Köszönöm most már szerencsére sikerült beszerezni egy fesz. szabályozót.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
MZ ES-TS mindenféle
Collapse
X
-
Sziasztok!
MZ ES 125/1 motorom felújítása egész jól halad, rövidesen vihetem műszakira :-) !!!
Viszont a gázadagolási problémákat nem tudom hogyan oldjam meg. Ugyanis a benne lévő gázbowden nem hozzávaló, a szála kb. 5-7 centivel hosszabb mint kellene. Van valami tippetek? Van-e valamilyen bowden, ami kapható a boltokban és kompatibilis?
Köszönöm!chemotox kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseUgyanis a benne lévő gázbowden nem hozzávaló, a szála kb. 5-7 centivel hosszabb mint kellene. Van valami tippetek?
Ha ez nem megy, akkor vágd rövidebbre a bowdent és a végén lévő "bumszlit" forraszd vissza úgy, ahogy már leírtuk itt valamelyik topicban. Keress rá, mert biztos van ilyen infó. Hozzá kell szokni, hogy nem minden gombnyomásra működik a mai világban sem. Néha küzdelmes egy egy "apró" probléma áthidalása, de a végeredmény, és a "magam javítottam" érzése bőven kárpótol majd.
- 2 likes
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseés a végén lévő „bumszlit” forraszd vissza úgy, ahogy már leírtuk itt valamelyik topicbanThere's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 3 likes
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTalán ApaE írt róla képekkel illusztrálva valamelyik Pannoniás témában
Nálad a találat, tényleg ApaE nevéhez fűződik az első bejegyzés. Kár, hogy régóta nem jelentkezett már.
bumszli - tájjelleggű (Békés megye) műszaki kifejezés a forrasztott bowdenvég megnevezésére. Máshol "dió" a neve. ...
- 3 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésefelújítása egész jól halad, rövidesen vihetem műszakira
Komment
-
Bumszli... mifelénk güzmő..
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Nem is lenne baj, ha olyan dió lenne a végén, mint ami a Pannoniás linkben szerepel. Olyat már csináltam párszor Romet, simson, ETZ kuplung bowdeneknél. De ennek mindkét végén az a pici vacak bizmencs van. Gondoltam arra, hogy méretre vágom, és csak simán olvasztok a végére forrasztóónt, majd azt a megfelelő formájúra reszelem. Viszont az nagyon puha anyag, szerintem hamar lenyíródna róla. Jelenleg a távtartó csöves megoldással működik a gép. De ez elég "maszek" megoldás, befolyik a víz, esztétikailag sem egy nagy élmény. ...még körülnézek a helyi motoros boltban. nekem gyanús, hogy a simson bowden talán jó bele (8cm-rel hosszabb a szál, mint a tok), egy kis szerencsével csak a dióját kell bizmencses-hengerkésre csiszolni...
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseés csak simán olvasztok a végére forrasztóónt,
Keress vékony rézdrótot( 4-5 tized vastagot-mondjuk egy vastag sokeres kábel 1 elemi szálát) zsírtalanítsd le, majd tekerd rá a bowdenre(amit szintén zsírtalanítottál előtte) menetet a menet mellé vagy 10-15 menetet. Ezután mártsd bele a végét olvasztott forrasztóónba-vagy nagyteljesítményű forrasztópákával(nem pillanatpáka) végezd el a műveletet. Nekem ez bevált.
Vagy:
Van egy csomó rézcsövem( régi réz tollbetéteket nem dobáltam ki) abból is szoktam levágni egy darab csövecskét, és azt forrasztom rá(ezt az alsó diónál szoktam alkalmazni a súberban).
A rajta levő vékony gyári cső is ilyesmi. azt is újra fel lehet használni.
Legegyszerűbb zsírtalanítás, ha levágod, ahol kell, szétfejted az elemi szálakat, benzinnel elmosod, majd szépen visszasodrod. Ezzel elfoglalod magad a következő 45 percre.
A forrasztást páka híjján elkövetheted a konyhában is gázláng felett. Vagy egy rövidrezárt akksival az út szélén...Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 19, 17:08."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagy egy rövidrezárt akksival az út szélén...
Szóval a sorrend az az legyen, ami le van írva: zsírtalanítás, drótozás, forrasztás - akár gázlángon a konyhában. Különben marad az árokparty.
Még ez jutott eszembe, ha nincs rézcsöved:
Csúszósaru bowdenvégre rácsíptetve a villanyszerelésnél szokott módon (Ónnal befuttat, fogóval melegen megszorít, ismét felmelegít, majd lehűt.) A felesleges rész fogóval lecsíphető. Az ón pedig szépen befutja a sárgaréz maradékot, és alakra reszelhető.
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagy egy rövidrezárt akksival az út szélén...
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen ezt láttam a McGyver-ben is
.
- 3 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem akarok nevet váltani
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen ezt láttam a McGyver-ben is. És a kilövellő sav is jól zsírtalanít.
Szóval azért tényleg hasznos ez a fórum. Rákényszeríti az embert, hogy utánanézzen dolgoknak. És mit találok a Ternai-könyvben: hogyan forrasszunk akkumulátorral. Bárki megnézheti, mert ábra is van róla (197.oldal). És ez benne van a 87-es kiadásban is!
A lényeg, hogy a forrasztáshoz a dinamó egyik szénkeféjét használja fel segítségül, ami egyben ellenállás is. Nekem ezért sántított a dolog, de így teljesen rendben van.
Elnézést a tudatlanságomért, senkit nem akartam megbántani.supermax kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBárki megnézheti, mert ábra is van róla"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
Komment