Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Delejezés ,fáradt gyujtómágnesek felmágnesezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ha a régi beégett gyárit akarod helyrehozni , akkor szedd szét két részre , (kalapács és üllő) reszeld síkba a beégést valami kemény és újszerű reszelővel , mindkét wolfram érintkezőt polírozd fel a reszelőre csavart "snaxos" papírral , (legalább 400 azután meg 1000) nem baj ha egy egészen picit rádiuszos a felület , csak legyen sima ... picit feszíts a rugón rakd össze és épitsd fel az alaplapra . Ahogy Sepy is mondta , állítsd be az érintkezők párhuzamosságát az ülő rész vékony csőrös fogóval történő hajlítgatásával, szereld a helyére , cseréld ki újra a kondit (teheted kívülre is).Lendkerék felrak ,csavarja meghúz .. Hézag beállít 0,35- 0,4 mm -re ... Egy ellenállás mérő segítségével, a megszakítás időpontját pontosan észlelve a gyujtást beállítod 1,8 mm-re , a FHP elé, majd csak ezek után kötöd vissza a megszakítóra a vezetékeket , mégpedig a lendkereket nem levéve , annak ablakán keresztül ... az anyát a vékony csőrös fogóval meg is tudod húzni , csak a rugós alátétet ne hagyd ki alóla ...
    Azután beindítod és elmész egy próbakörre !
    sepy, movisz és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      Nem tudom, nagy valószínűséggel elcsesztem valamit, mert nem lett jó. Felcsiszoltam a pofákat,majd políroztam. Nem feküdtek egymáson rendesen. Aztán valóban, hajlítottam az üllő részén, de sehogyse állt a helyére.

      Lenne még valami. Tudom, nem a delejezéshez, vagyis a topikhoz van köze. Előre kérek elnézést.
      Felraktam a lendkereket. Egy tekercs szélén beleért a lendkerék, szóval reszeltem a tekercsből. Felraktam a lendkereket, meghúztam, majd elkezdtem forgatni. Furcsálottam, mert kicsit "darabosan" fordult bizonyos részeken, de sehol sem ért bele a tekercsekbe. Hirtelen a főtengely csapágyra gondoltam, de újszerűek vannak benne, nincs bennük 1000 km se. Valamiért kizártnak tűnik. Vizsgáltam, hogy fel-le irányban kotyog-e a főtengely (ami szintén új), de az nem találtam jelét, hogy lógna. Apropó lógás! Van valami érték, ami alatt a főtengely lóghat, vagy egy századot sem szabadna mozognia? Ez érdekelne.
      Lehet nagy butaságot írok most, de az lehet, hogy a mágneses erő miatt érezhető úgy, mintha darabosan forogna a lendkerék?

      Komment


        Hát ez sanszos
        Levettem a lendkereket, alaplapot és úgy forgattam a lendkereket a 17-es anyával és villáskulccsal. Így is érzni azt az enyhe darabos forgást....
        Csapágycsere lesz ebből?

        Komment


          Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Egy tekercs szélén beleért a lendkerék
          A jó magyar gyártmány. Jártam igy, lereszeltem a csévetestböl és rendben volt
          Vedd le a hengerfejet és úgy próbáld forgatni, nehogy a kompresszió csapjon be a "darabossággal"
          Beépitve max. ezredeket lóghat a csapágy/főtengely
          Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          a mágneses erő miatt érezhető úgy, mintha darabosan forogna a lendkerék?
          Nem!

          Komment


            Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Csapágycsere lesz ebből?
            Szia!
            Sanszos a dolog! Sok dolog előfordulhat: A gyártó lehet olcsó minőségbíztositási rendszerrel dolgozhat. Avagy "jó az úgy" szabvány. Lehet összeszerelés közben beleesett egy apró fémsorja és az tette tönkre a csapágyat. Lehet még az is, hogy a felső és alsó holtpontnál érezhető a darabosság. Ebben az esetben lehet a dugattyúcsap kopott, vagy a hajtókar csapágya kottyan... Így nem tudjuk ( Legalábbis én ) biztosra mondani a megoldást.

            Komment


              Azért zárd ki a másik oldalt is (primer hajtás) először a hajtásból (pl, leveszed a főtengelyről a fogaskereket , és úgy is megpróbálod), mert a primer és a váltócsapágyazás is bezavarhat ...

