Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel 125 váz- és motorszámozás, típusjegyek

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #91
    Hát ez nem könnyíti meg a dolgunkat, a tankon még fent lévő lemez alatt vannak a piros maradékok?
    A gittelés szerintem nem gyári, főleg ha fehér. Az 59-es Bervámon ugyan volt gyárilag gittelés a sárvédőn, de az rózsaszínű volt. Édesapám mondta hogy ilyen volt az akkori gitt. Én még nem éltem az 50-es években, úgyhogy hiszek neki.

    Komment


    • #92
      A fent lévő lemez alatt van piros maradék, mind a kettő oldalon fenn volt a tartó vas. Igazából piros lesz, de most átgondoltam, a jobb állapotú papíros feketét kéne elkezdeni rendbe rakni. A fotót nem felejtem el, csak a motor hozzám nem közel van, de lefotózom.

      Komment


      • #93
        Szépek is azok a bordó Csepelek. Nekem van egy bordó Danuviám, 60-as évjáratú. A színe kb azonos lehet a bordó D-csepelével.
        A fotót akkor majd figyelem mikor lesz.

        Komment


        • #94
          Titus!
          Most tudtam a motorhoz kerülni, az albumban első kettő kép amit kértél:

          dott Albuma: D-Csepel 1957.10.

          -Nem tudom hogy ez csíkozás maradvány, vagy valami más..

          Komment


          • #95
            Ricsi95D!

            Ma sikerült vennem ismerőstől egy korai Danuvai blokkot.
            8/7 1663 számmal, párosító számok pedig : 72188 párosítóval.

            1958.07 hónapban már gondolom Danuviát gyártottak?

            Komment


            • #96
              dott!
              Köszi hogy felraktad a képet, egy kicsit elfeledkeztem róla. Az valami csík maradványnak tűnik nekem a képről, de vékonyabb mint a gyári, és talán nem is keretes, vagyis nem megy körbe a sárvédőn. Én azt mondom ez utólagos, persze a tévedés jogát azért fenntartom, de ilyet még sehol sem láttam.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 máj. 17, 16:38.

              Komment


              • #97
                Azért nem is figyeltem rá, mert nem tűnt csíkozásnak..., meg mivel úgy gondolom hogy piros volt, s most fekete, valaki tuti átfestette. Máshol csíkozás nyomát sem találtam, pedig direkt kerestem, hátha fennmaradt valami. :S

                Komment


                • #98
                  A csíknak ott kell kb mennie, a szegecs mellett. Ha nem valami két komponensű festékkel van lefestve hígítóval letörölve a festéket arrafelé talán elő is jön.

                  Komment


                  • #99
                    Sziasztok!
                    Sikerült vennem egy papíros D-Csepelt.
                    Végig olvastam a fórumot,de nem lettem okosabb.
                    Szépen kérlek Titeket,hogy igazítsatok útba,mit is vettem,mert a papír semmit sem ér szerintem.
                    Vázszám: BC 15344
                    Motorszám: 209900
                    Gyártási év: 1967 (???)

                    Komment


                    • Szia Vilmos!
                      Egy kisebbfajta rejtvényt adtál fel nekünk. De a vázszámból egyértelműen kitűnik hogy egy Csepelen gyártott Csepel boldog tulajdonosa lettél. Nem sokkal az enyém előtt készült, annak a vázszáma BC 15578. '51-'52 környékén jöhettek ki a gyár kapuján.
                      Amit írsz motorszámként az a blokk párosítószáma lehet, gondolom mindkét blokkfélen rajta van, a henger előtt a blokktartón. A valódi blokkszám a henger alatt bal oldalon olvasható. Ez egyébként egy Danuvia blokk lesz, gyakran cserélték, az enyémben sem az eredeti van már. Ilyenkor motorszámnak a rendszámot ütötték be.

                      Itt a fórumon szokás az új tagoknak írni egy rövid bemutatkozást, nem önéletrajzra gondolok, csak pár mondat magadról, veterán szerkezeteidről, mondjuk a Csepeledről. Képeknek is örülünk.

                      Én speciel kíváncsi vagyok a Csepeledre, főleg ha eredeti festésű még.

                      Üdv: Titus
                      sinter kedvelte ezt.

                      Komment


                      • Sziasztok!
                        Köszönöm a szívélyes fogadtatást!
                        Megírtam a pár szót,viszont hykomat vagyok a számítógéphez,ezért nem tudom,hogy miképpen lehet ide fényképet feltenni.Mindenesetre reggel készítettem jobbról-balról egyet a motorról.Ha eláruljátok hogyan kell,szívesen közreadom,bár most még nem nagy szám.Alapnak kitűnő,egyébként mindene sok törődést igényel.Csíkozás újralocsolás okán nincs rajta.Így elsőre a láncvédő,kézi duda,fényváltó kapcsoló.pár gumialkatrész és a hátsó lábtartók hiányoznak.A hátsó lámpát már pótoltam.
                        Elvesztem teljesen...
                        Megnéztem,tényleg a párosítószámot írták be motorszámnak.Mindkét blokkfélen ott virít.Viszont a blokkon semmiféle más szám nem szerepel,és nincs se reszelés,se csiszolás rajta.Csak a gyári öntvény polírozás nélkül.A jobb oldali deklin figyel egy Csepel domború öntés.
                        A kormányszorítóban és az ülésekben virgonckodik a fogaskerékben a D betű.
                        A váznyakban találtam egy KZ-s rendszámot,a régi biztosítási papíron LV-s van.
                        Tiszta-csupa tanácstalan vagyok,hogy milyen szerkezetem is van,milyennek kellene megcsinálni...

