Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cz 175 Sport olaj szivattyút mivel tudnám helyettesíteni?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Nincs akkora nyomás, hogy működtessen egy nyomásmérő kapcsolót.
    Akkor a légbuborékokkal lehet esetleg valamit kezdeni. Tekintettel arra, hogy az olaj piros, esetleg valamilyen fényérzékelő diódával, vagy valami hasonló eszközzel lehetne figyelni egy átlátszó csövön keresztül. Ha megjelenik a légbuborék, aminek elvileg más a színe, akkor jelezne. Persze ez csak az én gép-ész elméletem. Elektronika ellen majdnem immunis vagyok. Max. egy kapcsolást tudok utánépíteni és csináltam már vasalós nyomtatott áramkört is.
    wsievers és Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Az olajszivattyú sokak által emlegetett működési hibája az én szememben addig városi legenda mig valaki tényleg meg nem mondja hogy mi volt a probléma oka.
      Lehet hogy triviális a dolog és egyszerűen elfelejtettek olaj utántölteni, szemét került bele stb . Ezt ma már senki sem tudja . Mindenki csak arra emlékszik hogy ja probléma volt és ki lett kötve a szivattyú.
      Azt is simán el tudom képzelni hogy valaki csak azért kötötte ki mert valakitől hallotta hogy megbízhatatlan.
      Szerintem, Nagyon is igaza van Ba701-nek /Ne haragudj,hogy így szólítalak, nem tudom a neved/
      A CZsolti is mutatott egy képet, a Wsievers is,amin 350-es CZ olajszivattyús változata volt (van,akinek a deklit tartó hölgy ugrik be - nem számít)
      Egy a lényeg! -ez a motor is készült olajpumpás változattal és működött. Van -közülünk,aki járt is vele, gond nélkül!
      Tudom, nem két fillér -manapság- egy jó kétüteműt generálozni, de működött! Össze kell szedni az alkatrészeket (akinek nincs) megépíteni és menni vele...minden baját úgy sem tudjuk orvosolni elméleti szinten. Majd a gyakorlat megmutatja, hogy mire képes. Azt meg mindenki maga dönti el, hogy megcsinálja vagy sem( a pénztárca és egyebek függvényében).
      sepy, wsievers és CZsolti kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Ebben osztom mindenkinek a véleményét ki az mondja,hogy jó megoldás.Azon kívül, hogy abban az időben egy korszak alkotó megoldás volt ez manapság főleg jelentős és nagyszerű megoldás lenne. Ez a lehetőség pedig általatok adott hiszen azért vitatjuk a témát. Bevallom én már szedtem szét az enyémet és mint írtam valószínű ott vétettem,hogy a két simeringet kicseréltem ugyan de a dugattyún lévő karmantyút nem és valószínű ott levegősödött le ezért nem működött. A vezérlő tárcsán a hornyot pedig ha véglegesen tudjuk a mélységét/ kösziBa701/akkor megvan a szivattyúra a megoldás részemről. Igaz a balos deklire még nem tudom a véglegest mert nem szedtem még szét a gépet és nekem jobban tetszik a 477-es megoldása. Két dekliből egyet az elképzelésem egyenlőre!- persze ez még képlékeny mert a valóság felül írhatja.A 2000 Korona meditálásra ad okot + még a szivattyú is másik kellene akkor. A szivattyú gondolom ua. csak a vezérlő tárcsa / lehet csak én csúfolom így/ 2 hornyos rajta a más bowden kivezetés miatt.
        RedBull477 és Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Nagyon érdekes!
          A 477-hez majdnem minden oldalon -ami ezzel foglalkozik- lehet látni és olvasni az olajpumpával kapcsolatos leírásokat. ( a teljesség igénye nélkül)
          A többihez inkább a későbbiek folyamán akad némi "segítség" képi vagy kevés szöveg kíséretében. Sajnos
          Igaz, általam nem ismert nyelven van rengeteg, de a nehézségek, azok nehézségek
          A fordító sincs mindig a helyzet magaslatán...
          Eddig annyi világos, hogy ha át akarom építeni a verdát, akkor kell egy oldal dekli, a szivattyú valamint bowdenek és az olajtartály.( ez a legkevesebb)
          A leglényegesebbet meg majdnem kihagytam!!! A karburátor is cserére szorul!!!
          Remélhetőleg a gázmarkolatot nem kell?!
          Na most ez belekerül egy kevéske utánajárásba, nem mellesleg pénzbe.
          Nos, röviden ennyi lenne...ha minden igaz.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 nov. 27, 11:57. Oka: még jó, hogy lehet módosítani!
          RedBull477, CZsolti és sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Én ezért is örültem Ba701 leírásának mert a fordítás mellőzi a műszaki nyelvet és legalább is számomra nem volt teljesen világos eddig. Lassan kapisgálom, kezdem látni az alagút végén a derengő fényt. Ha a 477-es megoldást választod / nekem ez tetszik/ akkor nem kell gázmarkolatot cseréli csak bowdent mert a markolattól a szivattyúhoz megy és onnan egy rövid a karburátorhoz.
            Fergusson, RedBull477 és CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              @ Fergusson és a többiek , pótoltam a bemutatkozást
              @Sepy mindkét változatnál ugyanaz a gázkar, egy bowdenes. Csak a 477-nél fentról megy be mindkét bowden a deklibe mig a 350-eseknél a gázkarról jövő alul megy be míg a kis bowden a porlasztóhoz a dekniből felül jön ki . Más a helyzet a Mikuninál. Ott nem megy át a bowden az olajszivattyún hanem két ág megy párhuzamosan.
              a 350-es prolasztója csak annyiban más hogy a suberfedél le van esztergálva és van benne egy aluhenger amiben van az olajadagoló cső. A 639-eseknél megint más a helyzet ott - hasonlóan a 477-hez a szívócsőbe nyomják az olajat a hengerek előtt.
              kvaga, sepy és RedBull477 kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                @ Fergusson és a többiek , pótoltam a bemutatkozást
                @Sepy mindkét változatnál ugyanaz a gázkar, egy bowdenes. Csak a 477-nél fentról megy be mindkét bowden a deklibe mig a 350-eseknél a gázkarról jövő alul megy be míg a kis bowden a porlasztóhoz a dekniből felül jön ki . Más a helyzet a Mikuninál. Ott nem megy át a bowden az olajszivattyún hanem két ág megy párhuzamosan.
                a 350-es prolasztója csak annyiban más hogy a suberfedél le van esztergálva és van benne egy aluhenger amiben van az olajadagoló cső. A 639-eseknél megint más a helyzet ott - hasonlóan a 477-hez a szívócsőbe nyomják az olajat a hengerek előtt.
                Most már teljesen világos...
                Nekem a bowdennel volt egy kis aggodalmam, ebben -is- megerősítettél.
                RedBull477 és Ba701 kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  A 639-eseknél megint más a helyzet ott - hasonlóan a 477-hez a szívócsőbe nyomják az olajat a hengerek előtt.
                  Én ezt jobb megoldásnak találom. És mivel a 634 nél ez csak egy cső, az magyarázza szerintem, miért nincs visszacsapó szelep a 477 olajszivattyújában.

