A fék , ha kétkulcsos , mivel mindkettő pofa ráfutóvá válik akár 50 % nagyobb fékhatást eredményez ,( de legalább 30%)
A fékerő eloszlása a hagyományos rendszernél kb :ráfutó 70% , lefutó 30% körül alakul , ami kétkulcsosnál kialakítás , fékferodol minőség ,mechanikus áttétel , ...stb . függvényében 30%-50% féknyomaték növekedés is tapasztalható!
A legpuhább betéteket használd (!) , sajnos már a régi fekete gumis verzió nem kapható , igy szinte mindíg a legpuhább szürke caroflexes kisvárdai terméket alkalmazzák ! Ha lehet inkább ragasztasd a fékpofára ne szegecseltesd . Én a legvastagabb verziót rakatom rá , majd a féklapra összeépítve minimálisan nyitott állapotban (pl: kulcsok , és pofák közé vékony 0,3-0,4mm -es lemezcsík , vagy a kulcs előfeszített állapotban rögzítve ...) a dob szabályzott méretére esztergálom , vagy esztergáltatom úgy hogy a féklap a keréktengelyre húzva szegnyereggel megtámasztva van a tokmányban . az előfeszítés eltávolítása után a féklapra szerelt pofák kapásból belemennek a dobba , és szinte teljes felületen fel is feküdnek !
A dugattyú csúcs nélküli köszörűn való megmunkálása szerintem nem vezet célra ! Az ovalitás , alámunkálás , a hőtágulás miatt kell , ami az anyagminőség és a falvastagság függvénye! Még a csapszeg helyére beillesztett menetes spanoló alkalmazása esetén sem biztos hogy az ideális geometriát meg fogod kapni ! , (kúposág , esetleg hordó forma ...??? ) az általad említett köszörűn . Tudtommal ezt egy célgépen , ovál-esztergán készítették nagy szériában , de némely CNC gépen is megtalálható a dugattyú profil megmunkálásához szükséges progi .(A szimetrikustól való eltérés mértékét , honnan határozod meg ?) Inkább szerezz be egy minőségében használható garnitúrát . A Berta féle szegedi cég nem készít hozzá valamit ? Valakinek esetleg tapasztalata? Vagy az is lehet hogy létezik használható gyártmány Déél Józsinál ?
Sajnos nem túl sok tapasztalatom van ebben a márkában ...
A fékerő eloszlása a hagyományos rendszernél kb :ráfutó 70% , lefutó 30% körül alakul , ami kétkulcsosnál kialakítás , fékferodol minőség ,mechanikus áttétel , ...stb . függvényében 30%-50% féknyomaték növekedés is tapasztalható!
A legpuhább betéteket használd (!) , sajnos már a régi fekete gumis verzió nem kapható , igy szinte mindíg a legpuhább szürke caroflexes kisvárdai terméket alkalmazzák ! Ha lehet inkább ragasztasd a fékpofára ne szegecseltesd . Én a legvastagabb verziót rakatom rá , majd a féklapra összeépítve minimálisan nyitott állapotban (pl: kulcsok , és pofák közé vékony 0,3-0,4mm -es lemezcsík , vagy a kulcs előfeszített állapotban rögzítve ...) a dob szabályzott méretére esztergálom , vagy esztergáltatom úgy hogy a féklap a keréktengelyre húzva szegnyereggel megtámasztva van a tokmányban . az előfeszítés eltávolítása után a féklapra szerelt pofák kapásból belemennek a dobba , és szinte teljes felületen fel is feküdnek !
A dugattyú csúcs nélküli köszörűn való megmunkálása szerintem nem vezet célra ! Az ovalitás , alámunkálás , a hőtágulás miatt kell , ami az anyagminőség és a falvastagság függvénye! Még a csapszeg helyére beillesztett menetes spanoló alkalmazása esetén sem biztos hogy az ideális geometriát meg fogod kapni ! , (kúposág , esetleg hordó forma ...??? ) az általad említett köszörűn . Tudtommal ezt egy célgépen , ovál-esztergán készítették nagy szériában , de némely CNC gépen is megtalálható a dugattyú profil megmunkálásához szükséges progi .(A szimetrikustól való eltérés mértékét , honnan határozod meg ?) Inkább szerezz be egy minőségében használható garnitúrát . A Berta féle szegedi cég nem készít hozzá valamit ? Valakinek esetleg tapasztalata? Vagy az is lehet hogy létezik használható gyártmány Déél Józsinál ?
Sajnos nem túl sok tapasztalatom van ebben a márkában ...
Komment