Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cz 175 Sport olaj szivattyút mivel tudnám helyettesíteni?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Nem vitatkozni akarok de ez nem így van. Csak tényként említem a szivattyú alapjáraton 1:200 hoz keveri az arányt. Míg városi forgalomban nem tudja a keverékből /szivattyú nélküli esetben/ elégetni az olajat még a full Sintetiket sem.Kétüteműnél kell a fordulat és hő , hogy a kipufogó ne legyen olajos.Ezért jobb a szivattyús kenés mert fordulat függő a kenés és nem kap felesleges olajat a keverékből.Én is jártam huzamosabban szintetikus olajjal míg rendesen nem melegedett be a motor országuti forgalomba addig bizony füstöl utána viszont semmi füst, kivétel a drasztikus gázadás. Én így láttam a tükörben . Másik gyakorlati példa még Wartburgos időmből annak is száraz volt a kipufogója miután hozzám kerül.Hosszabb útra mentem miután megvettem és forgattam azt hittem fel fog gyulladni elkezdett a lerakodott koksz égni rettenetesen füstölt,pattogott. Kiégett és utána teljesen máshogy ment és szép volt a kipuff. vége.Bocs a kitérőért ,persze ez az én gyakorlati tapasztalatom a 43 éves Cz-m nyergében.
    Titus, Fergusson és Ba701 kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Bár Sepy már válaszolt a témára, az én tapasztalatom is az volt hogy a szivattyús üzemnél kevésbé füstölt a motor (kb 40 éve Arol 2T-vel , más nem volt anno) ,ami a motor üzeméhez jobban igazodó olajmennyiségnek köszönhető. Azt azonban sem a fullszint olajtól, sem a szivattyús rendszertől nem szabad várni, hogy ne képződjön lerakódás a kipufogóban . Valamennyi mindig lesz , csak legfeljebb kevesebb. Száraz kipufogóvéggel kapcsolatban teljesen egyetértek Sepyvel. Elsősorban üzemmódfüggő.
      sepy és Fergusson kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Igen ez mind igaz. A helyesebb válasz az lett volna, hogy szerintem jobb megoldás egy régi kétüteműnél is a full synt olaj használata mint egy utólagos szivattyú beépítés. Tisztába vagyok azzal, hogy a szivattyú ford szám függően adagol.
        A saját tapasztalatom az, hogy 30-as keveréket használva, nem közúton, por szárazra égett ki a teljes rendszer, úgy hogy az itthoni szétszedéskor (nagyrészt teljes gázon üzemeltetve) tocsogott a kék olajban a főtengely, a henger és még a felömlők vonalában a dugattyú tetőn is kék, kokszmentes nyomokat hagyott a korszerű olaj.
        Szóval az a véleményem, hogy egy elavult olaj problémáját (füstölés, koksz, nincs kenés fent) ne egy drága szivattyú beépítéssel tüntessétek el hanem használjatok korszerű olajat.
        És igen, ezt komolyan gondolom....

        Komment


          #49
          Igen. Korszerű olaj valamint jól beállított szivattyú és minden probléma megoldva...

          Ezt,én is komolyan gondoltam.
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Az én véleményem szerint ez a szivattyú dolog olyan mint a szerelem Magam is vissza fogom kötni a szivattyút a Jawámra, pedig megy anélkül is. Miért? Mert hozzá tartozik a konstrukcióhoz, kényelmes, nem kell kevergetni, meg amúgy is , ez valami unikum a szoci gépek sorában ))

            P.s: Kérdezhetnénk azt is az itt lévőktől: minek vacakolnak az öreg vasakkal, mikor egy modern gépel töredék problémával, töredék fogyasztással, jobb fékekkel, stabilabb futóművel , jobb villamossággal , világítással lehetne motorozni. A válasz valahol ugyanaz ....
            Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2014 nov. 29, 14:06.
            Titus, CZsolti és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              Én is így gondolom. Ez a dolog lényege szerintem egyikőnk sem úgy gondolta,hogy tegyünk szivattyút és akkor járhatunk Arol2T -vel, nem a minőségen szeretnénk spórolni hanem akkor és olyan mennyiségű olajat kapjon ami szükséges. A szivattyú egy durvább hegymenetben 1:20-as keverékre is képes azért,hogy megvédje a motort.A keverék pedig állandóan olyan összetételű amilyenre be sikerül állítani előzőleg a kútnál de szinte sosem azonos. Hacsak nem valamennyit tankolsz pl. 10litert.. Visszatérve az eredeti címre: Tegnap reszelt a fene és mivel elvitték a kasznis javító asztalom végre van helyem. Be került a verda és le vettem a deklit össze vetve a 477-es sel lehet kettőből egy csak át kell menni a Politechnikai órán lomfűrésszel gyakorlásra /De régen is volt/ a nyáron volt az 50-éves találkozóm,hogy öregszik az anyakönyvi kivonatom. Szóval én úgy gondolom avval lehet kivágni mindkettőt így akkor elég pontosan kivágható mert elég kacifántos az alakja . A 477 -nek a szivattyú ház tövén körbe vágva persze a felső részen egybe vágni vele a bowden helyét is akkor elég iparosos lenne és nem kellene hegesztéskor pótolgatni.
              wsievers, kvaga és Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Az én véleményem szerint ez a szivattyú dolog olyan mint a szerelem Magam is vissza fogom kötni a szivattyút a Jawámra, pedig megy anélkül is. Miért? Mert hozzá tartozik a konstrukcióhoz, kényelmes, nem kell kevergetni, meg amúgy is , ez valami unikum a szoci gépek sorában ))

