Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Nagyon remélem hogy nem. A szimeringek, csapágyak újak, de szerelési hiba persze előfordulhat.
Úgy gondolom a sebváltó olaj szintje elárulja a dolgot egy idő után. Eddig összvissz kb. 100 km-t mehettem a motorral, az olajszint még rendben van.
- - - Updated - - -
Ha nem 100%-os a tűszelep
Az szerencsére 100%-os. Egyszer nyitva hagytam a benzincsapot, de 2 nap alatt sem eresztett, száraz volt a karbi alja.
Az szerencsére 100%-os. Egyszer nyitva hagytam a benzincsapot, de 2 nap alatt sem eresztett, száraz volt a karbi alja.
Az nem jelent semmit. Van olyan tűszelepem, ami álló helyzetben tökéletesen zár, viszont járó motornál túlfolyik vele a karbi, mert mocorog, és nem zár el rendesen. Nálam is jelentős túlfogyasztással jelezte a hibáját. Egy cserét érdemes kipróbálni, ha van másik szelep.
Oda egyelőre nem akarom tenni, mert bejáratós a masina.
1:33 keverékkel járok, egyelőre a maradék Arol 2T készletem végét élem fel, aztán veszek bele szintetikus Repsolt.
Kíváncsi leszek ettől mennyit fog változni.
A benzinszintet mindenesetre ellenőrzöm.
Lehet hogy az lesz a bűnös. Egyenletes tempónál "négyütemezik" a motor, tehát valamiért baromi sok anyagot kap.
Egyébként iszonyatosan húz, erős, 4-esben úgy repít fel az emelkedőkön, hogy csak lesek
Hogy is lehetne ezt leírni... ezt hallani kell. Illetve nem kellene hallani
Részterhelésen keményen, egyenetlenül jár a motor, olyasmi a hangja mintha minden második fordulatnál kihagyna a szikra.
Egyébként erős, kigyorsításoknál kisimul a hangja...
Nos mivel öreg karburátorokról van szó.... amit már előtte páran szerelgettek. Ami kimaradt: Szívatógumi állapota. Ne legyen kemény,tudjon zárni rendesen. A tűfúvóka állapota.. legyen méretpontos (ne legyen benne ovál) használatkor nem csak a tű kopik,hanem a fúvóka is. A nagyobb résen többet szippant a motor. Igen silány minőségű (mérettartás) utángyártott alkatrészek is vannak. Ezeket kiszerelve,összeillesztve érdemes vizsgálni. Utángyártott alkatrésznél még a kúpolás szögére,hosszára figyeljünk..a fúvókán kívül ezeken múlik a motor fogyasztása nagymértékben. És még persze a levegőszűrő folytásának a mértéke. Egy 250 ETZ 4-5l fogyasztással megelégszik helyesen beállítva,hajtásmód függvényében. Le lehet vinni 4l alá is, akkor viszont kevesebb teljesítménnyel kell számolni. Egyszerű ez...csak figyelni kell.. Legjobb ha van miből válogatni,illesztgetni az alkatrészeket. Jelentős különbségek lehetnek.
Hogy is lehetne ezt leírni... ezt hallani kell. Illetve nem kellene hallani
Részterhelésen keményen, egyenetlenül jár a motor, olyasmi a hangja mintha minden második fordulatnál kihagyna a szikra.
Egyébként erős, kigyorsításoknál kisimul a hangja...
Hát húzz neki még egy kis gázt!
Pannónia is ezt csinálja ha nem pörgetem ki eléggé. Persze attól függetlenül hogy kicsit furcsa a hangja nem lesz semmi baja tőle a gépnek.
Szombaton 4km tettem meg vele végig kettesben egy MZ-t vontatva. Egyesben már nagyon pörgött, ha gyorsabban mentem akkor meg már haver szólt hogy lassítsak
Az övét nem láttam menet közben. De az tény hogy nem természetes mennyiségű cucc távozik a kipufogómból.
Azért úgy nem túl jó motorozni hogy tudom, minden mögöttem jövő elátkoz, és a felmenőimet emlegeti.
Másrészt hosszútávon biztos nem jó ez a gépnek sem. Hengerfej, kipufogó, gyűrűhornyok idő előtti kokszosodása stb. Na meg az sem mindegy hogy leeszi-e a gatyámat is, vagy elmegy 4 literes fogyasztással.
Átnézem én azt a porlasztót.... Igaz, inkább vennem kellene, mert most 125-öshöz való porlasztó van rajta, a henger viszont 150-es. Hosszú távon ez úgysem lenne egészséges.
Részterhelésen keményen, egyenetlenül jár a motor, olyasmi a hangja mintha minden második fordulatnál kihagyna a szikra.
Ez magasabb fordulatszámon is megvan?
