Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Üdv !

    Falsolni nem csak a simmerring-nél tud ... minden összetételnél !

    - blokk közép tömítés?
    - karburátor talp tömítések?
    - hengertalp tömítés ?
    - hengerfej tömítés , illetve tömítő felület ?
    - karbi repedés ?
    - súber harang kopás ?

    Az u.n. "hamis-levegő" szívásának egyik legszembetűnőbb jellemzője , hogy :

    - erőtlenné válik az alapjárat ,(nem lesz olyan karakteres pattogós a hangja , természetesen a tiszta kipu alap... , a dúsító rendszert működtetve viszont ugyanúgy megfullad ! mivel melegen az már túl sok neki...)
    - kissé emelkedik az alapjárat magától , majd szépen lassan leáll , azután nehezen indul .
    - gyertyakép fehér
    - motor erőtlen , nehezen gyorsul
    - esetleg motor megragad , megszorul (kevés az üzemanyag kevés az olaj is)

    De hasonlók a tünetek eltömődott alapjárati rendszer esetén is . vagy alacsony úszószintnél is . A kipuból a létyó szerintem meg azért csöpög mert ott folyik ki az indítási nehézségek által oda bekeveresett üza.

    Bááár az is igaz , hogy egyszer egy kondi szívatott gebére hasonló jelenségekkel... (beégett megszakító, szokásosnál gyengébb szikra , üzem közben tarakírozva megy ... észre kellett volna vennem .)

    Unoka-bratyeszt pedig a gy.tekercs szopatta sokáig ... meleg motor nem indult egyáltalán , meg kellett várni hogy kihűljön. (de azért addig cserélbe lett pár alkatrész ... új karbi , új trafó , új pipa , új gyertya , új kondi , új benzin ,a blokk külön " összetestelve" mindennel , gyujtás pont 1,8 mm , és mégse... természetesen a végén az új tekercs megjavította :P )

    Látatlanba csak okoskodik az ember .

    Komment


      #77
      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Látatlanba csak okoskodik az ember .
      Én látom, mégis csinálok marhaságot
      Nagyon nem volt kedvem nekiállni.
      Indikátor óra-multiméter
      Gyújtási időpontot méricskéltem, de valahogy össze-vissza értékeket mutatott. Mi a franc?
      Mágnes le, hézagot ujbol ellenőriztem/állitottam , tenném vissza a mágnest, nem találom az ék illeszkiedését
      Az anyja mindenit, tegnap elnyirta az éket. Persze a zseni átlátja a káoszt
      Két költözés után is emlékeztem, hogy van egy Simson feliratú doboz és zacskóban ékek. És volt!
      Nem kellett a boltba menni. Az külön művészet volt beilleszteni, mert erősen nézve sorjás volt
      Ék a helyén, most jutalmazom magam egy sörrel

      Lazitok picit, aztán összerakom a gyujtást

      Erősen olajos alul a motor, vagy blokk közép vagy leeresztő csavar Biztos nem szedem szét
      Karbi talp sík, még jóval korábban néztem, de majd ránézek arra is

      Komment


        #78
        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        összerakom a gyujtást
        Kinlódva összeraktam. Indult szépen, de nem volt már energiám kipróbálni utcán
        Kertben csináltam füstfelhőt csakis a szúnyogok ellen Indult, hagytam lehűlni, aztán újból indult .
        Porlasztót kipucoltam, benzincsap nyitva maradt és mintha magas lett volna a benzinszint. Állitottam picit azon is, új tömítések a porlasztó alá
        Porlasztó talpa síkban, nem görbe
        Lássuk meg mit fog csinálni az utcán

        Komment


          #79
          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Lássuk meg mit fog csinálni az utcán
          Indult, ment. Végigszáguldottam két védett úton, füstbe borúlt a környék, aztán kevesebb lett a füst. Megálltam, indult újbol. Itthon hagytam lehülni keveset, akkor is indult, később megint próbáltam, indult. Alapjárat sem rossz
          Gyujtásoldali szimering lett volna a ludas?

          Azt olvastam valahol hogy az alapjárati keverék csavar Simsonnál a benzint szabályozza. Befelé kevesebb kifelé több benzint ad. Nálam kb erős fél fordulattal van kitekerve. Kifele-befele lassul
          Mintha egy Pannonia porlasztónál forditva lenne, ott a levegőt adagolja

          Köszönöm a "lelki" és nem lelki támogatást!

          Komment


            #80
            horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Gyujtásoldali szimering lett volna a ludas?
            Talán a türelmetlenség is ,egy kicsit.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #81
              Bocs az én emlékeim szerint a benzint a szint és a fúvóka méret szabályozza. A levegőcsavar mint a nevében is van egy adott benzin mellé a levegőt szabályozza. Sokan föleg ilyen nyárimelegbe tulságosan kitekeri és evvel elszegényíti a keveréket ami túlmelegedést is okozhat vagy 4 ütemel a 2 ütemű.. Viszont ha csak kicsit van kifele tekerve mint írtad is az egy rossz gyertya képet alkothat. Szúnyog írtó üzemmódot szerintem nem okoz. Valamelyik szimerring az inkább..

              Komment


                #82
                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A levegőcsavar mint a nevében is van egy adott benzin mellé a levegőt szabályozza.
                Annak a hivatalos neve "alapjárati keverékképző csavar" ha jó emlékszem. Csak a népnyelv mondja levegőcsavarnak, mint én is ismerem
                Akkormost hogy van a Simsonnál és hogy a Pannóniánál?
                Majd rákeresek holnap a témára

                Komment


                  #83
                  horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Akkormost hogy van a Simsonnál és hogy a Pannóniánál?

