Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Az állórésszel mennyit foglalkoztál?
    Le kell szedni a tekercseket és átnézni az összes kábelt (a kivezetésekét is), nehogy testeljen az alaplapon, az új kondenzátor alap és a megszakító tüzetes átvizsgálása is szükséges.
    dkari és Titus kedvelte ezt.

    Komment


      Cseréld ki a gyertyát egy újra, megszűnik a problémád. A régi gyertyáknak nagy az áramfelvétele, ezért nem bírja egyszerre a gyújtást + világítást ellátni árammal. Nekem is ez volt a problémám, egy gyertyacsere mindent megoldott.
      dkari, Titus és emu kedvelte ezt.

      Komment


        Próbáld meg 0,5 mm-es gyertyahézaggal, és a megszakító hézag se legyen nagyobb 0,4 mm-nél.
        dkari kedvelte ezt.

        Komment


          Cseréld ki a gyertyát egy újra, megszűnik a problémád. A régi gyertyáknak nagy az áramfelvétele, ezért nem bírja egyszerre a gyújtást + világítást ellátni árammal. Nekem is ez volt a problémám, egy gyertyacsere mindent megoldott.
          Ezt már elsőre megtettem. Azóta a hézagot is csökkentettem. A megszakítóra még nem volt időm de holnap az következik.
          Mint fentebb írtam nagy valószínűséggel az lesz a hiba forrása.

          Köszönöm a tippeket, összességében mindent átnézek hiszen csak állt 8 évet. Bár műszakira megfelelt, járt működött minden, de a próbamenetek most vannak és előjönnek a dolgok
          heeegany kedvelte ezt.

          Komment


            Végül is is a megszakító bizonyult a hiba forrásának. Kicserélése után minden tökéletesen működik :-)
            sepy, CZsolti és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Sziasztok!

              Kérdésem a megszakító szerelésével kapcsolatos. Nem tudom, hogy hogyan kell a kalapácsot,az üllőt és a tekercsekből kijövő vezetékeket összehozni.
              Ugye van egy M2(M3) csavar anyával. Amire a tekercsek kábeleit rá kell kötni sorban meg a kondit. Van egy műanyag szigetelő alátét, ez az alátét van legközelebb az üllőhöz?Tehát a sorrend: csavarra ráhúzom a sarukat utána a műaynag alátétet, átdugom az üllőn, muanyag szigetelő alátét ráhúz, laprugó ráilleszt utána meg csavar meghúz?
              Csak ezzel az a gondom, hogy a laprugó hozzáér a csavarhoz és így zárlat lesz a kalapács és a kalapács tengelye között. Van esetleg valakinek képe, hogyan is van bekötve a megszakító a helyére?

              - - - Updated - - -

              Képeket már találtam. Sok képen olyan mintha csak a kondi lenne arra az M3-as csavarra kötve. Az elso nagy izzoval probaltam a gyujtast beallitani,de a megszakito rugoja megadta magat.pedig most vettem. Multimeterrel hol kell merni a megszakiton ,hogy tudjama megszakito jol szigetelt?

              Komment


                Ahogy eddig is előfordult, most is hiányzik pár darab a kirakóshoz. a két szigetelő alátéten kívül lennie kell még két kisebb szigetelőgyűrűnek, ezek a hármas csavar szárára illenek és az üllőn lévő furatba. A szerepük, hogy a csavar és általa az áramkör szigetelve legyen az üllőtől ott belül is.
                Ha meggondolod, az éppen rendjén van, hogy a kalapács rugója érintkezzen a csavarral az egyik végén, a másik végén pedig a gyújtótekercs kábele legyen rákötve. Ez az áramkör szakad meg a kalapács nyitásakor és ugye ennek folyamán keletkezik a nagyfeszültségű szikra a gyújtótekercs másik áramkörén.
                Képen nehéz azt kivenni, mi hogyan van, mert kevés a hely és a kábelek valahol alul futnak.
                A gyújtótekercstől jön egy kábel, a kondenzátor a másik és a középső slussz kivezetés kábele a világító tekercs alatt futva a harmadik. Ahogy gondoltad, ezek saruit ráhúzod a csavarra, majd a nagy szigetelő alátétet. A csavart átdugod az üllőn, alulról rátolod a két kisebb szigetelőgyűrűt bele az üllő furatába, aztán jön a második szigetelő alátét, a kalapács rugója és egy anya alátéttel.
                sepy és Lemezjáték kedvelte ezt.

