Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Végül az a megoldás vált be, amivel nem igazán akartam babrálni. Az elemi szállal betekerős.
    A csúszósaru hengeres részét sehogy nem sikerült maradásra bírni a bowdenen, mindig kiszaladt belőle az ón, amint a bowdent belecsúsztattam. Pedig zsírtalanítottam, csiszoltam, stb...
    De a rátekert vékony rézszál ónnal átitatva, majd megfelelő formára csiszolva, teljesen jó lett! Igaz, most majdnem átestem a ló túloldalára, majdnem túl rövid lett :-). Az állítócsavar most tövig be van tekerve, és a körtolattyú éppenhogy koppan a fenéken a gáz visszaengedésekor... Most jött a következő feladat. Beindul a gép, de rövid idő után egyre jobban felpörög (sovány keverék tüneteivel), majd leáll. Ha a szivatót ráhúzom kicsit, akkor normalizálódik, majd a túl dús keverék tüneteivel áll meg. Megnéztem, a tűszelep rendesen működik. lehet, hogy az alapjárati levegőcsavar nem belevaló? Az ugyanis hiányzott belőle, utólag pótoltam, de nem kaptam sehol kifejezetten ES levegőcsavart... Elméletileg ETZ csavar van benne..
    Még egyszer köszönöm a tippeket!
    wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      #92
      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      majdnem túl rövid lett
      Majd nyúlik egy kicsit még...ha nem, vegyél le 1-2 menetet a külső bowdenház spiráljából.




      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      de rövid idő után egyre jobban felpörög
      Az inkább fals levegő lessz...mondjuk a karburátortalpnál nézném meg.
      taluga kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #93
        Most hogy mondod, az is könnyen lehet! Gyanus is volt, hogy már elég erősen meghúztam a karburátor szorítóbilincsét, ennek ellenére még mindig billegett, kotyogott fel-le a karburátor. Majd mikor már izomból, menetszakadás-határig meghúztam a csavart, akkor tűnt úgy, hogy stabilabban áll. Korábban szereltem már MZ-ket, azokon tök jól illeszkedett, nem kellett megbikázni a csavart. Szóval igen, erre fogok ránézni még egyszer. Köszönöm!

        Komment


          #94
          Vagy maróssal lesíkoltatod a talpat, vagy üveglapon csiszolópapírral lecsiszolod.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #95
            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Vagy maróssal lesíkoltatod a talpat, vagy üveglapon csiszolópapírral lecsiszolod.
            Én kisPolskinál anno egy laposreszelővel csináltam és egész jó lett. A lényeg, hogy ne billegjen se a karbi, se a reszelő a művelet közben. Ez olyan igazi idegnyugtató munka. Kapkodva nem lehet csinálni. Ha mégis maróshoz viszed, nézd meg, hogy hol akarja lefogatni. Nehogy megroppantson valamit és venned kelljen másikat.

            Ja igen, a reszelő lehetőleg olyan széles legyen, mint a reszelendő felület, különben nem lesz sík.

            Még az is eszembe jutott, hogy rezgőcsiszolóra tenni megfelelő durvaságú csiszolóvásznat és arra rászorítani. Elvileg működnie kéne. Hangsúlyozom, ezzel még nem próbáltam, csak hirtelen felindulásból leírtam.
            Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2013 ápr. 04, 12:11.
            taluga kedvelte ezt.

            Komment


              #96
              Szerintem Ő erre a bilincsre gondolt.
              Ha nagyon billeg a szívótorkon, akkor szerintem szigorúan átmeneti megoldásként, némi blokktömítőpaszta segíthet, már ami természetesen sziloplaszt jellegű, hogy később is szét lehessen könnyen szedni/eltávolítani.
              Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2013 ápr. 04, 13:53.
              taluga kedvelte ezt.

              Komment


                #97
                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                nem kaptam sehol kifejezetten ES levegőcsavart...
                Üdv!

                Ha alkatrészt keresel az ES 125/1-höz Akkor TS alkatrészeket még minden motorikus részhez kapni, ugyanis az ES 125/1 és a TS 125 blokkja (a forgattyústengely és csapágyak kivételével) és karburátora ( BVF 22 N 1-3 )teljes mértékben megegyezik. A karbihoz is kapsz minden alkatrészt a keleti típusokkal foglalkozó motoros boltokban, mint ahogy bowdent is.
                Akkoriban a modellfrissítés még nem jelentett teljesen új gépeket! A kis lépésekkel biztosan előre elvet vallották!
                supermax kedvelte ezt.

