Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kedves Heeegany!


    Nem tudom ezt a "ferodo dógot",de ha valahova a parafát találták ki,az valószínű nem véletlen.Az olajos kuplung nem száraz,úgy vélem nem lenne érdemes variálni,de biztos vannak itt nálam bölcsebbek,akik majd megmondják a "tutit".

    Mint ahogy a ferodós fék sem fut olajban,valami miatt nem olajozzák,sőt kimondottan az "olajszáraz" használat az ajánlott,úgy vélem az olajfürdőben kuplung lamellaként sem funkcionálna jól.

    Üdvözlettel:Che
    Beagle és -t5- kedvelte ezt.

    Komment


      nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a Pannónia kuplungszerkezete által biztosított nyomóerő elég-e ennek a „nem parafás” lamellának a csúszásmentes működéséhez?
      Feltételeztem, igen. De ha nem, akkor oszd meg velünk!

      Komment


        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Mint ahogy a ferodós fék sem fut olajban,valami miatt nem olajozzák,sőt kimondottan az „olajszáraz” használat az ajánlott,úgy vélem az olajfürdőben kuplung lamellaként sem funkcionálna jól.
        Ésvajon akkor az MZ-kuplunglamellái miféle bevonattal készültek.
        Ugy tudom nem kell sürün cserélgetni,jó lenne egy hasonló a pannoniára is.
        supermax kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Itt van a veterán aprón az eredetileg valamilyen rizsrakétába való
          Na vettem egy nagy levegőt, egyszer élünk! Ha minden jól megy, hétvégén beépítem az említett szettet! Menetpróbát ne várjatok, mert kipufogó, és gyújtás még nincs kész.
          mátéapu és demeter kedvelte ezt.

          Komment


            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            De ha nem, akkor oszd meg velünk!
            Sajnos nem tudok segíteni ebben, mert nekem soha nem lessz ilyen beépítve egyetlen motoromba sem!

            Komment


              nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Sajnos nem tudok segíteni ebben, mert nekem soha nem lessz ilyen beépítve egyetlen motoromba sem!
              A magam részéről,én "nyuszifül" lamelláit raktam a motoromba,nekem tökéletesen üzemel,ennél "jobbra" nincs szükségem!!
              supermax kedvelte ezt.

              Komment


                Annó az 1980-as évek elején, amikor apámtól megkaptam a TLF-et, átesett egy kuplunk-felujításon. Ez után kb 7 évig hajtottam, heti átlag 200 km menet-teljesítmény mellett. Ezen időszak alatt ritkán kellett kuplunk beállítást végezni, és soha nem csúszott a tengelykapcsoló.

                a következőképpen történt:

                - parafadugókat (sima normál agglomerált dugók, azaz préselt parafa szemcsékből álló dugók, de nem őrölt parafaporból készültek!) forgástengelyükkel párhuzamosan felszeletelve,
                - a tartó lemez szélességének megfelelő hosszra levágva,
                - a tartó lemez ivének megfelelően "tortaszelet" -szerűen kúposra vágva
                - taurus (Pálma tex?) ragasztóval a zsírtalanított lemezre felragasztva, sikattyúkkal erős nyomás kifejtve egy-egy tárcsa mind két oldalán párna fákkal.

                A rúgók - mivel már akkor is kb 20-22 évesek voltak, egy-két alátéttek alátámasztva rövidebb úton, de nagyobb nyomóerővel dolgoztak, és a tengelykapcsoló probléma mentesen üzemelt.

                Ugyan ezt a P-20-asommal is eljátszottam 1986-ban, de ott már olyan parafa lemezt használtam, ami a faliujságok alapanyagaként akkoriban kezdett elterjedni...ha jól emlékszem 3 mm (vagy 2,5 mm) vastag lemezt használtam. Itt el lehetett kerülni, hogy csiszolóvászonnal sikra dörzsöljem minden egyes lamella mindkét oldalát.

                a P20-as is simán váltott, és nem csúszott...amikor egykerekeztem akkor sem...
                Balumester kedvelte ezt.

                Komment


                  A ferodollal szerintem az a baj ,hogy tönkretenné a forgó alkatrészeket mert ugye abban fém por van és az szerintem se a tengelyeknek ,se a csapagyaknak nem kedvezne .....
                  De ti is tudjatok ,ha kopik akkor mindent feketére fog és az olajjal (milyen )sarat képezne......
                  Lehet száraznál jó megoldás lenne mert bírja a nagy nyomásterhelést ,de mivel olajban futna ezert én nem bíznék benne!
                  Nekem az is fura ,hogy miért tartják annyira titokban ,hogy melyik Japo moci lammelait szabjak át?
                  En is sokat olvastam erről ,de meg épp kéz választ senki nem adott !!!!(Tudod ,nehogy mar neked jó legyen!)
                  Duke kedvelte ezt.

                  Komment


                    Bakelites kuplunggal többen is kísérleteztek a baráti körömben, de ahhoz jóval erősebb rugók és kb. fele akkora rugóút kellett volna, szóval körülményes, de megoldható.

                    Komment


                      Hello! Nem titok, már írtam Kawasaki 400 motornak kell minden második körmöt levágni hozzá. Ezt olvastam még kb fél éve valahol a neten, mikor keresgéltem erről. Amúgy nekem is parafa van benne, nem vészes.

                      Komment


                        Üdvözlöm a szakembereket!
                        A P10-es Pannóniám váltója rendetlenkedik. A lamellák most lettek lecserélve, de a motor váltás után a motor nem "ugrik", nincs benne erő. Nem vagyok egy nagy szakember, ezért ezúton kérnék segítséget a probléma orvoslására.

                        Üdvözlettel: András, alias Gibbon

                        Komment


                          Gibbon eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          de a motor váltás után nem „ugrik”, nincs benne erő
                          Ugyan nem nagyok nagy hozzáértő, de a "nincs benne erő", az miért váltóprobléma? Attól még válthat jól.
                          Kérlek pontosítsd a hibajelenséget, mert így nem tudnak segíteni.

                          Ja és szívesen olvasnánk valamit rólad a bemutatkozások között.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Duke; 2013 jún. 03, 22:29.
                          demeter, LC 9246 és Che kedvelte ezt.

                          Komment


                            Gibbon eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            a motor nem „ugrik”, nincs benne erő.
                            Nem lehet hogy csak nem zár össze rendesen a kuplung?
                            -t5- kedvelte ezt.

                            Komment


                              Váltás után a motor alig alig indul el. Nincs semmilyen fura, rendellenes hang a rendszerben.

                              Komment


                                Gibbon eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Váltás után a motor alig alig indul el. Nincs semmilyen fura, rendellenes hang a rendszerben.
                                A kuplungállító csavart tekerd kijjebb. A piros könyvben egyébként le van írva hogy hogy kell beállítani.
                                soveny, -t5- és sricsi70 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X