Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nekem nagyon tetszik ez a Lada téma!!!
    Maga a gépkönyv megvan (EAN170/1000), esetleg, ha valami más módon tudnánk beszélni (e-mail, messenger, bármi egyéb), akkor elküldeném és talán könnyebben tudnánk erről beszélgetni.
    Javaslat?

    Komment


      andika eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Javaslat?
      Ahogyan kérdezted "él még ez a fórum?"szeretném ha élne!

      Valamelyest más is tanulhat belőle,ha úgy gondolod szégyellsz valamit,vagy személyes itt is van privát üzenet.Egyéb..a telefonálással az a problémám,nagyot hallok sok-mindent félreértek ez az átlagos tempómtól is jobban lelassít,az nekem kényelmetlen.
      A gép típusára neked kell átültetned,magyarul rá kell gyúrnod! Nekem a fogalmazás és a helyesírás az ellenségem,elolvasom és,ha képes vagyok segítek !
      sepy és andika kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        Igazából igazad van.
        Akkor csináljuk úgy, hogy én elkezdem ezt a témát kidolgozni, leírom, hogy mit miként gondolom, hogy csinál a gép és utána Te javítod? (remélem nem baj, ha látatlanban tegezlek)
        Próbálom szakmaibban megközelíteni a témát, bár szerintem vagy már 5 éve annak, hogy élőben esztergagépet láttam....

        Komment


          Józsi bátyánk ,nyugodjon békében nemrég itt hagyott,ő is esztergályos volt,csak ő rendkívüli módon utána nézett minden témának és érdemben tudott segíteni.ő volt a rangidős és nagyon megharagudott mikor le"öreg"-eztem lényeg:itt tegeződünk,személyesen is találkozunk sokan évente,és a kor nem számít !!!

          andika eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          elkezdem ezt a témát kidolgozni, leírom, hogy mit miként gondolom, hogy csinál a gép és utána Te javítod
          Tökéletes lenne ,és nekem könnyebb .
          sepy kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            Üdv Kollégák!

            Kicsit megkésve, de megérkezett a hátsó csapágy rajza...
            https://drive.google.com/file/d/1Rzs...ew?usp=sharing

            Forrás megjelölésével mindkettő szabadon felhasználható!
            Kopasz 1 kedvelte ezt.

            Komment


              Kerimjade eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Üdv Kollégák!

              Kicsit megkésve, de megérkezett a hátsó csapágy rajza...
              https://drive.google.com/file/d/1Rzs...ew?usp=sharing

              Forrás megjelölésével mindkettő szabadon felhasználható!
              Üdv!

              Kaphatok hozzáférést a letöltéshez?

              Komment


                Nem volt jól beállítva a jogosultság, most jó lesz.
                Kopasz 1 kedvelte ezt.

                Komment


                  Kerimjade eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nem volt jól beállítva a jogosultság, most jó lesz.
                  Köszönöm, most lejött.
                  Van hozzá eredeti gyári gépkönyvem, igaz fénymásolt.
                  Gépkönyvek témában megnézheted mely gépekhez van gépkönyvem, amit az elmúlt 49 év alatt sikerült összegyűjtenem.
                  Ha kell valamelyik, szívesen elküldöm.
                  Jankó51, maradona67 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    Üdv. Vetünk egy EAN 170/1000-es gépet és van egy kis hibája. Ami kapcsolja a vezér orsót, és a vonó orsót kar(ilesztetem be képet) nem tudom kapcsolni. Le vetük a fedelet és mozog a fogaskerék a tengelyen, van ott valami anya is meg lazulva ami tartja a fogaskereket is, és ami a fő orsón van fogaskerék(ilesztetem be képet) az is kicsit meg van rágodva, mi lehet itt a probléma? Nem tudom ki kapcsolni.egyszerűen lötyög is. Köszönöm a segítséget. Ha szükséges küldök rola képet is mi van benne a gépbe. Még egyszer köszönöm a segítséget.

