Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel 125 váz- és motorszámozás, típusjegyek

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Csepel 125 váz- és motorszámozás, típusjegyek

    Üdv, lenne egy kérdésem: adott egy 125-ös csepel, BC 18113-as váz ill. blokkszámmal. Sajna papir nélküli, mint sok testvére. Azt szeretném megtudni hogy hányas évjárat lehet, mi a típusa-felszereltsége, esetleg színe kivitele? Egyszóval minden érdekel róla. Én korai T-re gondolok ( sima dobozfedelek, öntvény fék-kuplungkarok, kis lámpafej. stb) Persze tudom lehet vegyes felvágott is mert később is rá aggathatták őket. ( mintahogy van is számos Danuvia alkatrész is rajta. Válaszotokat előre is köszönöm. Tisztelettel tata21

  • #2
    Szervusz Tata 21!


    Úgy tűnik,nem dúskálhatunk a válaszokban,pedig a "kis"Csepelek számozásáról,már több írás született a fórumon,de általában kérdező módban.Sajnos idáig semmi szisztematikus korrekt válasz nem érkezett,amit annak tudok be,hogy vagy nem tudják a fórum társak,vagy a kis Csepel,csak afféle kis Csepel és nem,egy jól eladható "kettő ötvenes",-főleg nem ikerhengeres.

    Remélem,előbb-utóbb megtörik a "jég" és akad a társaságban,olyan,-aki ismeri a feltett kérdésre a választ.Nekem nagyon tetszik a fórum,mert nagyon sok érdekes téma felmerül és olyan válaszok születnek,melyek konstruktívak és fejlesztik az emberek tudását.Vannak azután fellángoló témák,melyek, a technikai tudás fejlesztése szempontjából semlegesek,sőt a fórum szempontjából bomlasztóak,de a résztvevők,úgy belegabalyodnak,a vélt,vagy valós igazuk bizonygatásába,mint a "kis vakond a rágógumiba".Mit is mondhatnék,-remélem,valaki,majd csak "előrukkol",egyszer a "kis"Csepelek,számozását rejtő logikai kóddal is,addig is várjunk türelemmel és olvasgassuk a "poszt-riposztokat"-majd csak belefáradnak.

    Üdvözlettel:Che
    Intrepid kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Ha van elég Csepeles itt is, mért nem csináltok egy motorszám regisztert, összeszedve, kinek mikori Csepelje van, milyen motorszámmal-könnyebb lenne azok alapján meghatározni a papír nélküliek gyártási idejét...
      Natloz és Che kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


      • #4
        Igen, úgy látszik nem kapok választ. Eddig akikkel beszéltem és egy ketten látták is a nevezetes motort: mindenki mást mondott és mindenki állitotta hogy az ő verziója az igaz. Csak kiváncsi lennék mégis milyen csepelem van. Jó ötlet lenne összeszedni kinek milyen,hányas évjáratú,kivitelű,számú motorja van sokat segítene ilyen esetbe.
        Che kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Kedves Tata21!

          Ássuk bele magunkat a témába,mert úgy gondolom sokunkat érdekel.Nem lesz egyszerű,mert a "kis" Csepeleket,még nem értékelik,de ez nem is érdekes,nekem szívügyem,mert ezen tanultam motorozni és szerelni is.A padlás mélyén ott van apám Csepelje,mely az elöl-hátul teleszkóposak első példányai közé tartozik,sajnos kell egy ki idő,hogy előszedjem,és a papírjait sem találom,de napokon belül,közlöm az alváz és motorszámát,és remélem lesz ember a fórumon,aki csatlakozik és megvilágosodunk!

          Üdvözlettel:Che

          Komment


          • #6
            tata21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Jó ötlet lenne összeszedni kinek milyen,hányas évjáratú,kivitelű,számú motorja van sokat segítene ilyen esetbe
            Az ötletet én is támogatom, bár segíteni nem tudok, mivel csak blokkjaim vannak amik rám maradtak, mint szamáron a fül - semmi infó róluk, de többféle stílusú és méretű beütésük van, gondolom eltérő szériák lehetnek.
            Che kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


            • #7
              Che ! Jó ötlet. De ebben csak az tud segíteni akinek papiros motorja van, és lehetőleg nem agyonbuherált. Igen a kis csepelt kevesen értékelik, pedig szerintem formás motor. A számokat megköszönném , hátha előrébb jutok vele.

              kollarg! A szándék a fontos, köszönöm.
              Che kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Én is számozási/típusazonosítási segítséget szeretnék kérni, remélem lesz aki legalább a típus beazonosításában tud segíteni.
                Tegnap egy ismerős nénikénél voltam, akitől Pannonia holmikat (komplett motor, blokkok, hengerek, hengerfejek stb stb) hoztam el, közben pedig megakadt a szemem egy 2,5 méter magasan a pajta falára felakasztott vázon. Persze nem éltem volna túl ha nem szedhetem le, azt meg főképpen ha nem hozhatom el.

