Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cz 175 Sport olaj szivattyút mivel tudnám helyettesíteni?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hosszas méricskélés után kiderült, hogy nem. Mint láthatod, más úton indultam el...
    A CZsolti által linkelt képen pedig egy 634 re való fedél van.

    Igen, igazad van....nem jó.
    Látható a dekli felfogatás,ami a 634-es blokkon ( a felső részen) közelebb van. Sajnos.
    Írja már meg valaki,hogy miért nem megbízható a PAL szivattyú? A szomszédban és külföldön /ahová exportálták/ megfelelően működik/működött! Nekünk mi baj van vele?
    Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 nov. 24, 17:17.

    Komment


      #17
      Látható a dekli felfogatás,ami a 634-es blokkon (a felső részen) közelebb van. Sajnos.
      Az még nem is lenne baj. A baj az. hogy a főtengely és a berúgótengely távolsága nem egyezik.( a csavarok helyzetét meg lehetett volna oldani)
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #18
        Látom mindenki fél az olajszivattyútól. Én azt mondom a PAL szivattyú egyszerű mint a faék.
        Hogy miért?, megpróbálom összefoglalni. Hozzáteszem mindenki maga döntsön a használatáról engem ne szidjon senki csupán műszaki szempontból megpróbálom összefoglalni a pro és kontra érveket, valamint megmutatni hogy miként is működik.
        Lássuk a pro-t:
        - A szivattyú a motor terhelésének megfelelően módosítja az olajmennyiséget 1:20 és 1:120 keverési arány között (forrás cseh oldalak leírása)
        Emiatt felesleges olajat nem kap a gép, kevésbé kokszosodik. Viszont amikor kell neki a kenés akkor ott van.
        - Nem kell szórakozni a kevergetéssel (ma már ugyebár nem találunk keveréket mérő kutakat
        Lássuk a con-t:
        - ha egyszer leáll az olajadagolás akkor költséges motorsérülés lesz a következménye
        - figyelni kell hogy a tartályban mindig legyen olaj
        - ami nyugtalanító lehet . nincs visszajelzés a működésről

        Akkor nézzük a működést:
        - ez egy teljesen mechanikus rendszer
        - csiga- csigakerék kapcsolat hajtja a dugattyút ami tulajdonképpen egy forgó tengely , a motor csak a dugattyú forgását biztosítja
        - a dugattyún van egy radiális stift ami egy lejtős/emelkedős pályán fut. Ez biztosítja a dugattyú tengelyirányú mozgását ezzel tulajdonképp a dugattyú löketet.
        - a dugattyú végén van egy hossztengely irányú horony
        - a furatpalástján amelyben a dugattyú vége fut van két kis furat ebből az egyik a szívó a másik a nyomó vezetékhez csatlakozik
        - amikor a dugattyú végén lévő horony a szívó furattal szembe kerül akkor a dugattyút a stift és a lejtó "hátrafele" mozgásra kényszeríti , így beszívja az olajat a dugattyú feletti térbe.
        - a dugattyú tovább fordul és amikor a "nyomó" furattal kerül szembe akkor a a lejtő leszálló ágára kerül és a dugattyú végén lévő rugó a dugattyút előre mozdítja és a furaton keresztül kinyomja az olajat a nyomóvezetékbe, végsőképp a motorba.
        - a szállított mennyiség szabályozása a dugattyú lökethosszának változtatásával történik , egy a gázbowden állásától függő helyzetű ütközővel , amely lehatárolja hogy a dugattyú nyomó ütemű lökethosszát

        mi okozhatja az olajszállítás megszűnését:
        - elfogy az olaj a tartályból, vagy belevegősödik a rendszer
        - valamely alkatrész törése (csiga-főtengely kapcsolat, stift , dugattyúmozgató rugó)
        - a dugattyú szorulása tengelyirányban (ez nagyon elméleti lehetőség , mivel a dugattyút alakzáró kapcsolatban lévő alkatrészek forgatják tehát jó esetben a forogni tud akkor valószínúleg tengelyirányú mozgása sem korlátozott

        Ha a leírt szöveghez valaki hozzánézi a szivattyú szétszedett fotóját akkor sztem világos a működés.

