Sziasztok!
...következzen a többi...
A hátsó gátlónál tartottunk, folytassuk hát onnan.
Fölötte az ülés. Az is módosított.
A gyári ülés olyan magas, mintha egy lovon ülnénk! Majdnem a tank tetejével van egy szintben.
Az én termetemnek (190cm) nagyon kényelmetlen, és kellemetlen ha mélyen fogja a kormányt (a kormány is ezért magasított). Közlekedés biztonság szempontból sem mindegy, hogy milyen alacsony a súlypontunk.
Maradt az eredeti préselt ülés váz, de alacsonyabb lett. 5cm-es közép kemény szivacsot kapott, és új bőrhuzatot.
(azért 200km után már ez sem elég kényelmes....de hát...úgyis meg kell állni tankolni )
Műszerfal:
Szeretem a szimmetrikus elrendezést...
Mindenképp szerettem volna forimérőt (ez maradt meg régről), de nem mechanikus működéssel.
Egy Honda NSR125 forimérőjének a belsejét fogom a későbbiekben a gyári pancsi házba "operálni".
Sajna ez várat még magára, mert a Vape gyújtás nem adja magát egykönnyen. Elég nehéz tisztességes forimérő kivezetést fabrikálni hozzá.
Jelenleg tehát csak esztétikai szerepe van.
Nem úgy a km órának, mely nagyon szépen mutatja a sebességet, és a megtett km-t. De!
Jelen állapotában (és általában a pancsi km órák) nem pontos (ak). Jelentősen ingadozik a mutatott érték. Talán a számláló pontos.
Ennek fényében került rá a digit (kerékpáros) óra, mely vezetékes kapcsolatban áll a teló alsó szárához rögzített jeladóval.
Fontos megjegyeznem, ha esetleg valaki utólag szeretne digit kerékpáros órát szerelni a mocijára, az figyeljen egy-két dologra!
Lehetőleg vezetékes verziót válasszunk. A rádiós még a kerékpár "fan" ismerőseim számára is produkál néha anomáliákat.
A motorunk által keltett nagyfrekvenciás zavarokról már nem is beszélve...
Ja...és lehetőleg 3 digites legyen! A két digites mindössze 99km/ó-ig mér.
Apropó...ha már a zavaroknál tartunk.
Zavarszűrő nélküli gumi gyertyapipa került a gyertyákra.
Ennek is oka van:
Egyrészt kiiktattam a "rendszerből" egy meghibásodásra hajlamos alkatrészt (mint zavarszűrő ellenállást), másrészről a gumi tökéletesen "cuppan" a gyertyára, így gyakorlatilag megszüntetve a beázás okozta tüneteket.
Harmadszor, a Vape cég kimondottan NEM (!) ajánlja a zavarszűrős gyertyapipákat ehhez a rendszerhez.
Maradjunk az elektronikánál:
Vape...
Ez a rendszer csak úgy illeszthető (úgy működik normálisan) a P21-hez, hogy adnak hozzá egy 5 lábú 12V-os relét.
A leállítás a Vape-nál úgy történik, hogy a CDI-ből kijövő egyik szálat testelni kell.
No ehhez van a relé. Egész pontosan a relé egyik bontó érintkezője.
A Pannonia gyújtás kapcsolója viszont csak a pozitív ágat tudja kapcsolni!
Magához a motorkerékpár összes elektronikájához mindenképp kell egy kapcsolt + (a "gyújtás plusz"), illetve kellene még egy külön kör, ami tesre kapcsol, ha levesszük a gyújtást.
Mivel hiányzott az eredeti gyújtás kapcsoló, mindenképp kellett valami, amivel meg lehet oldani a problémát.
A kéthengeresek kapcsolója "aranyárban" van, ráadásul nem is jók már...mind kontakt hibás, így ezt kizártam mint lehetőség.
Így esett a választás egy egyszerű, viszonylag olcsó robogó gyújtás kapcsolójára.
Ez két áramkörös. Egy záró, és egy bontó érintkezővel. Pont ide találták ki!
Így hát még egy hibalehetőség kiiktatva. Nincs relé! Egy elektromechanikus szerkezettel kevesebb.
Az egyedi kulcsról nem is beszélve...
Szintén a józan ész diktálta, hogy ne tegyek zárt láncvédőt.
Logikusan pedig az jön ki, hogy abban sokkal tovább bírja a lánc.
Ez így is van. DE!
Mivel nincs szem előtt a lánc, hajlamosak vagyunk kissé (vagy nagyon) megfeledkezni róla, illetve kevésbé tudjuk kontrollálni az állapotát.
A menet közben elszakadt lánc nagyon csúnyán meg tudja tréfálni az embert...no meg a motort is. Főleg a hátsó lánckerék agyat.
A zárt láncvédőbe sokszor úgy beleszorul, hogy csak a láncvédő teljes leszerelése (vagy az sem) oldja meg a problémát.
Ilyenkor rendszerint csúnya nyomokat hagy a lánckerék agy aluminium részén, rosszabb esetben el is törheti. Az enyém is viseli ezeket a nyomokat.
Sokszor tolni sem lehet a motort....na neee...nálam ilyen nem fog előfordulni.
Úgyhogy én - mivel van túradobozom - viszem a lánc sprayt, és 200km-ént (vagy tankolásonként) befújom.
holnap folyt....
