Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D Csepel motorblokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    elérhetőségek" rá kat szintén fehér.............
    Nem lehet, hogy a "hiba az Ön készülékében" van? Nincs esetleg másik böngésződ is telepítve?

    Most próbáltam, rendesen működik az oldal, én Firefoxot használtam.
    Azért mertem ajánlani, mert már többször vásároltam náluk probléma mentesen...
    Ha nem sikerül próbáld meg telefonon, szám a képen...

    Komment


      #77
      Firefoxot használom.A netsebesség az határszéli,de ez van.Köszi rápróbázok holnap a telóval.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #78
        http://www.dugattyu.hu/kapcsolat.html

        Komment


          #79
          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Köszönöm a jókívánságot! több mint egy hónapja keresem a dugattyút egyszerűen a visszaigazolás után egy héttel visszamondták,utánna a másik oldalakon is .Ma nem találsz csepel dugót egy motoros oldalon sem,annyit nyaggattam őket.......már törölték a listákból!
          A Berta céget nem találtam köszönöm máris megrendeltem kíváncsi vagyok...
          Jankó51 és zahi kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #80
            A Bertától sem kaptam választ.

            Múlt-hét pénteken kaptam egy telefont,hogy elkészült a dugattyú postázzuk,Gondoltam Berta..

            Ma megkaptam a rendelt alkatrészeket,csak néztem "rendelés dátuma szept:8-a" (már régen visszamondtam reagálás hiányában)

            Most mással kell elküldenem a henger után.(a bénaságom miatt )
            Jankó51, Atti69 és zahi kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #81
              Üdv mindenkinek !

              Egy kis segítségre volna szükségem Danuvia témában !

              Egész pontosan arról volna szó hogy szeretném megkérdezni valamelyik danuvia "D"-csepel gurutól , hogy nem tudná véletlenül megadni pontosan a hajtókar hosszát ????
              (csapközéptől csapszegközépig ) , továbbá a dugattyú tető sugara is érdekelne , ha valakinek volna valami rajz ... (csak saccolni tudom , mert nincs hozzá használt dugattyúm sem ,Kb R 114 - 122 -re gondolok ... , ha volna hozzá megméretném

              Előre is köszönöm !

              Üdv , Z.I.

              Komment


                #82
                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                pontosan a hajtókar hosszát ????
                Szia zahi!

                Lemértem egyet. Ez valószínűleg D-csepelé, de lehet Danuvia is, mert 13-as csapszeg való a felső szembe.
                A mérete 101,8 mm, csapközéptől csapközépig. A számok: 12,9, 80,9 és 8. Az utolsó az mondjuk csak saccolás, mivel nem préseltem ki a bronzperselyt a helyéről. Ennek a belső átmérője 13 mm, a falvastagsága pedig 1,5 mm.
                Dugattyú sugarat nem merek mégcsak mérni sem, nemhogy leírni egy mérési eredményt, ami nem is tudom hogyan folyik. Inkább küldök egy rossz dugattyút
                Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2022 márc. 23, 20:47.
                mátéapu, Jankó51 és zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  Köszönöm !!!!!!!!!!!

                  Ezek szerint a hajtókar hossza a Danuviánál 102 mm , remélhetőleg ... jövő hét keddre igértek egy használt gyári ftg-t , amit lemérhetek .(3D mérőgép)
                  Isten bizony lerajzolom és közzé is teszem . egyenlőre megpróbálom ezzel a paraméterrel .
                  És ha sikerül beszereznem egy gyári dugattyút is , megpróbálom azzal is

                  Még egyszer köszönöm , hogy szántál rám időt !
                  pasetta, mátéapu és Jankó51 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #84
                    Nagyon szívesen! A 102 mm az lehet valódibb méret, mert az alsó szem mérésekkor a mérőt (ide vastag) nem tudtam teljesen kinyitni, a 25,8 mm-es mérés lehet 26 mm valójában. Ha teljesen beleülne az íves felületbe az egyenes felületű mérő akkor nem tudna csalni.
                    Kíváncsi leszek az egzakt mérési eredményre
                    Egyébként ha szabad tudni akkor mire készülsz? Gyártasz új hajtórudat?
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2022 márc. 24, 19:32.
                    zahi kedvelte ezt.

                    Komment


                      #85
                      Nem ...egy kis belső átalakítás lesz , egyenlőre elméleti síkon . esetleg valami más hajtókar dugattyú használhatósága , dezax , illesztés , geometria , esetleg hengerfej , ... alapvetően elég gyengécske szerkezet (és itt nem a teljesítményre gondolok) de kérték a véleményem , ezért felkeltette az érdeklődésem , csak a blokkház elég gyengusz .
                      Esetleg a löket hajtókarhossz viszonyt megváltoztatni egy hosszabb karral , esetleg más dugattyú és nagyobb kompris felület árnyékolt Hf égéstér alkalmazása...Használhatóbb képességek , esetleg sportcélú átalakítások tudomisén .
                      A hajtókar hossz a vezérlési időkhöz kell , a dugattyúgeometria a Hf -hez, csapágyazás átalakítás esetleg .... de ez csak "0"-dik tipusú találkozások szintjén van ...
                      Természetesen nem hiszek senkinek amíg meg nem győződöm .
                      Számolgatok gondolkodok , aztán lehet hogy ejtem az egészet . Egyszerűen érdekel a 2T technika . Lehet hogy késtem vagy 50 évet de nem számít .
                      pasetta, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        #86
                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Lehet hogy késtem vagy 50 évet de nem számít .
                        Én szerintem ahogy engem, úgy itt mindenkit érdekel ez a téma. Bár mi nem vagyunk felkészültek a komolyabb fejlesztésekre, és beérjük azzal, ha már a gyári paramétereket hozza a motor.
                        Hallottam én már korábban más méretű főtengely csapágyak alkalmazásáról, főtengely átalakításról, szóval biztos, hogy nem vagy egyedül a Danuvia 21. századi fejlesztésével. De talán épp olyan irányba indulsz el, amire eddig még nem gondoltak, és úgy lesz meg a legkompromisszumosabb tuning
                        mert a
                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        blokkház elég gyengusz .
                        3,5 lóerővel indult a 40-es évek végén ez a blokk, úgyhogy ez sajnos így van. Sokáig nem lehet emelni...
                        zahi, Jankó51 és movisz kedvelte ezt.

