Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr 650. .... csináld magad. De hogy?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    A fék , ha kétkulcsos , mivel mindkettő pofa ráfutóvá válik akár 50 % nagyobb fékhatást eredményez ,( de legalább 30%)
    A fékerő eloszlása a hagyományos rendszernél kb :ráfutó 70% , lefutó 30% körül alakul , ami kétkulcsosnál kialakítás , fékferodol minőség ,mechanikus áttétel , ...stb . függvényében 30%-50% féknyomaték növekedés is tapasztalható!
    A legpuhább betéteket használd (!) , sajnos már a régi fekete gumis verzió nem kapható , igy szinte mindíg a legpuhább szürke caroflexes kisvárdai terméket alkalmazzák ! Ha lehet inkább ragasztasd a fékpofára ne szegecseltesd . Én a legvastagabb verziót rakatom rá , majd a féklapra összeépítve minimálisan nyitott állapotban (pl: kulcsok , és pofák közé vékony 0,3-0,4mm -es lemezcsík , vagy a kulcs előfeszített állapotban rögzítve ...) a dob szabályzott méretére esztergálom , vagy esztergáltatom úgy hogy a féklap a keréktengelyre húzva szegnyereggel megtámasztva van a tokmányban . az előfeszítés eltávolítása után a féklapra szerelt pofák kapásból belemennek a dobba , és szinte teljes felületen fel is feküdnek !
    A dugattyú csúcs nélküli köszörűn való megmunkálása szerintem nem vezet célra ! Az ovalitás , alámunkálás , a hőtágulás miatt kell , ami az anyagminőség és a falvastagság függvénye! Még a csapszeg helyére beillesztett menetes spanoló alkalmazása esetén sem biztos hogy az ideális geometriát meg fogod kapni ! , (kúposág , esetleg hordó forma ...??? ) az általad említett köszörűn . Tudtommal ezt egy célgépen , ovál-esztergán készítették nagy szériában , de némely CNC gépen is megtalálható a dugattyú profil megmunkálásához szükséges progi .(A szimetrikustól való eltérés mértékét , honnan határozod meg ?) Inkább szerezz be egy minőségében használható garnitúrát . A Berta féle szegedi cég nem készít hozzá valamit ? Valakinek esetleg tapasztalata? Vagy az is lehet hogy létezik használható gyártmány Déél Józsinál ?
    Sajnos nem túl sok tapasztalatom van ebben a márkában ...
    Lemezjáték és Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      A féknél gondoltam hogy ragasztott pofák kellenek, csak azt nem tudtam melyik fajta. Sokat segítettél. Esztergával gepmunkával nincs gondom, napi szinten dolgozom velük.....Dugattyú. .... Az alap gond az hogy gyári dugattyú megmunkálása teljesen pontatlan.. Ez csak kiváncsiság nem több. A Berta dugattyút anno még taknyos koromban egyszer beletettem a Pannoniámba. Azóta megtanultam, hogy berta dugattyúból jó nagyot kell venni, a dugattyú tetőtől mérve kb 40-el lejjebb leszúrókéssel levenni, megfelezni a "munkadarabot ", és hamutartónak kiraly...Másra nem jó. Ja meg szép a doboza...ennyi.
      zahi, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        Lemértem. Katasztrofa.
        kb fél századot le veszek belőlük hogy egyforma legyen a méretük,
        Nem gondolnám, hogy egy Dnepr dugattyúnál 5 ezred mm eltérés a katasztrófa besorolásba illene. A Ruszkik, az űrtechnikában sem dolgoztak ilyen pontossággal !
        zahi, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #64
          Igazad van de én azert megprobalom. Kicentiroztattam a főtengelyt, hajtókarok dugattyuk 0,1grammra passzolnak tömegre. Majd meglatjuk. Nem eladni akarom ez csak hobbi. Jobb mintha egy lokálban ülnék, bár ez sem terül meg soha meg az sem.