              Komment


                pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Lehet összeszerelés közben beleesett egy apró fémsorja és az tette tönkre a csapágyat. Lehet még az is, hogy a felső és alsó holtpontnál érezhető a darabosság. Ebben az esetben lehet a dugattyúcsap kopott, vagy a hajtókar csapágya kottyan.
                Anno 1,5 éve, amikor a blokkot raktam össze, próbáltam ügyelni, hogy semmiféle kosz, forgács és egyéb anyag ne jusson bele a csapágyba. Még az is lehet, hogy elkerülte a figyelmem..

                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Beépitve max. ezredeket lóghat a csapágy/főtengely
                Ahogy megnéztem szerencsére nem lóg a csapágy. A délután folyamán megnézem valóban hengerfej nélkül, hogy hogyan is forog, és így jobban szemügyre tudom majd venni a dugattyút is.

                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Azért zárd ki a másik oldalt is (primer hajtás) először a hajtásból (pl, leveszed a főtengelyről a fogaskereket , és úgy is megpróbálod), mert a primer és a váltócsapágyazás is bezavarhat
                Igazad lehet, na majd erre ügyelek!

                Köszönöm szépen a segítségeteket!

                Komment


                  Engem az zavar,hogy nem vetted észre,hogy "darabosan forog"amíg nem cseréltél lendkereket..??
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    Korábban (pár hónapja), amikor gyújtást állítottam, akkor tűnt fel, hogy így jár. Akkor arra fogtam, hogy beleér a tekercsbe a lendkerék, és emeltem az alaplapon. Érdekes, mert utána nem igazán éreztem, hogy darabosan járna..

                    Komment


                      Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      emeltem az alaplapon. Érdekes, mert utána nem igazán éreztem, hogy darabosan járna..
                      Én emiatt nem bontogatnám a blokkot,inkább ék nélkül forgatnám a lendkereket,hátha az akadozik ismét az alaplapon.Az alaplap és annak a fészke is sokszor deformált azon igazíts amíg nem forog el utána ékkel(gyárival)azután jön a gyújtás állítás Zahi leírása szerint,és rajta !!!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Köszönöm a jó tanácsot!

                        Komment


                          Levettem a hengerfejet és szemügyre vettem a dugattyút. Egy kicsit megforgattam a főtengelyt, majd lenyomtam a dugót. Egy kis zörej hallatszik, de nem látni a dugattyún, hogy lejjeb mászna. Gondolom ez még nem baj.

                          Komment


                            :n bocs de nem vettem volna le a henger fejet csak a gyertyát ki. No de kinn van, Máté javaslata körül kutakodnék. Alaplap biztos a helyén és nem görbe?. A tekercsek vasmagja is gyanús lehet abba is könnyen bele érhet a lendkerék mágnese a rögzítő anyájuk alatt legyen alátét! mert elmászik mikor meghúzod!

                            Komment


                              Krisztosz20 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Levettem a hengerfejet és szemügyre vettem a dugattyút. Egy kicsit megforgattam a főtengelyt, majd lenyomtam a dugót. Egy kis zörej hallatszik, de nem látni a dugattyún, hogy lejjeb mászna. Gondolom ez még nem baj.
                              ----- ha , már egy kevésbé gyakorlott , azt mondja - lenyomtam a dugót és egy kis zörej .....-- nos az gond , elég nagy gond .

                              Komment


                                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                :n bocs de nem vettem volna le a henger fejet csak a gyertyát ki. No de kinn van, Máté javaslata körül kutakodnék. Alaplap biztos a helyén és nem görbe?. A tekercsek vasmagja is gyanús lehet abba is könnyen bele érhet a lendkerék mágnese a rögzítő anyájuk alatt legyen alátét! mert elmászik mikor meghúzod!
                                Az alátéteket majd ellenőrizni fogom. Egyébként nem görbe az alaplap és a fészke is ép.

                                Nem vagyok nagyon gyakorlott, pont ezért írtam ki. De az is lehet, hogy rosszul fogalmaztam. Tehát a főtengelyre ráfogtam és úgy fejtettem a dugattyúra erőt. Egy hangyáni zörejt hallottam. Nem tudom, hogy van-e valami hézaga vagy "holtjátéka" a csapszeg-tűgörgő-dugó között. Ez szerettem volna így kifejteni.


                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X