Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia nyereg, ülés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Áthúzattam a P10 ülését, mivel már több helyen elkezdett szakadozni a gyári varrás. Click image for larger version

Name:	20200619373.jpg
Views:	498
Size:	666.0 KB
ID:	223477 Ez egy ideig biztos bírni fogja.
    Kaptam hozzá kapaszkodószíjat is ami kicsit hosszú, de elvágni azért könnyebb belőle, mint megtoldani Simán vissza is tudnám hajtani az ülés alá, de ezen nem úgy volt. Volt olyan Pannónia nyereg ahol így volt megoldva? Én csak Danuviánál emlékszem ilyenre. Kb középre állítva ennyi a túlnyúlás. Click image for larger version

Name:	20200619372.jpg
Views:	395
Size:	588.6 KB
ID:	223478

    Komment


      #62
      Ha jól emlékszem és talán úgy lenne logikus ha alul az ülés vázhoz lenne rögzítve lemezből egy olyan széles alátéttel mint a kapaszkodó. De lehet rossz az ötlet. Én nem rögzíteném oldalt az bizti.

      Komment


        #63
        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Én nem rögzíteném oldalt az bizti.
        Nem dobtam el a régi huzatot, lefényképezem hogy is volt. Közben visszaolvastam itt és a T1-eseken látom belül rögzítették a szíj végét, de az valódi bőr volt. Szombaton voltam Pápán veteránbörzén, ott kellett volna megnézni pár gépen mik a rögzítési módok. Most meg kell elégednem a google-val. Az ülés maga 1973-as P10-ről való, az én gépem pedig 1970-es. Nem tudom volt-e valami eltérés.

        Komment


          #64
          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          úgy lenne logikus ha alul az ülés vázhoz lenne rögzítve lemezből egy olyan széles alátéttel mint a kapaszkodó. De lehet rossz az ötlet. Én nem rögzíteném oldalt az bizti.
          Sajnos az eredetin egy aluból-öntött krómozott lap takarja a véget ,oldalt átfútva az ülés merevítójét...viszont a króm oldalcsikos típuson már úgy van mint a cz-n alul rögzítve.
          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Áthúzattam a P10 ülését,
          Irigylem:az enyém egészen aránytalanul magas ehhez képest,emiatt ormótlan...viszont ha felmászok kényelmes....Az enyém is 70-es T-5-. Úgy olvastam elvétve ezekre is jutott szögletes orrú lemezülés,a P-10-ken tuti krómlécekkel...
          Beagle kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #65
            A régebbi rugós ülés , és az újabb laticel ülés kialakítása a képek szerint ....
            Szeran és sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              az enyém egészen aránytalanul magas ehhez képest
              Bár elküldtem a saját szivacsát az ülésnek, szerintem újat kapott a huzattal együtt. Kicsit azért én nagyobbnak látom ezt is, de rápróbálom az eredeti szíjat, ha nem lesz rövid ehhez a szivacshoz, akkor pontos az új méret. Ha nagyon nem üt el tőle rajtahagyom de fényes leszorító lemezekkel, csak azokat ette meg rajta az idő. Hosszú úton az ormótlan ülés előny Hogy mikor melyik típusra milyen ülés került valószínűleg attól függött, miből volt éppen a legtöbb Ez a díszlecezésre is igaz lehet.
              Click image for larger version  Name:	20200620374.jpg Views:	0 Size:	693.7 KB ID:	223492
              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A régebbi rugós ülés
              Ilyet akartam először rátenni, de kiderült, hogy máshol vannak a rögzítési pontok, az újrafestett vázról meg nem igen akartam leégetni a festéket, úgyhogy maradt a szivacsos ülés. Ez is kényelmes volt eddig, csak elkezdett szakadozni.
              sepy, mátéapu és zahi kedvelte ezt.

              Komment


                #67
                Én is itt tartok danuvia ülést szerkesztek rá nehéz ügy de igy jobban teccik .