                    Komment


                      ean géptulajdonos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Nem tudom ki kapcsolni.egyszerűen lötyög is
                      Közép üres állásban van a kar,ilyenkor nem érnek össze a fogaskerekek,nincs előtolás.

                      Gondolom nem erőltetted a kart:a főorsó kézzel történő kapcsolódássegítő forgatása nélkül!

                      Lehetséges erőltetés hatására eltörhet a rögzítő,a kar tengelyében,esetleg a kapcsolóköröm:ekkor nem,vagy nem megfelelő karállásnál kapcsol.

                      Amúgy meg ne kapcsolgasd ki,mert nem szokás azért van megkopva (nem rágás)a fogaskerék mert abban az állásban van 99%-ban a fokozat,nem váltjuk át csak balos menetnél és más ritka esetben!
                      Nem fotóztad a lelazult dolgot.....csavart,vagy alkatrészt,írd le vagy rajzold körül...
                      Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2021 jan. 17, 20:42.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Így, nézene ki, és a kapcsolót, csak egy kicsit tudom fel húzni, de nem mozdul meg a fogaskerék egyik írányba sem. Ott van az anya, az meg van lazúlva, a kapcsoló tengelye kicsit mozog. Amin van a csere kerék az a tengely is lóg kicsit. Ennek mi lehet a problémája? Ahogy nézegetem ezt már valaki javítota csak nem jól vagy pedig már nagyon meg van kopva. Mit tudnék csinálni? Köszönöm a segítséget.

                        Komment


                          Így már látszik néhány gond ! Sajnos ha "ezen módon javították" át kellene nézni az egész csapágyazást,cserélni a fogaskerekeket,kijavítani a perselyezéseket,karokat,kapcsolóvillákat,szóval olyan felújítandónak nézem az egészet.

                          A kettes képen nem tudom mi lehet a laposvas,nem kell a gépre...a karállása kiment a végálláson túlra:ezek már a kopott,kilazult alkatrészek továbbhajszolása miatt vannak...
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Egyetértek Mátéapu -val. Akkor itt a csatolt képeken a 12 -es és a 13 -as fogaskerekekről lenne szó. Éppen hogy csak összekapcsolódtak a fogaskerekek. Ebből adódott a probléma. Sajnos az a kopott fogaskerék cserére szorul. Meg lehet talán igazítani ügyeskedve, de nagyon hangos lesz.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Kopasz 1; 2021 jan. 18, 15:28.

                            Komment


                              Igen, ebben én is egyet értek, a fogaskerék helyet van cseredarabb, ki cseréljük. A motorját át lehet kötni 230v-ra? vagy cserélni kell ilyenkor? Ha egy 230v, os motort rakok rá akkor még ugyan úgy müködik a motor forgás irány váltása vagy akkor már nem jó a gyári elektromos rendszere? Köszönöm a segítséget ha valamiben el akadok írok ide. Szép napot kívánok mindenkinek.

                              Komment


                                ean géptulajdonos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A motorját át lehet kötni 230v-ra? vagy cserélni kell ilyenkor? Ha egy 230v, os motort rakok rá akkor még ugyan úgy müködik a motor forgás irány váltása vagy akkor már nem jó a gyári elektromos rendszere?
                                Ha a motor kapocsdeknijében ki van hozva mind a 6 vezeték, akkor elvileg át lehet kötni 230V -ra, egy megfelelő erősségű állandó kondenzátor bekötésével. Arra viszont számítanod kell, hogy így kb. 1/3 résszel gyengébb lesz a motor. A forgásirányváltáshoz kell még beépíteni mágneskapcsolót, elektromos szerelő által. Nagyon durván, az egyik forgásiránynál a + -t a tekercs bal oldalára kell kötni, az ellenkező forgásiránynál pedig a jobboldalra kell a + -t kötni. Azért kellenek plusz mágneskapcsolók, nehogy csitt-csatt, meg dirr-durr legyen.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X