                P.s: Kérdezhetnénk azt is az itt lévőktől: minek vacakolnak az öreg vasakkal, mikor egy modern gépel töredék problémával, töredék fogyasztással, jobb fékekkel, stabilabb futóművel , jobb villamossággal , világítással lehetne motorozni. A válasz valahol ugyanaz ....
                Így igaz! egyébként meg, mindenki olyan kalappal köszön,amilyen van...

                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én is így gondolom. Ez a dolog lényege szerintem egyikőnk sem úgy gondolta,hogy tegyünk szivattyút és akkor járhatunk Arol2T -vel, nem a minőségen szeretnénk spórolni hanem akkor és olyan mennyiségű olajat kapjon ami szükséges. A szivattyú egy durvább hegymenetben 1:20-as keverékre is képes azért,hogy megvédje a motort.A keverék pedig állandóan olyan összetételű amilyenre be sikerül állítani előzőleg a kútnál de szinte sosem azonos. Hacsak nem valamennyit tankolsz pl. 10litert.. Visszatérve az eredeti címre: Tegnap reszelt a fene és mivel elvitték a kasznis javító asztalom végre van helyem. Be került a verda és le vettem a deklit össze vetve a 477-es sel lehet kettőből egy csak át kell menni a Politechnikai órán lomfűrésszel gyakorlásra /De régen is volt/ a nyáron volt az 50-éves találkozóm,hogy öregszik az anyakönyvi kivonatom. Szóval én úgy gondolom avval lehet kivágni mindkettőt így akkor elég pontosan kivágható mert elég kacifántos az alakja . A 477 -nek a szivattyú ház tövén körbe vágva persze a felső részen egybe vágni vele a bowden helyét is akkor elég iparosos lenne és nem kellene hegesztéskor pótolgatni.
                Tisztelt sepy!
                Miért nem nézel a neten -vagy valahol- olyan oldaldeklit a másik motorhoz,amit nem kell "reszelgetni"?
                Sokkal egyszerűbb és nincs meg az eltolás lehetősége...
                Nekem is kell hozzá oldaldekli,bowdenek, szivattyú, karburátor talán nem, de majd meglátom...
                Az biztos, hogy most erre fekszem rá keményen....igaz a többi sem áll még jól, de ez van...
                CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                  #53
                  Kedves Fergusson!Én már 50 éve reszelek és még egy darabig szeretnék. Én úgy gondolom ezen a fórumon olyanok gyűltünk össze és itt Te is benne vagy kik szeretnek " reszelni" egyedit alkotni.Mert mire egy régi,régebbi vasat rendbe rakunk bizony "kell reszelni". Az az érzés ÉN CSINÁLTAM úgy gondolom nem pótolható pénzzel sem. Ez ha megvalósításom egyedit szeretnék alkotni melyből csak tényleg 1 db. lesz.A 477-es megoldása nekem jobban tetszik mint a Bison megoldása. Ez nálam régről indult 1972-ben volt egy protós brigádom/ ma kísérletinek nevezném / hol én voltam a legfiatalabb ugyan de én mondtam meg az Öreg szakiknak mivel és hogyan csináljuk meg.Ott csak skiccekről dolgoztunk és sokszor a tervezővel a teríték méreten meg az esztétikus megoldáson kellett vitatkozni ,hogy pl. a BNV-n kiállított első darabok megnyerjék a nagyközönséget és legyen megrendelés.Bocs a kitérőért hiába van két ugyan olyan tipusú motor mégsem azonos mert az egyiket tényleg poraiból állították helyre míg másikat kitolták a Mestertől. Bocs nem nézem le ki az anyagiakat áldozza hogy meg maradjon a jövőnek valami a rég múltból de amit a két kezeddel Te alkotsz annak más az értéke.Evvel bizonyára Te is így vagy csak más a fogalmazásunk.
                  Titus, wsievers és CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ...de amit a két kezeddel Te alkotsz annak más az értéke.Evvel bizonyára Te is így vagy csak más a fogalmazásunk.
                    Teljes mértékben egyet értek Veled!
                    Valóban, más a fogalmazásunk, de a vége ugyanaz
                    Én is -bár fiatalabb vagyok-nagyon sok dolgot csináltam már a két kezemmel...és sokszor még skicc sem volt, csak úgy...
                    Ezt hívták -anno- rögtönzésnek, kreativitásnak, kinek hogy tetszik.
                    A saját környezetem is így alakul...igaz, sok munka, de megéri,amikor vége...
                    Pihenni nincs idő,mindig van valami projekt,aminek menni kell és ameddig bírjuk...
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      Még mostanában nem nagyon írtunk róla de Keszibe készülni kell hol remélem sokkal többen leszünk sok-sok szép géppel.!!
                      Fergusson kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Még mostanában nem nagyon írtunk róla de Keszibe készülni kell hol remélem sokkal többen leszünk sok-sok szép géppel.!!
                        Olvastam már róla az oldalon.
                        Mikor szokott lenni, az évnek melyik hónapjában? Ha szabad érdeklődnöm?
                        Az idén mikor volt?