                Komment


                  Köszönöm a válaszod! Igen, elég kicsi a hely. Nekem a közelebbi tekercset ki is kellett csavarnom mert csak úgy fértem hozzá. Akkor a lényeg, hogy az M3 csavar szigetelve van az üllőtől? Mert nekem csak ilyen nagyobb szigetelő alátétek voltak meg fém alátétek meg talán rugós alátétek 2-2 db ugye mindből. Ez a kisebb szigetelő gyűrű (ami talán inkább hüvely?) ez nem van.
                  Egyébként a gyújtást próbalámpás (első nagy izzó) megoldással akartam volna beállítani, de a nagyobb szigetelő alátét megolvadt a lemez rugótól és a rugó el is tört ott. Most vagy valami gebasz van vagy az izzó túl nagy neki? Mert írta valaki itt, hogy vigyázni kell ezzel mert a rugó kilágyulhat ha túl nagy idézem feszültségű izzóval próbalámpázunk. Nos a feszültség az 6V nem a teljesítményre gondolt volna? Hogy ne a 35W izzóval próbáljuk hanem csak a helyzetjelzővel? Más valaki írt olyat is, hogy a lámpa nem halványodik el amíg a gyújtótekercs rá van kötve a megszakítóra.
                  Nekem a főtengely sonkán nincs bemarás az előgyújtás megjelölésének. 0 be van ütve a lendkerékbe de a blokkon nem találom. Hengerfej levétele nélkül szeretném beállítani a gyújtást ezért akarom a probalámpás megoldást erőltetni

                  Komment


                    Béla Rácz
                    Akkor a lényeg, hogy az M3 csavar szigetelve van az üllőtől?
                    Igen, így van. Ha elveszett a két kisebbik (a furatba beférő) alátéted, akkor pótolhatod megfelelő hosszúságú és átmérőjű kis műanyaggal (praktikusan egy szigetelt huzalról leszedett szigeteléssel, kis méretű műanyag tipli darabbal, stb.).

                    hogy vigyázni kell ezzel mert a rugó kilágyulhat ha túl nagy idézem feszültségű izzóval próbalámpázunk.
                    Ezt nem egészen értem? Az izzó hője olvasztotta volna meg?! Tartsd odébb, hogy érjen hozzá!

                    Más valaki írt olyat is, hogy a lámpa nem halványodik el amíg a gyújtótekercs rá van kötve a megszakítóra.
                    Nekem elhalványult akkor is, ha rá volt kötve. Igaz, figyelni kell, mert nem kialszik, csak egy picit halványabb lesz.

                    Hengerfej levétele nélkül szeretném beállítani a gyújtást ezért akarom a probalámpás megoldást erőltetni
                    Szerintem a próbalámpás megoldás nem a hengerfej levételével van összefüggésben, hanem a megszakítás pillantának ellenőrzésével. Alternatíva a cigaretta papíros megoldás, amit a megszakító közé teszel, és miközben forgatod a lendkereket, enyhén húzod, és akkor szakít meg, ha elengedi a megszakító az összeszorított papírt. (E megoldás hátránya a próbalámpás módszerrel szemben, hogy kevésbé pontos, de szerintem azért még elmegy...)
                    A hengerfej levétele egyrészt a dugattyú felső holtpontra állítása miatt szükséges, másrészt a dugattyú előgyújtási helyzetének beállításához kell(het).
                    A felső holtpont beállítható a főtengely ide-oda forgatásával, vagy én pl. a kipufogó csonkon nyúltam be és az ujjammal éreztem, hogy ott van-e a dugattyú. Az előgyújtási helyzetet én a lendkerékpalástján szoktam mérni, az ott lévő jellel, ami 28-32 mm között adja a jó előgyújtás értéket a Pannóniánál.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 nov. 26, 22:07.
                    demeter kedvelte ezt.

                    Komment


                      A lemezrugó úgy hümmedt meg, hogy túl nagy áram ment át rajta. Igen, elkellene halványulnia, de nekem nem csinált semmi ilyet. Valószinu az M3 csavar szigetelés hiánya miatt. A hengerfejhez annyi köze van, hogy úgy a felsó holtpontot meglehet állapítani és így az előgyujtás helyét is ahol a lámpának halványodni kell. Én is a kipufogó nyíláson nézegetem a dugattyú helyzetét. Nekem a bibi ott lehetett akkor , hogy az a szigetelés a csavarnál nem volt. A szikra is gyenge volt és hol volt hol nem. A lendkerék palástján nekem van jelzés, de a blokkon ugye nincs. Ha én kézzel megpróbálom a felső holtpont előtt 3mm-el belőni a dugattyú helyzetét és beütök egy jelzést a blokkba a 0-val egyvonalba akkor a 29mm távolságot hogy mérem? A szakirodalom is ezt irta csak hogy mérem ki? Egymástól egyenes a távolság?Vagy a blokk fedél mentén?


