Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Delejezés ,fáradt gyujtómágnesek felmágnesezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Na, ilyet még én sem hallottam. Valóban érdemes lenne kipróbálni, ha lesz rá időm legközelebb.
    Szerinted a gyári helyére, azaz az alaplara érdemes lenne visszrakni? Vagy csak egy másik helyre?
    pasetta kedvelte ezt.

    Komment


      Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nekem még a tavalyi őszi, E betű mentes benzin van benne.​​​​​​
      Ha tavaly 95-öset tankoltál bele abban is van etanol, kb a jelenlegi fele. Emellett minimum hat hónapos már az üzemanyagod. Egy cserét megérne, vagy egy infúziós indítást műanyag palackból. Most úgyis olcsó a 95-ös.
      Hogy ellenőrizd sokat kap-e a Simson, húzd le a légszűrő gumicsövét és ha ez javít a helyzeten ez a gond. Ha nem tömd be a torkát ronggyal, de ne teljesen. Kiderül ha keveset kap.
      Nekem a kondenzátor hibám úgy jelentkezett egyik gépen, hogy nem akart alapjárat fölé pörögni, ez persze nem zárja ki ezt a hibát, mert nincs két ugyanolyan motor.
      Szerintem egy próbához mindegy hol van a kondenzátor, csak legyen ott rendes test érintkezés.
      sepy, pasetta és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        Szerintem a gyári helyre ( lévén a mérnökök oda tervezték) érdemes vissza tenni. Viszont sokan kivezetékelik a vázra, dobozba. Erre is van jogos indok. Az pedig, hogy a gyújtás a blokkban nehezen hozzáférhető út menti szerelésnél. A kondit cserélni egyszerűbb, ha a blokkon kívül van. Aztán az is indok, hogy a henger és a blokk is átmelegszik üzem közben. Nagy meleg keletkezik tartós extrém igénybevételnél, az pedig árt a kondinak és a tekercsek szigetelésének is. Ezért is volt kifúrva több helyen a régi verseny Pannóniák deknie a gyújtás felől! Igaz, hogy a kosz belement! Nem emlékszem kinek a motorja volt, de egy olyan újságban olvastam vagy 10 éve, melynek tulajdonosa sokat zaklatta a fórumunkat. Nem szeretném a magazin nevét leírni, mert ahogy hallottam itt nem emlegetjük!
        emu, Krisztosz20 és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          No, ma újra nekiálltam a dolgonak.
          Karbi szét, kifúj, vissza. Azonban szemügyre vettem a szívótalpát. Egy minimális hajlás volt benne a 2 fülnél, ahol felcsavarozzuk a hengerre. Tükörsima felületen felcsiszoltam annyira, hogy sík legyen. Aztán a szívócsonk tömítései közé raktam korábban egy vékonyabb bakelit lapot, hogy ne melegedjen fel a karbi. Ezt is levettem egyelőre, mert volt benne egy kis hullám.
          Gyújtást is lekaptam, hogy hátha találok rajta valami kifogást, de azzal nem volt gond.
          Visszaraktam mindent. A megszakító kissé szikrázott, de mindeközben a kondenzátorra csatlakozó vezeték meg volt lazulva. Miután ezt korrigáltam a megxa nem szikrázott.
          ​​​​​​Mentem vele kb ugyanúgy 200 métert, de sem rángatást, sem fulladást nem tapasztaltam és melegen is beindult, tartva az alapjáratot.
          De nem akarom magam túl korán elszólni.

          ​​​​​​
          sepy, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Valami nincs rendben a motorral..
            Ahogy most hidegen beindítottam, hagytam egy kicsit járni, szólnom sem kell, hogy alapjárat nem volt... Mikor bemelegedett húztam neki egy kövérebbet, orrán-száján nyomta a füstöt. Nehezen akart kiforogni. Valószínű, hogy sokal egy kicsit.
            Mentem vele megint pár száz métert. Menet közben nem volt semmi, vette a lapot, jól gyorsult, azonban behúzott kuplunggal, kanyarodáskor az alapjárat csökkent, majdnem leállt a motor. Hazaérve pedig már leállt.
            Beindulni is csak úgy indult, hogy min. 3. rúgásra és csutka gázra. Mikor elkezdett felpörögni, a gázt visszaengedtem, akkor egyből leállt.
            Fel lehet vetni azt, hogy falsot szív valahol? Gyújtás egyértelműen jó, karburátor is úgy van beállítva, ahogy az a nagy könyvben meg van írva.
            Eselteg ezt a friss benzines témát kipróbálom valamelyik nap.
            De már kezd a hócipőm betelni azzal, hogy minden évben adódik valami baja.
            mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Valami nincs rendben a motorral.
              Szó volt korábban a kondirol. Kondi szakadás esetén is elindul a Simson és normális alapjárat is van, saját tapasztalat. A gázt úgy egyharmad alattrol kezdi nem venni terhelés alatt

              Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              orrán-száján nyomta a füstöt
              Akkor nem sziv levegő falsot, esetleg a bal oldali szimering miatt sebváltó olajat, de akkor nagyon fehér a füst és nem kék/fekete
              Próbáld levenni a dobot
              Jóbarátommal mentünk Balatonra, ő Schwalbéval
              Egy idő után elkezdett leállni, gyertya ki-vissza és valahogy ment tovább. Ez nagyon sokszor megismétlődött Balatoni
              Egy szerelőnél megálltunk, meghallgatta a motort és mondta hogy eltömődött a dob
              Ugyanmár, vagy két hete pucoltam ki, mondta a haver
              Mégiscsak levette a dobot és meglódult a Simson
              De S50-nel jártam igy én is.
              Még egy 5let
              Balatonrol hazafelé kaptam eg ydefektet. Amig uj belsőre vártam, beraktam egy új gyertyát csak úgy unalombol
              Jött a belső, mentem tovább
              Pár tiz km után elvesztette az erőt, a sebességet, lelassult, de nem állt le
              Aztán ujból tudtam gyorsulni. Persze darabokra szedtem a porlasztót, hogy kosz a hiba
              Valami miatt Bp elött visszaraktam a régi gyertyát
              Utána semmi baja nem volt a motornak
              És ez két motorommal is előfodult
              Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2020 márc. 15, 15:35.
              sepy és Krisztosz20 kedvelte ezt.