                  A karburátor is cserére szorul!!!
                  Dehogyis. Ami kell, a 477 golyósszelepe, Méghozzá szerintem a bakelit közdarabba fúrva, pont függőlegesen. (nem úgy mint a 477-nél van, oldalról 45fok alatt)
                  Amúgy a gyári megoldás se nagy valami, azt is el lehet követni egy esztergával.
                  RedBull477, sepy és Fergusson kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #39
                    Én nem teszem a bakelitbe a visszacsapó szelepet mert mint a gyakorlat is mutatja az idővel általában megreped. Az viszont jó mit írtál Tibi a felső csatlakozásnál a cseppenő olaj/gravitáció miatt is/ lefele esik a beáramló üza.,levegő keverék útjába és talán jobb lesz a keveredés , a keverék elegye ,hogy szépen fogalmazzak! Én aluból akarom elkészíteni a közdarabot a bakelit helyett és kicsit szélesebbre mert a szelep ha jól emlékszem 6 mm -es/ M6/ és a mag átmérőre még kell tenni a falvastagság miatt. Közben gondolkodva a laposvasból gyártás annyiból jobb lenne, hogy vékonyabb is elég szilárd kötést adna a menetnél mert a szeleptő kúpos és ott tömít. Lassan össze áll a kép talán.Az alu. a gyártás könnyebbsége miatt és a felület kezelés elkerülése miatt jött elő.Így a karburátor érintetlen maradna mely nem hátrány.
                    CZsolti és RedBull477 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Uraim! Igen nagy örömmel olvasom ezt a témát. Ebből még valami jó dolog fog kisülni.
                      sepy kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        Köszönjük Karesz a pótlást és a szakmai segítséged így már teljesen érthető miből is lett a nik.Még az elején mikor boncolgattam ezt a témát akkor is Te tájékoztattál csak nem ilyen mélységben.Múlik az " értetlenségem" a működését illetően. Első ránéztében és a fenn lévő fordítás alapján nem jöttem rá. A vezérlő tárcsában a horony mélységet lehet módosítani a 175-ről a 350-re. Ha lesz helyem a műhelyben és letudom venni a 350-es deklijét a 175-ös ből van pótlás eldől hogyan is lehetne egyáltalán a kettőből egy. A főtengely helyének biztosítását hegesztés közben már ki agyaltam csak nem tudom milyen lenne az összevágás utáni kép egyáltalán lehet-e?.

                        Komment


                          #42
                          Javaslom, hogy tedd rá a két deklit egy vastagabb hullámpapírra pozícióhelyesen. Az majd megmutatja a formát. Fontos, hogy tömíteni lehessen a fedelet.

                          Komment


                            #43
                            Itt egy újabb ok, hogy a leírtakon kívül be is váltsuk az olajpumpás megoldást, szeretett gépeinken...
                            Egy másik topic-ban szerepelt egy h.sz. "Pannónia gyújtás kérdés..." címszó alatt, ahol elhangzott, hogy "...egy régi sport Cz-s mondta is, hogy barnára kiégett a kipufogója a szivattyúval ."
                            Ha ez tényleg igaz, akkor nem kellene annyit kínlódni a kipuff. tisztításával...

                            Szerintetek létezik ilyen, kétütemű motoroknál?

                            Komment


                              #44
                              Igen. Full synt 2 T olajjal. A szivattyúhoz nem sok köze van a tiszta kipufogónak annál inkább a felhasznált olajnak.

                              Komment


                                #45
                                bsa10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Igen. Full synt 2 T olajjal. A szivattyúhoz nem sok köze van a tiszta kipufogónak annál inkább a felhasznált olajnak.
                                Ugye most viccelsz?
                                Ahogy elnézem, Te inkább a Japán technikát abszolválod -ami egy kicsit kifinomultabb szerkezet,mint a mi "szocialista" gyártmányunk.
                                A tévedés joga fenntartva

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X