Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Hozzuk fel kicsit a témát...tegnap egy roppant sikertelen napom volt...
Az öreg szaki nem vállalta már el a motorom fényezését és ez egy roppant nagy probléma, mert átlag fényezők simán elhajtanak a közel 30 db rozsdás vasammal a fenébe. Szóval kit kéne találni, hátha itt a képernyő előtt ülve is menne ugye...
Meglepetésemre nem is olyan messze találtam egy műhelyt, a honlapján a szolgáltatások között motorfényezés, veteránok restaurálása. Na gondoltam, egy órányi járóföldre van, az semmi. Szépen bepakoltam a lomokat, mert homokolás, fényezés, csíkozás, mindent megoldanak egy helyen.
A helyszínen tárgyalás az árról, ajánlat: 150 eFt az alja! Nálam fele annyi a reális, úgyhogy hazajöttem kipakolás nélkül.
Ugye nem csak én gondolom úgy, hogy egy Pannónia fényezésért ez kicsit sok? Vagy de?
Hát igen, közel vagyok az előbbihez. Mégis miért érzem úgy magam sokszor, hogy így nem igazán lehet, vagy csak elég gyötrelmesen? A motorfelújítás maga az élet, kicsiben. A lehetőségek korlátozottak, a saját tapasztalat, ismeret, bejárt út szintén és sokszor kell győzni meg veszteni (eleget megélni) felváltva a bölcsességhez.
Most ez egy kifakadás ennek kapcsán.
Lehet meg kéne állni egy pillanatra, pedig a célnak reálisnak kéne lennie, csak hát ugye az eszközök...
Joker, ezekre a szempontokra áldoztam volna valamennyit az elképzeléseimhez képest, de ennyit nem. És a motor sem, a jövőbeni helye a nagyvilágban sem kívánja meg szerintem.
ezekre a szempontokra áldoztam volna valamennyit az elképzeléseimhez képest, de ennyit nem.
Szerintem próbálkozz máshol. Lehet, hogy egy kis kérdezősködés, utánnajárás és már közelíti az ár általad gondolt maximumot (akár úgy is, hogy minden munkafolyamatot máshol csináltatsz meg).
Izs Planéta 3 (2012)
Homokszórás ~ 19 000
Horgany alapozó, alvázvédő, festék, matt lakk (minden alkatrészre) ~ 16 000 (spray)
Minden más munkát magam végeztem itthon. Nem festőműhelyi minőség, de tőlem telhető legjobb minőségre törekedtem. (nem restaurálás, hanem mindennapi használatra csinálom)
Komar moped fényezés Standox 2K festékkel fémtiszta alkatrészekre, csíkozással, tank lakkozással 2006-ban: 13e Ft.
Az előző hozzászólásomat ki kell egészíteni azzal, hogy ez minden bizonnyal egy low-budget megoldás a drágább, hőkamrás, jelenleg csúcstechnológiás fényezésekhez képest, de a tartósságáról elmondhatom, hogy az első öt év gyakorlatilag nyomtalanul múlt el fölötte. A minősége ha nem is hibátlan, de nagyon meggyőző volt (és valószínűleg így is szebb, mint a gyári fényezés volt ), és ami még fontosabb, megfelelt annak a lélektani elvárásomnak is, hogy "hétköznap" is nyugodt szívvel használhassam a motort, ne cikázzanak $-jelek a szemem előtt például egy kőfelverődéskor.
Teszek be egy-két képet a motorról.
Szóval csak azt akartam kihozni ebből, hogy szerintetek vajon hol érdemes meghúzni a határt a fényezésben - jobb-e, ami több, mikor drágább az olcsóbb, és egyáltalán van-e mindennek köze az eredeti minőséghez?
Apropó, mit tudtok a ma már csak nehezebben kivitelezhető, nitro-alapú fényezésekről? Van-e valami különbség megjelenésben, tartósságban a jelenlegi 2K festékekhez képest? Korhűbb "hangulata" lesz-e egy nitrofestékkel fényezett motornak, vagy megfelelő aládolgozással (vagy épp az aládolgozás kihagyásával ) el lehet-e érni ugyanazt a hatást modern anyagokkal is?
Kicsit még határozatlan vagyok, de elgondolkodtam azon, hogy nem kérek szórógittet a szín alá. Szeretnék olyan igazi, gyárias, leheletvékony fényezést.
Milyen gyártmányt használtál? Én a VeryWell matt lakjával nem voltam elégedett(annak ellenére, hogy a festékeik nekem beváltak, különösen a feketével lehet szép felületet elérni)...ledobálja az ugyanolyan gyártmányű festék :S
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Ezeket használtam hozzá. Május végén festettem és azóta semmi gond nincs vele. Lehet azért nem dobja le nekem mert sose vártam meg a teljes száradást, csak hogy éppen tapintás száraz legyen, és már kapta is a következő réteget, majd a lakkot is ugyanígy fújtam rá. Szerintem ilyenkor a friss réteg megoldja az alatta lévő majdnem frisset és összeolvadnak. De ez csak egy ötlet. Az alapozást pedig így csináltam.
Komment