Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ő hirdette az aprón korábban, jóval olcsóbban, mint a külföldi oldal.


    Köszönöm szépen! Megkérdezem.

    - - - Updated - - -

    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Igazából nem kell, hogy azonos fázisban legyenek, sőt. Ha éppen 120 fokkal vanank egymáshoz képest, egy háromutas egyenirányítóval első osztályú egyenfeszültséget lehet kapni, még puffer kondenzátor nélkül is.

    Sajnos ehhez a részhez én is tök h. vagyok.
    A kis Ts-re raktam robogó gyújtást. De ezen is csak a gyújtás, féklámpa,irányjelzők tudnak akkumulátorról működni.
    A világítás csak világító tekercsről működik (ha jár a motor van). Helyzetjelzőt nem tudtam bekötni valószínű az itt említett egyenirányítás hiánya miatt.
    A jelenség az volt hogy felkapcsoltam a helyzetjelzőt és ilyenkor kattanás szerű hang jött a lendkerék felől. Próbáltam egyenirányító diódát bekötni de az nagyon felforrósodott. Így inkább hagytam az egészet és nincs helyzetjelző a motoron.
    Mivel a feszültség szabályzó is az akkumulátorra van kötve azon keresztül "dolgozhat vissza"?
    A töltő tekercset gerjesztheti?? Ugye a robogón (yamaha jog) nem volt helyzetjelző így gyári megoldás nem is volt a rendszerhez.

    Gondolom jó sok baromságot írtam most ezért elnézést is kérek azoktól akiket esetleg "felháborít" a dolog


    Ja ilyennel próbálkoztam:

    Click image for larger version

Name:	egyenirányitó.jpg
Views:	1
Size:	13.6 KB
ID:	141153

    Komment


      Lehet nem a legszebb megoldás, de én apró fúrófejjel kifurtam az ék közepét, majd egyszer csak ketté tört, a törmeléket pedig mágnessel eltávolitottam.Menetes csavart átalakitottam, abból gyártottam új éket, azóta remekül működik.

      Komment


        Sziasztok!

        Uralosként néha pannóniás vizekre is evezek, de nem tart sokáig a lelkesedés, mert a gyújtás miatt nem indul, vagy gyorsan leáll a motor, és elmegy a kedvem tőle. De most nem adom fel. Kérdésem, hogy hol lehet főtengelyhez csapszeget vagy éket venni, ami a lendkerékhez kell? Mikor lehúztam a lendkereket, akkor láttam, hogy eléggé el van kopva az a kis pöcök. Kell még megszakító is, de azt találtam a neten. Segítséget előre köszönöm

        Komment


          zoló07 kedvelte ezt.

          Komment


            zoló07 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            főtengelyhez csapszeget vagy éket venni, ami a lendkerékhez kell? Mikor lehúztam a lendkereket, akkor láttam, hogy eléggé el van kopva az a kis pöcök.
            Kb. retesz nélkül is jónak kellene lennie. A retesz, vagy a stift csak azért van, hogy összerakáskor pozícionálva tudd felrakni a lendkereket. Utána nincs rá szükség. Ha mégis megkopik, vagy elnyíródik a stift, akkor ott a kúppal van gond, először azt kell javítani. Ha jó a kúp, akkor kb. egy megfelelően vastag alu dróttal is összerakhatod.

            A gyújtást meg szedd miszlikbe, és az összes vezetéket szigeteld le újra. Ahol nem fér el más, oda tuszkolj a vezeték, és az alaplap közé szigetelőlemezt. (pl. rossz pc tápból lehet bontani) A kondit telepítsd ki a gyújtásalaplapból valahova hidegebb helyre. Ha így rendberakod, akkor kb. lerohad a motor a gyújtásról, de még mindig fog szikrát adni.

            - - - Updated - - -

            Ez ugyan nem Pannonia, hanem a kistesó. Látszik, hogy egy egészen picikét elkopott a retesz.
            http://youtu.be/o48rD0113Lg
            Ezzel a retesszel lett összerakva, pozícióba fordítottam a lendkereket, meg lett húzva a csavar, és azóta szerintem többezer km-t ment.
            demeter, zoló07 és TLF65 kedvelte ezt.

            Komment


              Köszönöm a gyors válaszokat. A szegből levágás jó ötlet, arra nem is gondoltam, pedig nagy sufnitunningos vagyok én is
              A gyújtást most szétszedtem, felépítem az alaplapot rendesen. Pöcök nélkül szerintem lecsúszik a tengelyről ha nincs meghúzva a csavar, de nem emlékszem pontosan, majd megnézem. A kondi távolabb telepítése jó ötlet. Nagyon köszönöm az ötleteket!

