Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cz 175 Sport olaj szivattyút mivel tudnám helyettesíteni?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Cz 175 Sport olaj szivattyút mivel tudnám helyettesíteni?

    Segítségeteket szeretném kérni,hogy a gépem olajszivattyúját milyen más gép / honda, yamaha/ szivattyújával lehetne helyettesíteni mert nincs kellő tipus ismeretem és a hely hova be kellene tenni elég kicsi. A mai motorokon ez már sokkal megbízhatóbb technika. Egy 200- 250-es gép szivattyújára gondolok mert egy kicsit szeretném a hengert kisebb polírozásnak alá vetni ha már fel kell újítani . Ez azért is lenne jó mert macerássá vált a két üteműek tankolása és ennél a gépnél ez nem kívánna nagy átalakítást. A meghajtás a főtengely végéről megoldott, tartály és a beömlés is a szívó csatornába adott. Várom véleményeteket hozzá szólásotokat. Köszönettel Sepy.

  • #2
    Kedves sepi igy visszatekintve,minden idősebb robogót használónak azt ajánlom ha nem akarja ujból a fötengelyt,és a hengert felujitani keverje a benzint.Tényleg megbizhatóak az uj olajzók,jó minőségű állandóan ugyanazzal a tipussal tankolt, rendszeresen ellenözött karbantartott gépnél.
    Ezután nézzük ha ötszörös,esetleg dupla,adaggal használt szivattyú megbizhatósága és élettertema,sőt szervizigénye is többszörösére nőhet,vajon érdemes e kisérletezni vele,vagy oldalra egy csinos 5l-es keverőkanna a célszerübb nem beszélve a hétköznapi minőségü keverékolaj használhatóságáról.
    Ahosszu távú megbizhatóság,szerintem ma is a kanna mellett szól.
    Hajtókar II. kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


    • #3
      Én nem egy robogó szivattyújára gondoltam mert annak gyári beállításán variálni nem akarok és nem bontóból szeretném venni mert a megbízhatóság mindennél fontosabb. A Cetkám oldalán nem tudok elképzelni egy kannát hacsak nem akarnák manapság oly " divatos"katonai tipust kreálni. A jó minőségű olajat eddig is vittem magammal mert mindíg rá szeretnének beszélni valami jó vételre ami éppen akciós!.Egy Ural oldalán én is szívesen látnák egy kannát de az én motorom kicsi hozzá.!

      Komment


      • #4
        Kedves sepi én az első cz en. a garancia letelte után rögtön kikötöttem az olaj szivattyút és 33as keverékkel használtam. Most vettem egy 42 éves gépet de ezt is így használom egy fél literes keverék olaj és egy mérők elfér az ülés alatt.Tudtok-e segíteni abban,hogy igaz-e,hogy Szlovákiában kapható hozzá a mai napig sok alkatrész és hol,milyen üzletben kell keresni,tudom,hogy motor boltban de ők ezt hogy nevezik,jól jönne egy cím is.
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Én 2 évig jártam bekötött szivattyúval a 477/1-el . semmi gondom nem volt vele. A többség egyszerüen bizalmatlan mert nincs semmi visszajelzés arról hogy a szivattyú tesz-e a dolgát
          ptm004, sepy és Che kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A többség egyszerüen bizalmatlan mert nincs semmi visszajelzés arról hogy a szivattyú tesz-e a dolgát
            Erre kellene inkább valami megoldást kitalálni...
            ptm004 és sepy kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


            • #7
              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Én nem egy robogó szivattyújára gondoltam mert
              Még mindig,azt mondom nem maradt fennt szivattyus kétütemű,ha nem másért a szivattyu miatt.Mivel az sem tart örökké.egyébként sok a 125-150-es kétütemű a japánoknál,de nem hiszem ,hogy olcsóbb lenne mint az eredeti,és még rájön az átalakitás.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


              • #8
                Az eredeti nem egészen megbízható nekem is van 2 db.-is de nem működik megbízhatóan. A mostani Japánok meg már kiforrott technika. Ami még mellette szólna az,hogy a fordulatnak megfelelően adagolja az olajat és több városi használat után nem csöpögne olaj a kipufogóból ha pedig végre kiszabadulok a városból el kell menni 10 km-t,hogy ne húzzam a füst csíkot. Akkor ken jobban mikor kell és nem állandóan ontja az olajat feleslegesen. Persze én sem fogok rizikózni mert nem ér annyit mint a motor.!