MZ-hez nem értek, de nekem ilyenkor nyári melegben a Pannónia 4.-ben óra szerint ha egyenletes 65-nél is négyütemezik, azzal jelzi hogy a hőmérséklet miatt megváltozik, dúsul a keverék. Ilyenkor a levegőcsavaron 1/8 fordulat kifelé és a határ lemegy óra szerint 60-ra. Amit egyébként normálisnak gondolok, hogy addig a fordulatszámig négyütemezzen.
Olvasgatva a hozzászólásokat, talán a karburátor körül lehet - valóban- a baj. A beállításon sok múlik, de tudtommal, ezt megelőzően ( mármint a Trophyt) volt Neked egy 250-es ETZ is a tulajdonodban, ha jól emlékszem. Igazából az is MZ. Azt is uúgy kell beállítani, mint a mostanit, csak kisebb torokátmérő, úszószint és fúvókaméretek vannak. Az üresjárat beállítása és a többi művelet -majdnem- minden 2T-nél uaz. (hangsúlyozom, MAJDNEM ) Próbálgasd és meglátod jó lesz az!
Nekem lövésem sem volt az MZ-hez,amikor megvettem, de szét kellet kapjam, mert "gondos" gazdától vettem. Aztán szép aprólékosan felszámoltam a hibákat (igaz, majd egy évembe került, kapkodásmentesen) beállítottam mindent,ami kellett és láss csodát, működött/működik. Nem füstöl (csak amennyire szokott egy 2T-és vas) igaz, kissé csörög, de megy.....ami lényeges
Dongós azt az Arolt hagy a pajtába öregedni és fél szintetikus mai olajat tegyél bele. Mivel még bejáratós a géped ne csavargasd a gyertyát és ne szegényítsed el a keveréket. Majd egy 1500 km után lehet ez a teendőd. Addig ne sajnáld a benzint és az olajat és ne vidd túlzásba a ló pálcázását. Meg kell időnként rövidebb ideig ijeszteni de légy türelmes.
és ne vidd túlzásba a ló pálcázását . Meg kell időnként rövidebb ideig ijeszteni de légy türelmes.
Egyelőre nekem sem hiányzik a nyélgázon repülés A gépnek járódnia kell, nekem pedig még ki kell ismernem. A hétvégi 40 km-es karika egy tökéletes alkalom volt erre. 60-70 között igen kellemesen lehet motorozni vele. 50-nél még egy kicsit szitál a kormány, ami időnként zavaró, tehát állítgatni kell a küllőkön is. 70 fölött még nem érzem magam biztonságban rajta, de nem is kell neki sem még az a tartomány. Még korábban egyszer zavartam meg 90-ig, majd vissza is engedtem. De még ez is elég volt neki, hazamentem, leállítottam, másnapra pedig meg volt szorulva a dugattyú Szerencsére sebességbe téve, hintáztatva előre-hátra egyszercsak megindult. Úgyhogy azóta hanyagolom még az ilyen rövid hajszákat is.
Köszönöm a tanácsokat, az arolt elpancsolom a kerti gépekbe, és próbálok valami finomabb szörpikét
Na meg keresgélek 24-es torokátmérőjű karbit, hiszen a jelenlegi 22-es nem hozzá való, nem érdemes újítgatni.
Apropó, nincs valakinek elfekvő BVF 24-ese? Adnék érte néhány bankót cserébe
Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2016 aug. 09, 21:32.
Ó én kis balga... Tegnap délután nekiálltam, lekaptam a porlasztót. Hát összerakáskor valamiért a legfelső állásba tettem a tűt Hogy mi vezérelt akkor, már nem tudom. Most lejjebb tettem egy rovátkával, de nem tudtam kipróbálni, eleredt az eső. Az úszó beállítás viszont tökéletes volt, a gyári előírásnak megfelelően, zárt állapotban a porlasztó peremétől az úszó legalsó pontja 26mm, nyitott állapotban 34mm. Ezt nem is akarom eljátszani.
Persze még mindig babrálja az agyamat az, hogy precízen beállítani csak a 24-es porlasztóval lehet majd.
Hiszen -az én gondolatmenetem szerint- a 150-es motor a 22-es torokban nagyobb légáramot kelt, így több anyagot szívhat be azonos levegő mennyiséghez. Tehát ami egy 125-ös blokkra szerelve tökéletesen szuperál, az egy 150-esen már túl dús keveréket ad.
Mit gondoltok, jól elmélkedem?
Az a 26 mm nem kevés? 27-28 közé szoktuk állítani, ha a gyári tömegű az úszó. (ha jól emlékszem, 10 gramm)
22-es, 24-es: Csak annyi, hogy teli gázon kevesebb fér át. Részterhelésen mindegy. A 24-es is csak résnyire lenne nyitva. A 22-est max kicsit nagyobb résre nyitod. Ha nem hajtod sokat csutkán a gépet, akkor nem lesz gond a 22-es karbival.
Komment