              Komment


                Arra figyelj, hogy a pöcök nehogy túl magas legyen. Nem szabad felfeküdnie a lendkeréknek a pöcök végén, csak az oldalait érintheti. Mielőtt összerakod, féktiszító sprével, vagy alkohollal pucold le a főtengelyen, és a lendkerékben is a kúpot.

                Komment


                  Nagyon fontos az együttélésben, hogy a felek időben beszéljenek a problémáikról...

                  Ami okán az elcsépelt álpszichológiát idecitálom, az elmúlt kb. 180 km során 3-4 alkalommal tapasztaltam egy pillanatnyi gyújtáskimaradást. Gondoltam ránézek először a megszakítóra, a hézag picit kisebbnek tűnt. Fellazítottam, hogy az érintkezőket is megcsiszoljam, mindeközben érzékelem, hogy a kalapács rendellenesen lóg oldalirányba. Kiszereltem és látom, hogy a bakelitpersely mocorog a helyén, jó akkor cseréljük ki. Miközben nyomom ki a helyéről, két darabba válik és megvilágosodik a helyzet...körben elrepedt, éppen a fémrész "foglalata" alatt, így először szemmel nem volt látható.
                  Kapott egy Skoda megszakítóból származó szervet, fehér, rendes műanyagból, pillanatragasztóval bebiztosítva.
                  És újra minden stabil.
                  2933 km után azt hiszem, belefért. Főleg, hogy mint egy jó társ, időben tudtomra adta a problémáját, nem csak úgy otthagyott valahol.
                  Titus, dkari és 5 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    ApaE
                    Oda nem ezt a bordástengelyre kapcsolódó fogaskereket kellett volna tenni, ilyen áttételi arányok mellett, egy körmös kapcsolódású fogaskerékpár talán jobb lett volna (pl. három köröm, elég nagy játékkal).
                    Jól értem?

                    Arról szól a történet, hogy egy szinkronizálatlan váltónál a kapcsolás során óhatatlanul fellépő szögsebesség különbség eleve nagy itt, és a borda horony kapcsolás a kis átmérőből adódóan kapcsolás közben jobban igénybe veszi az érintkező kapcsolódó felületeket, mint ha ez a nagyobb átmérő mentén kialakítható körmökkel történne (ahogy mondjuk a 3-4. sebesség között van)?
                    ...és maga a reccsenés is ezzel függ össze?

                    Csak azért érdemes tudni az okokat, mert csak annak tükrében lehet keresni a megoldást...viszont ha ez így van, akkor a meglévő bordák egy részének átköszörülése nem feltétlenül a megoldáshoz vezető út...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 okt. 13, 16:04.

                    Komment


                      Komment


                        Ma megtettem első métereimet a P10-el. Meglepően nyomatékos a Jawahoz és a kis Ts-hez képest.
                        Bevallom kicsit féltem tőle de kellemesen csalódnom kellett.
                        De egyúttal azt is jelenti hogy akadnak kisebb gondok amiben szeretnék segítséget kérni.
                        Úgy veszem észre hogy ki-ki maradozik a gyújtás, de ez nem annyira észre vehető.
                        Sajnos ha ráadom az országúti világítást akkor le akar állni illetve dadogva fulladozva jár ha húzom a gázt álló helyzetben és nem pörög ki.
                        Ha helyzetjelzővel megyek úgy semmi probléma.
                        Mit kellene megnéznem az hiba forrás megtalálásához?

                        Komment


                          Mit kellene megnéznem az hiba forrás megtalálásához?
                          Lendkerékmágnes. Lehet nem elég erős.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            Lendkerékmágnes. Lehet nem elég erős.
                            Van több is itthon. Próbáljak meg másikat. Vagy ez mindenféleképp delejezést kér?

                            Komment


                              Komment


                                Most akkor hogyan csináljak itt rendet ?

                                "Az kizárt dolog kérem mert én azt nem tudom" (Polgár Jenő)

                                Azért köszönöm!

                                A helyzet hogy cseréltem a lendkereket. Felrakom beindítom jár, világítás ráad jár..... egy darabig

                                Lendkerék levesz nézeget felrak. Helyzet ugyan az, jó. Egy darabig kapcsolgatom, világítás be világítás ki. Megint leáll világításon. Lendkerék megint levesz. Látom a megszakitó kalapács "kijjebb csúszott"
                                A kalapács csak a kb a fele részen érintkezik. Visszatoltam a helyére beindítottam megint minden tökéletes.
                                Most kicserélem majd a megszakítót egy jóra és talán rendben lesz.
                                Valahol olvastam hogy nagy volt a gyertya hézag és "terhelésen leállt" a motor (simson). Ezt is megnéztem gyertyahézag 0,6.


                                Ui: Na igen ha rákeresek minden ott van
                                Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2014 okt. 18, 15:25.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X