Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia kis fékdobos kerékagy felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Hello! A következő kérdésem volna, a gumisnál a régi jó orosz gumi leszenvedése után azzal találkoztam, hogy elég rozsdás a felni belülről, mondta a gumis, hogy a belsőt ki fogja lyukasztani. Maradt a lecsiszolás, vagy homokszórás (ez utóbbit nem igazán szeretném) nektek van valami spéci ötlet a lecsiszolásra?
    Új felnit fogok majd venni, ez a mostani csak arra kellene, hogy tavasszal tudjak az utcán közlekedni vele.

    Komment


      #47
      nektek van valami spéci ötlet a lecsiszolásra?
      Én szépen lecsiszoltam és bekentem Loctite rozsdapassziválóval.
      supermax, dott és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Ez jó ötlet, azt terveztem, hogy csiszolás után valami rozsdagátlós anyaggal lekenem én is. Ennek a felninek ez már nem fog ártani úgy se.

        Komment


          #49
          Sarokcsiszoló+drótkefés korong. Aztán rozsdaátalakító jó vastagon. Aztán rá felniszalag. Vagy ha nincs akkor egy rossz bicajbelsőt, vagy bármi eléggé vastagat.
          Nekem pl volt itthon önvulkanizálós szalag(vagy valami olyasmi), jó volt az amíg működött, így meg, hogy már nem tapad magától így jó felniszalagnak, még egyszer szigetelőszalaggal körbetekertem hogy ne essen le aztán probléma megoldva
          supermax és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            "Ccm veteránmotor Simson - Pannonia alkatrészek - Féklámpakapcsoló
            Lehet, hogy épp nem pont olyan, mint az eredeti, de szerintem még abból is találni."

            Pont ilyen, én is most vettem. Nekem a rugó, meg a rúgó szár nem volt meg, helyettesítve volt elég gány maszekolt valamivel. Inkább vettem egyet.

            Komment


              #51
              nektek van valami spéci ötlet
              Volt szerencsém szétkapni pár innen-onnan előkerült kereket. Sorolhatom a toplistás megoldásokat?

              3. hely: belsőgumiból vágott szalag, a küllővédőnél nagyobb szélességben
              2. hely: szigetelőszalag (gazdaságos lehetett... ...bár ingyen szigszalagnál nem sokat számít)
              1. hely: nyersbőr-szalag, végein összedrótozva

              Bár ezeket nem tudom használták-e közúton, mert csak úgy kaptam őket, nem motorral együtt érkeztek.

              Én felvennék egy por elleni maszkot, a satuba befognék függőlegesen egy selejt keréktengelyt (vagy bármit amin megáll a kerék rendesen és nem engedi hozzáérni a satuhoz), rá a legumizott kereket. Aztán egyik kezemmel hajtanám körbe-körbe, a másikkal meg nekinyomnám a rozsdátlanítandó résznek a 180-as smirglit.

              Csak az ujjaidra kell vigyázni, nehogy kerékbe legyenek törve...
              mátéapu és dott kedvelte ezt.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #52
                Sziasztok. Nemrég a tulajdonomba került egy foghíjas Pannonia T5. Annyi a problémám vele hogy nincsenek meg a kerekei, még nagyon kezdő vagyok és fogalmam sincs hogy milyen felnik és kerekek valóak ehhez a típushoz. Ha tudnátok segíteni azt nagyon megköszönném!

                Komment


                  #53
                  Szia, az a kérdés mit szeretnél?
                  Ha felújítani, akkor új felnik és küllők kellenének, illetve kisfékdobos kerékagyak.
                  Ha csak rakni bele két kereket, akkor az nehéz ügy ma már. Kevés nem agyonrozsdált darabbal találkozni.

                  Komment


                    #54
                    Demeternek igaza van, kevés a nem agyonrozsdált. Az enyém is kívülről nem volt vészes, csak miután levettük a gumit.

                    Komment


                      #55
                      Szervusztok!


                      Mi a fentiekből a tanulság? Szerelt gumival,még véletlenül se vásároljunk,acélfelnis kereket,-fürödtem már én is jópárszor.Ráadásul az eladók úgy szerepeltetik a szerelt gumit,ami az esetek túlnyomó részében,egy eldobott kotont sem ér,mint valami bónuszt,-főnyereményt.

                      Azt mondanám,hogy a helyedben,vásárolnék két kereket,csak az agyakért,de azt is nagyon meg kell vizsgálni,hogy a csapágyak szorosan üljenek a helyükön és hozzá akár utángyártott felniket új krómmal.Sajnos az a tpasztalat,hogy ahol vissza vannak peremezve a felnik,ott az üregben olyan átkorrodálás lehetséges,hogy a krómozás előtti rozsdátlanítás,csiszolás esetén,egyszerűen átlyukad és akkor már munkát és pénzt befektetve kell eldobni.

                      A va..ra tele van Pannónia kerekekkel,de látatlanban,talán még kockázatosabb megvenni,óvakodj a törpétől!

                      Üdvözlettel:Che
                      mátéapu, wsievers és supermax kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        Isten igazából felújͬtani szeretném. Ha lehet rá venni újat vagy esetleg régit felújitani nekem egyik megoldás sem rosz. Amit jobnak láttok. Sajnos ebben a témában nem tudok mit hozzászólni. Nincs tapasztalatom.

                        Komment


                          #57
                          de azt is nagyon meg kell vizsgálni,hogy a csapágyak szorosan üljenek a helyükön
                          Pontosan, ha már egyszer szakszerűtlenül kiütötték a csapágyakat, esetleg a csapágyház perem is elrepedt ezáltal akkor lógni fog az új csapágy benne. Az esztétika is számít és a fékező felület se mindegy. Én 7-8 darabból alig tudtam összeválogatni azt a kettőt, amit a motorba felhasználhattam. Csak kompromisszummal, mert egyik se hibátlan.



                          Ha lehet rá venni újat vagy esetleg régit felújitani nekem egyik megoldás sem rosz.
                          Mondi, keresd meg Fótigyulát, minden variációban tud segíteni.
                          Az árakat kb. úgy számítsd, hogy csak kerék gumik és fék nélkül átcsapágyazva, polírozva és felszabályozva új felnivel és küllőkkel 30 eFt (csere kerékaggyal).

                          Komment


                            #58
                            Hello!
                            Csatoltam két képet.
                            Kérdésem az felétek ,hogy ezeket a sérüléseket hogyan lehetne kijavítani? Csak hegesztéssel?
                            Van esetleg valakinek tapasztalat ezeknek az alu öntvényeknek a hegesztésével? Mennyire lehet őket hegeszteni, repedésre hajlamos?
                            Click image for larger version

Name:	IMG_20150426_183547.jpg
Views:	1
Size:	185.4 KB
ID:	144342Click image for larger version

Name:	IMG_20150426_183542.jpg
Views:	1
Size:	186.9 KB
ID:	144343
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 ápr. 27, 15:11.

                            Komment


                              #59
                              Ha csak esztétikai a hiba, akkor vagy így hagynám, vagy pedig a Loctite-alujavító anyaggal próbálkoznék, ha sikerülne repianyagot szerezni. Mert az ára igen borsos ennek a javítónak. Kb 2 db jó állapotú eredetit kapsz ennyiért a bolhapiacon.

                              Komment


                                #60
                                Csak esztétikai hiba, de muzeális minősítésre vinném.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X