                A váz száma 4/8714, ezen kívül van rajta két rendszámbeütés (2+3 és 2+4 kombinációk), valamint két bakteleszkóp és egy hátsó hajtórész-maradvány fékmechanizmussal. Van itthon egy teleszkópos és egy lemezvillás elsővilla (amik a sarokba támasztva várják a sorsukat), a teleszkóposat belepróbáltam, az szépen beleillik.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                • #9
                  A vázszám szerint már teleszkóposnak kell lennie. A klubbunkban van egy nagy csepeles szaki de még ő sem tud biztos tipusjellemzőket. A csepeleket nem dokumentálták olyan jól mint a pannóniákat. Ezt a pagusa nyerget 53 végén vezették be tehát a vázhoz való. A motorszám és a vázszám azonos mint a pancsinál. Típusa 125/t ezt 1951-55 ig gyártották.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: pannoniáscsabi; 2012 okt. 03, 10:27.
                  kollarg, Che és Intrepid kedvelte ezt.

                  Komment


                  • #10
                    Még egy kis adalék a csepelekhez: a hátsó teleszkóp bevezetésére 1951 augusztusában került sor , elöl hátul teleszkópos ezért 125/T. Tata21 ha hátul merev vázas akkor 1950-51es csepel 125. Ha baktelós akkor 1951 utáni 125/T.
                    kollarg és Che kedvelte ezt.

                    Komment


                    • #11
                      pannoniáscsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A vázszám szerint már teleszkóposnak kell lennie
                      Van itthon a képen látható hulladékon kívül egy lemezvilla, szerintem megpróbálom majd elcserélni egy komplett, hozzáillő elsővillára. Meg van egy nagy halom blokkom (6 darab, annyira nem nagy kupac, igaz így atomjaikra bontva annak tűnik), válogatok bele blokkot - főleg ha sikerülne lepapírozni, mert én nem szeretek a vitrinnek építgetni, a rendőrök elől veterán motorral menekülni meg nem illő.

                      Az ülés egyébként csalás rajta: a hugom dolgozni volt, mielőtt hazajött tettem fel ezt a régebben hozzámkerült, valamikor talán Csepel 250-esen szolgált darabot - csak azért hogy mutogathassam a hugomnak hogy ez lesz a "munkábajárós" motorja...
                      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 03, 19:36.
                      OdinHEM kedvelte ezt.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                      • #12
                        kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        a rendőrök elől veterán motorral menekülni meg nem illő.
                        Ez jó...Illik, nem illik, néha meg kell tenni :P
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                        • #13
                          Rendőröknek meg se kellene állítani a veteránt...
                          You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                          Komment


                          • #14
                            Na még egy adalék ha nagyon tutira akarod csinálni : 1951-ig a karburátor torokátmérője 16mm. 1951 után 18mm.

                            Komment


                            • #15
                              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Illik, nem illik, néha meg kell tenni
                              Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Rendőröknek meg se kellene állítani a veteránt...
                              Engem eddig egyszer állított meg a helyi rendőr kb. 10 km-re itthonról a T5H-val. Megálltam, megkérdeztem, hogy "K***** úr (adatvédelmi okokból nem írom ki az intézkedő közeg nevét), levegyem a sisakot?". Mondta hogy nem kell, csak a papírokat adjam - odaadtam kezdésnek a személyit. Nézegeti a kártyát, nézegeti a templomtornyot, megint a kártyát, megint a templomtornyot, aztán megszólal: "Há mért nem mondtad hogy a Kollár vagy? Na menj a fenébe!". Ennyi volt az eddigi első és utolsó igazoltatásom motoron, én nem panaszkodhatnék.

                              pannoniáscsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Na még egy adalék ha nagyon tutira akarod csinálni : 1951-ig a karburátor torokátmérője 16mm. 1951 után 18mm.
                              Akkor, ha lehet, kanyarodjunk vissza a kályhához: 4/8714 - ebben a számsorban van adat, ami évjáratra utal? Mondjuk például az első számjegy, azaz 4 = 1954?

                              Blokkjaim ilyen számokkal vannak a garázsban (zárójelben a párosítók, ahol nem látszik rendesen a fényképen - mivel most csak arról tudok puskázni - ott kérdőjellel):
                              6/10 1291 (33021)
                              8/12 0670 (62939?)
                              9/10 0890 (109039)
                              4/3692 (72233)
                              M125 12593 (24437)

                              A legutolsó csak tippelem, nincs még letakarítva igazából mert nem volt rá időm, de itt van róla két kép.

                              Click image for larger version

Name:	F 041 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	59.7 KB
ID:	132927Click image for larger version

Name:	F 040 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	70.2 KB
ID:	132928

                              Karbit majd válogatok, egy bácsikától kaptam egy vödörnyit, lásd felső két sor.

                              Click image for larger version

Name:	F 061 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	99.3 KB
ID:	132929

                              (Azért van ennyi holmim, mert elég speciális emberek élnek a Rábaközben - ha valamit lehet, akkor halmoznak. Később meg semmi áron nem akarnak tőle megválni - illetve így 50 év múltán már nagy nehezen esetleg. )
                              Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 03, 20:35.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment

                              Working...
                              X