Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Az az igazság, hogy egy 70-es blokkban nekem is öntvény kosár van. A 73-as blokkomban szintén,ebből le van törve 1 fül mint nálad, ennek ellenére nem dobnám el, mert baromi erős, csak ne feszegesd, mert eldurran a többi füle is. A letört fülű kosaras jakker blokk volt kb. 20-25 évig, mégis szétszedve minden rendben volt benne, bőven bírja.
U.i.: a rugócsavaroknak a hüvelyei a tányérba elég hanyagul vannak rögzítve, a szögecseléses rögzítést én hegesztéssel szoktam pótolni(csak egy gombócot kell hegeszteni a zömítés közepébe, kb mint egy szinterezés), mivel rendszeresen letörik egy darabkája. Ha jól látom nálad is ez a helyzet.
Összeraktam a kuplungot nem hullámos alkatrészekkel. A helyzet, hogy nincs egyvonalban a primer kislánckerék és a kuplungkosár fogai. Ez előfordulhatott másnál is? Ilyenkor a váltótengelyre, a kuplungkosár perselye és a csapágy közé kellene hézagológyűrűt húzni? Vagy hogy orvosolható a probléma? (esetleg az új kislánckerekem egy másik típusé? mindkét oldalán van váll, a korábbin csak a belső felén volt)
Lamellákat is vennem kell, mert valamelyikről már elvált a parafa ragasztás..
Duke! Amíg nem jön valaki nagyon szaki, addig megjegyzem, hogy nekem is többféle primer lánckerekem van, s pl nálam az egyik oldalt vállú ami jó. De gondolom van erre valami magyarázat, melyik mikor évjárat stb. (enyém '73)
Igen, előfordult kistraktorban használt blokknál. De én úgy hagytam, mert a lánc úgyis szélesebb a lánckeréknél és nem volt gond a futásával.
A lánckerékcserélgetés segíthet, a hézagolás persze megoldás, de nem csak a persely, hanem a külső kosár alá is érjen átmérőben.
Lamellákból meg ha cserélni kell a gyárit, akkor kár szenvedni az utánragasztott parafással, műanyagot bele...
Nem, még én is csak szemezgetek.
Szerintem a gyári használható, csak már elfogy. Nekem még volt egy garnitúra beépíthető belőle, de ha cserélni kell, akkor ilyen lesz benne.
Szerintem nem kérdés, hogy egy jóval erősebb motorhoz és magasabb fordulathoz, direkt ilyen célra gyártott mai anyagból készült lamella fényévekkel jobb a parafásnál.
De valaki előbb-utóbb úgyis megosztja a konkrét tapasztalatát majd itt ezzel kapcsolatban.
Látom több embernek is bejön ez a lamella szett.
Ugyan azon az indokoktól vezérelve gondolkozom rajta mint TI! Nagyobb motorhoz van gyártva, nagyobb fordulatra, nem dagadna bele, ha cserélni kell ezt ami van, én tuti beruházok rá!
Lehet tévedek, de azt hiszem hogy valamelyik Kawasaki 400 blokkba való lamellákból kell faragni hogy jó legyen bele a lamella szett.
Szerintem nem kérdés, hogy egy jóval erősebb motorhoz és magasabb fordulathoz, direkt ilyen célra gyártott mai anyagból készült lamella fényévekkel jobb a parafásnál.
És azon elgondolkoztatok-e már, hogy a Pannónia kuplungszerkezete által biztosított nyomóerő elég-e ennek a "nem parafás" lamellának a csúszásmentes működéséhez?
Komment