En az Aspen markaju uzemanyagot (keverek) rakok
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Dugattyúk, hengerek, lóerők
Collapse
X
-
Azért az MZ/ETZ dugattyúnak nagy a túlsúlya a Pannóniához képest (legalább 20%) és az aluhengerbe gyártott dugattyú nem biztos, hogy beválik vashengerben. De ez utóbbi csak szőrszálhasogatás.
Komment
-
Üdv !
semmiképp nem akarok " belevauzni" ebbe a pannoniába MZ dugót témába, de ha számít valamit, már próbáltam egyszer ezt ! Remélem nem tűnik okoskodásnak , hogy leírom a tapasztalatokat !
Nos a súlytöbletből adódó rázkódás , kiegyensúlyozatlanság nem volt számottevő , A gyűrűk minőségeben és számában való eltérés viszont nem eredményezett semmi többletet , viszont a gyűrűvég biztosításokat át kellett helyezni mert máskülönben bele akadt volna valamelyik csatornába . A dugattyú az MZ , illetve a Pannonia által alkalmazott illesztési hézaggal is hajlamos volt a ragadásra (természetesen dúsabbra karburálva , és bővebb olajjal járatva AROL -2T...) A dezaxiálásnál is lehet valami különbség , ha jól tudom a pannónia a dugattyú csapszegfuratának eltolásával oldotta meg az MZ pedi a főtengely középvonal eltolással (ha jól emlékszem , de lehet hogy tévedek. Csak a ragadásra keresem a választ a henger kialakításának eltérésén kívül) A csapszegperselyt a minimálisan vastagabb MZ csapszeghez kellett alakítani .
Mindent összevéve a telj. különbségek és pörgési hajlam -véleményem szerint- a főtengely tömegében átmérőjében , egyensúlyozó könnyítések kialakításában is keresendő , de nem hat rá túl előnyösen a hosszú és nem túl egyenes szívó csatorna , kettőzött kipufogó és kipufogó csatorna , előnytelen égéstér és gyertyahelyzet , kis átmérőjű és már akkoriban is elavult karbi, vezérlés. Bár ezeken lehet változtatni , de a kialakításuk miatt összhangba hozni nehézkes és drága .
De mi valamiért mégis szeretjük őket a hibáival egyetemben , hiszen valamiben mindig többet nyújt sokunknak a "tökéletesebb , modernebb" MZ- nél , de még ezennem is gondolkodtunk el , vagy csak nem tudjuk megmondani hogy mi az !
- 5 likes
Komment
-
Hello!
A napokban sikerült szert tennem egy pár - hőn áhított - Pannónia "lux" típusú kipufogóhoz.
Hogy megmaradjon az utókor számára (is) gyorsan leméreteztem.
Úgy néztem teljesen eredeti állapotban van, nincs vágva, vagy módosítva a cső, ami valljuk be, mostanság egyre ritkább.
Kipufogó méretező programhoz, utólagos módosításhoz, vagy épp, restauráláshoz, netán tuninghoz, jól jöhetnek az értékek.
/ha már volt fönt ilyen részletesen, akkor elnézést kérek, nem találtam.../
üdv: Tonybacsi
- 10 likes
Komment
-
Kedves Tonybácsi!
Nagyon hasznos rajz!!!!!
Pár fontos dolog mintha lemaradt volna a rajzról. A diffúzor rész utáni a csövön ( a hosszú 30/28 mm átmérőjűn) a furatok elhelyezése, illetve átmérője ami talán lényeges lenne. Hogy az egyes hangtompító kamrában mennyi furat van, és mekkorák, valamint a kamrák lemezén van-e? (gondolom nincs, de csak gondolom...)
Komment
-
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn is csak hasogatom a szőrt. A 20% többlethez képest erősebb,pörgősebb.. No de miért!? Jó lenne tudni.. Elvileg nem..de gyakorlatban hátha..
Nyilván azért pörgősebb egy ETZ 250 mert élből 4felömlős így gyorsabb az öblítés,a hatalmas hengerfej miatt van elegendő hűtése és a gyári asszem 4százados illesztéssel sem ragad, meg az 5ös váltót is könnyebb úgy osztani hogy gyorsuljon az első 4 sebességben és 5. utazó mint egy 4sebességes váltót pörgősre venni.Mert gondolom ha az első három rövid lenne akkor 4-ben vagy lassú lenne és forogna a gép mint állat vagy nagyot ejtene.Plusz a lökethossz is rövidebb szerintem az ETZ esetében,nyilván ezért nagyobb a kezdő furat bár nem néztem utána.Az ETZ 250 is 5500 körül adja le a max teljesítményét gondolom a szóban forgó típusú Pannónia se sokkal alacsonyabb fordulatú.Utoljára szerkesztve a következő által: Feri92; 2014 nov. 19, 21:03.
Komment
-
Ez érdekes téma! Beleszakértek, hátha segítség lesz. A nagyobb gázcsatornák mellett még sok oka van az ETZ nagyobb teljesítményének. Az átömlők "csészefül" alakúak, ezért teljes keresztmetszetben működnek és pontosabban vezetik az öblítést. A kipufogó és a szívórendszer hatékonyabban összedolgozik a motorral, valamint sokkal tökéletesebb a keverékképzés is. Az égéstér felületárnyékolt, az újabb típusok erősebb gyújtóteljesítménye pedig gyorsabb égést eredményez. A hűtés tényleg jobb, tehát el is bírja mindezt.
Sokféle dugattyút ugyanolyan nyersöntvényből készítenek, ezért nehezebbek rendszerint. De ennél fontosabb, hogy milyen az alakjuk. Gyakran lépcsősen nő az átmérő a fenéktől lefelé, pedig a kúpos alak lenne ideálisabb és persze a megfelelő anyagösszetétel is fontos lenne.
Más típus dugattyújának beépítésekor a tájolócsapok iránya átfordítással megváltozik ugyan, de figyelni kell, mert ha a csapszegfurat nem a szimmetriatengelyben van, "dezaxiált" akkor csak ellenkező irányba forgó főtengelynél kapunk helyes működést. (Gyártója válogatja, hogy a főtengelyt, vagy a csapszegfuratot tolja el.)
- 1 like
Komment
-
Gyakran lépcsősen nő az átmérő a fenéktől lefelé, pedig a kúpos alak lenne ideálisabb"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
Komment