                  Ugyan úgy . Általában minden motorkerékpár karburátornál a levegő mennyiségét állítjuk a "kúpos szabályzó csavarral" , az alapjárati fúvókán átáramló üza. mennyiséghez .
                  Vagyis , ha betekered dúsítod , ha kifelé akkor meg szegényíted a keveréket . Na ezért hívják sokan levegő csavarnak....
                  Az pedig hogy mennyire kell adott helyzetben kitekerni az minden motornál más és más ,még adott tipuson belül is.Függ az alapjárati fúvókától , a karbi állapotától, a motor állapotától a kipu állapotától .... és még sorolhatnám .
                  Tekerd be teljesen , majd egy negyed-fél fordulatot vissza . Indítsd be a vasat állíts egy nem túl magas alapjáratot , majd kezd el kifelé tekerni negyed fordulatonként addig amíg a fordulatszám már nem emelkedik tovább . Innen pedig lassan befelé annyit hogy az alapjárat karakteressé "szép két-üteműs" pattogóssá válik , ha már 2T gépről van ugye szó... . (ez kb 1/4 fordulat körül szokott lenni a csavaron) A beállított pozíciót a rúgó rögzíti , vagy esetleg ha olyan a kialakítása kontra anyával le kell fixálni.
                  Ugyanez az "alapjárati benzin-levegő keverék szabályzó csavar" a gépkocsi karburátorok esetén már pont fordítva működik, mert ott az üza. mennyiségét szabolyzod vele, ergo , kifelé tekerve dúsítasz . A beállítási metódus ezeknél is hasonló a leírtakhoz , csak ott befelé tekered és stabil egyenletes alapjáratra törekedsz , továbbá vizslatod a gázelemző kijelzőjét

                  Komment


                    #84
                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    motorkerékpár karburátornál a levegő mennyiségét állítjuk a "kúpos szabályzó csavarral"
                    Tudtasm én csak nem sejtettem
                    Kevertem az N3-as/?/ porlasztóval. Annak a flansnijánál van egy ledugózott kupos csavart ami a benzint adagolja az alapjárathoz, gyárilag beállitva
                    A levegőcsavar ott is a levegőt szabályozza csak nem oldalt hanem függőlegesen
                    Naszoval ezzel kevertem

                    Click image for larger version  Name:	alapjarati_levego.jpg?height=400&width=300.jpg Views:	0 Size:	20.6 KB ID:	228659

                    Gázelemző alapfelszerelés, itt áll a sarokban

                    Komment


                      #85
                      Jézus .... A képen levő karbi ... hogy is mondjam ... a régi jobb !

                      Komment


                        #86
                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        a régi jobb
                        Azt mondják ha a gyújtás tökéletes akkor az alapjáratot is lehet szabályozni vele rendesen.
                        Hogy miért jó a kisebb súber/beömlő torok nem tudom, de gondolom nem hülyeségböl kreálták a németek
                        Nekem is szimpibb a régi

                        Komment


                          #87
                          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Azt mondják ha a gyújtás tökéletes akkor az alapjáratot is lehet szabályozni vele rendesen.
                          Hogy miért jó a kisebb súber/beömlő torok nem tudom, de gondolom nem hülyeségböl kreálták a németek
                          Nekem is szimpibb a régi
                          A régi minden tekintetben jobb . A németek pedig az üza.takarékosság jegyében kreálták (szerintem), csakúgy mint a Trabantra . De egyik sem lett jobb a korábbi verziótól . Nem elég hogy beszabályzásuk nehézkes , még többet is fogyasztanak vele a gépek , Nem utolsó sorban kevésbé stabil alapjárat , és esetenként kisebb teljesítmény lett az eredmény .
                          Meggyőződésem hogy a 2T -től nem szabad elvenni az anyagot, mert megbosszulja magát.
                          Tapasztalataim szerint a BVF16N1 -re cserélve a karbit sokkal szebben jár , és használhatóbbá válik a gép .
                          Ugye ez a kép nem a te motorodról készűlt ?

                          Komment


                            #88
                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            evvel elszegényíti a keveréket ami túlmelegedést is okozhat vagy 4 ütemel a 2 ütemű.
                            Itt most megkeveredtem egy kicsit (gyakran előfordul) Szóval a 4 ütemelés nem attól van inkább, hogy sokat kap?

                            Komment


                              #89
                              Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              evvel elszegényíti a keveréket ami túlmelegedést is okozhat vagy 4 ütemel a 2 ütemű.



                              Itt most megkeveredtem egy kicsit (gyakran előfordul) Szóval a 4 ütemelés nem attól van inkább, hogy sokat kap?

                              De igen .
                              Ha "négyütműzik" sokall , fekete a gyertyakép ,nehezen akar felpörögni (ez előfordul hogy csak rész ,vagy teljes terhelésnél jelentkezik) kormos a kipu , melegen nehezen indul akkor is inkább csak bő gázzal .....
                              Ha viszont kevesell , akkor gyengül a hangja, vagyis elveszti a karakteres pattogását , erőtlen , a gyertyakép világos , melegszik, esetenként detonál , extrém esetben megragad ...

                              Beszabályozásnál éppen ezért szoktak a dúsabb beállításokkal indítani . Így kisebb az esély a túlmelegedésre , megragadásra főleg járatós szerkezeteknél .

                              Komment


                                #90
                                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                De igen .
                                Ha "négyütműzik" sokall
                                Köszönöm, már nem is vagyok "megkeveredve" ...ez ügyben!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X