                      Amúgy egy taiwani megszakítót vettem amin nem volt ez a szigetelés csak két sárga műanyag alátét, de a régi darabon se volt ilyen. Bár azzal sem volt szikra.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2014 nov. 26, 22:39.

                      Komment


                        a 29mm távolságot hogy mérem? A szakirodalom is ezt irta csak hogy mérem ki? Egymástól egyenes a távolság?Vagy a blokk fedél mentén?
                        Én az íven szoktam mérni. Viszonylag nagy az ív, úgyhogy nagy eltérés nem lehet az egyenestől...

                        Komment


                          Bocs,hogy Cz-s ként bele vau de hibás a beállítási módszeretek.Az igazán pontos szerintem az indikátor órás és egy csipeszre rá forrasztott foglalat egy 2w-os égővel.Ez olyan mint ami a park izzó foglalatába megy és egy kis a rajta lévő vezetéket a kalapácshoz csípteted a rá forrasztott csipesszel a blokkhoz csípteted. Szükséges egy rossz gyertya miből kiütöd a közepét és csinálsz bele egy műanyag dugót mibe megszorul az óra szára. Gyertya ki és ezt bele csavarod előtte az órába bele csavarsz egy kerékpár küllő darabot / ennek egyezik a menete/ és már 0,01mm pontosan megtudod határozni a felső holtpontot. Szemre ha nézed a zárást nagyon pontatlan. Én így csinálom lassan 40 éve én nem tudok jobbat, persze egy stroboszkópos beállítást nem vált ki és biztosan lehet ennél jobb is a mai technikákkal.
                          Tonybacsi, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            Osztom a véleményed, de a pannóniákon oldalt van a gyertya. Tehát a hengerfejet le kell vennem ahhoz, hogy az indikátorórával mérni tudjak. A tank furat távolságai nem túl kielégítőek a motoromon ezért csak a csíkozáskor akarom leszedni. A cél, hogy tank és hengerfej leszedése nélkül állítsam be a gyújtást. Egyébként a parkizzót ki sem kell venni hanem a foglalatában maradhat és így egyszerűbb próbalámpaként használni.
                            Úgyhogy marad a kézzel való beállítás. Megjegyzem a Terra kertitraktoromon meghatároztam az előgyújtás helyét tolómérővel, beállítottam a megszakítóhézagot és láss csodát, összevissza járt meg csörgött. Utána szemre igazgattam az alaplapot és mint a doxa úgy ketyeg a motor. Ebből ki indulva nem rettenek el a pannóni indikátoróra nélküli beállításától
                            sepy kedvelte ezt.

                            Komment


                              Javasolnám a "fokolást". Ha jól emlékszem, akkor BA701 töltött fel valahová egy képet egy fokbeosztású tárcsáról, amely a főtengely végére van erősítve. A motor vezérlési diagrammja segítségével megállapítható, hogy az adott előgyújtás értékhez milyen forgattyúkar szögállás tartozik. Ez egy fokbeosztású tárcsával könnyen beállítható. Az FHP-karálláshoz hoz képest kell visszafelé forgatni a lendkereket a megadott szögértékkel. A megszakítást ehhez az értékhez kell beállítani. A próbalámpánál valóban nincs jobb. Esetleg lehet helyette csipogót alkalmazni. (Régi nyomtatóból kiszerelt az ingyen van, a boltban meg 200-300 Ft-ért kapható. Ezt ráeső napfényben is hallja az ember.
                              sepy kedvelte ezt.

                              Komment


                                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Javasolnám a "fokolást". Ha, akkor BA701 töltött fel valahová egy képet egy fokbeosztású tárcsáról, amely a főtengely végére van erősítve. A motor vezérlési diagrammja segítségével megállapítható, hogy az adott előgyújtás értékhez milyen forgattyúkar szögállás tartozik. Ez egy fokbeosztású tárcsával könnyen beállítható. Az FHP-karálláshoz hoz képest kell visszafelé forgatni a lendkereket a megadott szögértékkel. A megszakítást ehhez az értékhez kell beállítani. A próbalámpánál valóban nincs jobb. Esetleg lehet helyette csipogót alkalmazni. (Régi nyomtatóból kiszerelt az ingyen van, a boltban meg 200-300 Ft-ért kapható. Ezt ráeső napfényben is hallja az ember.
                                Egyébként a helyzetjelzőizzó mint próbalámpa járható út?Mert igy hogy benne van a foglalatba igy elég egyszerű a gyujtas beállításhoz hasznalni.Erősítsetek meg mert most veszek még egy új megszakitot es azt nem akarom meghümmenteni.
                                Fergusson kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X