részben. (még, mielőtt valaki belekötne)
Mutatom...Szóval, ez lenne az!
A bajom vele, hogy a teljes szélesség (sonkától, sonkáig) 137,8 mm. Na, az nekem sehogyan sem jött ki (nekem ez a szélesség: 134,6 mm volt)...érdekes, ugye?
Valaki, aki már szedett szét 634-es blokkot és látott már ilyet...annak kérném a véleményét, please!
Ja! Még annyi, hogy el lehet térni ettől a mérettől (persze, ha egyáltalán jó a méret?) vagy, szigorúan ragaszkodni kell hozzá?
Üdvözlettel!Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 jan. 19, 21:31.
Komment
-
Belevetted azt is a hosszba, hogy a sonkáknál van egy váll a csapoknál?(kb pont ennyit jelent, mert addig fontos a hossz, oda ütköznek fel a csapágyak) Az átmenő hossz oda vonatkozik. Gond abból lehet, hogyha tényleg ekkora a távolság a főtengely hosszában, akkor túl nagy lessz az oldalirányú hézagja, és esetleg a primerkerék, vagy a forgórész is összeérhet a blokköntvénnyel. A két sonka távolság jó külön-külön? Mert akkor középen van a baj, azt pedig szét lehet préselni 4 db M10 csavarral és anyával. Csak ezután főtengelycentírozás következik.
Holnap délután ha gondolod, előszedem az én pót főtengelyem és megmérem.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jan. 19, 23:44."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBelevetted azt is a hosszba, hogy a sonkáknál van egy váll a csapoknál?(kb pont ennyit jelent, mert addig fontos a hossz, oda ütköznek fel a csapágyak) Az átmenő hossz oda vonatkozik. Gond abból lehet, hogyha tényleg ekkora a távolság a főtengely hosszában, akkor túl nagy lessz az oldalirányú hézagja, és esetleg a primerkerék, vagy a forgórész is összeérhet a blokköntvénnyel. A két sonka távolság jó külön-külön? Mert akkor középen van a baj, azt pedig szét lehet préselni 4 db M10 csavarral és anyával. Csak ezután főtengelycentírozás következik.
Holnap délután ha gondolod, előszedem az én pót főtengelyem és megmérem.
Az enyémen a két sonka távolság jó volt, a labirintház rendesen "forgott" a közepén, nem akadozott, nem súrolt, még sem volt a gyári mérettel megegyezés...azt azonban nem tudom, hogy a "háznak" mekkora hézag kell legyen a két belső "sonka" között?! Ha baj van a méretben,akkor ott kell lennie.Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 jan. 20, 05:30.
Komment
-
Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNos, megköszönném, ha megnéznéd a méretet!Azt is megköszönném, ha készítenél róla egy -használható- felvételt.
Az enyémen a két sonka távolság jó volt, a labirintház rendesen "forgott" a közepén, nem akadozott, nem súrolt, még sem volt a gyári mérettel megegyezés...azt azonban nem tudom, hogy a "háznak" mekkora hézag kell legyen a két belső "sonka" között?! Ha baj van a méretben,akkor ott kell lennie.
Szerintem ez a méret csak úgy lehetséges ha a középső csapágy keskenyebb mint a gyári. A tengely hosszát pedig "hozzá igazították".
Komment
-
Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA rajzon meglévő méretekből könnyen kiszámítható.
Szerintem ez a méret csak úgy lehetséges ha a középső csapágy keskenyebb mint a gyári. A tengely hosszát pedig "hozzá igazították".
Tisztelt Gyula-bá!
Az megint nem lehetséges ( mármint, hogy keskenyebb csapágy legyen középen) mivel a labirint ház szélessége 30 mm. Ha a csapágy keskenyebb is, a ház nem férne el középen...szerintem.
Egyébként, megmértem a belső méreteket, ahol a f.tengely megy...ha a gyári adatot nézem, éppen-éppen elmegy...tömítés nélkül... Szóval vagy a papíron /gyári/ megadott méret nem jó vagy valamit nem számoltam rendesen.
Nincs már nálam a f.tengely...elvittem csináltatni...
Üdvözlettel!
Komment
-
Szóval vagy a papíron /gyári/ megadott méret nem jó vagy valamit nem számoltam rendesen.Fergusson kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment