Sziasztok! Lendkerék Centirozás ËÂkiengyensujozásraË tudna valami segitséget Szolnok környékére?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Delejezés ,fáradt gyujtómágnesek felmágnesezése
Collapse
X
-
Hello!
Gyújtás nyűgjeim enyhítésére úgy döntöttem, hogy megpróbálom a delejeztetést.
Kíváncsi vagyok, a jövő héten adom be (remélhetőleg) utána írok, hogy mik a tapasztalatok vele.
Gondolom javulnia kéne neki.t1-rider78, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.
- 5 likes
Komment
-
Kedves Sanders ! Szerintem a legjobb megoldás egy 6 vagy 12V-os EWR lenne attól függően hány voltos a világítási rendszered, a robogókba is az van, akár bontottan is beszerezhetsz egyet olcsón. A működési elve az, hogy kb 12V-14V kapocsfeszültség elérése esetén besöntöli a világítási tekercset , így védve az izzókat. Nem biztos ha 6V-os izzók helyett 12V-osakat raksz jó lesz , a világítási tekercsek kapocsfeszültsége akár 25-40V körüli is lehet terheletlenül, ezért kell a megfelelő feszültségű és wattszámú izzókat alkalmazni. Ha így is kiégnek az izzók, akkor nagyon jó a lendkerék mágynesed.
Egy-két mopedbe pl: Honda Caminó viszont teljesítményellenálást alkalmaznak erre a célra, ennek értékét számítások nélkül nehéz megállapítani, ha nem megfelelő értékűt választunk rengeteg hőt disszipál.
Komment
-
Nekem nagyon szimpatikus az az út, amit Heeegany jár, hogy Pannóniára való gyújtásban fejleszt, saját maga legyárt.
Másik oldalról viszont érdemes bétervként "ledobott" robogó gyújtásban is gondolkozni, hiszen nem mindenkinek érhető el a szükésges technológia a gyártáshoz.
De melyik az a típus, aminek elég vastag a lendkerék agya ahhoz, hogy hozzáigazítsuk a Pannónia főtengely kúpjához?
- 2 likes
Komment
-
De melyik az a típus, aminek elég vastag a lendkerék agya ahhoz, hogy hozzáigazítsuk a Pannónia főtengely kúpjához?Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
dkari
Honda Nsr 125. Kb. 10000ft-tól elérhető.
Van már konkrét tapasztalatod is, vagy ha nincs, tudsz másról, aki beépítette már?
Megnéztem a gépkönyvét, és azon gondolkoztam csak el, hogy a Pannónia fordulatszámán is megfelelően működik?
(Nyilván gyújtást tud adni, hiszen a Honda alapjáratán megfelelően működik, de képes a többi fogyasztót is tartósan ellátni ezen az alacsonyabb fordulaton?)
Komment
-
Olvasgatva a hozzászólásokat és látva hogy a gyenge világításért mindenki a lemágneseződést teszi felelőssé, engedjetek meg egy másirányú gondolatot/tapasztalatot az eredeti bajjal kapcsolatban. Eőlrebocsátom hogy a lemágneseződés által keletkezett teljesítménycsökkenést sem zárom ki a probléma okát illetően. Tapasztalatom szerint azonban igen sokszor a gyenge világításért a korrodált csatlakozásokon , érintkezőkön eső feszültség a felelős. Ezt nagyon egyszerűen meg lehet állapítani. Ha az ember direktbe ráköti a világítótekercsre a megfelelő teljesítményű izzót , és megméri a feszültséget. Azért írom hogy direktbe , mert pl a múltkor egy Pannonián a lendkeréknél lévő rugós csatlakozó volt a baj oka . Szóval ha direktbe kötve sem muzsikál rendesen a világítás és amúgy a tekercs is jó , akkor jöhet a delejezés.
- 5 likes
Komment
-
HELP!!!! Ma kiakartam szedni egy vásárolt pannonia gyujtás alaplaprol a töltö tekercset. Azt kellet látnom hogy a töltö tekercsröl két vezeték jön le ,amiböl az egyik a világitó tekercsek vezetékeihez (51.ra) kapcsolodik. Ez gyárilag igy van? Nem testen kellene lenni e . Vagy én nemtudok valami?
- - - Updated - - -
Erröl a pépröl ugynizem a töltö tekercs egyik kivezetése testen van : http://veteran.forum.hu/attachments/pannoniak-szerelese-49/2897-pannonia-gyujtaskapcsolo-ternai_18a_1.jpg
Komment
-
t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHELP!!!! Ma kiakartam szedni egy vásárolt pannonia gyujtás alaplaprol a töltö tekercset. Azt kellet látnom hogy a töltö tekercsröl két vezeték jön le ,amiböl az egyik a világitó tekercsek vezetékeihez (51.ra) kapcsolodik. Ez gyárilag igy van? Nem testen kellene lenni e . Vagy én nemtudok valami?
Én is találkoztam már ilyen alaplappal. Bár ott annak tudtam be hogy valaki már alakított rajta.
De ha így, hogy te is találkoztál ilyennel már érdekesebb a dolog.
Bár ez még nem zárja ki azt hogy valami házi barkács megoldás legyen ez.
Nekem, amit használtam a motoromon simán testre volt kötve az egyik kivezetése. Méghozzá a kivezetéseket tartó bakelit egyik csavarja alá volt fogatva.
Aztán később ez is ki lett vezetve, graezt hídra kötve, onnan DC-DC konverterbe...t1-rider78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Nekem valamennyi ilyen volt, amivel találkoztam. Ez a gyári megoldás, a töltőtekercs rézdrótjának mindkét vége ki van vezetve, az egyik a világítótekercsek kivezetésével összekötve.t1-rider78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNekem valamennyi ilyen volt, amivel találkoztam. Ez a gyári megoldás, a töltőtekercs rézdrótjának mindkét vége ki van vezetve, az egyik a világítótekercsek kivezetésével összekötve.
Ha jól gondolom akkor így nem is a töltőtekercs tölt hanem a világítótekercsek. A töltőtekercs csak egyfajta szabályzókánt funkcionál.
Csak azt nem értem hogy akkor a gyári rajzokon miért nem így van jelölve?t1-rider78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉS akkor hogy a jó? Úgy is jónak kell lennie ha töltötekercs egyik kivezetését testelem ?
De lehet hogy azért volt gyenge mert testre volt kötve a töltőtekercs.t1-rider78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ma szétkaptam a mociba a gyújtást, abba is a világításhoz volt kötve a egyik vezeték a töltötekercsröl na azt lecsiptem és letesteltem . Érezhetöen jobb a világitás igaz a töltés kevesebb de úgyis csak a féklámpa megy róla ,na meg az index de az meg ledes . Használat folyamán majd kiderül hogy igy jobb e .Még kell egy uj akku mert az is döglödik ,de ha uj lesz benne akkor pontosabb adatokat tudok majd mérni. De ha igy jó lesz akkor a lendkerék delejezést egyelőre hagyom.heeegany kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment