Végül az a megoldás vált be, amivel nem igazán akartam babrálni. Az elemi szállal betekerős.
A csúszósaru hengeres részét sehogy nem sikerült maradásra bírni a bowdenen, mindig kiszaladt belőle az ón, amint a bowdent belecsúsztattam
. Pedig zsírtalanítottam, csiszoltam, stb...
De a rátekert vékony rézszál ónnal átitatva, majd megfelelő formára csiszolva, teljesen jó lett! Igaz, most majdnem átestem a ló túloldalára, majdnem túl rövid lett :-). Az állítócsavar most tövig be van tekerve, és a körtolattyú éppenhogy koppan a fenéken a gáz visszaengedésekor... Most jött a következő feladat. Beindul a gép, de rövid idő után egyre jobban felpörög (sovány keverék tüneteivel), majd leáll. Ha a szivatót ráhúzom kicsit, akkor normalizálódik, majd a túl dús keverék tüneteivel áll meg. Megnéztem, a tűszelep rendesen működik. lehet, hogy az alapjárati levegőcsavar nem belevaló? Az ugyanis hiányzott belőle, utólag pótoltam, de nem kaptam sehol kifejezetten ES levegőcsavart... Elméletileg ETZ csavar van benne..
Még egyszer köszönöm a tippeket!
A csúszósaru hengeres részét sehogy nem sikerült maradásra bírni a bowdenen, mindig kiszaladt belőle az ón, amint a bowdent belecsúsztattam
. Pedig zsírtalanítottam, csiszoltam, stb...De a rátekert vékony rézszál ónnal átitatva, majd megfelelő formára csiszolva, teljesen jó lett! Igaz, most majdnem átestem a ló túloldalára, majdnem túl rövid lett :-). Az állítócsavar most tövig be van tekerve, és a körtolattyú éppenhogy koppan a fenéken a gáz visszaengedésekor... Most jött a következő feladat. Beindul a gép, de rövid idő után egyre jobban felpörög (sovány keverék tüneteivel), majd leáll. Ha a szivatót ráhúzom kicsit, akkor normalizálódik, majd a túl dús keverék tüneteivel áll meg. Megnéztem, a tűszelep rendesen működik. lehet, hogy az alapjárati levegőcsavar nem belevaló? Az ugyanis hiányzott belőle, utólag pótoltam, de nem kaptam sehol kifejezetten ES levegőcsavart... Elméletileg ETZ csavar van benne..
Még egyszer köszönöm a tippeket!
És ami elromolhat, az el is romlik. Mint hétvégén a jobb index. 3 órán keresztül kínlódtam vele, mert ahol csak lehetett, hirtelen esett szét a vezetékelés. Pedig úgy indultam neki a dolognak, hogy az előző tulaj által heftelgetett, összesodort vezetékeket átalakítom csúszósarus csatlakozásra a kormányvégben. A végére már újra kellett vezetékelnem az egészet
. Mindegy, most már örökéletű lesz... egy ideig!!!
ETZ-n minden különösebb stresszelés nélkül megcsináltam a teljes seb.váltó felújítást, első teleszkóp felújítást, stb., de amikor nem adott szikrát, vagy elment a töltés, attól kivert a hideg veríték
). Veteránok felújításával foglalkozó könyvekben is utána néztem, de továbbra is borzasztóan idegen számomra, még ha értem is nagyjából. Valahogy olyan megfoghatatlan, ráadásul vannak hibák (motorokkal kapcsolatban), amikre nem is lehet rámérni (pl dinamó, generátor, csak ha egyértelműen nagy a baja), mert pl. csak bizonyos körülmények között jön elő (lásd én MZ-m).
Komment