                Komment


                  #98
                  Köszi a válaszokat!
                  Van itt egy nagyon jó kis motoros bolt, ahol korábban mindig vásároltam az ETZ-hez, Simsonhoz, Rometekhez. Ha kellett valami, mindig igyekeztek beszerezni. Ott most azt mondták, hogy már TS MZ-hez se nagyon kapnak alkatrészt, sőt, az ETZ alkatrész ellátottság is egyre csökken. Aztán kérdés, hogy ez valóban így van, vagy csak már kevésbé lelkesek egyes vásárlók antik hóbortjainak kiszolgálása ügyében, és inkább a p..sköszörű robogókhoz igyekeznek mindent beszerezni, mert az jobban megy. Már alapjárati levegőcsavart sem találtam sehol az egyébként jó állapotú karburátorhoz, végül vettem egy komplett régi karburátort, amiben -mint kiderült- szintén pótolva lett (talán ETZ-ével).
                  Mindegy is, most a szívócsonk rendbetétele a következő, fontosabb lépés. Megpróbálom a csiszolóvásznas történetet valami sík felületen. Olyan széles reszelőm nincsen, ami átérné a szívócsonkot. Na meg egy reszelővel könnyebben tudok ám kárt okozni :-(... Őrület, hogy egy "csődarab" is elromolhat! És ami elromolhat, az el is romlik. Mint hétvégén a jobb index. 3 órán keresztül kínlódtam vele, mert ahol csak lehetett, hirtelen esett szét a vezetékelés. Pedig úgy indultam neki a dolognak, hogy az előző tulaj által heftelgetett, összesodort vezetékeket átalakítom csúszósarus csatlakozásra a kormányvégben. A végére már újra kellett vezetékelnem az egészet . Mindegy, most már örökéletű lesz... egy ideig!!!
                  Majd a kürt tett némasági fogadalmat. Azt is újra vezetékelem... Lehet, hogy a végére mindenütt új áramkígyók húzódnak majd a szerkezetben. Csak ápr. végéig kész kell lennem, mert május elejéig le kell vizsgáztatni, átiratni, stb...
                  supermax, CZsolti és taluga kedvelte ezt.

                  Komment


                    #99
                    Én tőlük is rendeltem már sok mindent: E-Trader Kft. - E-MotorParts - Kezdőlap
                    TS-hez és ES-hez is sok alkatrészt tartanak!
                    Vagy itt: Xmotor.hu az online motorkerékpár bontó! - MZ
                    Az igazi viszont Békásmegyeren Szuszi Bácsi (idősebbeknek Szuszogó) boltja és keleti motor bontója, ahol BÁRMIT megtalálsz, vagy beszerzi ha nincs!
                    Az elromlott csövek... Murphy sírna örömében
                    Én a sajátom újra vezetékezésének most állok neki (most jött meg az új kábelköteg). Jó mókának ígérkezik!
                    Neked is további jó munkát!
                    supermax kedvelte ezt.

                    Komment


                      Az xmotort ismerem, szoktam is nézegetni a weboldalukat. Eddig még nem találkozott a keresletem a kínálatukkal...
                      Nem messze, Kistarcsán is volt egy jó motorbontó, mindenféle keleti, szoci, régi szoci, régi keleti szoci motorhoz volt cuccuk. De úgy tudom, egy pár éve megszűnt. Az e-tradert el is tettem kedvencek közé, még jól jöhet.
                      Biztos jó móka lesz a kábelezés. Igaz, egy kész, komplett köteget beépíteni talán nem akkora gáz, mint legyártani, saruzgatni, mindennek megtalálni a helyét... Én egyébként írtózom az elektromos hibáktól. Egyszerűen hülye vagyok az elektromossághoz. ETZ-n minden különösebb stresszelés nélkül megcsináltam a teljes seb.váltó felújítást, első teleszkóp felújítást, stb., de amikor nem adott szikrát, vagy elment a töltés, attól kivert a hideg veríték

                      Komment


                        Ebben teljesen egyet tudok érteni!!!
                        A mechanikus részeket átlátom, de hogy az áram merre megy mért arra megy és mit csinál ott... Nem látszik!!!
                        Az ilyesmit szívesebben bíznám szakemberre, ellenben bosszant, hogy ha nem tudom megcsinálni
                        A te kábelezésed nem lehetett egyszerű!!! Én pont könnyítésként vettem kész köteget. Legalább ezzel ne kelljen szenvedni
                        A TS -en a fényezés utáni összerakáskor csináltam is egy frankó kis zárlatot, majd rá ment fél napom mire megtaláltam azt a két vezetéket, amit össze cseréltem a lámpaházban...

