Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Dugattyúk, hengerek, lóerők
Collapse
X
-
ApaE -
Szegény esztergályos a végén még kovács lesz.A márkás dugók azért drágábbak mert az összetételük és a megmunkálásuk garanciája a Neve. Ez sajnos Csepeli viszonylatban nem volt így és ami most még úgy sincs meg.Ha tüzetesen végig olvassátok pl. a Jawa gyári méret osztályba sorolását úgy a hengernek mint a dugónak ma ez nincs meg.Kapsz egy dugót pl. átmérő 59- es mérettel de a tűréséről kevés szó esik pedig sok esetben itt van az eb elásva! Az én gépem is 0,03 mmre lett illesztve a gyári az 0,06 mm ezért még 3000 km-nél is meg akart szorulni.Berta dugóval persze egy üveghandos kigyorsítás okozta / 3. ban 110-nél jelezte, hogy még nem tetszik neki./, azóta mivel túl vagyok az 5000km-en meg jött az ereje is.Én kíváncsi lennék arra a dugó esztergálásra, hogy csak mondjuk 0,02 mm-t vesznek le róla úgy,hogy nem egy befogással csinálják. Nagyoló esztergálásnál ez nem gond de egy illesztett munkadarabnál már igen spéci szakembert igényel!
- 5 likes
Komment
-
sepy
Nyilvánvaló, ahol fontos az egytengelyűség, ott csak egy befogás mellett célszerű megmunkálni a felületeket.Én kíváncsi lennék arra a dugó esztergálásra, hogy csak mondjuk 0,02 mm-t vesznek le róla úgy,hogy nem egy befogással csinálják. Nagyoló esztergálásnál ez nem gond de egy illesztett munkadarabnál már igen spéci szakembert igényel!
Itt a történet arról szól, hogy ovál alakra feszítjük a dugattyút és úgy esztergáljuk meg körkörösre, hogy megszüntetve a feszítést ovál legyen szoba hőmérsékleten. Mindez annak érdekében, hogy majd a hőtágulásnál az üzemi hőmérsékleten megfelelően körkörös legyen.
A dugattyú feszítésénél amúgy is be kell fogni a dugattyút. Az általam felvetett ötlet nem jelentene ehhez képest újabb befogást, tehát ez megítélésem szerint önmagában nem probléma.
Komment
-
Dehogynem! Ha úgy tekintjük, akkor a kipufogónyílás környéke jóval magasabb hőmérsékletet ér el, mint a felömlők területe, ami állandóan hűtve van( a vékony falvastagság és a benne áramló keverék miatt). Tehát az sem körkörös.hiszen a hengernél nincs olyan „zavaró” tényező, mint a dugattyúnál a csapszeget befogadó rész kialakítása, ami a nagyobb tágulást eredményezi.
Maga a dugó - henger rendszer sem statikus, A csapszegnél a nagyobb hézag a szoknya rugalmas alakváltozását is szolgálhatja.
Ha ennyire aggódsz a dugattyú alakja miatt, javaslok egy olyat, ami nem változtatja a méretét, és a lehető legkisebb illesztési hézagot lehet tartani vele. Szénalapú dugattyúban kell gondolkodni. Létezik ilyen, rendelni lehet.
Tessék itt van:
És mielőtt még valaki szóvátenné, ez nem csak bevonat, itt a dugattyú maga készül grafitból.
Hagyományos úton a kovácsolt dugók így készülnek:Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 okt. 08, 17:08."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 6 likes
Komment
-
Bocsánat ,hogy bele szólok , de úgy érzem muszáj . Nehezen emésztem ,hogy egyik témában --pl a c3 csapágy--az eget ostromolja a tudományos szakszerüség --itt meg senki nem mondja ,hogy ez a dugattyu feszegetés csupán a szocializmus egy vivmánya volt . Vagyis a hiánygazdaságé . Ezzel a módszerrel tényleg lehet működő motort készíteni---de jót nem .Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseItt a történet arról szól, hogy ovál alakra feszítjük a dugattyút és úgy esztergáljuk meg körkörösre, hogy megszüntetve a feszítést ovál legyen szoba hőmérsékleten. Mindez annak érdekében, hogy majd a hőtágulásnál az üzemi hőmérsékleten megfelelően körkörös legyen.
Igazából el is szált a lendületem --pontosabban nem akarok semmi kioktatónak látszó szövegbe belemenni , mert szerintim vannak itt bőven akik ugyan úgy tudják ,hogy mit hogyan mivel .
Csak azok miatt szóltam akik kevésbé jártassak ezekben adolgokban .
- 9 likes
Komment
-
ApaE -
Kivéve precíziós vagy kokilla öntés, de az anyagszerkezet átalakulásában igazad van. Alumínim kovácsolással az acélét elérő rugalmasság is létrehozható többek közt.és a további megmunkálási fázis előtt már sokkal pontosabb méreteket
Nem igazán jó példa, de gondoljatok a sörösdoboz oldalára. Igaz hidegfolyatással készül, de az felfogható speciális kovácsolásként.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 okt. 08, 19:50."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
ApaE -
Írtuk már valahol, hogy seperc alatt rá lehet locsoli egy blokkra 300e Ft-ot, és akkor az még mindig 'csak' egy 250-es, jó esetben valós 16-18 lóerős blokk. A másik háromszázat rá lehet költeni a futóművekre/kerekekre, hogy 'elbírjon' azzal a csuda blokkal. Aztán ízléstől függően még háromszázat a kipufogószettre, az egyéb krómozásra, a fényezésre, az ülésre, stb.
Na erre "locsoltak": Pannonia Cafe - Racer képek - SportMotor
Ebben is a nevezetes Wittman féle főtengely van. Wiseco dugóval. Bár műszakija az nincs....
- 1 like
Komment
Az könnyen megeshet!
Komment