Nincs akkora nyomás, hogy működtessen egy nyomásmérő kapcsolót.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Cz 175 Sport olaj szivattyút mivel tudnám helyettesíteni?
Collapse
X
-
- 2 likes
-
Az olajszivattyú sokak által emlegetett működési hibája az én szememben addig városi legenda mig valaki tényleg meg nem mondja hogy mi volt a probléma oka.
Lehet hogy triviális a dolog és egyszerűen elfelejtettek olaj utántölteni, szemét került bele stb . Ezt ma már senki sem tudja . Mindenki csak arra emlékszik hogy ja probléma volt és ki lett kötve a szivattyú.
Azt is simán el tudom képzelni hogy valaki csak azért kötötte ki mert valakitől hallotta hogy megbízhatatlan.
A CZsolti is mutatott egy képet, a Wsievers is,amin 350-es CZ olajszivattyús változata volt (van,akinek a deklit tartó hölgy ugrik be - nem számít)
Egy a lényeg! -ez a motor is készült olajpumpás változattal és működött. Van -közülünk,aki járt is vele, gond nélkül!
Tudom, nem két fillér -manapság- egy jó kétüteműt generálozni, de működött! Össze kell szedni az alkatrészeket (akinek nincs) megépíteni és menni vele...minden baját úgy sem tudjuk orvosolni elméleti szinten. Majd a gyakorlat megmutatja, hogy mire képes. Azt meg mindenki maga dönti el, hogy megcsinálja vagy sem( a pénztárca és egyebek függvényében).
- 3 likes
Komment
-
Ebben osztom mindenkinek a véleményét ki az mondja,hogy jó megoldás.Azon kívül, hogy abban az időben egy korszak alkotó megoldás volt ez manapság főleg jelentős és nagyszerű megoldás lenne. Ez a lehetőség pedig általatok adott hiszen azért vitatjuk a témát. Bevallom én már szedtem szét az enyémet és mint írtam valószínű ott vétettem,hogy a két simeringet kicseréltem ugyan de a dugattyún lévő karmantyút nem és valószínű ott levegősödött le ezért nem működött. A vezérlő tárcsán a hornyot pedig ha véglegesen tudjuk a mélységét/ kösziBa701/akkor megvan a szivattyúra a megoldás részemről. Igaz a balos deklire még nem tudom a véglegest mert nem szedtem még szét a gépet és nekem jobban tetszik a 477-es megoldása. Két dekliből egyet az elképzelésem egyenlőre!- persze ez még képlékeny mert a valóság felül írhatja.A 2000 Korona meditálásra ad okot + még a szivattyú is másik kellene akkor. A szivattyú gondolom ua. csak a vezérlő tárcsa / lehet csak én csúfolom így/ 2 hornyos rajta a más bowden kivezetés miatt.RedBull477 és Fergusson kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Nagyon érdekes!
A 477-hez majdnem minden oldalon -ami ezzel foglalkozik- lehet látni és olvasni az olajpumpával kapcsolatos leírásokat. ( a teljesség igénye nélkül)
A többihez inkább a későbbiek folyamán akad némi "segítség" képi vagy kevés szöveg kíséretében. Sajnos
Igaz, általam nem ismert nyelven van rengeteg, de a nehézségek, azok nehézségek
A fordító sincs mindig a helyzet magaslatán...
Eddig annyi világos, hogy ha át akarom építeni a verdát, akkor kell egy oldal dekli, a szivattyú valamint bowdenek és az olajtartály.( ez a legkevesebb)
A leglényegesebbet meg majdnem kihagytam!!! A karburátor is cserére szorul!!!
Remélhetőleg a gázmarkolatot nem kell?!
Na most ez belekerül egy kevéske utánajárásba, nem mellesleg pénzbe.
Nos, röviden ennyi lenne...ha minden igaz.Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 nov. 27, 12:57. Oka: még jó, hogy lehet módosítani!
- 3 likes
Komment
-
Én ezért is örültem Ba701 leírásának mert a fordítás mellőzi a műszaki nyelvet és legalább is számomra nem volt teljesen világos eddig. Lassan kapisgálom, kezdem látni az alagút végén a derengő fényt. Ha a 477-es megoldást választod / nekem ez tetszik/ akkor nem kell gázmarkolatot cseréli csak bowdent mert a markolattól a szivattyúhoz megy és onnan egy rövid a karburátorhoz.