...következzen a többi...
A hátsó gátlónál tartottunk, folytassuk hát onnan.
Fölötte az ülés. Az is módosított.
A gyári ülés olyan magas, mintha egy lovon ülnénk! Majdnem a tank tetejével van egy szintben.
Az én termetemnek (190cm) nagyon kényelmetlen, és kellemetlen ha mélyen fogja a kormányt (a kormány is ezért magasított). Közlekedés biztonság szempontból sem mindegy, hogy milyen alacsony a súlypontunk.
Maradt az eredeti préselt ülés váz, de alacsonyabb lett. 5cm-es közép kemény szivacsot kapott, és új bőrhuzatot.
(azért 200km után már ez sem elég kényelmes....de hát...úgyis meg kell állni tankolni )
Műszerfal:
Szeretem a szimmetrikus elrendezést...
Mindenképp szerettem volna forimérőt (ez maradt meg régről), de nem mechanikus működéssel.
Egy Honda NSR125 forimérőjének a belsejét fogom a későbbiekben a gyári pancsi házba "operálni".
Sajna ez várat még magára, mert a Vape gyújtás nem adja magát egykönnyen. Elég nehéz tisztességes forimérő kivezetést fabrikálni hozzá.
Jelenleg tehát csak esztétikai szerepe van.
Nem úgy a km órának, mely nagyon szépen mutatja a sebességet, és a megtett km-t. De!
Jelen állapotában (és általában a pancsi km órák) nem pontos (ak). Jelentősen ingadozik a mutatott érték. Talán a számláló pontos.
Ennek fényében került rá a digit (kerékpáros) óra, mely vezetékes kapcsolatban áll a teló alsó szárához rögzített jeladóval.
Fontos megjegyeznem, ha esetleg valaki utólag szeretne digit kerékpáros órát szerelni a mocijára, az figyeljen egy-két dologra!
Lehetőleg vezetékes verziót válasszunk. A rádiós még a kerékpár "fan" ismerőseim számára is produkál néha anomáliákat.
A motorunk által keltett nagyfrekvenciás zavarokról már nem is beszélve...
Ja...és lehetőleg 3 digites legyen! A két digites mindössze 99km/ó-ig mér.
Apropó...ha már a zavaroknál tartunk.
Zavarszűrő nélküli gumi gyertyapipa került a gyertyákra.
Ennek is oka van:
Egyrészt kiiktattam a "rendszerből" egy meghibásodásra hajlamos alkatrészt (mint zavarszűrő ellenállást), másrészről a gumi tökéletesen "cuppan" a gyertyára, így gyakorlatilag megszüntetve a beázás okozta tüneteket.
Harmadszor, a Vape cég kimondottan NEM (!) ajánlja a zavarszűrős gyertyapipákat ehhez a rendszerhez.
Maradjunk az elektronikánál:
Vape...
Ez a rendszer csak úgy illeszthető (úgy működik normálisan) a P21-hez, hogy adnak hozzá egy 5 lábú 12V-os relét.
A leállítás a Vape-nál úgy történik, hogy a CDI-ből kijövő egyik szálat testelni kell.
No ehhez van a relé. Egész pontosan a relé egyik bontó érintkezője.
A Pannonia gyújtás kapcsolója viszont csak a pozitív ágat tudja kapcsolni!
Magához a motorkerékpár összes elektronikájához mindenképp kell egy kapcsolt + (a "gyújtás plusz"), illetve kellene még egy külön kör, ami tesre kapcsol, ha levesszük a gyújtást.
Mivel hiányzott az eredeti gyújtás kapcsoló, mindenképp kellett valami, amivel meg lehet oldani a problémát.
A kéthengeresek kapcsolója "aranyárban" van, ráadásul nem is jók már...mind kontakt hibás, így ezt kizártam mint lehetőség.
Így esett a választás egy egyszerű, viszonylag olcsó robogó gyújtás kapcsolójára.
Ez két áramkörös. Egy záró, és egy bontó érintkezővel. Pont ide találták ki!
Így hát még egy hibalehetőség kiiktatva. Nincs relé! Egy elektromechanikus szerkezettel kevesebb.
Az egyedi kulcsról nem is beszélve...
Szintén a józan ész diktálta, hogy ne tegyek zárt láncvédőt.
Logikusan pedig az jön ki, hogy abban sokkal tovább bírja a lánc.
Ez így is van. DE!
Mivel nincs szem előtt a lánc, hajlamosak vagyunk kissé (vagy nagyon) megfeledkezni róla, illetve kevésbé tudjuk kontrollálni az állapotát.
A menet közben elszakadt lánc nagyon csúnyán meg tudja tréfálni az embert...no meg a motort is. Főleg a hátsó lánckerék agyat.
A zárt láncvédőbe sokszor úgy beleszorul, hogy csak a láncvédő teljes leszerelése (vagy az sem) oldja meg a problémát.
Ilyenkor rendszerint csúnya nyomokat hagy a lánckerék agy aluminium részén, rosszabb esetben el is törheti. Az enyém is viseli ezeket a nyomokat.
Sokszor tolni sem lehet a motort....na neee...nálam ilyen nem fog előfordulni.
Úgyhogy én - mivel van túradobozom - viszem a lánc sprayt, és 200km-ént (vagy tankolásonként) befújom.
holnap folyt....
Komment