                        Komment


                          #57
                          Az idén volt először fórumtalálkozó, és Tiszakeszi polgárai is örömmel vették ezt. A helyi Bográcsfesztivál hétvégéjén volt júliusban. Taluga a főmentora a rendezvénynek.

                          - - - Updated - - -

                          Kedves Fiúk!

                          Nagy örömmel olvasom az újabb hsz-okat. Lesz ebből a szivattyús dologból valami. Egy idős kollégámtól tanultam, meós volt, hogy amit nem tudsz megmérni, tedd mérhetővé.

                          Túlzás azt állítani, hogy sokat agyalok ezen, de csak motoszkál a tervező az agyamban, és most azt súgja, hogy valami érzékeny átfolyásérzékelőt kéne a szívóágba kötni, ami képes induktív, vagy kapacitív jeladásra. Onnan már egy egyszerű jelfigyelő elektronikus kütyüvel, ami szintén lehet házilag utángyártott áramkör, megoldható az átfolyás figyelése - gondolom én!

                          Komment


                            #58
                            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                            Kedves Fiúk!

                            Nagy örömmel olvasom az újabb hsz-okat. Lesz ebből a szivattyús dologból valami. Egy idős kollégámtól tanultam, meós volt, hogy amit nem tudsz megmérni, tedd mérhetővé.

                            Túlzás azt állítani, hogy sokat agyalok ezen, de csak motoszkál a tervező az agyamban, és most azt súgja, hogy valami érzékeny átfolyásérzékelőt kéne a szívóágba kötni, ami képes induktív, vagy kapacitív jeladásra. Onnan már egy egyszerű jelfigyelő elektronikus kütyüvel, ami szintén lehet házilag utángyártott áramkör, megoldható az átfolyás figyelése - gondolom én!
                            Kedves CZsolti!
                            Meg van már ez! A Forma-1 használja, nem nyomásra van tervezve, hanem átfolyásra... /üzemanyag mérés/
                            Azonban így is lenne egy bökkenő...amikor nem megy az olaj,akkor már-lehet- késő a megállás...szerintem. /Lásd, egy előzés alkalmával,amikor másra koncentrálsz és nem a "lámpára" vagy mittomén mire.
                            Száz szónak is egy a vége...Bíznunk kell a technikában! Nincs mese!
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 nov. 30, 17:51.

                            Komment


                              #59
                              A hsz. utolsó mondatodban az igazság! Tőlünk az F1-es technika nagyon messze van nem is gondolkodunk, hogyan lehetne kb. 350km-en elégetni 100liter üzemanyagot! Nem azonos a költségvetésünk, persze a célunk sem.A Cz szivattyújáról még egyszer, nem olyan korban készült mikor a minőség nem számított és az akkori mérnököknek az anyagfelhasználáskor nem a legolcsóbbat / a mai kor remeke a műa./ megfelelőt kellett tervezni.Persze tudott dolog akkor sem lehetett pazarolni a" nyugati" alapanyagot. Példa erre pl. a P20 a konstrukció remek/Japán technika/csak a felhasznált anyag" ami volt" mit eldöntöttek a Párt irodában a hozzáértők.Ha becsülettel felkészítünk egy gépet bízhatunk benne.

                              Komment


                                #60
                                Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                „...egy régi sport Cz-s mondta is, hogy barnára kiégett a kipufogója a szivattyúval .”
                                Ha ez tényleg igaz, akkor nem kellene annyit kínlódni a kipuff. tisztításával...
                                Szerintetek létezik ilyen, kétütemű motoroknál?
                                Én követtem el az eredeti hozzászólást. Hogy az olajszivattyúval nem keletkezik semmiféle lerakódás azt kétlem, de hogy sokkalta kevesebb az biztos. A kevesebb visszamaradó olaj miatt jobban hasonlíthat egy jól kiégett gyertya színéhez a kipufogó vége. Én szivattyú híján saját kezűleg keverem a Czetkába az üzemanyagot 1:33 arányban. A kipufogóm vége fekete, de annyi olaj nem rakódik le, hogy akár egy csepp is lecsöppenjen a garázsban. Egy olajszivattyú sokat javítana rajta.
                                Nekünk egyhengeres Czetkásoknak szerencsénk van, lehet kapni, nem is túl drágán olajszivattyút. Valamikor a közeljövőben tervezem egy ilyen szivattyús dekni megvásárlását Csehországból. A kéthengeres társaknak pedig drukkolok a megoldás megtalálásához! Figyelni fogom a fejleményeket.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 dec. 01, 20:31.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X