- 3 likes
Komment
-
@ Fergusson és a többiek , pótoltam a bemutatkozást
@Sepy mindkét változatnál ugyanaz a gázkar, egy bowdenes. Csak a 477-nél fentról megy be mindkét bowden a deklibe mig a 350-eseknél a gázkarról jövő alul megy be míg a kis bowden a porlasztóhoz a dekniből felül jön ki . Más a helyzet a Mikuninál. Ott nem megy át a bowden az olajszivattyún hanem két ág megy párhuzamosan.
a 350-es prolasztója csak annyiban más hogy a suberfedél le van esztergálva és van benne egy aluhenger amiben van az olajadagoló cső. A 639-eseknél megint más a helyzet ott - hasonlóan a 477-hez a szívócsőbe nyomják az olajat a hengerek előtt.
- 3 likes
Komment
-
Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése@ Fergusson és a többiek , pótoltam a bemutatkozást
@Sepy mindkét változatnál ugyanaz a gázkar, egy bowdenes. Csak a 477-nél fentról megy be mindkét bowden a deklibe mig a 350-eseknél a gázkarról jövő alul megy be míg a kis bowden a porlasztóhoz a dekniből felül jön ki . Más a helyzet a Mikuninál. Ott nem megy át a bowden az olajszivattyún hanem két ág megy párhuzamosan.
a 350-es prolasztója csak annyiban más hogy a suberfedél le van esztergálva és van benne egy aluhenger amiben van az olajadagoló cső. A 639-eseknél megint más a helyzet ott - hasonlóan a 477-hez a szívócsőbe nyomják az olajat a hengerek előtt.
Nekem a bowdennel volt egy kis aggodalmam, ebben -is- megerősítettél.RedBull477 és Ba701 kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
A 639-eseknél megint más a helyzet ott - hasonlóan a 477-hez a szívócsőbe nyomják az olajat a hengerek előtt.
A karburátor is cserére szorul!!!
Amúgy a gyári megoldás se nagy valami, azt is el lehet követni egy esztergával."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
Én nem teszem a bakelitbe a visszacsapó szelepet mert mint a gyakorlat is mutatja az idővel általában megreped. Az viszont jó mit írtál Tibi a felső csatlakozásnál a cseppenő olaj/gravitáció miatt is/ lefele esik a beáramló üza.,levegő keverék útjába és talán jobb lesz a keveredés , a keverék elegye ,hogy szépen fogalmazzak! Én aluból akarom elkészíteni a közdarabot a bakelit helyett és kicsit szélesebbre mert a szelep ha jól emlékszem 6 mm -es/ M6/ és a mag átmérőre még kell tenni a falvastagság miatt. Közben gondolkodva a laposvasból gyártás annyiból jobb lenne, hogy vékonyabb is elég szilárd kötést adna a menetnél mert a szeleptő kúpos és ott tömít. Lassan össze áll a kép talán.Az alu. a gyártás könnyebbsége miatt és a felület kezelés elkerülése miatt jött elő.Így a karburátor érintetlen maradna mely nem hátrány.CZsolti és RedBull477 kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Köszönjük Karesz a pótlást és a szakmai segítséged így már teljesen érthető miből is lett a nik.Még az elején mikor boncolgattam ezt a témát akkor is Te tájékoztattál csak nem ilyen mélységben.Múlik az " értetlenségem" a működését illetően. Első ránéztében és a fenn lévő fordítás alapján nem jöttem rá. A vezérlő tárcsában a horony mélységet lehet módosítani a 175-ről a 350-re. Ha lesz helyem a műhelyben és letudom venni a 350-es deklijét a 175-ös ből van pótlás eldől hogyan is lehetne egyáltalán a kettőből egy. A főtengely helyének biztosítását hegesztés közben már ki agyaltam csak nem tudom milyen lenne az összevágás utáni kép egyáltalán lehet-e?.
- 2 likes
Komment
-
Itt egy újabb ok, hogy a leírtakon kívül be is váltsuk az olajpumpás megoldást, szeretett gépeinken...
Egy másik topic-ban szerepelt egy h.sz. "Pannónia gyújtás kérdés..." címszó alatt, ahol elhangzott, hogy "...egy régi sport Cz-s mondta is, hogy barnára kiégett a kipufogója a szivattyúval ."
Ha ez tényleg igaz, akkor nem kellene annyit kínlódni a kipuff. tisztításával...
Szerintetek létezik ilyen, kétütemű motoroknál?
- 2 likes
Komment
-
bsa10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen. Full synt 2 T olajjal. A szivattyúhoz nem sok köze van a tiszta kipufogónak annál inkább a felhasznált olajnak.
Ahogy elnézem, Te inkább a Japán technikát abszolválod -ami egy kicsit kifinomultabb szerkezet,mint a mi "szocialista" gyártmányunk.
A tévedés joga fenntartva
- 1 like
Komment
Komment