              Komment


                A kondenzátor jónak tűnik most már.
                a kipufogó ki lett tisztítva, pontosabban át lett nézve, mielőtt elraktam tél előtti időszakban és nem volt eltömődve. Kizártnak tartom, hogy ettől az idén megtett 2-3 km-től eltömődött volna.
                Másik gyertyával is ugyan ezt produkálja sajnos.

                Komment


                  A kipufogót kitakarítani nem lehet. Egyetlen biztos megoldás szerintem a kiégetés. Viszont az sem mindegy hogyan.Anno én is próbálkoztam benzint bele és begyújt! Az eredmény megelőzött a biciklis. Apró csomókba gyűlt a koksz és eltömődött. Egyszerű a felfedezése ha jár a motor és a kipuffhoz teszed a kezed ütögetni kell a kiáramló gáznak. Ha csak pipálgat kiégetés a megoldás. Vagy egy porszívó vagy kompresszor szükséges mellyel levegőt kell nyomatni bele de módjával! Csúnyán meg lehet égetni a krómot ha viszont óvatos vagy semmi baja nem lesz.
                  Titus, és kedvelte ezt.

                  Komment


                    Sziasztok,
                    Fiammal közösen újítunk fel egy 1976-os ST50, Honda Dax-ot, ez lesz az ő nyolcadikos éves munkája. Többször elakadtunk már, most épp a szikra hiánya fogott ki rajtunk! Szereztünk már új gyújtótekercset, pipát, gyertyát, de csak néha-néha sikerül egy kis, halvány szikrát szerezni, ezt is csak akkor, ha a gyertya helyett egy csavart teszünk a pipába.
                    Közben, amikor a gyújtótekercset nem a helyén rögzítettük, hanem csak odafogtuk a blokkhoz, akkor a tekercs külső (test) része és a blokk között szép kövér szikrák is voltak...ennyi a jelenség, eddig édesapám tanácsa az egyetlen halvány út: a sok állástól elmehetett a mágnes ereje a lendkerékben, meg kellene delejezni!
                    Érdeklődöm Tőletek, hogy ti mit gondoltok a fenti jelenségről, illetve, hogy tudtok-e segíteni szakembert találni a javításra! Köszönöm!

                    Komment


                      Egy új Densó gyertyávalpróbálnám és a szigeteléseket nagyon át kell nézni. Ha a delejjel lenne az alapvető gond az én apró véleményemmel nem lenne kövér szikra máskor sem. Ha mégis mágnesezni kell akkor a Facebok a segítő! Jó munkát és sok örömöt a járgányhoz!

                      Komment


                        szbubik eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        amikor a gyújtótekercset nem a helyén rögzítettük, hanem csak odafogtuk a blokkhoz, akkor a tekercs külső (test) része és a blokk között szép kövér szikrák is voltak...
                        Akkor most meg is adtad magadnak a választ. Test hibának hívják. el tudom képzelni hogy túlzásba vitted a tömítőpasztát a henger és a hengerfej között.

                        Komment


                          Sziasztok!
                          Lassan elkészül a delejező készülékem. A mágnesező sarukat most gyártom, sokat segítenétek azzal, ha néhány típusú motornak a lendkerék belső átmérőjét megadnátok.
                          Jelen állás szerint kétpólusú gyújtómágneseket tudok mágnesezni, ha valakinek szüksége van rá, szívesen segítek.

                          Komment


                            klenó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Sziasztok!
                            Lassan elkészül a delejező készülékem. A mágnesező sarukat most gyártom, sokat segítenétek azzal, ha néhány típusú motornak a lendkerék belső átmérőjét megadnátok.
                            Jelen állás szerint kétpólusú gyújtómágneseket tudok mágnesezni, ha valakinek szüksége van rá, szívesen segítek.
                            Szia.Hány Joule energiával végzed a mágnesezést és milyen értékű tekercsre(mH) küldöd rá?

                            Komment


                              Kb. 4 KJ, a tekercs induktivitására most fejből nem emlékszem, majd megnézem.

                              Komment


                                klenó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Kb. 4 KJ, a tekercs induktivitására most fejből nem emlékszem, majd megnézem.
                                Köszönöm a választ .Az 4kJ elég kevésnek tűnik (https://hg9ieg.hu/szamolo/_sz/EQ_CU.html) A képen egy gyári Motoplat delejező kapcsolási rajza látható, amiben 4x2000/200V kondenzátort töltenek +150Voltra és így 90Joule! energiát küld a tekercsekre. Ez gondolom egy kipróbált kapcsolás, bár az a 12V0.5A izzó a váltakozó körben, nem tudom , hogy viseli a kondenzátor töltési áramát.
                                Click image for larger version

Name:	motoplat%20cv205l.png
Views:	553
Size:	42.6 KB
ID:	230756

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X