Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr MT11 - 1986

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Igen Fergusson, tudom. Rengetegszer elolvastam amit írt. Sajnos már nem kommentel, remélem nem az egészsége miatt, hanem mert van egy gondtalan motorja
    Rengeteg kérdésem is lett volna, de mivel nincs több bejegyzése nem írtam én sem...
    Sajnos én nem vagyok abban a helyzetben, mint ő, hogy sok mindent meg tudjak csinálni magamnak. A problémák is ebből fakadnak. Egy másik szálon egy nyugdíjas esztergályossal küzdök

    Komment


      Lehet hogy többet érsz vele ....

      Komment


        Azért nem árt ha Wsievers Tibit szakmai segítségül hívod hisz Ő már mindezt végig szenvedte és szépen dolgozik a Mennydörgője!

        Komment


          martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Itt már tudtam, hogy komoly felfogásbeli különbségek vannak. Elhiszem hogy a szakmája csúcsán van, nem is vitatom, de szarik bele, le akarja tudni az egészet, nem hiányzik neki a kihívás, nem szeretne problémát megoldani.....Valamit fog vele csinálni, és valahogy vissza fogom kapni...
          Bár nem szeretem ezt a hasonlatot, de ez most tényleg az igazi jó magyaros hozzáállás -Jó lesz ez így a parasztnak.
          Szerintem megfogtad a lényeget!

          Valószínűleg nem vigasztal nagyon, de ne gondold, hogy egyedül vagy így!!!...Már írtam, én is megjártam, most tőlem 130 km-re (!!!) találtam egy esztergályost, aki másodállásban otthon dolgozik esztergályosként, azaz elvállal tökölös dolgokat is, és nem mellékes, hogy veterános kolléga, és úgy tűnik jó szakember, precíz is...Nem akarom elkiabálni, jövő héten hozom el tőle a cuccokat, de az biztos, hogy meghallgatott, jó tanácsokat adott, és át lehet vele beszélni a problémákat, magáénak érzi azokat...

          Szerintem az alap problémád az, hogy kifogod az átlagos (trehány) mestert, és te meg jóval igényesebb vagy nála, és jót szeretnél...ez az én szemeben rendkívül tiszteletre méltó dolog, és kívánom (hogy akár itt a fórum-társak segítségével) találj megfelelő szakembert!

          Tudom, hogy messze van, de valami hasonló felszereltségű céget kellene találnod:

          http://www.kacsogep.hu/?page_id=473

          Mindent csinál, amire szükséged van, érdemes végig olvasni a szolgáltatásaikat!

          Én tőlük a Pannónia főtengely felújítás és henger fúráskor korrekt árajánlatot kaptam, számla és fél év garancia is járt hozzá.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2018 nov. 08, 23:00.

          Komment


            Sepy, a Murvaőrlőt csak az imák tartják össze...amit lehet, kijavítottam. Próbáltam okosabbnak lenni a tervezőknél, de nem ez a helyes út. Örülj neki, amíg megy, és ne akarj mindent újra kitalálni, ez a megfelelő hozzáállás. Perselyeztem vezérfedelet, új hátsó vezértengely persely készült, a főtengelyemet 12ezerért felújította egy Bmw specialista. És igen, görgős főtengelyem van. Azt hittem, hogy agyvérzést kapok, amikor a szaki felhívott, hogy a gyári zsírban lévő 3000/db áron vett új alsó csapjaim olyan vakrozsdásak, hogy csak kutyát dobálni jók. A gyári lett méret alá köszörülve, és egyedi görgőkkel összerakva. A csapágyak kínaiak, mert az NTN be sem ment a helyére. Harcoltam az olajfolyás ellen, de ez tök esélytelen. Viszont ha megy, akkor nem igazán érdekel, mennyit fogyaszt olajból és benzinből 100-on. Izs trafóval megy, mert nincs kedvem se foglalkozni a gyárival. Ha nagyon unatkozok, be szoktam csiszolni a szelepeket...de ez is csak placebo..Kompressziót évek óta nem mértem, nem akarom felidegesíteni magam.
            Amit fogok még csinálni, ha találok egy pár 79-es Lada vagy Polski dugót, azt kicserélem, a többi marad. Meg építek egy pótblokkot. A rükis váltót felújítottam, ennek ellenére most egy kompletten vett hagyományos van, ami ha nem izomból rugdosod a fokozatokat, kivágja a 2-est. Az újravezetékelés ellenére a rövidzártól a gömbvillámig minden elektromos jelenséget képes produkálni...a traktorolajat meg végre nem eszi meg...
            Amikor a motorból kiszedett alkatrészen még a 3D koordinátamérőgép sem tud közelítőleges méretet sem mérni, az elég lehangoló. Ha valamit megcsinálsz pontosra, 3 másik alkatrész esik ki. Vannak betéteddzett, kerámialapkás finomesztergával méretre gyártott perselyeim a hátsó hajtásba. Szart nem ér, mert az pontos meg kerek, a hajtásház meg elipszis, mint a föld pályája a nap körül. Most a gyári van benne 180 fokkal elforgatva, bronzpersellyel a tűgörgők helyett(Bmw rendszer)
            A hengeremet 4000/db ért fúrták, de a következő párat én fogom esztergálni CBN lapkával. A kuplungkinyomó rudat magam esztergáltam egy ezüstacél nyomtató tengelyből, mert 3-at vettem, egyik se volt jó hossz. Mindenem megvan ehhez a roncshoz, de a dokumentumok a közelében sincsennek a valóságnak.
            Az a baj, hogy erre ráépült most egy fain nepper kör, ami aranyért adja az alkatrészeket...olyanokat, amit az ukránok gombokért hoznak. Az Izs ugyanez a tészta, szépen elkezdték felverni az árakat. Nem az a baj, hogy amit megveszel, az drága, hanem az, hogy 3-szor veszed meg, amíg szerzel olyat, amit meg tudsz csinálni jóra.
            Az Izs főtengelyt én csináltam, az alsócsapot C45-ből indukciós edzéssel, az alsó persenyt egy csapágy gyűrűjéből gyémánt lapkával(utólagos hőkezelés nélkül). A kosarat kidobtam, és teleraktam görgővel. 2 napig kopácsoltam 2 csúcs között, amíg 2 század alá tudtam menni. A váltó ollórugóját én magam hajtottam egy ágy rugójából, mert az újonnan vett kettétört a kezemben.
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 nov. 10, 03:59.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              Tibi csak a leírásodra nyomtam a tetsziket. A le irtak dühítőek lehetnek pedig egy ideig én is mint oly sokan kacérkodtam a gondolattal és mivel motorozni akartam felhagytam a csábítással. Igazi motor hangja van csak sok melóval- rengeteg idő és pénz a kicsi örömért. Olyan mint egy nem sikerült házasság abból sem lehet " O" veszteséggel kiszállni mint ebből sem.