                Kedves Wsievers és Toto- bá! Valóban a bizalmatlanság az miatt van mert nem látni menet közben ha esetleg nem működik a szivattyú csak mikor kész a baj.Én sem az első ilyen gépem hajtom és a régit és ezt is keverékkel használtam csak piszkálja a gépész fantáziámat a szivattyús kenés. Az USA és Angol oldal meg dícséri és azok sem hülyék csak én nem boldogulok a beszabályzásával. De nem adom fel.Szeretném megkérdezni Ba 701-tapasztalatát és szakmai hozzáértését segítségül hívni. Nem a felszereléssel,bekötéssel van gondom hanem a légtelenítés után hogyan kell megbízhatóan életre kelteni?. Szinte teljesen új szivattyút tettem fel /kicseréltem benne a simeringet/, nincs benne kopás,oxidáció és mégsem teszi a dolgát folyamatosan.
                CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  és mégsem teszi a dolgát folyamatosan.
                  Ez igy felháboritó!!!
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                  • #10
                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése



                    Az USA és Angol oldal meg dícséri és azok sem hülyék csak én nem boldogulok a beszabályzásával. De nem adom fel.Szeretném megkérdezni Ba 701-tapasztalatát és szakmai hozzáértését segítségül hívni.
                    Ez valószínű attól van hogy volt hozzá angol nyelvű leírásuk és el is olvasták, sőt alkalmazták is azt.
                    a bizalmatlanság és rossz tapasztalathoz annyit hozzátennék, hogy annak idején amikor még lehetett 33-as és 50-es keveréket tankolni viszont a CZ-be elvileg 40-es volt a gyári előírás és a CZ-sek, JAWA-sok akik ezt komolyan vették és kevergették a kúton, olyan fáradtolajszínű AROL-t kaptak a kúton a tejesflakonba, hogy lehet az az is volt.
                    Én nem csodálkoznék ha az a gusztustalan színű trutymó eltömte volna az olajszivattyút.

                    Komment


                    • #11
                      Kedves Emu!Lehetett 40-es keveréket tankolni mert a trabikba is azt tankolták.Én sem szerettem azokat a kutakat hol azokkal a keverő lapátos kiöntős kannákkal kellett keveréket kutyulni. Most sem szeretem ha nem az én olajamat teszem bele ez olyan mint a házi kenyér szeretem tudni mi van benne csak azt én eszem az olajat meg a motorom.! Az olajszivattyúra visszakanyarodva nem volt benne üledék és kosz, nem tenném fel teljes takarítás nélkül még ha teljesen újnak is nézett ki. Valóban a beszabályzás leírásának a műszaki fordítása nem teljesen érthető. Az oké hogyan kell rajta 20-as, 33-asnak megfelelő mennyiséget állítani a kis hézagolók segítségével.Ez a dolog azért is piszkál mert ezeket megtervező mérnökök még a megbízhatóságot tették az első helyre nem az anyagtakarékosságot. Nem véletlen voltak egyed uralkodók és világ hírűek a Cz-k.
                      kvaga, CZsolti és kedvelte ezt.

                      Komment


                      • #12
                        A késői Czetkák(487, 488) , kerültek ki Mikuni olajszivattyúkkal is. A fedél más, de rámegy a 477re. Ez az olajszivattyú már más rendszerű, mint a Pal.
                        Click image for larger version

Name:	sada mikuni oilmaster.jpg
Views:	1
Size:	190.4 KB
ID:	142995
                        Sajnos a nagy testvérre ez se jó -.-
                        De lehet mégis...egy kis átalakítással...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 09, 10:49.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                        • #13
                          Találtam egy közeli képet is erről a dekliről és a szivattyúról. No meg az olajpunpáról.

                          Click image for larger version

Name:	Oilmaster.jpg
Views:	1
Size:	49.0 KB
ID:	143093

                          Mondom: dekli és Oilmaster!

                          Forrás: Frissítsd a böngésződ! | Facebook

                          (Köszönöm Wsieversnek a korábbi Jawa-Monsters képfeltöltéseket. Ez is ott volt. )

                          Komment


                          • #14
                            Wsievers!
                            De lehet mégis...egy kis átalakítással...
                            Akkor most jó vagy nem!?
                            A kis átalakítás mit jelent?

                            - - - Updated - - -
                            CZsolti!
                            Találtam egy közeli képet is erről a dekliről és a szivattyúról. No meg az olajpunpáról.
                            Ha csak a deklit nézzük -mondom a deklit!, akkor egy az egyben passzol a mi 350-ünkre.
                            Már csak a szivattyú jó megválasztása a gond és az üzembiztosság.

                            Komment


                            • #15
                              Akkor most jó vagy nem!?
                              Hosszas méricskélés után kiderült, hogy nem. Mint láthatod, más úton indultam el...
                              A CZsolti által linkelt képen pedig egy 634 re való fedél van.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X