Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dugattyúk, hengerek, lóerők

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    St.Z.350, Lemezjáték és TLF65 kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Az üzemi hőmérsékleten esztergált dugattyú visszahűlve szoba hőmérsékletre, egyáltalán adna-e kompressziót? Ha a gyűrűvel akarnám kiküszöbölni a rést akkor ha visszamelegedik üzem alatt akkor nem megint be fog szorulni?
      Lehet most hülyeséget írtam...

      Komment


        #33
        Lehet most hülyeséget írtam...
        Az könnyen megeshet!
        Süpi, St.Z.350 és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Szegény esztergályos a végén még kovács lesz.A márkás dugók azért drágábbak mert az összetételük és a megmunkálásuk garanciája a Neve. Ez sajnos Csepeli viszonylatban nem volt így és ami most még úgy sincs meg.Ha tüzetesen végig olvassátok pl. a Jawa gyári méret osztályba sorolását úgy a hengernek mint a dugónak ma ez nincs meg.Kapsz egy dugót pl. átmérő 59- es mérettel de a tűréséről kevés szó esik pedig sok esetben itt van az eb elásva! Az én gépem is 0,03 mmre lett illesztve a gyári az 0,06 mm ezért még 3000 km-nél is meg akart szorulni.Berta dugóval persze egy üveghandos kigyorsítás okozta / 3. ban 110-nél jelezte, hogy még nem tetszik neki./, azóta mivel túl vagyok az 5000km-en meg jött az ereje is.Én kíváncsi lennék arra a dugó esztergálásra, hogy csak mondjuk 0,02 mm-t vesznek le róla úgy,hogy nem egy befogással csinálják. Nagyoló esztergálásnál ez nem gond de egy illesztett munkadarabnál már igen spéci szakembert igényel!
          ptm004, St.Z.350 és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            sepy
            Én kíváncsi lennék arra a dugó esztergálásra, hogy csak mondjuk 0,02 mm-t vesznek le róla úgy,hogy nem egy befogással csinálják. Nagyoló esztergálásnál ez nem gond de egy illesztett munkadarabnál már igen spéci szakembert igényel!
            Nyilvánvaló, ahol fontos az egytengelyűség, ott csak egy befogás mellett célszerű megmunkálni a felületeket.

            Itt a történet arról szól, hogy ovál alakra feszítjük a dugattyút és úgy esztergáljuk meg körkörösre, hogy megszüntetve a feszítést ovál legyen szoba hőmérsékleten. Mindez annak érdekében, hogy majd a hőtágulásnál az üzemi hőmérsékleten megfelelően körkörös legyen.

            A dugattyú feszítésénél amúgy is be kell fogni a dugattyút. Az általam felvetett ötlet nem jelentene ehhez képest újabb befogást, tehát ez megítélésem szerint önmagában nem probléma.

            Komment


              #36
              hiszen a hengernél nincs olyan „zavaró” tényező, mint a dugattyúnál a csapszeget befogadó rész kialakítása, ami a nagyobb tágulást eredményezi.
              Dehogynem! Ha úgy tekintjük, akkor a kipufogónyílás környéke jóval magasabb hőmérsékletet ér el, mint a felömlők területe, ami állandóan hűtve van( a vékony falvastagság és a benne áramló keverék miatt). Tehát az sem körkörös.
              Maga a dugó - henger rendszer sem statikus, A csapszegnél a nagyobb hézag a szoknya rugalmas alakváltozását is szolgálhatja.
              Ha ennyire aggódsz a dugattyú alakja miatt, javaslok egy olyat, ami nem változtatja a méretét, és a lehető legkisebb illesztési hézagot lehet tartani vele. Szénalapú dugattyúban kell gondolkodni. Létezik ilyen, rendelni lehet.
              Tessék itt van:
              Click image for larger version

Name:	0912_fuel_4.jpg
Views:	1
Size:	39.7 KB
ID:	141388
              És mielőtt még valaki szóvátenné, ez nem csak bevonat, itt a dugattyú maga készül grafitból.
              Click image for larger version

Name:	20140121120157_36414.jpg
Views:	1
Size:	72.1 KB
ID:	141389
              Hagyományos úton a kovácsolt dugók így készülnek:
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 okt. 08, 17:08.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #37
                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Itt a történet arról szól, hogy ovál alakra feszítjük a dugattyút és úgy esztergáljuk meg körkörösre, hogy megszüntetve a feszítést ovál legyen szoba hőmérsékleten. Mindez annak érdekében, hogy majd a hőtágulásnál az üzemi hőmérsékleten megfelelően körkörös legyen.
                Bocsánat ,hogy bele szólok , de úgy érzem muszáj . Nehezen emésztem ,hogy egyik témában --pl a c3 csapágy--az eget ostromolja a tudományos szakszerüség --itt meg senki nem mondja ,hogy ez a dugattyu feszegetés csupán a szocializmus egy vivmánya volt . Vagyis a hiánygazdaságé . Ezzel a módszerrel tényleg lehet működő motort készíteni---de jót nem .
                Igazából el is szált a lendületem --pontosabban nem akarok semmi kioktatónak látszó szövegbe belemenni , mert szerintim vannak itt bőven akik ugyan úgy tudják ,hogy mit hogyan mivel .
                Csak azok miatt szóltam akik kevésbé jártassak ezekben adolgokban .

                Komment


                  #38

                  Komment


                    #39
                    és a további megmunkálási fázis előtt már sokkal pontosabb méreteket
                    Kivéve precíziós vagy kokilla öntés, de az anyagszerkezet átalakulásában igazad van. Alumínim kovácsolással az acélét elérő rugalmasság is létrehozható többek közt.
                    Nem igazán jó példa, de gondoljatok a sörösdoboz oldalára. Igaz hidegfolyatással készül, de az felfogható speciális kovácsolásként.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 okt. 08, 19:50.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #40

                      Komment


                        #41
                        hogy ez a dugattyu feszegetés csupán a szocializmus egy vivmánya volt
                        Teljesen el is felejtettem
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #42
                          Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2014 okt. 08, 22:27. Oka: Magyar változatot is betettem

                          Komment


                            #43
                            Homoköntvényről beszélsz. Valahol nekem van 2 nyers homoköntvény dugóm, majd holnap teszek fel képet.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #44
                              Írtuk már valahol, hogy seperc alatt rá lehet locsoli egy blokkra 300e Ft-ot, és akkor az még mindig 'csak' egy 250-es, jó esetben valós 16-18 lóerős blokk. A másik háromszázat rá lehet költeni a futóművekre/kerekekre, hogy 'elbírjon' azzal a csuda blokkal. Aztán ízléstől függően még háromszázat a kipufogószettre, az egyéb krómozásra, a fényezésre, az ülésre, stb.

                              Na erre "locsoltak": Pannonia Cafe - Racer képek - SportMotor

                              Ebben is a nevezetes Wittman féle főtengely van. Wiseco dugóval. Bár műszakija az nincs....

                              Komment


                                #45
                                dkari
                                Na erre „locsoltak”: Pannonia Cafe - Racer képek - SportMoto


                                Szép... a szerszámos doboz a Pannóniára emlékeztet engemet...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X