                        Komment


                          #87
                          Nos ...

                          Valószínűleg a következő elmélkedésem elég sok ellenlábasra talál majd , lesznek akik csendesebben , és akik viharosabban tiltakoznak a hülye (még egyszer mondom, egyenlőre morfondírozás szinten lévő ) elmélet miatt . Kéretik a kritikát fínoman adagolni mert "érzékeny vagyok".
                          Ami a történethez hozzá tartozik , de nem szivesen osztottam volna meg ..... Nem rég némi egészségügyi problémám akadt , sajnos kés alá kellett feküdni így most egyenlőre maradok az elméleti fejlesztések , pontosabban elmélkedések szintjén , el vagyok tiltva mindentől , amit ráadásul az oldalborda chekkol ..
                          A kérdés a következő volt : ..... egy olyan alternatíva létrehozása a szóban forgó tipus tekintetében , ami a mai forgalom , illetve igények tekintetében, megfelel a minimális követelményeknek .... + stb .
                          Egyenlőre csak körbe járogatom a témát --- beszerzem a pontos adatokat ... tapasztalati értékek figyelembe vételével kialakult elgondolás, formába öntése a leglényegesebb mozzanat .... Amiből vagy lesz valami , vagy nem ... Egyébként minden tanácsot , tapasztalatot szívesen fogadok , hiszen az információ a mai világunk gőzgépezete ... Ergo ezeket előre is köszönöm
                          !
                          Célom a modern világ adta lehetőségek kihasználása az adott lehetőslgek tekintetében.
                          Jankó51 kedvelte ezt.

                          Komment


                            #88
                            Az adott paraméterek tekintetében meglehetősen korlátozódnak a fejlesztési lehetőségek , vagyis a gyár által kreált mechanikai feltételek lehetőség szerinti kiaknázása a modern technika árnyékában . Lehetőségek szerint szükségünk van egy nagyobb teljesítményű . nyomatékű erőforrásra ., hogy a mai igényekhez közelíthessünk .
                            Legdurvább teljesítményt növelő változtatás , ha a hengerűrtartalmat , és a sűrítési végnyomást növeljük ...
                            vagyis ha így járunk el, egy más dugattyú alkalmazása mellett kell döntsünk .Pl : a furat 54-ről , teszem azt 56-ra , változtatása elég sokat hozhat a konyhára ,,,,
                            A főtengely kialakítása , illetve a hajtókar hossza is sok kérdést von maga után ... Általában 2-2,1 löket / hajtókarhossz viszonyt alkalmaznak a modern motorok esetén , ami jelen körülmények közt 108-119 mm-es hajtókat hosszt eredményez , mindezt a lecsökkentett palástnyomás (kisebb súrlódás) érdekében...Vagyis .... kérdem én meg szabad -é változtatni a hajtókart , hogy javítsuk gépünk tulajdonságait , vagy maradjunk a gyári paramétereknél , hogy a legkisebb átalakításból hozzuk ki amit lehet ... Jelzem ez a variálás komojabb FTG csapágyazást is vonhaz maga után , mert az erőket valahová le kell vezetni ... csak a blokk is bírja !

                            És most itt megálván kérem tisztelt olvasó fórumtársakat véleményezzék a törekvéseket , illetve gondolataikkal terelgessék a helyes irányba a koncepciót .
                            Természetesen várom az építő jellegű hozzászólásokat fejlesztési irányelveket , hozzászólások formájában . Érvek és ellenérvek ... Megoldások és cáfolatok formájában .
                            Ha másért nem , azért hogy mindenki gondolkodjon .
                            pasetta és Jankó51 kedvelte ezt.

                            Komment


                              #89
                              Annak idején ,eljátszottam a gondolattal az állandó házban főtengelyen megmozduló csapágyak láttán mi lenne ha nagyobb furatú szélesebb csapágyakat tennénk a főtengelyre.Akkoriban nem volt ennyire tágas a kínálat.Ma meglehetne durván erősíteni a csapágyszélességet,a tengelyátmérőt a simering terhére mivel rendkívül vékony kivitelek is vannak már.A hajtókar csapágyazása a mai anyagokkal valószínűleg kibírná a plusz lóerőket...A generátoros"Hegany"-.féle gyújtás szintén növelné a használhatóságot.
                              zahi, pasetta és Jankó51 kedvelte ezt.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #90
                                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                ..A generátoros"Hegany"-.féle gyújtás szintén növelné a használhatóságot.
                                én ilyesmire gondoltam:

                                https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/..._126358616.htm

                                https://sites.google.com/view/vetera.../csepeldanuvia

                                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2022 márc. 26, 21:28.
                                Titus kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X