          - - - Updated - - -

          Amugy már egy komolyabb motor árát eltapsoltam ezekre a banga nagy dögökre, de egyszeruen szeretem csinalni. Kikapcsolok és ugy várom a Dhlt mindig mikor rendelek valamit mint kisgyerek a fagyiárust. Az hogy mivel éri meg foglalkozni mindig csak akkor latszik amikor kész van. Gottlieb Wilhelm Daimler összerakta az első műkodoképes autot, most nézz meg egy S Classet... Imadom ezeket a szarokat szerelni. A legjobban az érte volna meg ha veszek egy ujat. De akkor mit szerelgetek a hosszú téli estéken?
          Igor, mir-mur és 5 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            Nemes Pista eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Jobb mintha egy lokálban ülnék,
            ...nem tudom , azért vannak kétségeim .

            Néha bizony gond ,ha valaki -tulképzett - egy munkához . Ezt tényleg nem bántásból mondom , de sokszor irigylem én is azokat akik csak használják az autót , motort , és ólomból van a falábuk és botból a fülük . Viszont nem csinálnak gondot semmiből , nem hallanak "zörejeket" , hasítanak gondtalanul .

            Erről fél százados méretről egy régi ismerősöm jutott eszembe aki szerszámkészítő volt . Volt egy S 100 skodája -amihez vett egy új karosszériát aztán elkezdte átépíteni . Na mindanom se kell , ami kerek , sima , edzhető , köszörülhető , ......stb volt --azt mindent újra legyártott nemes anyagból .
            Persze ez mind értelmetlen volt - de megértem , én is ilyen hülye vagyok .
            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 márc. 13, 09:46.
            Igor, zahi és 6 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              Nekem is van ilyen Barátom de ezt vehetjük akár önvallomásnak is??! Egy kicsit én is közétek tartozom és akkor nyugszom meg ha én csinálom és akkor nincs kit hibáztatni! és tudom ráülök és megyek és célba is érek!.
              dongos78 és apacsavo kedvelte ezt.

              Komment


                #67
                és célba is érek!.
                ...........elvégre járnak még a közúti vagy vasúti járművek ha a mienk meggondolja magát!(természetesen ez csak is rólam szól....mert ugye a tiétek,kedves híveim az sosem és amúgy is!

                Komment


                  #68
                  érezhető e a külömbség a sima és a duplex fék között?
                  Igen. A sima belsőkaros fék kb annyi, hogy nem gyorsul tovább.
                  Egyvalamire jó, megtanulod eltörni a fékkart, és elszakítani az első bowdent. De megállni nem fogsz vele az tuti. Én lecseréltem belsőkarosra az enyém, csak a esztétikai okokból. De megtartottam a kétkulcsost, mert az legalább jó.

                  ha áttolom a cs͹cs nélküli köszörűn ugy, hogy kb fél századot le veszek belőlük hogy egyforma legyen a méretük, akkor a dugattyú csapszegnél lévő aláköszörülést mennyivel kell a külső átmérőhöz illeszteni?
                  Nem ott fog megszorulni. Hanem az áthatási vonalon a dugópalástnál. Ott ahol a könnyítés találkozik a dugó palástjával. Azt reszelővel legömgölyíted, oszt kész. Nem lőnek azzal. Nekem is orosz dugóm van, jó drága is , annak ellenére hogy szar. Látta meo is, otk pecsét meg minden, a csapszegfuratot mégis dörzsáraznom kellett, mert 1 tizeddel volt kisebb, mint amennyinek kellett volna lenni. Ráadásul gyűrűt külön kellett rendelnem, mert a szellemi fogyatékosok nem jó méretet küldtek. Felesleges leszedni a könnyítésből, nem számít semmit.
                  Ami az orosz dugattyúkból jó, annak csak 1 olajlehúzó gyűrűje van, és tompa szűrke színű, zsírpapírba van csomagolva.
                  Az illesztés 8 század.


