Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Sziasztok!
MZ ES 125/1 motorom felújítása egész jól halad, rövidesen vihetem műszakira :-) !!!
Viszont a gázadagolási problémákat nem tudom hogyan oldjam meg. Ugyanis a benne lévő gázbowden nem hozzávaló, a szála kb. 5-7 centivel hosszabb mint kellene. Van valami tippetek? Van-e valamilyen bowden, ami kapható a boltokban és kompatibilis?
Köszönöm!
Ugyanis a benne lévő gázbowden nem hozzávaló, a szála kb. 5-7 centivel hosszabb mint kellene. Van valami tippetek?
Igen van, Ha tudsz egy 5-7 cm hosszúra vágott hosszában felhasított csövet befűzni a bowdenburkolat és a súbertű közé, akkor ideiglenes megoldásnak jó.
Ha ez nem megy, akkor vágd rövidebbre a bowdent és a végén lévő "bumszlit" forraszd vissza úgy, ahogy már leírtuk itt valamelyik topicban. Keress rá, mert biztos van ilyen infó. Hozzá kell szokni, hogy nem minden gombnyomásra működik a mai világban sem. Néha küzdelmes egy egy "apró" probléma áthidalása, de a végeredmény, és a "magam javítottam" érzése bőven kárpótol majd.
és a végén lévő „bumszlit” forraszd vissza úgy, ahogy már leírtuk itt valamelyik topicban
Talán ApaE írt róla képekkel illusztrálva valamelyik Pannoniás témában - a lényeg hogy a "bumszliban", akarom mondani dióban a külső oldalán kúpos legyen a nyílás és szét lehessen hajtogatni a bowden szálait - sokat segít a tartós eredmény elérésében.
Bumszli... mifelénk güzmő..
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Nem is lenne baj, ha olyan dió lenne a végén, mint ami a Pannoniás linkben szerepel. Olyat már csináltam párszor Romet, simson, ETZ kuplung bowdeneknél. De ennek mindkét végén az a pici vacak bizmencs van. Gondoltam arra, hogy méretre vágom, és csak simán olvasztok a végére forrasztóónt, majd azt a megfelelő formájúra reszelem. Viszont az nagyon puha anyag, szerintem hamar lenyíródna róla. Jelenleg a távtartó csöves megoldással működik a gép. De ez elég "maszek" megoldás, befolyik a víz, esztétikailag sem egy nagy élmény. ...még körülnézek a helyi motoros boltban. nekem gyanús, hogy a simson bowden talán jó bele (8cm-rel hosszabb a szál, mint a tok), egy kis szerencsével csak a dióját kell bizmencses-hengerkésre csiszolni...
Nem jó!
Keress vékony rézdrótot( 4-5 tized vastagot-mondjuk egy vastag sokeres kábel 1 elemi szálát) zsírtalanítsd le, majd tekerd rá a bowdenre(amit szintén zsírtalanítottál előtte) menetet a menet mellé vagy 10-15 menetet. Ezután mártsd bele a végét olvasztott forrasztóónba-vagy nagyteljesítményű forrasztópákával(nem pillanatpáka) végezd el a műveletet. Nekem ez bevált.
Vagy:
Van egy csomó rézcsövem( régi réz tollbetéteket nem dobáltam ki) abból is szoktam levágni egy darab csövecskét, és azt forrasztom rá(ezt az alsó diónál szoktam alkalmazni a súberban).
A rajta levő vékony gyári cső is ilyesmi. azt is újra fel lehet használni.
Legegyszerűbb zsírtalanítás, ha levágod, ahol kell, szétfejted az elemi szálakat, benzinnel elmosod, majd szépen visszasodrod. Ezzel elfoglalod magad a következő 45 percre.
A forrasztást páka híjján elkövetheted a konyhában is gázláng felett. Vagy egy rövidrezárt akksival az út szélén...
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 19, 17:08.
Igen ezt láttam a McGyver-ben is. És a kilövellő sav is jól zsírtalanít.
Szóval a sorrend az az legyen, ami le van írva: zsírtalanítás, drótozás, forrasztás - akár gázlángon a konyhában. Különben marad az árokparty.
Még ez jutott eszembe, ha nincs rézcsöved:
Csúszósaru bowdenvégre rácsíptetve a villanyszerelésnél szokott módon (Ónnal befuttat, fogóval melegen megszorít, ismét felmelegít, majd lehűt.) A felesleges rész fogóval lecsíphető. Az ón pedig szépen befutja a sárgaréz maradékot, és alakra reszelhető.
Azta! Ezekre nem is gondoltam! Nagyon hasznos válaszok! Köszönöm szépen!
Valamelyiket kipróbálom (talán a tollbetétes megoldás a legegyszerűbb, vagy a csúszósarus...)
Nem akarok nevet váltani ,de kb 28 évvel ezelött az aksin forrasztottam vissza a FŐTAXI igazgatói zsiguli karburátor uszó ,forrasztás elengedte fülét ...... . Éjjel a Balaton parton , hogy ne keljen pupratenni,hazahozni , hanem lent maradhassunk a kollégával egy kicsit az éjszakában ..... (melós ruhában )
.
Ne is gondolkozz ilyesmin. Egyszerűen beugrott a sorozat főcíme, amikor mutogatnak mindenféle trükköt, közte a hegesztést is, amit valóban egy akksival csinál. Amúgy a Főtaxi akksijával én is megcsinálnám. És persze, ha nagyon muszáj, akkor a sajátommal is.
Igen ezt láttam a McGyver-ben is. És a kilövellő sav is jól zsírtalanít.
..
Szóval azért tényleg hasznos ez a fórum. Rákényszeríti az embert, hogy utánanézzen dolgoknak. És mit találok a Ternai-könyvben: hogyan forrasszunk akkumulátorral. Bárki megnézheti, mert ábra is van róla (197.oldal). És ez benne van a 87-es kiadásban is!
A lényeg, hogy a forrasztáshoz a dinamó egyik szénkeféjét használja fel segítségül, ami egyben ellenállás is. Nekem ezért sántított a dolog, de így teljesen rendben van.
Elnézést a tudatlanságomért, senkit nem akartam megbántani.
Azért teherautó akksival óvatosan próbáljátok, abból láttam olyat ami "repeszgránáttá" vált egy jó kis rövidzár után, amit egy házi "gázolajátfejtő kézi-készülékkel" hoztak össze.
Amint mondtam, nekem már hasznomra volt az a kis ábra. Igaz nem bowdent, hanem a dinamóm forrasztását javítottam vele. Különben tolhattam volna haza a dögöt 12 km messziről éjjel.
Komment