Sziasztok! Egy érdekes jelenségre lettem figyelmes! Ma elindultam délután kerülni egy nagyot de már 1 km után el kezdett kihagyni a motor, majd ha megálltam megint elindult. Valamiért megfogtam a karburátort hát szinte sütött!!! Az tudva való hogy semelyik karbi nem szereti ha átmelegszik, nem tesz jót a keverékképzésnek! Hazagurultam és megnéztem a gyertyát. Brisk N15 cy van benne ami porszáraz volt és eléggé világos. Leszedtem a karbit kimostam (de egyébként teljesen tiszta volt) és eggyel feljebb állítottam a súbertűt, nekem most felülről a 4. ben van. Ezt azért csináltam hogy jobb legyen a hűtés (a keverék által) majd úgy raktam vissza a karbit, hogy nem toltam teljesen a hengerhez hanem kb 2-3 mm re, és így rögzítettem. Ezután újra nekivágtam és a közel 15 km-t gond nélkül és a karbi melegedése nélkül tettem meg! Sík szakaszon 70-el hasítottam. Itthon újra megnéztem a gyertyát és hát eléggé fehérkés, vagyis még magasabb hőértékű Brisk N14 kellene bele. Nekem 1:10 es a kompresszióm vszínű azért ilyen magas a hengerfej hőmérséklete.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Karburátor melegedés
Collapse
X
-
.............mivan ?mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemajd úgy raktam vissza a karbit, hogy nem toltam teljesen a hengerhez hanem kb 2-3 mm re, és így rögzítettemtaluga kedvelte ezt.
- 1 like
-
Én értem. A karbit nem tolta rá tövig a henger szívócsövére, hanem onnan visszább húzta 2-3 mm-t.joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése...mivan ?
Csak ezzel az a baj, hogy a karbin van 4 bevágás, hogy rá lehessen szorítani a szívócsőre, de ha nem tolod rá eléggé akkor ott fals levegőt fog szívni, elszegényedik a keverék és emiatt fehér a gyertyád.
Szente Gyula 113. oldala pont a gyertya és a keverék viszonyát taglalja.
Esetleg még az is lehet, hogy kevesebb az olaj a benzinben mint kéne.
- 3 likes
Komment
-
Nincs! Ilyen bakelit alátétet a szimómnál alkalmaztam ott bevált! De itt hova raknám??? Vagy ez egy bakelit gyűrű, amit feltolok a szívócsőre és ennek tolom neki a karburátort?joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevan -e a szívócső talpa alatt 3-5 mm vastag textilbakelit alátét ?
nekem csak 1 bevágás van és mivel kb 12-13 mm hosszan fel lehet tolni a csőre a karburátort, ebből loptam el 3 mm-t és így is tökéletesen rászorul és nem is tud sehol fals levegőt szívni.Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea karbin van 4 bevágás,
Komment
-
Az biztos, hogy a Csepel kialakítása miatt nem egyszerű bármilyen hőszigetelő elemet alkalmazni (mint a Simson, MZ vagy éppen Pannonia megoldásánál. A 2-3 mm szerintem sem okoz komoly változást, talán csak lassabban ér el oda a henger melege. Főleg hogy az egész egység a henger mögött van - de a több benzin hűt, az biztos. Mondjuk a fehér gyertyára én is azt mondanám, hogy elsőre még több benzint neki, hátha hajlandó lesz barnává válni.mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe itt hova raknám???
Szvsz amíg nem látsz rajta lerakódást, addig felesleges melegebb gyertyát beletenni.
No meg 125-ös Csepelről van szó - se a magas fordulatszámnak, se a nagy sebességnem nem barátja a konstrukció.
Esetleg egy lépcsős belsejű és külsejű megoldású műanyag csővel meg lehetne próbálkozni, aminek az egyik felében a belső átmérő akkora mint a csonk külseje, a másik felében pedig mint a cső belső átmérője. Kívül az előbbi ugye nem lényeges, míg utóbbi akkora, hogy rámenjen a karbi. De ha simán el is férne a váztól, akkor is messziről ordítana hogy barkács.
Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2013 ápr. 24, 09:15.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
Szia!mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNincs! Ilyen bakelit alátétet a szimómnál alkalmaztam ott bevált! De itt hova raknám??? Vagy ez egy bakelit gyűrű, amit feltolok a szívócsőre és ennek tolom neki a karburátort?
Őket javaslom.Szoktak börzékre is járni.
Ccm veteránmotor Simson - Pannonia alkatrészek - P.szívócsonk tömítés klingerit
Tudom nem a reklám helye, de velük személyes tapasztalatom van. Rendesek. Ha más nem, van egy elküldöm postán.taluga kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Bocsánat -tök igazad van --nem figyeltem a tipustmucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe itt hova raknám??? Vagy ez egy bakelit gyűrű, amit feltolok a szívócsőre és ennek tolom neki a karburátort
. Na majd előveszek egy hengert és karbit aztán mérek ---.
mert most csak látatlanba mondom hogy a csöcsből is esetleg lelehet venni és a kerbi torkát is egy perc kiesztergálni---aztám már meg is van a helye a hőgátgyürünek . Rengeeg olasz motor igy mükszik.
,
- 1 like
Komment
-
Pontosan ez van!wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA gond csak ott van, hogy a csepel szívócsonkja egy öntvényt képez a hengerrel. És a karburátor nem talpas, hanem bilincses csatlakozású.
itt a klingerit fajtája nem sokat segít
chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCcm veteránmotor Simson - Pannonia alkatrészek - P.szívócsonk tömítés klingerit
Komment
-
Valami ilyesmi kellene:
Bocsi a minőségért, Paintben követtem el...
Ha van kedved változtatni a karbin és a hengeren, akkor joker megoldása a jó...sőt jobb is, mert nem nő a szívócső hossza.
Ki kell szedni a karbi csatlakozórészéből 2 mm -t átmérőben,
a szívócsonk hosszából levenni 1-1,5 mm-t
A fennmaradó helyre pedig esztergáltatni egy textilbakelit közdarabot. Ennek előnye, hogy kintről láthatatlan.
Ezt a második verziót is fel kell hasítani 1 helyen, hogy a karburátor bilincse tudjon szorítani.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 ápr. 24, 12:40."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Ezt benéztem nagyonmucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA gond csak ott van, hogy a csepel szívócsonkja egy öntvényt képez a hengerrel. És a karburátor nem talpas, hanem bilincses csatlakozású.
Komment
Komment