Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350 főtengely

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 350 főtengely

    Meg tudná mondani valaki hogy a Perak 350 , a Kyvacka 354 a Panelka 360 , és a 634 főtengelye a csapszegmérettől eltekintve csereszabatos egymással ?

    #2
    talán a panel és a hat34 tengelye azonos,
    rég babráltam hat34-est, ez is csak olyan ködös emlékezet...

    Komment


      #3
      Én úgy tudom nem...a csepptankosnak rövidebb tán a hajtókarja...vettem valamikor zsírúj Jawa hajtókarokat a 634-es cz blokkomba, és itthon derült ki, hogy vagy 4-5 mm-rel rövidebb(ismertetője, hogy alul az alsó szemnél nincs befűrészelt olajzórése-én ilyet csak a régebbi típusokon láttam)-viszont láttam már csepptankos Jawat kockahengerrel-úgyhogy valószínűsítem, hogy belemegy, de hengert kell ez esetben talán cserélni(a hosszabb hajtókarból ez következik,változik a vezérlés)?
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        A kockahenger átalakítás nélkül passzol a 360-asba ezt tudom mert anno a haverom gépére felraktuk a kockahengereket. Ennek a hajtókardolognak utánanézek, nekem furán hangzik. Nem lehet hogy a 2 hengeres 250-es hajtókarjai voltak azok ?

        Komment


          #5
          A 250-es cz? Annak a furata más csak....
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Nem nem, furat löket :
            250es 52x58 mm
            350es 58x65 mm
            Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Üdv meg tudná mondani nekem valaki hogy Jawa 350/634-es főtengely nek milyen tipusú a középső csapágya ? Előre is köszönök !

              Komment


                #8
                Üdv
                6306 C36 -> növelt hézagú, növelt futáspontosságú csapágy. Ha C36-ost nem kapnál akkor tégy bele C3-ast.

                Komment


                  #9
                  Hali,
                  A C36 az eredeti javkönyvben szerepel. Valamkor régen utánanéztem hogy mi az a 6-os , akkor találtam meg a növelt futáspontosságot. De hogy hol találtam azt már nem tudom . Cseh nyelvű oldalakon még mindig találni C36-ost , az általad belinkelt oldal szerint valóban P63 a megfelelő SKF jel.

                  Közben megtaláltam a ZKL csapágykatlógusában van (és megkövetek mindekit a pongyola emlékezőtehetségem miatt, a 6-os csökkentett rezgésszintet jelöl)

                  Vibration Level (14)
                  C6 reduced vibration level lower than normal (not indicated); e.g., 6304 C6
                  C06 reduced vibration level lower than C6; e.g., 6205 C06
                  C66 reduced vibration level lower than C06; e.g., 6207 C66
                  Note: Bearings in tolerance class P5 and higher have vibration level C6.
                  Increased Operation Safety (15)
                  C7, C8, C9 - bearings with increased operation safety determined primarily for aircraft industry;
                  e.g., 16008 C8
                  Symbol Combination (12 - 15)
                  Symbols for tolerance class, bearing internal clearances, vibration levels, and increased operation safety are
                  combined when symbol C is omitted from the second and following special bearing characteristics; e.g.:
                  P6 + C3 = P63 e.g., 6211 P63
                  P6 + C8 = P68 e.g., 16002 P68
                  C3 + C6 = C36 e.g., 6303 2RS C36

                  Üdv
                  Karesz



                  itt a doksi linkje:

                  http://www.zklbearings.com/NEW%20ZVL-ZKL%20Catalog.pdf
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2012 jan. 04, 14:59.
                  berci574, soveny és dino125ad kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Üdv köszönöm mindenkinek a segítséget ! Mindenféleképp C3 tehát nagyobb hézagú csapágyat használok, én amúgy Koyo-csapágyat szoktam használni !

                    Komment


                      #11
                      Üdv.
                      634 es Jawam főtengelyét újíttatnám. Eddig úgy néz ki a Négy Kelemenhez viszem. Valakinek van velük tapasztalata a cikk óta, vagy más műhellyel? Előre köszi.

                      Komment


                        #12
                        Jó estét fórumozó szaktársak! Van valakinek lefaragott főtengellyel rendelkező 350-es jawa-ja? Mit tudtok, hallottatok már róla?

                        Komment


                          #13
                          Süpi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Jó estét fórumozó szaktársak! Van valakinek lefaragott főtengellyel rendelkező 350-es jawa-ja? Mit tudtok, hallottatok már róla?
                          Az-vajon- miféle? Életemben nem hallottam róla?

                          Komment


                            #14
                            Gondolom Süpi arra gondol, hogy a főtengely "sonkája" le van esztergálva egészen addig az átmérőig, amíg a hajtókar alsó-szem köríves részével egy vonalba nem esik . Majd az így levállasztott anyagot egy-egy alu gyűrű formájában a belecsavarozzák , ragasztják a blokkfelekbe (elősűtítő tér kicsi maradjon), a főtengő pedig egy egyensúlyozást követően , beépítésre kerül az átfaragott blokkfelekbe . Ezáltal a motor fel- illetve visszapörgése gyorsabban megy végbe , de a lendítő tömeg okozta energia tárolás szinte megszűnik létezni (gyorsan csökken a fordulat emelkedőn , romlik a nyomatékosság , viszont hamarabb éléri a névleges fordulatot ami lehet magasabb is , ezért jobban gyorsul, nagyobb végsebességre lesz képes) Ezt a beavatkozást már egy "kisebb " átalakítás keretein belül alkalmazták.
                            Sokáig dédelgetett álmunk volt ez , de le tettünk róla a váltó nehézkes átalakításának lehetősége miatt , továbbá borzasztó drágának találtuk , így elmaradt a megvalósítás .
                            Remélem erre gondoltál , de ha nem akkor tévedtem ... és bocs !

                            Komment


                              #15
                              Pontosan erre gondoltam. Csináltam egy kis TS-t, annál bejött. Vicces kis motor lett belőle, de utcán sosem használtam. Azt mondod kevés a 4 sebesség ehhez a művelethez? A tuningolás annyira nem vonzz, inkább a fordulatszám kiugrása és ejtése.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X