Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Köszönöm most már szerencsére sikerült beszerezni egy fesz. szabályozót.

    Komment


      #77
      Sziasztok!
      MZ ES 125/1 motorom felújítása egész jól halad, rövidesen vihetem műszakira :-) !!!
      Viszont a gázadagolási problémákat nem tudom hogyan oldjam meg. Ugyanis a benne lévő gázbowden nem hozzávaló, a szála kb. 5-7 centivel hosszabb mint kellene. Van valami tippetek? Van-e valamilyen bowden, ami kapható a boltokban és kompatibilis?
      Köszönöm!
      chemotox kedvelte ezt.

      Komment


        #78
        dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ugyanis a benne lévő gázbowden nem hozzávaló, a szála kb. 5-7 centivel hosszabb mint kellene. Van valami tippetek?
        Igen van, Ha tudsz egy 5-7 cm hosszúra vágott hosszában felhasított csövet befűzni a bowdenburkolat és a súbertű közé, akkor ideiglenes megoldásnak jó.

        Ha ez nem megy, akkor vágd rövidebbre a bowdent és a végén lévő "bumszlit" forraszd vissza úgy, ahogy már leírtuk itt valamelyik topicban. Keress rá, mert biztos van ilyen infó. Hozzá kell szokni, hogy nem minden gombnyomásra működik a mai világban sem. Néha küzdelmes egy egy "apró" probléma áthidalása, de a végeredmény, és a "magam javítottam" érzése bőven kárpótol majd.
        wsievers és chemotox kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          és a végén lévő „bumszlit” forraszd vissza úgy, ahogy már leírtuk itt valamelyik topicban
          Talán ApaE írt róla képekkel illusztrálva valamelyik Pannoniás témában - a lényeg hogy a "bumszliban", akarom mondani dióban a külső oldalán kúpos legyen a nyílás és szét lehessen hajtogatni a bowden szálait - sokat segít a tartós eredmény elérésében.
          wsievers, sepy és CZsolti kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #80
            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Talán ApaE írt róla képekkel illusztrálva valamelyik Pannoniás témában
            Itt a link: http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...s-hazilag-150/

            Nálad a találat, tényleg ApaE nevéhez fűződik az első bejegyzés. Kár, hogy régóta nem jelentkezett már.

            bumszli - tájjelleggű (Békés megye) műszaki kifejezés a forrasztott bowdenvég megnevezésére. Máshol "dió" a neve. ...
            wsievers, sepy és kollarg kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              felújítása egész jól halad, rövidesen vihetem műszakira
              Igen , egy méretes bovden a felújítás része--vagy nem

              Komment


                #82
                Bumszli... mifelénk güzmő..
                Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
                Nem is lenne baj, ha olyan dió lenne a végén, mint ami a Pannoniás linkben szerepel. Olyat már csináltam párszor Romet, simson, ETZ kuplung bowdeneknél. De ennek mindkét végén az a pici vacak bizmencs van. Gondoltam arra, hogy méretre vágom, és csak simán olvasztok a végére forrasztóónt, majd azt a megfelelő formájúra reszelem. Viszont az nagyon puha anyag, szerintem hamar lenyíródna róla. Jelenleg a távtartó csöves megoldással működik a gép. De ez elég "maszek" megoldás, befolyik a víz, esztétikailag sem egy nagy élmény. ...még körülnézek a helyi motoros boltban. nekem gyanús, hogy a simson bowden talán jó bele (8cm-rel hosszabb a szál, mint a tok), egy kis szerencsével csak a dióját kell bizmencses-hengerkésre csiszolni...