                Komment


                  #68
                  Krisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  danuvia ülést szerkesztek rá nehéz ügy de igy jobban teccik .
                  Export fotókon...talán T7-8...-ason volt danúvia szabású huzat,nekem is nagyon tetszett.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #69
                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Export fotókon...talán T7-8...-ason volt danúvia szabású huzat,nekem is nagyon tetszett.
                    Na és ehhez mit szóltok?
                    Attached Files

                    Komment


                      #70
                      Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Na és ehhez mit szóltok?
                      Ahhoz a motorhoz nem illik :ami az ülés alatt van! A tiszta piros nem mutat,elrontja az összképet,ülni ....azon az elgyötört szivacson.?

                      Egyébként sokszor lefotózom amit elkövetek és idegen szemmel próbálom nézni,többször elvetettem néhány "művemet"
                      sepy és dvtamas58 kedvelte ezt.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #71
                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A tiszta piros nem mutat
                        Izlések és pofonok....
                        Én egy évtizedekig padláson "őrzött" ülést kaptam pár éve egy 1961-es T1-re, a harmadik réteg volt az eredeti huzat, ami szabásmintául szolgált, egybe piros volt....
                        Egy kicsit több szivacsjavítás az enyémre is ráfért volna, de akkor úgy maradt....
                        A Jankó51 ülésén nekem furcsa, hogy a felső kéder nem megy körbe, a hátsó és oldalsó rész varrását egy díszítő varrással le szokták tűzni. A szivacs állapotáról azt gondolom, mint Mátéapu.

                        Komment


                          #72
                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ahhoz a motorhoz nem illik :ami az ülés alatt van! A tiszta piros nem mutat,elrontja az összképet,ülni ....azon az elgyötört szivacson.?
                          Kedves Mátéapu!
                          Félreértettél. A "na és ehhez mit szóltok" nem a dicsekvés hangja volt, hanem a panaszé, a bánaté.
                          Történt vagy 50 évvel ezelőtt, hogy a család szemefénye ülésének hátsó részén felfeslett a varrás. Apám barátja - gondolom ügyes kezű ember - össze varrta, csak úgy kívülről, és nem is volt nagyon csúnya. Dvtamas58 vette észre a lényeget: a kéder nem megy körbe. Azért, mert a "szaki" - annó - nem tökölt vele, hanem levágta ami lifegett, a két végét pedig bedugta és elvarrta.
                          És - mint a regényekben - 50 évvel később: vittem a kárpitoshoz a nyerget, hogy bontsa szét, legyen szabásmintája. A vasat visszakértem, hegesztettem festettem, visszavittem. Közben telefonált a kárpitos szaki, hogy a szegecses megoldást az eredetinek megfelelően nem tudja megcsinálni, csak ragasztani tudja. Az idő sürgetett, - május eleje volt - így mondtam ok, de egyebekben minden ugyanolyan legyen ám, mint ahogyan odavittem. megígérte, és - ahogy látszik - tartotta is a szavát. Hozta szegény a "remekművet" fülig ért a szája, én meg majd elbőgtem magam amikor megláttam a megcsonkított kédert. ...és még szóvá sem mertem tenni, hiszen minden úgy lett, ahogy a kuncsaft kérte.
                          A szivacsot illetően sajnos igazatok van, de a tiszta pirosat nem értem, ezeken a motorokon tiszta piros volt a nyereg. A kapaszkodóhoz kaptam szép új bőrt, aztán nem volt szívem lecserélni: gyerekként abban kapaszkodtam én is.

                          Atti69, mátéapu és dvtamas58 kedvelte ezt.

                          Komment


                            #73
                            dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Izlések és pofonok....
                            Ízlés pofon vélemény azonos,egyértelmű a hátsó iv javítása kéder nélkül történt.

                            Nem sértegetni akarok senkit,nekem elüt a tiszta piros ülés a motortól.....Megértem a gyerekként bevésődött szint,nekem a fekete égett be(lehet az is házi volt)így a történeteddel én is ragaszkodnék az egyedi üléshez,viszont szerezz használható szivacsot bele,az utángyártott nagyon drága!


                            Az én motorom egy tákolmány(viszont kényelmes és minden nap elvisz melózni.)
                            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 júl. 12, 21:19.
                            sepy, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #74

                              Remélem Csongrádra is el hoz?

                              Komment


                                #75
                                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Remélem Csongrádra is el hoz?
                                Lazán vinne,de most az"ujj"berregőre épül a konzol....
                                sepy kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X