              Komment


                martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Rengeteg kérdésem is lett volna, d
                Gyare el keszire.. rengeteg okosságot meg tudunk álmodni..

                Komment


                  Hááá Wsievers tetszett, ahogy egy szuszra leírtad
                  Én mostanában értem el erre a pontra: csak menjen és kész. Hogy újra gondoljam, amit az oroszok megterveztek, eleinte nagyon kecsegtető volt, rengeteg fórum ontja magából az okosságokat, de a tapasztalatokról már senki nem ír. Amúgy nem gondolom, hogy bármi is rosszul lenne kitalálva. A gyártásnál a trehányság, most pedig a rengeteg talált hulladék, utángyártott selejt és kínai alkatrész a dolgok megnehezítője. Az árak tényleg durván megszaladtak, és a webshopokat nézegetve nekem úgy tűnik az NOS alkatrészek is fogyatkoznak.
                  Jelenleg a célom csak annyi, hogy a lehetőségekhez képest ki legyenek igazítva a pontatlanságok. Ferde hengertalp, pontatlan dugattyú, nem derékszögelt hajtókar, nagy foghézagok, .......
                  Azért a váltó csöpögésmentesítését, még nem adtam fel, de ahogy közelít a tavasz, úgy lesz egyre kevésbé fontos.
                  És az autó szelepeket is kipróbálom, hátha beválik. Persze egy garnitúra orosz szelepet, szeleptányért és rugót is szereztem, biztos ami biztos.

                  Komment


                    Van egy csomó cuccom elrakva, ha majd kell előveszem...M72 hengerek, gyári dugók, még elfogadható kopással. A rükis váltó felújítva a polcon. Aranytartalék hátsó bordás agy. Szelepek, fél dinamó... Zsír új megszakító, amivel nem tudtam gyujtást állítani. Amit még meg fogok csinálni, hogy a rohadt gyujtáskapcsolóját berelézem. ( mivel ha bemelegszik a rajta átfolyó áramtól, elhajlik a lemez, mint a bimetall, és a lehűlésig nincs szikra+ be is ég az érintkezője). Egy csomó helyen inkább kijavítottam a benne levő kopott alkatrészt, minthogy beépítsek egy újat.
                    Meg még egy nyomógombos bypass kör kerül a dinamóra, hogy ne kelljen dróttal szerencsétlenkedni, ha elfelejti a dinamó a remanens mágnesességét...random szeret polaritást váltani.
                    A váltó csöpögésmentessége nagyban függ a olajterelő lemeztől, és a kihajtás megfelelő csapágyától és szimmeringjétől. És attól, hogy milyen a kihajtás villájának a felülete. A szimmeringet pedig egyből tönkreteszi a villán lévő km óra hajtásspirál. Azt betekertem 1 réteg szigszalaggal vékonyan, amikor a helyére tettem, aztán kihúztam a ragasztószalagot a km óra hajtás lyukján A villát felszabályoztam, majd csiszolókővel le lett húzva a megfelelő irányba. Nekem a rükis a váltótengelynél folyik, de ott annyira szar az öntvény, hogy nem is tudok vele mit csinálni.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X