                Komment


                  #83
                  dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  és csak simán olvasztok a végére forrasztóónt,
                  Nem jó!
                  Keress vékony rézdrótot( 4-5 tized vastagot-mondjuk egy vastag sokeres kábel 1 elemi szálát) zsírtalanítsd le, majd tekerd rá a bowdenre(amit szintén zsírtalanítottál előtte) menetet a menet mellé vagy 10-15 menetet. Ezután mártsd bele a végét olvasztott forrasztóónba-vagy nagyteljesítményű forrasztópákával(nem pillanatpáka) végezd el a műveletet. Nekem ez bevált.
                  Vagy:
                  Van egy csomó rézcsövem( régi réz tollbetéteket nem dobáltam ki) abból is szoktam levágni egy darab csövecskét, és azt forrasztom rá(ezt az alsó diónál szoktam alkalmazni a súberban).
                  A rajta levő vékony gyári cső is ilyesmi. azt is újra fel lehet használni.
                  Legegyszerűbb zsírtalanítás, ha levágod, ahol kell, szétfejted az elemi szálakat, benzinnel elmosod, majd szépen visszasodrod. Ezzel elfoglalod magad a következő 45 percre.
                  A forrasztást páka híjján elkövetheted a konyhában is gázláng felett. Vagy egy rövidrezárt akksival az út szélén...
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 19, 17:08.
                  CZsolti, OdinHEM és supermax kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #84
                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Vagy egy rövidrezárt akksival az út szélén...
                    Igen ezt láttam a McGyver-ben is. És a kilövellő sav is jól zsírtalanít.
                    Szóval a sorrend az az legyen, ami le van írva: zsírtalanítás, drótozás, forrasztás - akár gázlángon a konyhában. Különben marad az árokparty.

                    Még ez jutott eszembe, ha nincs rézcsöved:

                    Csúszósaru bowdenvégre rácsíptetve a villanyszerelésnél szokott módon (Ónnal befuttat, fogóval melegen megszorít, ismét felmelegít, majd lehűt.) A felesleges rész fogóval lecsíphető. Az ón pedig szépen befutja a sárgaréz maradékot, és alakra reszelhető.

                    Komment


                      #85
                      Azta! Ezekre nem is gondoltam! Nagyon hasznos válaszok! Köszönöm szépen!
                      Valamelyiket kipróbálom (talán a tollbetétes megoldás a legegyszerűbb, vagy a csúszósarus...)
                      CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        #86
                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Vagy egy rövidrezárt akksival az út szélén...


                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Igen ezt láttam a McGyver-ben is
                        Nem akarok nevet váltani ,de kb 28 évvel ezelött az aksin forrasztottam vissza a FŐTAXI igazgatói zsiguli karburátor uszó ,forrasztás elengedte fülét ...... . Éjjel a Balaton parton , hogy ne keljen pupratenni,hazahozni , hanem lent maradhassunk a kollégával egy kicsit az éjszakában ..... (melós ruhában )
                        .
                        supermax, CZsolti és wsievers kedvelte ezt.

                        Komment


                          #87
                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nem akarok nevet váltani
                          Ne is gondolkozz ilyesmin. Egyszerűen beugrott a sorozat főcíme, amikor mutogatnak mindenféle trükköt, közte a hegesztést is, amit valóban egy akksival csinál. Amúgy a Főtaxi akksijával én is megcsinálnám. És persze, ha nagyon muszáj, akkor a sajátommal is.

                          Komment


                            #88
                            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Igen ezt láttam a McGyver-ben is. És a kilövellő sav is jól zsírtalanít.
                            ..

                            Szóval azért tényleg hasznos ez a fórum. Rákényszeríti az embert, hogy utánanézzen dolgoknak. És mit találok a Ternai-könyvben: hogyan forrasszunk akkumulátorral. Bárki megnézheti, mert ábra is van róla (197.oldal). És ez benne van a 87-es kiadásban is!

                            A lényeg, hogy a forrasztáshoz a dinamó egyik szénkeféjét használja fel segítségül, ami egyben ellenállás is. Nekem ezért sántított a dolog, de így teljesen rendben van.

                            Elnézést a tudatlanságomért, senkit nem akartam megbántani.
                            supermax kedvelte ezt.

                            Komment


                              #89
                              Azért teherautó akksival óvatosan próbáljátok, abból láttam olyat ami "repeszgránáttá" vált egy jó kis rövidzár után, amit egy házi "gázolajátfejtő kézi-készülékkel" hoztak össze.

                              Komment


                                #90
                                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Bárki megnézheti, mert ábra is van róla
                                Amint mondtam, nekem már hasznomra volt az a kis ábra. Igaz nem bowdent, hanem a dinamóm forrasztását javítottam vele. Különben tolhattam volna haza a dögöt 12 km messziről éjjel.
                                taluga, supermax és CZsolti kedvelte ezt.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X