Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Legyen hozzá szerencséd Zsolti!
Épp a minap ijesztgetett egy kolléga, hogy azt a tipust kell kerülni, mert esetenként borzasztó nehéz megfelelő alkatrészt szerezni hozzá.
De ne így legyen, sőt, kívánom hogy minél kevesebbszer kelljen hozzá venni...
Szép autó.
Én három Citroen Berlingot használtam el. 300000-ig alig van bajuk. A mostaninak 25000km a szervíz intervalluma.
Viszont elhasználtam 3db Opel Astra-t. olyan mint a motorom 200km-enként ki kell szállni belőlük (dohányosoknak tervezték) csereébe semmivel sem volt velük kevesebb baj mint a Citroenekkel.
Ebben már nem nagyon hiszek, mert azért vannak kivételek jócskán.
Pl. állítólag a Peugeot 405 egyes szériái piszok jók, továbbá Emu által említett Berlingo / P.Partner is tényleg jó (tapasztalataim szerint a sima szívó diesel a legjobb).
Francia autót csak az alkatrészek ára miatt nem vennék.
Volt már Fordom is, az ég világon semmi bajom nem volt vele... Ugyanakkor a német autók égbe magasztalásával sem értek egyet
Én, régen/régebben úgy hallottam , hogy a három „F” betűset soha: -Fiat,Ford, Francia...
Fergusson, hogy miket nem írsz!
Az asszony mit szólt, amikor hazavittél egy fiatal Beát?
Közöltem vele, hogy lesz egy új családtag, akit Beának hívnak. Nagyot nézett - nem túl szépen - de miután látta, tetszett neki. Egyébként ő választotta ezt ki. Volt egy társa, de az nagyon lelakott volt.
esetenként borzasztó nehéz megfelelő alkatrészt szerezni hozzá.
Kurrensebb dolgokat is kerestem Bárdiéknál. Eddig még minden volt náluk polcon, amit gyakran kellhet cserélni. Persze mindennek ára van.
2003-as Fiat Albea. Ha valaki tud segíteni szervizkönyvvel, vagy más hasonló javítási dokumentummal, azt nagyon megköszönném!
Bárki bármit mond, tizenpár éve csak olasz autóink vannak az egész családban, no comment!
Zsolti, ehhez tudod mit szerezz be? Egy diagnosztikai kábelt. Első körben ajánlanám ezt a kapcsolós VAG KKL-t:
Mivel külön lábon van a motor a légzsák és az ABS rendszer, eredetileg különböző színű fordító kábelek (vagy adapter kábelek) vannak a különböző részegységekhez, ez kapcsolóval van megoldva. Régi nevén Fiatecuscan, ma már Multiecuscan programot tudok hozzá küldeni. Bizonyos részegységekhez viszont kell egy ELM327-es is, hála a Can-Bus rendszernek...
Mechanikailag maga az autó még a Punto I-ből gyökerezik, volt Palio/Siena, aztán lett Albea a modellfeljesztés során.
Milyen motorral vetted?
Egyébként az 1.2 Fire motor több évtizedes múltja bizonyítja kiválóságát, nem véletlenül fejlesztik és szerelik Fiat-Alfa típusokba napjainkig is az 1.4 T-Jet, 1.4 Multiair változatokkal bezárólag.
Bárki bármit mond, tizenpár éve csak olasz autóink vannak az egész családban, no comment!
Zsolti, ehhez tudod mit szerezz be? Egy diagnosztikai kábelt. Első körben ajánlanám ezt a kapcsolós VAG KKL-t:
Mivel külön lábon van a motor a légzsák és az ABS rendszer, eredetileg különböző színű fordító kábelek (vagy adapter kábelek) vannak a különböző részegységekhez, ez kapcsolóval van megoldva. Régi nevén Fiatecuscan, ma már Multiecuscan programot tudok hozzá küldeni. Bizonyos részegységekhez viszont kell egy ELM327-es is, hála a Can-Bus rendszernek...
Mechanikailag maga az autó még a Punto I-ből gyökerezik, volt Palio/Siena, aztán lett Albea a modellfeljesztés során.
Milyen motorral vetted?
Egyébként az 1.2 Fire motor több évtizedes múltja bizonyítja kiválóságát, nem véletlenül fejlesztik és szerelik Fiat-Alfa típusokba napjainkig is az 1.4 T-Jet, 1.4 Multiair változatokkal bezárólag.
----b@ski , csak azt értettem , hogy vegyen valami átjátszó kábelt
csak azt értettem , hogy vegyen valami átjátszó kábelt
Nemá'...
Kb. a '90-es évek első felétől használnak programozott elektronikus motorvezérlőket, mindenféle jeladókkal és potméterekkel begyűjtve az adatokat a motor üzemállapotáról. A bejövő jelek alapján a megírt szoftver kivezérli a gyújtást, az üzemanyag befecskendezést meg sok egyéb más dolgot, manapság már olyan bonyolult az egész rendszer, hogy ésszel felérni se lehet. A 2000-es évek elejére egységesítették az európai gyártók azt a protokollt, amin keresztül kommunikálni lehet az elektronikus vezérlőegységekkel. Ehhez kell egy laptop a megfelelő szoftverrel és egy kábel. Persze van bluetooth eszköz is, akár okostelefonnal is működik a móka, ha valaki arra gerjed.
A can-bus rendszer még összetettebb, az összes elektromos részegység össze van kötve egymással, oda-vissza képesek kommunikálni és diagnosztikai eszköz nélkül egy kicserélt alkatrészt sem lehet munkára fogni, mert őt is be kell tanítani a rendszernek. Az Alfa 147-en kicseréltem az ablakemelő kapcsoló panelt és villogott a km számláló kijelzője pl.
Szóval mechanikailag bármit megszerelsz egy ilyen autón is, de az elektronika az ördögtől való.
Köszönöm Demeter, amit írtál. Akkor valami ilyesmi miatt villog az én km-számlálóm is. Utánanézek ennek az adatkábelnek is. 1,2-es 16 szelepes EL-jelzésű motor van benne.
Ma voltam a márkaszervizben átnézetni. Szerencsére nagyon jó állapotban van a felmérés szerint. Olajcsere mindenképp lesz. A vezérműszíj valószínűleg már ki volt cserélve. Pici olajfolyás látszik a sebességváltó karnál.
Az biztos, hogy vigyáztak rá, mert a belseje újszerű állapotban van.
Szeretném megkérdezni, hogy az Albeán valaki cserélt-e már ékszíjakat?
A generátoré az okés, de a hidraulikaszivattyúé nem annyira.
Hol van ezen a szíjfeszítő?
Magán a szíjtárcsán van 3 csavar. Ezekkel lehet megfesziteni úgy, mint a kispolszkin?
Nem. Rugalmas szíjat alkalmaznak sok esetben, ennek a jelölése SF, vagyis Stretch Fit. Feszítő nincs, célszerszám kell a felszereléshez, leszereléshez mondjuk kés is jó.
Pl.:
Komment