Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szerintem az adott kormány magassága dönti el, hogy milyet kell rátenni, nyilván P10-re nem teszek rövidebb bowdent, mert magas

    Komment


      Üdv Duke!

      Az az igazság, hogy egy 70-es blokkban nekem is öntvény kosár van. A 73-as blokkomban szintén,ebből le van törve 1 fül mint nálad, ennek ellenére nem dobnám el, mert baromi erős, csak ne feszegesd, mert eldurran a többi füle is. A letört fülű kosaras jakker blokk volt kb. 20-25 évig, mégis szétszedve minden rendben volt benne, bőven bírja.
      U.i.: a rugócsavaroknak a hüvelyei a tányérba elég hanyagul vannak rögzítve, a szögecseléses rögzítést én hegesztéssel szoktam pótolni(csak egy gombócot kell hegeszteni a zömítés közepébe, kb mint egy szinterezés), mivel rendszeresen letörik egy darabkája. Ha jól látom nálad is ez a helyzet.
      Duke kedvelte ezt.

      Komment


        Összeraktam a kuplungot nem hullámos alkatrészekkel. A helyzet, hogy nincs egyvonalban a primer kislánckerék és a kuplungkosár fogai. Ez előfordulhatott másnál is? Ilyenkor a váltótengelyre, a kuplungkosár perselye és a csapágy közé kellene hézagológyűrűt húzni? Vagy hogy orvosolható a probléma? (esetleg az új kislánckerekem egy másik típusé? mindkét oldalán van váll, a korábbin csak a belső felén volt)

        Lamellákat is vennem kell, mert valamelyikről már elvált a parafa ragasztás..

        Komment


          Duke! Amíg nem jön valaki nagyon szaki, addig megjegyzem, hogy nekem is többféle primer lánckerekem van, s pl nálam az egyik oldalt vállú ami jó. De gondolom van erre valami magyarázat, melyik mikor évjárat stb. (enyém '73)

          Komment


            dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Amíg nem jön valaki nagyon szaki
            Na hát így már nem is fog merni senki...



            Duke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ez előfordulhatott másnál is?
            Igen, előfordult kistraktorban használt blokknál. De én úgy hagytam, mert a lánc úgyis szélesebb a lánckeréknél és nem volt gond a futásával.
            A lánckerékcserélgetés segíthet, a hézagolás persze megoldás, de nem csak a persely, hanem a külső kosár alá is érjen átmérőben.
            Lamellákból meg ha cserélni kell a gyárit, akkor kár szenvedni az utánragasztott parafással, műanyagot bele...

            Komment


              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              kkor kár szenvedni az utánragasztott parafással, műanyagot bele...
              Hol lehet kapni és mennyiért?
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Itt van a veterán aprón az eredetileg valamilyen rizsrakétába való, átalakított lamellaszett új vasakkal, 12500-ért.

                Komment


                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Itt van a veterán aprón az eredetileg valamilyen rizsrakétába való, átalakított lamellaszett új vasakkal, 12500-ért.
                  Én is szemezgetek vele már régóta, na de sehol nem találtam leírva, hogy konkrétan mely típusé volt..

                  Demeter, te azt használod? Milyen olajat érdemes melléönteni? Na nem a földre, hanem a blokkba..
                  majdánka kedvelte ezt.

                  Komment


                    Nem, még én is csak szemezgetek.
                    Szerintem a gyári használható, csak már elfogy. Nekem még volt egy garnitúra beépíthető belőle, de ha cserélni kell, akkor ilyen lesz benne.
                    Szerintem nem kérdés, hogy egy jóval erősebb motorhoz és magasabb fordulathoz, direkt ilyen célra gyártott mai anyagból készült lamella fényévekkel jobb a parafásnál.
                    De valaki előbb-utóbb úgyis megosztja a konkrét tapasztalatát majd itt ezzel kapcsolatban.

                    Komment


                      Ha van marógépes ismerődöd, azzal szépen ki lehet javítani ezeket a bemaródásokat mind a külső, mind a belső kosárban.

                      Komment


                        gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ha van marógépes ismerődöd, azzal szépen ki lehet javítani ezeket a bemaródásokat mind a külső, mind a belső kosárban.
                        Ez meg is történt. Közben pedig találtam jó állapotúakat is börzén...

                        Komment


                          Látom több embernek is bejön ez a lamella szett.
                          Ugyan azon az indokoktól vezérelve gondolkozom rajta mint TI! Nagyobb motorhoz van gyártva, nagyobb fordulatra, nem dagadna bele, ha cserélni kell ezt ami van, én tuti beruházok rá!
                          Lehet tévedek, de azt hiszem hogy valamelyik Kawasaki 400 blokkba való lamellákból kell faragni hogy jó legyen bele a lamella szett.

                          Komment


                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szerintem nem kérdés, hogy egy jóval erősebb motorhoz és magasabb fordulathoz, direkt ilyen célra gyártott mai anyagból készült lamella fényévekkel jobb a parafásnál.
                            És azon elgondolkoztatok-e már, hogy a Pannónia kuplungszerkezete által biztosított nyomóerő elég-e ennek a "nem parafás" lamellának a csúszásmentes működéséhez?
                            Beagle kedvelte ezt.

                            Komment


                              Nyuszifül! A magam részéről nem jutott eszembe... de nagyon jó a felvetésed, nem tudom van e valaki aki használta már ezt a fajta szett-et.

                              Komment


                                Mintha valamelyik témában olvastam volna olyat hogy lehet ferodolt is rakni a parafa helyére.
                                Az mennyire jó megoldás vajon?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X