        Hát kb ennyi.
        Az olajszivattyú sokak által emlegetett működési hibája az én szememben addig városi legenda mig valaki tényleg meg nem mondja hogy mi volt a probléma oka.
        Lehet hogy triviális a dolog és egyszerűen elfelejtettek olaj utántölteni, szemét került bele stb . Ezt ma már senki sem tudja . Mindenki csak arra emlékszik hogy ja probléma volt és ki lett kötve a szivattyú.
        Azt is simán el tudom képzelni hogy valaki csak azért kötötte ki mert valakitől hallotta hogy megbízhatatlan.
        Ahogy az elején írtam mindenki maga döntse el hogy mit akar. Én csupán azért írtam le a témával kapcsolatos dolgokat hogy ne törjünk pálcát egy olyan szerkezet felett amelyet nem próbáltunk meg lehetőség szerint objektíven tényekre alapozva körüljárni.
        sepy, Atti69 és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          ...Azt is simán el tudom képzelni hogy valaki csak azért kötötte ki mert valakitől hallotta hogy megbízhatatlan.
          Ahogy az elején írtam mindenki maga döntse el hogy mit akar. Én csupán azért írtam le a témával kapcsolatos dolgokat hogy ne törjünk pálcát egy olyan szerkezet felett amelyet nem próbáltunk meg lehetőség szerint objektíven tényekre alapozva körüljárni.
          Itt a lényeg, véleményem szerint is.
          Abban az időben nagyon sok hasonló kétütemű motor futott a Világban az utakon.
          Nálunk /szocialista blokk/a kevergetés ment, túlnyomó többségben /persze a csehszlovákoknál nem annyira / javarészt, nyugaton meg lusták voltak, ezért megkövetelték a gyártótól, hogy készítse el a külön olajozást.
          A Japánok is elkészítették a maguk kétüteműjét és -ha jól tudom- alapból külön kapta az olajat.
          Az, hogy kis hazánkba miért nem került ezekből (külön olajozós) több, azt sajna nem tudom, politizálni meg nem szoktam.
          sepy, wsievers és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Talán 1971-n ( a Metró már működött ) két dologért utaztunk télen a 30-s busz Baross téri végállomására . Az aluljáróban forró kakaót ittunk az automatából / fiatalabbak nem vigyorogni / - ez volt az egyik . A másik : megcsodáltuk a CZ 175 Sport motort a KERAVILL kirakatában ( ebben az üzletben oldalkocsis Uralt is árultak ) . Krómozott "nyitott" hátsó teleszkópok , a vonalvezetése , olajtartály az ülés alatt és szivattyú a blokk oldalán . Maga volt az álom , pedig akkor már 250-s Perák JAWA-l jártam ! Üdvözlettel.
            Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2014 nov. 24, 22:54.
            sepy, CZsolti és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Kedves Emu!Lehetett 40-es keveréket tankolni mert a trabikba is azt tankolták
              Én olyan helyen nem jártam. Mifelénk az ÁFOR kutakon volt 1:20 (nem mindenhol) 1:33, 1:50.
              és lehetett venni 1/2 l Áfor kétütemű olajat aminek e felét beleborítottad 10 l benzinbe amit a tartaléknál beleengedtél a tankba. A másik felét vérmérséklet szerint eltetted, vagy otthagytad.

              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Én sem szerettem azokat a kutakat hol azokkal a keverő lapátos kiöntős kannákkal kellett keveréket kutyulni.
              Én ilyennel nem találkoztam valószínű mert a kutasok nem akartak vele szórakozni a kedvemért.