                  Vagy az is lehet hogy létezik használható gyártmány Déél Józsinál ?
                  Deél Józsi már gombát termeszt. Úgy tudom nem foglalkozik már ezzel. Keresd Sz.J.-t

                  Sajnos nem túl sok tapasztalatom van ebben a márkában ...
                  Jobb is neked. Csak infóként: annó egy osztrák kereskedő rendelt a cégtől motorokat, és az okból, mert ismerte a blokk gyártási minőségét, motor nélkül. Bmw blokkokat szerelt a vázakba, és MT80 néven árulta, de nem sokáig, mert a hegesztések adták fel a dolgot, és az oldalkocsi kerekei szakadtak ki.
                  Click image for larger version

Name:	Photo_Dnepr_MT80.jpg
Views:	1
Size:	34.7 KB
ID:	143913
                  A barátom MTréjébe pl. volt olyan hegesztés ami csak kívül látszott a vázon. Az én vázamnál törött volt a középállvány csöve, szétvált a csőhegesztés helyén.
                  Click image for larger version

Name:	65.jpg
Views:	2
Size:	173.9 KB
ID:	143914Click image for larger version

Name:	66.jpg
Views:	2
Size:	167.6 KB
ID:	143915


                  Tanulság: Ha benne hagysz egy orosz alátétet is, az fogja feladni.
                  Megpróbáltam én is pontoskodni a felújítás kapcsán, de ha belefolyik az ember, nincs megállás.
                  Csináltam annó hátsó perselyt a hajtásházba, "gyári" méretek alapján "gyári" tűréssel. A beszerelt gyári perselyt, ami "köszörült", mérőgépen le se tudtam mérni, mert az alakhibája volt másfél tized.
                  A szép elkészült perselyt melegen bepréseltem a hajtásházba 3 század átfedéssel. Mikor kihült, egy nagy csattanással szétrepedt az egész szar. Szereztem még 1 et, a helyén kerámiakéssel felszedtem, csináltam hozzá bronzperselyt, mint ahogy a MW 750 en van, azóta jó.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 márc. 14, 08:12.
                  zahi és sepy kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #69
                    Tanulság!: ha veszel egy ilyen "vasat" legyen egy komplett forgácsoló műhelyed és kellő szakmai felkészültséged mindezt megfelelően használni! Mert tényleg csak egy vasat veszel némi "aluminimummal". Gyönyörű egy ilyen gép a hangja pláne de nem irigyellek benneteket.

                    Komment


                      #70
                      legyen egy komplett forgácsoló műhelyed és kellő szakmai felkészültséged mindezt megfelelően használni!
                      Ez így igaz. Különben sokat kell fizetni a mestereknek.
                      Click image for larger version

Name:	DSCF3428.jpg
Views:	1
Size:	182.0 KB
ID:	143916


                      A hangja viszont mindenért kárpótol:

                      203 kg szovjet földrengés...
                      (első indítás a blokkfelújítás után)
                      A Dneprnek azért van 2 hengere, hogy tudjon össze-vissza járni!
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 márc. 13, 19:58.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #71
                        No egy gondolat így éjszakára. Gondolkozom azon, hogy a szelepvezetőt legyártom porkohászati (szinter) bronzból. Ez az anyag arról híres, hogy drága mint az arany, viszont szerkezetileg olyan mint a szivacs, frankon magába szivja az olajat, és azt üzem közben frankon ki is izzadja, tehát keni a szárat. Ha van kenés , akkor kaphat szelepszár szimeringet. Szoljatok ha hülyeséget beszélek, de sok szerepe mondjuk nem lenne, mert amennyi olaj oda eljut.... Nem felejthetem el megemliteni...:-) az utcaban egy srác vett egy egy K750 est. Kis buta német beleöntotte az 5W-30 as high tech olajat. Persze hogy megette. Van ukrán munkatársam. Megmondta a frankot...sokan orsó olajat tesznek bele. Azt mondta a sokat tapasztalt Petrov kollégám hogy butaság.... 20W-40(kb mint a botond), az olajat betöltés előtt felmelegítik, és a forró olajba beledobnak kb 3 púpos evőkanál grafitos zsírt. Esküszik rá, hogy eltünik az olajfogyasztás, és hogy a grafit még csak javít rajta. Ezt csak megjegyeztem, igazság tartalmáról semmit nem tudok! !!

