Várj,előbb az enyém sikerüljön
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
EAN esztergák szerelése, karbantartása
Collapse
X
-
Az ean olyan mint a pannonia,a mienk! Szeretjük ,de vannak problémái.Annyi baja van ami az előnye tanulógép:és túl sokan tanultunk rajta! Van jól-használható egyetemes esztergánk E-400-as:gyors,megbízható,pontos:abban kellene gondolkodni !"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 5 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése.....igen ez igaz -E 400 - , de vagyunk mi a nem esztergályosok , akik néha néha csinálnak csak valamit -elég ha bármikor kéznél van a gép -- nekünk szerintem az ár -tudás -nagyság - villanyfogyasztás viszonylatban -----ez egy nagyon jó gép
- - - Updated - - -
Képet hogy lehet ide feltenni?
Tegyen fel mindenki képeket s vasáról,hagy induljon be ez a fórum.
- - - Updated - - -
Képet hogy lehet ide feltenni?
Tegyen fel mindenki képeket s vasáról,hagy induljon be ez a fórum.
Komment
-
Szervusztok!
Az EAN egy olyan nehézkesen kezelhető gép,főleg azzal a withwort menetekre konstruált nortonnal,de azért mindent meg lehet vele csinálni ami elforog benne.A javítóiparban kimondott előnye,a közvetlen indítású villanymotor,mert rengeteg a holtidő.Kimondott hátránya továbbá a rövid keresztszán,a túl nagy kúpszögű főorsó siklócsapágy és az eléggé puha szürke öntvényből készült csúszófelületek,gondolok itt elsősorban az ágyra,-de azért úgy szerethető,főleg a 340-es típus,a 8 főorsó fordulatú,ha az ember tart mellette egy kisebb gépet,az apró alkatrészek elkészítéséhez.Szerelt lapkás késsel nem nagyon lehet dolgozni vele,mert ott azért pörgetni kell.
Na abbahagyom,mert elzavart az asszony a gép mellől,-majd fojtatom,ha megszáll az ihlet.
A képfeltöltés sem jött össze,-a padról szerettem volna,-ha már igy sikerült maradjon,elvégre ez is gép.
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
Szia Che.
A 14:36 osra válaszolva.
Rövid ketesztszán"hát igen,tényleg rövid,30-40 mm rel lehetne hosszabb!!!főleg hogy az enyÄ—m a gyárilag magssitott kivitel,400mm forog el benne,kivett ággyal 500 felett egy kicsivel,na ehhez olyan rövid a keesztszán hogy nagyon.
Igen,a siklócsapágy kúpszöge is lehetne kisebb szögű és finomabbn is lehetne állitani.
Puha öntvény" hát ent nem tudom de bizti ugy van ahogy mondod,biztos tudod hogy ezeket készitették edzett/köszörült ággyal is de nagyon kevés lehet,sajna az enyém nem ilyen,de egy ismerősömé igen.
Szóval igen vannak hibák de szerintem igy is egy kis szerethető gép,persze csakk ha rendbe van.
Főorsó olajmennyiségre tudsz nekem valamit mondani?
Most hogy kezdek bele a főorsócsapágy összehántolásába tudsz mondani valami jó tanácsot?
Te mit használsz jelölőfestéknek,tusirfestéknek??
Nekem mondtak olyat is hogy gomba alakra fogott rongyot kicsit felitatunk olajjal és azt egy tintpárnába nyomunk.
- - - Updated - - -
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem már megtörtént úgy 5 éve !
Te sem tudod hogy lehet ide képet feltenni?
Komment
-
porkolok.jpg
- - - Updated - - -
ekem mondtak olyat is hogy gomba alakra fogott rongyot kicsit felitatunk olajjal és azt egy tintpárnába nyomunk.
Elődeink a kéket használták,nem véletlenül!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Kedves Laacika! Légyszives egy hántolással kapcsolatos szakkönyvet keressél hiszen nem a tusírfesték ott az elsődleges és miután gondosan át olvasod tudni fogod miért is írom ezen sorokat. Nem bántásnak szánom de nem kis feladat amiben gondolkodsz! Arra a gépre egy mester darabot sem egyszerű találni .
Komment
-
Kedves Laacika!
Olvasd át ezt a rovatot,az első oldaltól teljesen,a mostani 15. oldalig!Minden kérdésedre fogsz válasz találni,sőt rajzokat a siklócsapágyakról,képeket hántoló szerszámokról,....,nem szükséges újra és újra leírni mindent,mert már itt van.
A főorsó szekrénybe annyi olajat kell tölteni,hogy az alsó fogaskerék beleérjen,hogy fel tudja hordani az olajat a többi kerékre és leginkább a főorsó szekrény felső síkján található "körbe futó" nútba,ahonnan az elfolyó olaj kenni tudja a főorsó siklócsapágyait.A gép alapozásakor,illetve elhelyezésekor a műhelyben,nagyon ügyelni kell,az ágy vízszintes helyzetére,de leginkább arra,hogy a fent említett nútból az első és hátsó siklócsapágy is olajhoz tudjon jutni!
A képfeltöltésről,Ahogy írod a válaszmezőben a válaszod,közvetlenül az írott szöveged fölött vannak különféle ikonok.A jobb kezed felől rákattintasz a harmadikra és a számítógépedről feltöltöd azt a képet,amelyet akarsz.Kép hozzáadás felirat fog megjelenni az ikon alatt,ha egy kicsit több ideig tartod rajta a kurzort.
Most ennyi,-tessék átolvasni a témát és csak olyan kérdéseket feltenni,amelyekre nincs található felelet,vagy esetleg nem teljesen érthető!
Üdvözlettel:Che
- 3 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKedves Laacika! Légyszives egy hántolással kapcsolatos szakkönyvet keressél hiszen nem a tusírfesték ott az elsődleges és miután gondosan át olvasod tudni fogod miért is írom ezen sorokat. Nem bántásnak szánom de nem kis feladat amiben gondolkodsz! Arra a gépre egy mester darabot sem egyszerű találni .
Elhiszem hogy csak jót tehet ha elolvasnék egy olyan könyvet de azt hiszem nem nagy dolog a csapágyat összehántolni a köszörült tengellyel.
Végeredményben csak jelöltetni kell a tusirfestékkel és ahol van ott hántolni lefelé és ezt addig ismételni még frankó nem lesz.
Mester darabot?Az meg mi?
Komment
Komment