              Komment


                #22
                Egyébként már körvonalazódik az olajszivattyúellenőrző megoldás a gondolataimban (biztos ami biztos ) ha működik, megoszom veletek
                sepy és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Egyébként már körvonalazódik az olajszivattyúellenőrző megoldás a gondolataimban (biztos ami biztos ) ha működik, megoszom veletek
                  Azt tudod, hogy a Japánok hogyan oldották meg(?) ha megoldották egyáltalán
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 nov. 25, 12:52.

                  Komment


                    #24
                    Még eddig nem láttam olyan megoldást amely közvetlenül az olajszállítást figyeli. A mostani robogókon max egy olajszintellenőrző lámpa van ami figyelmeztet ha fogytán az olaj a tartályban.
                    Cromwell után szabadon : "Bízzatok Istenben és tartsatok olajat a tartályban!"
                    kvaga és sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Amikor nem szállít a szivattyú, akkor az okoz-e valami látható jelenséget mondjuk a csővezetékben? Pl. légbuborék, üres csőszakasz, stb.? Vagy mérhető fizikai jelenség, pl. nyomásesés? Ha igen, akkor elektronikában jártas tagjaink már sejtik, hogy mire gondolok.

                      Komment


                        #26
                        Nincs akkora nyomás, hogy működtessen egy nyomásmérő kapcsolót.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #27
                          Igen Zsolti vannak ilyen jelenségek talán egy szint ellenőrző lámpa lenne a legkönnyebb. Ba701- nek köszi az ismertetőt mellyel úgy gondolom nem csak én voltam értetlen. Ebből azt vettem ki,hogy a bowden mozgatta tárcsában a horony mélysége szabályozza a löket hosszt és ebben térnek el. ezeken a tárcsákon van a gyári számozás!?.Én úgy láttam azon a deklin melyen alul is van bowden kivezetés az való a mi gépeinkre.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2014 nov. 25, 18:01.

                          Komment


                            #28
                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nincs akkora nyomás, hogy működtessen egy nyomásmérő kapcsolót.
                            Ez igaz , mert van ugyan egy visszacsapó szelep a CZ-knél de szerintem annak a nyitásához szükséges nyomásimpulzusok valószínű túl kicsik a működés biztonságos érzékeléséhez.
                            Más: megnéztem a két szivattyú közti áttétel különbséget (175/350). A csiga/csigakerék áttétel ugyanaz .
                            Sepy: igen más a bowdentárcsa , illetve annak horonymélysége. az egy bowdenhornyos a 175-é, a kettő a 350-é de ezek a számok bele is vannak ütve a bowdentárcsába.
                            Megmértem a ütköző pálya mélységét is.
                            350: 1.8-3,9 mm
                            175: 2,2-3,2 mm
                            pálya eleje - vége a tárcsa homlokfelületétől mérve
                            A dugattyú mindkettőben 4mm átmérőjű

                            Komment


                              #29
                              Ez nem olyan nagy különbség. Ez jelentené, hogy csak csak nagyobb gázállásnál szállítana több olajat, alapjáraton meg kevesebbet a 350-es olajszivattyúja? (nekem úgy tűnik ez alapján)
                              Még 1 kérdés: Szintén zsírozható az olajszivattyús 350-es középső csapágya? Mert a 634.01-emé ilyen.(ez magyarázná a kisebb olajigényt szerintem)
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 25, 20:02.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #30
                                Igen ez logikátlan de a dugattyú hézagolásában is van különbség. Két oldalon van hézagolva , de egyelőre nem tudom miket mértem mert korábban mértem és jegyeztem fel, de nem tudom biztonsággal elolvasni a macskakakaprásom
                                Meg kell mérnem mégegyszer hogy teljesen biztos legyek a méretekben. Megmérem a horonymélységet is , meg a tárcsa távolságát a szivattyúháztól.
                                Ja és órával megmérem a dugattyú lökethosszát mindkét végállásban, igazából az a mérvadó.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X