                        Komment


                        • Click image for larger version

Name:	IMG_20160127_120521.jpg
Views:	1
Size:	196.6 KB
ID:	148135Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	148136Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	2
Size:	156.6 KB
ID:	148126Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	1
Size:	143.1 KB
ID:	148127Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	1
Size:	154.0 KB
ID:	148128Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	148129Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	148130Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	148131Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	148132Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	148133Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	148134
                          Sziasztok. Volna pár kérdésem.Sikerült szereznem egy 125/49 et,ami már régi vágyam volt,de a motorszámot nem találom a henger alatt ahol lennie kellene,csak egy ötszögben lévő M betű látható a blokkrögzítő csavar mellet.Találkoztatok már ilyennel?Illetve a váznyakban is csak a két betű három szám található ami szerintem a régi rendszáma lehetett valamikor.Illetve szeretnélek megkérni benneteket a beazonosításában hogy mi az eredeti rajta illetve mi ami nem rá való hogy tudjam mit keressek.A jobb oldali blokkfedél már azóta le lett cserélve Csepel felíratúra,illetve vadászok bal oldali dobozra. Szándékomban áll felújítani ezt a szépséget.Segítségeteket előre is köszönöm.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: szabi78; 2016 jan. 27, 23:26.
                          Eric Heijdens, Titus és dongos78 kedvelte ezt.

                          Komment


                          • Üdv Szabi78! Szép gépet találtál! Nem vagyok nagy lemezvillás szakértő, de a vázszámnak azthiszem a hátsókerék "tartófülébe" vagy akörül kellene lennie mintha a 8. képen látszana is halványan. A motorszámnak ott kell lennie ahol a későbbi kis Csepeleken, Danuviákon van, és 125-ös lemezvillásnál M 125-el kell kezdődnie amit ha jól tudom 5 szám követ. A vázszám és a motorszám gyárilag itt is egyezik mint a későbbi gépeken azthisezm. Ha ez nálad nincs meg, akkor valószínű későbbi alkatrészblokkot építettek a gépedbe, aminek gyárilag nem volt száma, vagy valamiért kicsiszolta valaki az eredeti számot belőle. A lemezvillásokra egyébként jellemző a nyomórugós kuplung, amit a kuplung felőli deklit eltávolítva ellenőrizhetsz (ha nem tudod hogy mi a különbség a Danuviáéhoz képest, csak keress így rá google-n hogy nyomórugós Csepel kuplung, aztán a Danuviáéra) illetve az osztott sonkás főtengely aminek az ellenőrzése kicsit nagyobb bontást igényel. Ha ezek stimmelnek, akkor főnyeremény, ha nem akkor valószínű későbbi a blokk. Az a baj nem látszik, hogy 2 vagy 3 elektromos kivezetés van e a gyújtás fölött a blokköntvényen. Ha 3 akkor Danuvia vagy Kései D-Csepel blokkod lesz benne. A 3. kivezetés az akumlátor töltőtekercséé, ilyen a korai Csepeleken tudtommal nem volt. Remélem valamit segítettem, szép a motorod nagyon, és nagyrészt típus azonosnak tűnik. Az ordító hibákat már írtad te is a többit majd mondják a hozzáértők Jó szórakozást hozzá!

                            - - - Updated - - -

                            Ja az M betű az ötszögben a gyári meó jelzés, tehát hogy átment a minőségvizsgálaton.
                            dongos78, Atti69 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                            • Üdv Lempi2! Nagyon köszönöm az infókat.És tényleg ahogy írtad is ott lesz a szám a hátsó tartófülben.Nem vettem észre..Amúgy csiszolás nyomot nem látok a blokkon,állítólag lehetett utólagosan boltban kapni blokkfelet szám nélkül és azért nincs benne blokkszám.Ja és a blokkon csak 2db kivezetés van,és a karbulátor 16 os.Megragadnám az alkalmat hogy aki esetleg tud eladó balos dobozt,akkor azt szívesen megvenném!Köszönöm.

                              Komment


                              • Kedves Szabi78!
                                Valóban lehetett utólag is szám nélküli "alkatrész" blokkfeleket venni, sőtt amennyire tudom komplett szerelt blokkot is. Amiket írtál az bizalomra ad okot, a többi majd eldől ha széthúzod a blokkot. Az oldaldoboz szerencsére nem megy ritkaságszámba, szokott lenni itt is, meg a vaterán is, ha csak egy fedelet találsz azt is bátran ráteheted a későbbi csepel dobozra, úgy tudom csereszabatos.
                                szabi78 és dongos78 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Working...
                                X