                        Komment


                          #72
                          az olajat betöltés előtt felmelegítik, és a forró olajba beledobnak kb 3 púpos evőkanál grafitos zsírt.
                          Ez nem olyan rossz ötlet, én a botondhoz öntöttem egy Finis 300 nevű adalékot, úgy lett jó. (meg fimolt)De 300 km után cseréltem újra.
                          Másodjára már valami ásványi kombájnolajjal töltöttem fel.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 márc. 14, 19:58.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #73
                            Tegnap neki álltam a balos hengerfejemen a bordákat kiegyengetni. Hát nem letört....akkor gáz buborek volt az öntvényben hogy ha beledobom a Majnába nem süllyed el. Most hegesztethetem vissza!!!!! Amugy két fajta hengerfejem van itthon, az egyiknél túlnyúlnak a bordák a karburátor csonkon, a másiknál nem. Ahogy néztem a szelepfészkek is mások. Az egyiknél a kipufogó szelep kisebb mint a szivó, a masiknál mindketto megegyezik.

                            - - - Updated - - -

                            Szelepvezető. A BMW ben is vízszintes a szelepvezetö. Anno valahol YouTube on talaltam egy videot, ahol a srác megfúrta alul a hajtókart, beletekert egy fúvókát. Igy az olajnyomást felküldte sugárban a vez. tengelyre. Onnan az olaj a szelepemelő rudakon lecsurgott a hengerfejbe. Annyi volt meg hogy az olaj visszafolyo csöveket a hengerfejben nagyobbra csetelte. Majd ha a Deutsche Telekom végre ugy gondolja hogy lesz ujra Wifim, akkor belinkelem. Jo ez a motor ha a szobában van tartva. Sokat kell faragni hogy JÓL müködjön. Mert működni működik. Ugy ahogy. Vettem egy pár használt k301 et. Veszek hozzá felujitó szettet. oszt szépen eladom ha nem válik be. Marpedig ahogy olvastam nem fog.

                            Komment


                              #74
                              Jo ez a motor ha a szobában van tartva. Sokat kell faragni hogy JÓL müködjön. Mert működni működik. Ugy ahogy.
                              Na ezt - habár elképzelésem sincs a Dnepr "beléről" - megválasztanám a hét mondatának. Nem hiába, néhány évtizednyi használat és tapasztalat kihozza a gondokat. De ezekről minden típus tudna mesélni, mert mindegyiknek megvan a rákfenéje.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment


                                #75
                                A Dnepr bele: Hetfőn es pénteken gyártott motort, mint ahogy a Daciat, nem szabadott anno megvenni. Öntvény minőség, kb mint a homokvár....van benn egy kis macskaszar, nem baj jobban összeáll. Gépmunka erősen függött a munkakedvtől és a műszak előtt, vagy akár a műszakban elfogyasztott Lenin vagy Duma vodka mennyiségetől. Meretpontosság ennek megfelelően csodás. Vettem 'új' hatsó hajtás házat...nem tudtam betenni mert a rögzítő furatok nem passzoltak a hátsó himba furataival. Vezérlés nem passzol. Uj alkatrész. . .henger..gyari új, jobbos henger illesztése 4 század, balos 7. Új alkatreszekről beszelünk. Uj váltó tengelyt elfelejtették leedzeni. Soroljam még? Aki itt kicsit benne van az orosz motor témában az tudja.....szarból várat. De mindettől fuggetlenül ha kész és becsületesen meg van csinálva hatalmas élvezet velük menni.

                                - - - Updated - - -

                                No feldobok ma estére egy kérdést. Kivancsi vagyok ki mit mond. Fekete motorblokk polirozott gyújtásfedéllel es bordaélekkel. Mivel fessem hogy a benzin ne oldja le? Szintereztessem és az éleket vissza csiszoljam? Mondig is akartam egy bobbert. Három mt van a garazsban. Egyet lehet feláldozok a kreativitás oltárán. Ha megköveznek érte ha nem...
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Nemes Pista; 2015 márc. 15, 18:09. Oka: hejesírási hiba

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X