                        Komment


                          Ne is mondd... Én ezért vagyok hót sötét a számítógépes dolgokhoz is! Mert csupa megfoghatatlan dologból áll az egész. Mi mitől működik, mitől nem.... áááááá! Ami nem benzinnel megy, az hülyeség!
                          ...a zárlattal kapcsolatban: ráadásul milyen könnyen csinál az ember nagy problémát a semmiből! Tegnap majdnem így jártam... Mindössze annyi történt, hogy a hátsó sárvédő leszerelése közben elfelejtettem az aksiról lehúzni a sarukat. Majd a szerelgetés közben a fesszabályzó ház hozzáért egy másik vezetékhez. Gyönyörűt szikrázott, meg egy pillanat alatt felforrósodott 2-3 vezeték :-). De utána lepróbáltam, úgy néz ki nem lett baj, működik minden...
                          Meg a fals levegős dologra is fény derült (félig-meddig). Sajnos nem hozható helyre egy egyszerű síkra csiszolással, ugyanis a csőcsonknak semmi baja. A karburátor illesztő felülete van kiverődve, kikopva úgy, hogy billeg a csövön. Még szerencse, hogy a múltkor vettem egy komplett karburátort (a benne lévő levegőcsavarért). Annak jó a felülete, ki is cseréltem, jól fel is fekszik, nem is kellett agyonra bikázni a bilincs csavarját.
                          Viszont még mindig ugyanazt produkálta, mint előtte. Úgyhogy leszedtem a csőcsonkot is, és a hengerhez csatlakozó végét is rendberaktam, vékonyan pasztáztam. Ma lesz egy indítási próba ismét...
                          supermax, taluga és OdinHEM kedvelte ezt.

                          Komment


                            Én is haladtam! Kész az újra vezetékezés és egy elektronikus gyújtást is beszereltem. Persze ez sem múlt el izgalom nélül... Majdnem gallyra vágtam a forgó részt (megint két vezeték csere). az indítási próbánál visított, szikrázot, mert felcserélődött a kör! Le is izzadtam, de úgy fest, hogy nem lett baj!
                            supermax kedvelte ezt.

                            Komment


                              Ez most off lesz a témát tekintve, de az elektromossággal való barátkozáshoz ajánlanám ezt a filmet
                              1.rész

                              2.rész


                              3.rész

                              és ha valaki jobban bele akar merülni, a letöltések közt ha jól néztem fent vannak villamossági témákban is könyvek, akár a Ternai féle könyvekkel is kicsit közelebb lehet kerülni a működés megértéséhez, hibakeresésnél már fél siker ha megértjük a működését.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2013 ápr. 08, 23:08. Oka: a mási két rész
                              taluga, CZsolti és Che kedvelte ezt.

                              Komment


                                Nagyon jó kis film!
                                Köszi!
                                Az elektromossággal barátkozom én, és sok minden rám is ragadt, sokat olvasgattam a témában az utóbbi időben (míg nem lettek öreg motorjaim eszembe nem jutott volna ezzel foglalatoskodni. Gondoltam "megy a falba, beledugok ezt-azt, műkszik oszt jóvan" ). Veteránok felújításával foglalkozó könyvekben is utána néztem, de továbbra is borzasztóan idegen számomra, még ha értem is nagyjából. Valahogy olyan megfoghatatlan, ráadásul vannak hibák (motorokkal kapcsolatban), amikre nem is lehet rámérni (pl dinamó, generátor, csak ha egyértelműen nagy a baja), mert pl. csak bizonyos körülmények között jön elő (lásd én MZ-m).
                                De majd csak bele jövök, ha sokat kell gyakorlatoznom vele...
                                Pl. a kövtezkező "project" motor egy Panni robogó, ami még dobozokban tartózkodik. Egyenlőre azt sem tudom mi hiányzik belőle, nem hogy mit kell megjavítani az össze rakáshoz! Na, ott majd az elektromos rész (még ha egyszerű is) összeállítása is "izgi" lesz!
                                sinter, dongos78 és supermax kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X